Ghoul, złodziej i wymykanie się - pytania
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2009, 16:06
- Lokalizacja: p-ce
- Płeć:
Ghoul, złodziej i wymykanie się - pytania
Witam!
1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
2. Czy złodziej może okradac innych poszukiwaczy tylko podczas własnego ruchu czy też wtedy gdy stanie sie na jego polu??
3. Na czym polega "wymykanie się" przed walką?? Czy trzeba rzucac kostką czy można po prostu nie walczyc (jesli oczywiście postac ma taką mozliwosc)
1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
2. Czy złodziej może okradac innych poszukiwaczy tylko podczas własnego ruchu czy też wtedy gdy stanie sie na jego polu??
3. Na czym polega "wymykanie się" przed walką?? Czy trzeba rzucac kostką czy można po prostu nie walczyc (jesli oczywiście postac ma taką mozliwosc)
- Rogo
-
- Posty: 6188
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Co nie jest zabronione, jest dozwoloneneo6969 pisze:1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
Tylko i wyłącznie gdy to Złodziej się zatrzyma na Obszarze, na którym stoi potencjalna ofiara.neo6969 pisze:2. Czy złodziej może okradac innych poszukiwaczy tylko podczas własnego ruchu czy też wtedy gdy stanie sie na jego polu??
Jeśli jest napisane "możesz się wymknąć" (czy to zdolność, czy czar, czy to cokolwiek innego), to dalej jest dopisane "jeśli wyrzucisz X" - wtedy musisz to wyrzucić. Jak nie ma nic dopisane, to po prostu nie walczyszneo6969 pisze:3. Na czym polega "wymykanie się" przed walką?? Czy trzeba rzucac kostką czy można po prostu nie walczyc (jesli oczywiście postac ma taką mozliwosc)
pozdro i zapraszam do twórczego udzielania się na forum
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
A to ciekawe. Na mojej karcie Ghoul'a jest napisane: "Jeśli pokonasz swego przeciwnika w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia."Kufir pisze:Ghul zabiera punkt życia tylko podczas walki na moc z poszukiwaczem. (Musi wtedy zabrać punkt życia zamiast przedmiotu lub mieszka złota)1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
Przeciwnik, to również Wróg (w tym wypadku Duch) i każda istota (w tym wypadku atakująca na Moc).
Dlatego odpowiedź Rogo jest tutaj prawidłowa.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Wartałoby dodać, że jedynym momentem, w którym Ghoul nie może zamienić Wroga z Mocą na Trofeum, jest moment, gdy używa swej trzeciej zdolności. Instrukcja trzeciej zdolności nie mówi ani o rodzaju walki ani o rodzaju przeciwnika. Innymi słowy, jest możliwym wskrzeszenie Ducha i użycie go w czasie walki, w której doda 0 do skuteczności, bo nie posiada jako takiej Siły.neo6969 pisze:1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
A czy wrogowi możesz odebrać coś innego niż życie?8janek8 pisze:A to ciekawe. Na mojej karcie Ghoul'a jest napisane: "Jeśli pokonasz swego przeciwnika w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia."Kufir pisze:Ghul zabiera punkt życia tylko podczas walki na moc z poszukiwaczem. (Musi wtedy zabrać punkt życia zamiast przedmiotu lub mieszka złota)1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
Przeciwnik, to również Wróg (w tym wypadku Duch) i każda istota (w tym wypadku atakująca na Moc).
Dlatego odpowiedź Rogo jest tutaj prawidłowa.
