Poltergeist i Wiedźma

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Poltergeist i Wiedźma

Post autor: Mithrandir'ek »

Grałem z bratem i kolegą i wybuchła kłótnia. Stanąłem na polu "Ruiny" i zgodnie z instrukcją wyciągnąłem 2 karty w następującej kolejności: Poltergeist i Klątwa Wiedźmy, więc wziąłem poltergeista, następnie wziąłem wiedźmę, a poltergeista wyrzuciłem na stosik kart odrzuconych. Kłótnia wybuchła o to, że poltergeist również rzuca klątwę, jak wiedźma, więc nie powinien być odrzucony, dopóki nie przejdę za rzekę*. Czy można mieć razem wiedźmę i poltergeista, czy nie?

* Rozwiązaliśmy ten problem glosowaniem, niestety wyszło, że musiałem biegać z wiedźmą i poltergeistem po mapie, ale tylko na tym zyskałem, bo w niewielkiej odległości od siebie wylosowałem "Jezioro życia" i "Magiczny strumień" (oczywiście zyskałem prawie wszystkie punkty życia i siły), a gdy szedłem do strażnika, odkryłem "Fontannę mądrości" (zdobyłem wszystkie 4 punkty). Tak zaopatrzony przeszedłem rzekę, szybko zdobyłem talizman i wyruszyłem po koronę (do której cudem dotarłem, zginąłbym przy demonach, gdybym przed walką nie rzucił czaru "Uzdrowieni"), a oni męczyli się na zewnętrznej krainie. Oczywiście wybiłem ich rozkazem, zanim mnie dogonili. Ich miny były bezcenne.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Wiele jest interpretacji tej zasady. Ja gram tak że, ani Potera ani wiedźmy nie można odrzucić samemu (to oczywiste). Można jednak je zabrać czarem Mesmeryzm, można ich stracić w pw świątyni jeśli się wyrzuci 4. (Wyjątkiem jest tutaj wieża wampira i dla mnie też przepaść - za łatwo by było się ich pozbyć)
Ostatnio zmieniony czwartek 08 sty 2009, 18:23 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

Minie chodzi głównie o to,jeśli czy mając poltergeista wylosujemy klątwę wiedźmy, możemy go odrzucić (na karcie pisze: "odrzuć wszystkich przyjaciół", a poltergeist ma status przyjaciel)


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Jeśli najpierw posiadamy Potera a dopiero później Wiedźmę, możemy (musimy) odrzucić potera.


Obrazek
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

A ja odróżniam karty które są nazwane "przyjaciel" od kart które mają charakter przyjaciela(wiedźma lub poltergeist) ,traktuje je tak samo jak prawo bankowe dzieli umowy ,które zawiera bank: umowy bankowe i umowy o charakterze bankowym ,a nie wgłębiając się w szczegóły mimo iż jedno i drugie jest umową zawieraną przez bank to nie są to te same umowy i różne zasady się ich trzymają...

Poza tym zwróćmy uwagę na wykładnie językową: na tych kartach pisze ,że musisz ich wziąć jako przyjaciół ,a nie że są(będą) Twoimi przyjaciółmi - co mam nadzieje widocznie ukazuje różnice.

Ps logika dla prawników się kłania :P :D


Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

dla mnie karta podpisana "przyjaciel" jest kartą przyjaciela, a na karcie wiedźmy pisze "(...)Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty".
Myślę, że jeśli słowo Przyjaciel jest z dużej litery, oznacza ometkowanie karty.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Ja też już przestałem zagłębiać się w szczegóły, bo gra ma tyle niejasności że ciężko to wszystko już zapamiętać. Przyjaciel to przyjaciel, z tym ze wiedzmy i potera nie można się pozbyć od tak sobie.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

Ja nie chce pozbyć się portera tak sobie, tylko za pomocą klątwy wiedźmy :-)

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 6:32 pm ]
Szkoda, że problemu nie można jednoznacznie rozwiązać


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Katiusha »

Nie wiem jak w nowym MiMie/Talismanie są "ometkowane" te dwie karty, ale w starym maja status jako Zdarzenie (1), a nie Przyjaciel (5).
Zatem tych dwóch kart nie traktuje jak Przyjaciół "pełnoprawnych" i zapis na karcie Przekleństwo (Wiedzma) dotyczy tylko tych ze statusem Przyjaciel (5) i tylko oni mnie opuszczają.
Nie dotyczy to np oswojonych Zwierząt-Wrogów (2) które tez są "niby" Przyjaciółmi i jeszcze przykładowo Błazna (1) który przyczepia sie do Poszukiwacza na takiej samej zasadzie co Poltergeist i Wiedźma.

