Strona 1 z 3

Czar Uzdrowienie

: niedziela 04 sty 2009, 18:14
autor: Kufir
NIe wiem czy był już taki temat czy też nie ale nie znalazłem nigdzie.
Co z zaklęciem Udrowienie ?

Często zdarza się sytuacja gdy np. Czarnoksieżnik, wróżka, leśny duszek itp (czyli postacie ktore zawsze musza posiadac 1 czar) sa blokowanie tym czarem. Wszyscy inni gracze i my sami mamy wiecej zycia niż 4 i ten czar staje się bez użyteczny. Jakieś propozycje co wtedy?
Taki ich los, czy może macie jakąś alternatywe ?

: niedziela 04 sty 2009, 18:28
autor: Mały Nemo
Po mojemu musisz się z nim męczyć. Zresztą co prawda blokuje on Ciebie z rzucaniem innych czarów, ale gdy już ktoś dojdzie na Koronę, to może się on przydać. Przecież nie musisz na siebie go rzucać, możesz na innego gracza, co ma 3 p. Wytrzymałości. W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.

: niedziela 04 sty 2009, 20:09
autor: Korczyk
Gdyby nie to, że czar nazywa się Uzdrowienie, nie ma tego problemu. Kierujemy się instrukcją na karcie, wg której ten czar może także obniżać wytrzymałość. No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry. Ale że nazywa się on Uzdrowienie, to problem rzeczywiście jest.

: niedziela 04 sty 2009, 23:27
autor: Kufir
W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.

Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.

: poniedziałek 05 sty 2009, 00:27
autor: Rogo
Kufir pisze:
W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.

Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.
A nie sądzisz, że takie podejście jest ciekawsze i daje trochę niepewności przeciwnikom? ;>

: poniedziałek 05 sty 2009, 00:44
autor: Kufir
Daje na pewno ale nieograniczone możliwości dla postaci czarujących a to nie koniecznie idzie na + rozgrywki.

: poniedziałek 05 sty 2009, 10:04
autor: stave
Korczyk pisze:No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry.
Wiesz my tak zawsze graliśmy tzn ja i grono moich znajomych, bo instrukcja takiego postępowania nie neguje - jednym słowem było ciekawie.

: poniedziałek 05 sty 2009, 13:32
autor: SeSim
Kufir pisze:Co z zaklęciem Udrowienie ?
Kufir czy Ci się czasem sekcje nie pomyliły? :> Użycie zwrotu zaklęcie jednoznacznie wskazuje na nowego MiMa :P

My też zawsze graliśmy tak, że można obniżyć wytrzymałość przy pomocy tego CZARU ;)

: poniedziałek 05 sty 2009, 15:40
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:
W ostateczności pozostaje wersja, by zbierać czary i przekroczyć limit posiadanych czarów i go odrzucić. Osobiście my nie gramy na inne zasady.
Nie ma czegoś takiego jak ta sytuacja o ktorej piszesz.

Przeciez gdy masz już 3 zaklęcia nie możesz wziąć czwartego i odrzucić to które Ci nie odpowiada.
Ano nie, możesz. Jeżeli instrukcja nakazuje Ci wziąć Czar, to to robisz. Następnie stosujesz instrukcję, że masz więcej Czarów niźli Moc Ci pozwala, wiec odrzucasz nadmiar. Nigdzie nie ma instrukcji, że nie możesz wziąć nowego Czaru, jeżeli masz już komplet.

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 5:07 pm ]
Przeczytałem sobie ten Czar (czy tam Zaklęcie - używam starej terminologii), więc co następuje:
Uzdrowienie pisze:(...) Poszukiwacz, na któego zostało rzucone to Zaklęcie, odzyskuje początkową wartość Życia.
Odzyskiwanie jako keyword nie pozwala na powiększanie stanu Życia poza startową wartość. Więc teoretycznie można by go jeszcze rzucić, gdyby nie inna zasada: Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać. Można to interpretować także na inne sytuacje, gracz nie może wykonać jakiejś akcji, jeżeli nie przyniesie ona jakiegokolwiek efektu, w tym przypadku nie przywróci Życia do startowej Wartości.

: poniedziałek 05 sty 2009, 23:23
autor: Kufir
Dziś przeszperałem dokładnie instrukcję do 4,5 i wyczytałem :
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.


P>S temat faktycznie miał być w 4,5 :( Jutro przenoszę. Sorry.

: wtorek 06 sty 2009, 14:45
autor: Rogo
Z Magiczną Księgą to bym nie wpadł... :P
Dobrze, że dałeś ten przykład :P

: wtorek 06 sty 2009, 14:53
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Dziś przeszperałem dokładnie instrukcję do 4,5 i wyczytałem :
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!
Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.


P>S temat faktycznie miał być w 4,5 :( Jutro przenoszę. Sorry.
Zauważ, że na Xiędze dokładnie jest napisane,

(...) na ile pozwala ci twoja Moc.,

co jest równoznaczne, że skoro masz max, to Kniga Ci nie pomoże. Ale np. na takiej Kaplicy:

4) Otrzymujesz 1 Zaklęcie

nie ma znaczenia, czy masz max Zaklęć czy nie, po prostu otrzymujesz Zaklęcie, następnie stosujesz zasadę posiadania większej ilości Zaklęć niźli Moc pozwala.