Jakby Ghul mógł zabierać życie z pokonanych wrogów na MOC to byłby praktycznie nieśmiertelny. No ale grajcie jak tam uważacie. Ja przedstawiłem swoją interpretacje.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W zasadzie mógłbym się z Tobą zgodzić Kufir, nie można odebrać (póki co) niczego innego Duchowi prócz Wytrzymałości, ale czemu więc wprost nie wspomnieli o Poszukiwaczu miast tego dali enigmatyczne przeciwnika? Dlatego też bardziej się skłaniam ku opcji, że każdego, jak i Wroga, jak i Poszukiwacza. Poza tem, Ghoul nie będzie praktycznie nieśmiertelny, gdyż Wrogów na Moc nie ma tak dużo.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 04 sty 2009, 16:06
- Lokalizacja: p-ce
- Płeć:
przy wymykaniu się ani razem nie było nic napisane o rzucaniu kostką?!?!Rogo pisze:3. Na czym polega "wymykanie się" przed walką?? Czy trzeba rzucac kostką czy można po prostu nie walczyc (jesli oczywiście postac ma taką mozliwosc)
Jeśli jest napisane "możesz się wymknąć" (czy to zdolność, czy czar, czy to cokolwiek innego), to dalej jest dopisane "jeśli wyrzucisz X" - wtedy musisz to wyrzucić. Jak nie ma nic dopisane, to po prostu nie walczysz
wrogów na moc nie ma zbyt wielu...a ghoul b. łatwo traci życie w walce na siłę gdyż na starcie ma tylko 2 pkty siłyKufir pisze:Jakby Ghul mógł zabierać życie z pokonanych wrogów na MOC to byłby praktycznie nieśmiertelny.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja raczej preferuję styl na manczkina, znaczy lubię wrogów, którzy zabierają wsio Życia prócz jednego (bo jak ja mogę stracić, to i inni gracze także), ale również biorę to, co mogę - czyli w Twoim przypadku, cokolwiek, co jest dostępne w Ekwipunku (czyli prawie zawsze staram się stworzyć karawanę Mułów). Mój znajomy, jak gra Złodziejem, to po prostu losowo wyjmuje karty z ekwipunku (bo wie doskonale, że rewelacji w tamtejszych kartach po prostu nie ma).
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6188
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Ja uważam, że złodziej raczej wie co kradnie, a napewno umie rozrónić zbroję od miecza, a tym bardziej od muła - czyli losowe wybieranie przedmiotów jest raczej nielogiczne
I kolejna sprawa, kradzież zbroi z miejsca gdzie żadnej nie ma, też jest raczej mało prawdopodobna.
Owszem, sam mówię, że co nie jest zabronione, jest dozwolone, ale tylko wtedy, gdy jest ku temu jakieś względnie logiczne wytłumaczenie.
I kolejna sprawa, kradzież zbroi z miejsca gdzie żadnej nie ma, też jest raczej mało prawdopodobna.
Owszem, sam mówię, że co nie jest zabronione, jest dozwolone, ale tylko wtedy, gdy jest ku temu jakieś względnie logiczne wytłumaczenie.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
O tuż to !!! :-"Rogo pisze:Ja uważam, że złodziej raczej wie co kradnie, a napewno umie rozrónić zbroję od miecza, a tym bardziej od muła - czyli losowe wybieranie przedmiotów jest raczej nielogiczne
I kolejna sprawa, kradzież zbroi z miejsca gdzie żadnej nie ma, też jest raczej mało prawdopodobna.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
To, że nie chcą sprzedawać, bynajmniej nie oznacza, że nie mają. Może złodziej ma magiczne i wystarczająco się lepiące paluszki i potrafi okraść nawet Strażników (tylko oni posiadają zbroje, dlatego są one niedostępne), albo też jakiegoś mieszkańca, który całkowicie przypadkiem miał Muła na stanie posiadania, ale nie chciał się z nim rozstać, dlatego nie był on dostępny we spisie. Także logiczne rozwiązanie..
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Nie przekonała mnie Twoja logika.
W takiej karczmie czy mieście też można przypuszczać że mają tam zbroję, miecz itp, czemu więc tak też nie kradniesz?.
Zresztą sam mówiłeś że taki złodziej wg. Twoich zasad posiada szybko całą karawanę mułów. Jeśli uważasz że to dobrze, Twoja sprawa dla mnie to żenada.
W takiej karczmie czy mieście też można przypuszczać że mają tam zbroję, miecz itp, czemu więc tak też nie kradniesz?.
Zresztą sam mówiłeś że taki złodziej wg. Twoich zasad posiada szybko całą karawanę mułów. Jeśli uważasz że to dobrze, Twoja sprawa dla mnie to żenada.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
W agresywnym stylu grania w MiMa, kradzież karawany Mułów ma taktyczne znaczenie, przeciwnik jest skazany na 4 Przedmioty, podczas gdy Złodziej ma szansę mieć miejsce na przedmioty, które ukradł. Zauważ, że Kupiec (z Reapera), który ma bardzo podobną zdolność okradania Poszukiwaczy, ma dodatkowo jeszcze inne, ciekawe zdolności. Gdyby Złodziejowi zabrać zdolność kradzieży dowolnego przedmiotu, to automatycznie by się stał uber słabą postaci. Ile chcesz nosić ze sobą mieczy, hełmów &c? Z ilu możesz korzystać naraz? Bo chyba nie chcecie wmówić sobie, że Złodziej z czterema Mieczami przy sobie, to Uber silny poszukiwacz?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
O czym tu kurde mówisz człowieku?