Więc wg mnie Poltergeist powinien zostać po napotkaniu przez Poszukiwacza Wiedzmy.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

I pod tym względem w starym MIMie nie było problemów , tutaj nasi znawcy w Talisman Island pozmieniali gatunek kart ale w instrukcji już dodatkowej adnotacji nie zamieścili. Śmieszni są dla mnie Ci panowie. Fuszere generalnie odwalili jeśli chodzi o zasady, taką samą jak polscy tłumacze.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

Aż żem przejrzał wszystkie karty zdarzeń, rzeczywiście wszyscy przyjaciele mają status (5), a klątwa wiedźmy i poltergeist status (1). Czyli wychodzi na to że problem rozwiązany:
mając przy sobie poltergeista po wyciągnięciu klątwy wiedźmy nie wyrzucamy go. Tego właśnie chciałem się dowiedzieć, dzięki za pomoc.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Hmm... dlaczego Numer Spotkania, a nie Rodzaj miałby świadczyć o charakterze danej karty?

Przy okazji pozwolę sobie przytoczyć gorącą dyskusję na temat "Poltergeista" i "Klątwy Wiedźmy" z forum polskiego wydawcy, która zaczyna się od tej strony i nad którą nadal trwa debata: Galakta

Miłego czytania ;)
I tak, aby nikogo nie podburzać - każdy gra tak jak chce, tak żeby zabawy było jak najwięcej :)


Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

8janek8 pisze:każdy gra tak jak chce, tak żeby zabawy było jak najwięcej
Już gdzieś był poruszony wątek konsekwencjami tego podejścia...
chaos na międzymiastowych lub konwentowych turniejach, lepiej ustalić jedną uniwersalną zasadę. A poza tym z klątwą wiedźmy i poltergeistem razem gra jest trudniejsza.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5615
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Każdy interpretuje zasady po swojemu :P
Ja uważam, że jak masz się pozbyć WSZYSTKICH Przyjaciół, a wg zdolności możesz brać niektórych Wrogów za Przyjaciół, Błazna, Poltergeista bierzesz za Przyjaciół, to Cię opuszczają (Błazen może i głupi, ale z przeklętym gadać nie będzie :P)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

Zresztą ciekawi mnie, że wszyscy przyjaciele ( za wyjątkiem tych trzech) mają numer spotkania 5, a ta trójca 1. Ewidentnie jest coś z nią nie tak. Zresztą ja w takim wypadku zostawię portera przy wiedźmie.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Mithrandir'ek, Ty mówisz o drugiej edycji, czy też o 4.5?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

Mówię o edycji 4,5, przecież to dział o Talismanie. Ludzie tutaj opisują błazna, więc myślę, że jest on w Reaperze. Przeglądałem karty od Talismana i wszyscy przyjaciele mają numer 5, a wiedźma i porter numer 1.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Mithrandir'ek pisze:Mówię o edycji 4,5, przecież to dział o Talismanie. Ludzie tutaj opisują błazna, więc myślę, że jest on w Reaperze. Przeglądałem karty od Talismana i wszyscy przyjaciele mają numer 5, a wiedźma i porter numer 1.
Znowu zapytam - co z tego, że mają inne Numery Spotkań?


Awatar użytkownika
Mithrandir'ek [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 62
Rejestracja: środa 07 sty 2009, 19:40
Lokalizacja: Zawiercie
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Mithrandir'ek »

to, że są to inne karty od standardowych przyjaciół
Ostatnio zmieniony piątek 09 sty 2009, 15:49 przez Mithrandir'ek, łącznie zmieniany 1 raz.


みふらんでる'えくーさま
Obrazek - Kliknijcie na smoka :!:
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Mithrandir'ek pisze:to, żę śa to inne kartyod standardowych przyjaciół
To oczywiste, ale co innego świadczy o tym, że dotyczą ich trochę inne zasady, niż "zwykłych" Przyjaciół.
Jedynie o tym, że należy je rozpatrywać w pierwszej kolejności (chyba że wyciągniemy więcej niż jedną kartę z Numerem Spotkania 1, wtedy rozpatrujemy tę, którą wyciągnęliśmy jako pierwszą).


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Jon już podał swoje zdanie w temacie na Galakcie. Tutaj.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

No i chyba właśnie najlepiej tak jednak grać. Zostaje jeszcze do wyjaśnienia sprawa Zabójcy bo to co na Talisman Island proponują to nieporozumienie.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Ale zaznaczam, że to tylko jego prywatne zdanie, a nie oficjalna zasada.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Gamekeeper »

Kufir pisze:bo to co na Talisman Island proponują to nieporozumienie.
Czy ktos z John'ym o tym rozmwial ?


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Gamekeeper pisze:
Kufir pisze:bo to co na Talisman Island proponują to nieporozumienie.
Czy ktos z John'ym o tym rozmwial ?
Regularnie ja rozmawiam.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