: wtorek 06 sty 2009, 15:53
autor: Astropata
Korczyk pisze:Gdyby nie to, że czar nazywa się Uzdrowienie, nie ma tego problemu. Kierujemy się instrukcją na karcie, wg której ten czar może także obniżać wytrzymałość. No bo jeśli nie pisze tam tak, jak w przypadku Fali mózgowej, że zwiększy, tylko Przywraca on Wytrzymałość równą 4, czyli taką, z jaką każdy rozpoczynał grę. , zatem mógłby w zasadzie on bardzo wytrzymałym przeciwnikom poważnie zaszkodzić - "przywracając" im wytrzymałość z początku gry. Ale że nazywa się on Uzdrowienie, to problem rzeczywiście jest.
Problemem jest tu dla mnie nie nazwa a słowo "odzyskujesz", które zgodnie z definicją słownikową oznacza tyle co - "zyskać ponownie", "zyskać to co utracone", a więc aby odzyskać, trzeba najpierw stracić. Jak ktoś ma 7 WT i mu spada do 4 to nie jest to "odzyskanie" ;]

: wtorek 06 sty 2009, 16:58
autor: Rogo
Astropata, no ale na karcie Uzdrowienia jest "Przywraca" a nie "Odzyskuje" :P
Nemomon, na Księdze jest "na ile" czy "o ile"? Jeśli "na ile" to jest dokładnie tak jak napisał Kufir:
Moc 6 pozwala na posiadanie 3 czarów, a księga pozwala na wzięcie tyle na ile pozwala Moc, czyli też 3, a nie na uzupełnienie do 3.

: wtorek 06 sty 2009, 20:18
autor: arkoski84
Kufir pisze:Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
No tak ,a co w przypadku Druida,ktory ma 3 zaklecia i trafia do puszczy.Za kazdym razem bedzie mogl sobie wymienic te 3 zaklecia?

: wtorek 06 sty 2009, 21:20
autor: Kufir
arkoski84 pisze:
Kufir pisze:Czyli, posiadamy np. Mocy 6, mamy już 3 zaklęcia, z kart przygód losujemy "Magiczną Księgę", otrzymujemy tyle zaklęć na ile pozwala nam nasza MOC (w tym wypadku 3). Łącznie mamy 6 zaklęć z czego odrzucamy 3 które nam najmniej odpowiadają.
Rzadko spotykana sytuacja ale jednak.
No tak ,a co w przypadku Druida,ktory ma 3 zaklecia i trafia do puszczy.Za kazdym razem bedzie mogl sobie wymienic te 3 zaklecia?
Nie, ponieważ na jego karcie pisze:
Kiedy znajdziesz się na obszarze puszczy, możesz dobrać tyle zaklec na ile pozwala Ci na to moc.

Pisze dobrać, a to co innego niż zyskać czy otrzymać. Więc Driud tutaj nie może przekroczyć limit 3 zaklęć i odrzucić te które mu nie pasują.

: wtorek 06 sty 2009, 21:40
autor: Mały Nemo
Czyli mam rozumieć, że wszyscy się zgadzamy co do kwestii dobierania (otrzymywania/zyskiwania) Czarów w przypadku posiadania takiej maxymalnej ilości, na jaką pozwala Moc? Innymi słowy, że można wziąć, a następnie trza odrzucić nadplanowe?

: wtorek 06 sty 2009, 21:53
autor: 7Tristan
Ja się nie zgadzam - nie podoba mi się ten pomysł ,a przy małej ilości czarów jaką aktualnie prezentuje gra ,uważam to za kompletnie bez sensu - co chwile trzeba będzie przetasowywać karty czarów.

A żeby odnieść mój pogląd do zasad: w instrukcji jest opisany przypadek kiedy postać nosi koronę salomona która zwiększa mu moc o dwa i w tamtym przypadku pozwala mu posiadać jeden czar więcej - po wejściu na teren w którym przedmioty magiczne nie działają musi natychmiast jeden czar odrzucić. Skoro więc nie jest możliwe w żaden sposób posiadanie więcej czarów niż pozwala na to moc, to uważam że wyciąganie np dodatkowych trzech czarów ,gdy posiadasz już trzy na które moc Ci pozwala ,stwarza krótkotrwałą (a jednak) sytuacje gdy posiadasz 6 czarów (ponieważ wybierasz sobie z tych 6 które chcesz zostawić) ,a co jest przez zasady niedopuszczalne. Co innego gdybyś np w momencie kiedy masz instrukcje "otrzymujesz jeden czar" zdecydował się zanim zobaczysz(posiądziesz ten czar) odrzucić jeden ze swoich.

: wtorek 06 sty 2009, 22:06
autor: 8janek8
7Tristan, zgadzam się z Tobą.
Fragment instrukcji Kufira odnosi się do przytoczonej przez Ciebie sytuacji związanej z nadmiarem Zaklęć.
Jedna kwestia: "Gracz nie może odkładać Zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem, żeby się ich pozbyć, to je rzucić!".
Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.