Złodziej może kraść co chce Poszukiwaczowi. Dodatkowo złodziej może kraść to co jest dostępne u Kowala, muła może ukraść na targowisko i na dniu targowym. I w czym problem?
Jeśli uważasz że ta postać w takiej formie jest SŁABA to OK widocznie Cię nie przekonam.
Jeśli uważasz że złodziej może kraść co popadnie z ekwipunku, podczas odwiedzenia Kowala może zdobyć 4 muły to też OK, nie przekonam Cię że grasz na beznadziejnej zasadzie.
Skończyłem, a ty graj jak chcesz
Złodziej może kraść co chce Poszukiwaczowi. Dodatkowo złodziej może kraść to co jest dostępne u Kowala, muła może ukraść na targowisko i na dniu targowym. I w czym problem?
Jeśli uważasz że ta postać w takiej formie jest SŁABA to OK widocznie Cię nie przekonam.
Jeśli uważasz że złodziej może kraść co popadnie z ekwipunku, podczas odwiedzenia Kowala może zdobyć 4 muły to też OK, nie przekonam Cię że grasz na beznadziejnej zasadzie.
Skończyłem, a ty graj jak chcesz
-
-
- Posty: 141
- Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
- Lokalizacja: grindhouse
- Płeć:
Jak dla mnie to taka sama sytuacja jak była z Magicznym Mieczem i dotyczy tylko poszukiwaczy o ile nie jest gdzieś napisane że w Talizmanie wrogowie mają punkty życia/wt które można im zabrac (jeśli jest gdzieś o tym informacja to wtedy nalezy przyjąc że również na wrogach mozna z tego skorzystać). W Magii i Mieczu NIE MIELI, a mimo to niektórzy się upierali że Magicznym mieczem można nabijać WT na każdym, podczas gdy mozna tylko na Poszukiwaczu lub wrogu który ma Wytrzymałość bo sobie ją zdobył (Hydra).Kufir pisze:Ghul zabiera punkt życia tylko podczas walki na moc z poszukiwaczem. (Musi wtedy zabrać punkt życia zamiast przedmiotu lub mieszka złota)1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
PS. a jak brzmi tekst z oryginalnej karty w eng?
Ostatnio zmieniony niedziela 25 sty 2009, 14:16 przez Machete, łącznie zmieniany 1 raz.
If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 33
well, z tego co zrozumiałem z posta Nemo, to nie chodziło mu o to , że to jeden z pomysłów, i że jeden z graczy tak robi (nawiasem mówiąc - wiem o tym z pierwszej ręki ;p).7Tristan pisze:A co z tym ,że nie wie co kradnie ?
Złodziej sam w sobie jest według mnie silnym poszukiwaczem, i fakt czy może kraść muły u Kowala czy też nie nie ma dużego znaczenia.
Inną sprawą jest, że "karawana mułów" , która w mojej drużynie ma już status kultowy, jest bardzo przydatna, i niezbyt rozumiem Kufirze, czemu tak Cię rozbawiła
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Sprawa jest dawno wyjaśniona.Machete pisze:Jak dla mnie to taka sama sytuacja jak była z Magicznym Mieczem i dotyczy tylko poszukiwaczy o ile nie jest gdzieś napisane że w Talizmanie wrogowie mają punkty życia/wt które można im zabrac (jeśli jest gdzieś o tym informacja to wtedy nalezy przyjąc że również na wrogach mozna z tego skorzystać). W Magii i Mieczu NIE MIELI, a mimo to niektórzy się upierali że Magicznym mieczem można nabijać WT na każdym, podczas gdy mozna tylko na Poszukiwaczu lub wrogu który ma Wytrzymałość bo sobie ją zdobył (Hydra).Kufir pisze:Ghul zabiera punkt życia tylko podczas walki na moc z poszukiwaczem. (Musi wtedy zabrać punkt życia zamiast przedmiotu lub mieszka złota)1. Czy Ghoul zabijając ofiarę może wziac i trofeum i 1 pkt życia?? czy musi wybrac jedną z tych rzeczy
PS. a jak brzmi tekst z oryginalnej karty w eng?
Na oryginalej karcie Ghula pisze że może zabrac punkt zycia i dodac do swoich punktow tylko podczas zaatakowania Poszukiwacza.
Magiczny miecz = runiczny miecz zabiera punkty życia z każdego wroga ktorego pozbawi sie punktu zycia (Poszukiwacz - moze on zapobiec używając zbroi itp, i wrogow z kart przygów)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Dobra, zacznijmy od prawie samego początku (czyli nie od stworzenia świata), od porównania dwu Poszukiwaczy ze złodziejskimi skłonnościami:
Dalej, kwestia okradania Poszukiwaczy. Złodziej może ukraść Przedmiot lub MZ. Kupiec może jedynie zamieniać się Przedmiotami. Niby zasadnicza różnica, tyle, że Kupiec rozpoczyna z 5 MZ. Może sobie zakupić Hełmów (które są pomocne na zasadzie "Na bezrybiu i rak ryba") lub też Butelek z Wodą i okradać z równą efektywnością jak Złodziej. Pamiętamy przecie, że jeszcze w starej edycji Kupiec mógł wymieniać Przedmioty na MZ, teraz mu zabrali tą zdolność.
Kupiec może unikać Smoki oraz Potworów (większość przeciwników) za 1MZ. Dosyć potężna zdolność, w porównaniu do jego startowej wartości Siły.
W ostateczności, może sprzedawać Przedmioty, w tym Magiczne. Wczoraj grajac zamieniłem Talizman oraz Różdżkę na MZ, bo nie były mi potrzebne. Teraz mógłbym dostać 6MZ, nie 2. Bardzo dobra zdolność na niepotrzebny złom magiczny, zwłaszcza dla Kupca, który otrzymuje bonusy od złota.
Podsumowując, w tych dwu umiejętnościach, które są bardzo podobne u Kupca oraz Złodzieja, różnica jest jedynie taka, że Złodziej może kraść z Wioski również Przyjaciół, a Kupiec nie. Tyle, ze Kupiec ma jeszcze wiele innych bardzo dobrych umiejętności, a Złodziej nie. Dlatego też uważam, że gdybyśmy pozbawili go umiejętności kradzieży co chcemy na tych obszarach (innymi słowy, sprowadzili do poziomu Kupca), to Złodziej byłby bardzo słabym Poszukiwaczem. Jak już mówiłem, jedynym plusem tej drugiej umiejętności jest to, że może kraść Muły, więc reszta graczy jest ograniczona ilością niesionych Przedmiotów. Gdyby nie ta możliwość kradzieży Mułów, to po co Złodziejowi kraść Miecze, Hełmy czy inne karty? Przecież wystarczy mu jeden tylko Miecz, nie potrzebuje więcej. Grając tak, jak proponujesz, Złodziej by skorzystał ze swej umiejętności może dwa razy na grę, nie dlatego, że nie mógłby dojść na obszar Wioski, tylko dlatego, że nie miałby co ukraść, bo i on nie potrzebuje zapychać swych wolnych slotów na inne, cenniejsze Przedmioty. Dla tych złośliwych dodam, że Alchemik jest tylko jeden w grze, a czar Alchemia jest rzucany tylko po to, by się go jak najszybciej pozbyć i wziąc lepszy. Bo chyba nikt nie będzie próbował mi wmówić, że Alchemia to uber wspaniały czar, który czyni cuda?
Poza tem Kufirze, ja gram wedle zasad, uważam, że to Ty w tym przypadku robisz niepotrzebne zamieszanie i czepiasz się grania zgodnie z tym, co jest napisane.