: wtorek 06 sty 2009, 22:14
autor: Kufir
8janek8 pisze: Po mojemu - Poszukiwacz nigdy nie ma możliwość wyciągnięcia kolejnego Zaklęcia, ponad wyznaczony limit.
To jak odniesiesz swój osąd do cytatu z instrukcji:
Jeśli w jakimkolwiek momencie Poszukiwacz posiada więcej Zaklęć niż pozwala mu na to jego moc, nadmiar kart należy natychmiast odłożyć na stos odrzuconych Zaklęć. Gracz wybiera które karty ma odłożyć. Gracz nie może jednak odkładać w ten sposób kart zaklęć, jeśli nie posiada ich nadmiaru - w takiej sytuacji jedynym sposobem aby się ich pozbyć to je rzucić!

: wtorek 06 sty 2009, 22:18
autor: Mały Nemo
Po mojemu instrukcja nie zabrania dobierania nowych Zaklęć, gdy ma się max, tylko zapodaje reguły co robić, gdy już ma się więcej Zaklęć niźli limit. Czyli, możesz brać, a potem musisz odkładać. A że mało Zaklęć, dzięki przetasowaniu szybciej będą przychodziły te lepsze (np Teleportacja), niźli chłam pokroju Urok czy Cios Psioniczny.

: wtorek 06 sty 2009, 22:23
autor: 8janek8
Kufir pisze: To jak odniesiesz swój osąd do cytatu z instrukcji:
Właśnie 7Tristan Ci to wyjaśnił.

Ta część instrukcji następuje i nawiązuje do fragmentu "Ograniczenie liczby posiadanych zaklęć".

Luknij.
Pewnie fu..ing FAQ by nam znowu pomógł :mrgreen:
Nie byłoby tego tematu (i wielu innych), gdyby było to super dokładnie sprecyzowane, ale wtedy instrukcja byłaby opasłą księgą, której zwykły gracz nigdy by nie miał ochoty przeczytać.

Nemomon pisze:A że mało Zaklęć, dzięki przetasowaniu szybciej będą przychodziły te lepsze (np Teleportacja), niźli chłam pokroju Urok czy Cios Psioniczny.
Cios często ratował mi d... :)


Ogólnie - Zaklęcia i tak szybko się przewijają, zwłaszcza jeżeli Poszukiwacz może posiadać więcej niż 1.

: wtorek 06 sty 2009, 22:31
autor: Mały Nemo
8janek8 pisze:Nie byłoby tego tematu (i wielu innych), gdyby było to super dokładnie sprecyzowane, ale wtedy instrukcja byłaby opasłą księgą, której zwykły gracz nigdy by nie miał ochoty przeczytać.
Ej tam, jak kocha, to przeczyta ;) :P
8janek8 pisze:Właśnie 7Tristan Ci to wyjaśnił.

Ta część instrukcji następuje i nawiązuje do fragmentu "Ograniczenie liczby posiadanych zaklęć".
Ano nie. Te zacytowane przez 7Tristan słowa dowodzą tylko tego, że nie możesz odrzucać Czarów, jak masz komplet. Nic ponad. Jak masz ponad komplet, to musisz coś odrzucić. Instrukcja w żaden sposób nie zabrania zyskiwania nowych Czarów, gdy ma się komplet. Zgodnie więc z kogoś słowami, "Co nie jest Zabronione, to jest Dozwolone".
Janek pisze:nek"]Cios często ratował mi d... :)
Generalnie jednak nie jest on uber potężnym Czarem, by go trzymać. Jest wiele lepszych.. ;]

: wtorek 06 sty 2009, 22:42
autor: 8janek8
Nemomon pisze: Ano nie. Te zacytowane przez 7Tristan słowa dowodzą tylko tego, że nie możesz odrzucać Czarów, jak masz komplet. Nic ponad. Jak masz ponad komplet, to musisz coś odrzucić. Instrukcja w żaden sposób nie zabrania zyskiwania nowych Czarów, gdy ma się komplet. Zgodnie więc z kogoś słowami, "Co nie jest Zabronione, to jest Dozwolone".
Tutaj kierowałbym się (rzadko zgodą z MiMem) logiką. Przede wszystkim - nigdy nie dopuszczam sytuacji, żeby ktoś miałby wybór spośród więcej niż 3 Zaklęć. Posiadając więcej niż jedno i tak ma przemiał.
Ponadto, nie porównywałbym Zaklęć do Przedmiotów - a więc i zasad limitu w obu przypadkach. W końcu o umiejętności posługiwaniem się Zaklęciami świadczy mądrość Poszukiwacza, dlatego właśnie nie może poznawać więcej Zaklęć. Podkreślę, że to moja interpretacja i poczekam na rozwój wydarzeń.

: wtorek 06 sty 2009, 22:47
autor: Kufir
Co ma do tego logika, skoro pisze wyraźnie w innstrukcji ze w momencie gdy mamy juz 3 zaklecia a mamy otrzymać kolejne bierzemy je!!! I odrzucamy to ktore nam nie odpowiada. Sprawa wyjasniona.