Złodziej pisze:Siła 3
Moc 3
WT: 4
Los: 2
Każdemu napotkanemu Poszukiwaczowi możesz ukraść jeden Przedmiot lub 1 MZ
Za każdym razem, kiedy odwiedzasz Targowisko albo Wioskę lub też podczas Dnia Targowego, możesz wziąć jedną dowolną kartę z talii Ekwipunku za darmo
Dobra, Złodziej może ukraść każdą kartę Ekwipunku, podczas gdy Kupiec może wymieniać się tylko na Przedmioty. Jaką to robi różnicę? Ano Muł jest Przyjacielem, więc Kupiec nie może go posiadać. Muł jest jedyną kartą Ekwipunku, która nie jest Przedmiotem. Pomijam, iż na karcie Złodzieja jest napisane, iż każdą dowolną kartę, nie ma nic wspomniane, czy karta jest dostępna na danym obszarze, czy nie.Kupiec pisze:Siła: 2
Moc: 4
WT: 4
Los: 4
Rozpoczynasz grę z 5 MZ
Możesz unikać Smoków oraz Potwory, płacąc 1MZ (odrzuć)
Możesz handlować z Poszukiwaczem, którego napotkałeś, poprzez wymianę jednego z twoich przedmiotów na jeden jego (również Magiczny)
Kiedy odwiedzasz Wioskę, Targowisko albo podczas Dnia Targowego, możesz odrzucić jeden ze swych Przedmiotów, by wziąć jakiś przedmiot z talii Ekwipunku. Możesz także sprzedawać Przedmioty w cenie 1MZ każdy oraz Magiczne Przedmioty, w cenie 3MZ każdy.
Dalej, kwestia okradania Poszukiwaczy. Złodziej może ukraść Przedmiot lub MZ. Kupiec może jedynie zamieniać się Przedmiotami. Niby zasadnicza różnica, tyle, że Kupiec rozpoczyna z 5 MZ. Może sobie zakupić Hełmów (które są pomocne na zasadzie "Na bezrybiu i rak ryba") lub też Butelek z Wodą i okradać z równą efektywnością jak Złodziej. Pamiętamy przecie, że jeszcze w starej edycji Kupiec mógł wymieniać Przedmioty na MZ, teraz mu zabrali tą zdolność.
Kupiec może unikać Smoki oraz Potworów (większość przeciwników) za 1MZ. Dosyć potężna zdolność, w porównaniu do jego startowej wartości Siły.
W ostateczności, może sprzedawać Przedmioty, w tym Magiczne. Wczoraj grajac zamieniłem Talizman oraz Różdżkę na MZ, bo nie były mi potrzebne. Teraz mógłbym dostać 6MZ, nie 2. Bardzo dobra zdolność na niepotrzebny złom magiczny, zwłaszcza dla Kupca, który otrzymuje bonusy od złota.
Podsumowując, w tych dwu umiejętnościach, które są bardzo podobne u Kupca oraz Złodzieja, różnica jest jedynie taka, że Złodziej może kraść z Wioski również Przyjaciół, a Kupiec nie. Tyle, ze Kupiec ma jeszcze wiele innych bardzo dobrych umiejętności, a Złodziej nie. Dlatego też uważam, że gdybyśmy pozbawili go umiejętności kradzieży co chcemy na tych obszarach (innymi słowy, sprowadzili do poziomu Kupca), to Złodziej byłby bardzo słabym Poszukiwaczem. Jak już mówiłem, jedynym plusem tej drugiej umiejętności jest to, że może kraść Muły, więc reszta graczy jest ograniczona ilością niesionych Przedmiotów. Gdyby nie ta możliwość kradzieży Mułów, to po co Złodziejowi kraść Miecze, Hełmy czy inne karty? Przecież wystarczy mu jeden tylko Miecz, nie potrzebuje więcej. Grając tak, jak proponujesz, Złodziej by skorzystał ze swej umiejętności może dwa razy na grę, nie dlatego, że nie mógłby dojść na obszar Wioski, tylko dlatego, że nie miałby co ukraść, bo i on nie potrzebuje zapychać swych wolnych slotów na inne, cenniejsze Przedmioty. Dla tych złośliwych dodam, że Alchemik jest tylko jeden w grze, a czar Alchemia jest rzucany tylko po to, by się go jak najszybciej pozbyć i wziąc lepszy. Bo chyba nikt nie będzie próbował mi wmówić, że Alchemia to uber wspaniały czar, który czyni cuda?
Poza tem Kufirze, ja gram wedle zasad, uważam, że to Ty w tym przypadku robisz niepotrzebne zamieszanie i czepiasz się grania zgodnie z tym, co jest napisane.
Ostatnio zmieniony niedziela 25 sty 2009, 15:18 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!