Ghoul, złodziej i wymykanie się - pytania
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Nie ma przymusu spotykać się z innym poszukiwaczem - wybór gracza czy bada obszar czy spotyka się z innym poszukiwaczem - a w tym przypadku tak jak pisali Kufir i Nemomonszutek pisze:Do tej pory grałem tak, że jeśli złodziej stawał na jakimś polu z innym Poszukiwaczem, to musiał wyzwać go do walk
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Mylisz się Janku. Wręcz przeciwnie - możesz odebrać Przyjaciela bez względu na to, czy atakujesz, czy też będziesz omamiał. Innymi słowy, możesz oprócz zabrania Przyjaciela wykonać dodatkową akcję na innym Poszukiwaczu, acz nie musisz tego robić.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Tak wynika z angielskiego tłumaczenia. Z polskiego wynika, że aby zabrać Przyjaciela, to musimy odbyć jakieś spotkanie jeszcze. I w sumie to polskie tłumaczenie mi się bardziej podoba. Zresztą, każdy mądry gracz, będzie co najmniej chciał spróbować omamić przy okazji przeciwnika, dlatego ta różnica nie ma zbytniego znaczenia. Chyba, że przeciwnik nie ma ani złota ani żadnego Przedmiotu....albo Czarownica ma full Przedmiotów i nie chce się żadnego pozbyć, a przeciwnik nie ma złota.
Nie wiem, czy wszystko jest jasne...
Nie wiem, czy wszystko jest jasne...
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
A czy przypadkiem nie jest tak że jeśli okradasz to wręcz nie możesz zaatakować? No bo sam piszesz że musisz wybrać czy walczysz czy używasz specjalnej zdolności.Nemomon pisze:Nie, masz trzy możliwości:
- badanie obszaru
- atakowanie Poszukiwacza
- wykorzystanie jakiejś zdolności na napotkanym Poszukiwaczu.
Nie musisz atakować Poszukiwacza, by go okraść.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Dokładnie tak jest, jeżeli okradasz, to nie atakujesz; jeżeli atakujesz, to nie okradasz. Tyle, że Czarownica w tej zdolności pozwala wykonać dwie akcje, zamiast jednej, znaczy możemy zabrać Przyjaciela bez względu na to, czy atakujemy, czy nie.Bludgeon pisze:A czy przypadkiem nie jest tak że jeśli okradasz to wręcz nie możesz zaatakować? No bo sam piszesz że musisz wybrać czy walczysz czy używasz specjalnej zdolności.Nemomon pisze:Nie, masz trzy możliwości:
- badanie obszaru
- atakowanie Poszukiwacza
- wykorzystanie jakiejś zdolności na napotkanym Poszukiwaczu.
Nie musisz atakować Poszukiwacza, by go okraść.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Witam.
Odkąd rozmawialiśmy na temat Ghula, doszedł jeden dodatek ,dwa zapowiedziano i co się okazuje....
To iż wraz z dodatkami, Żniwiarz, Podziemia i Marsz Zimy ( ??? ) Poszukiwacz Ghul bardzo traci na wartości.
Głównie przez taką postać jak Necromancer (który to jest jego mocniejszą wersją)
Oryginalnie w karce Ghula pisało:
Przy czym, nie było wiadomo czy chodzi o Wroga, Istotę czy też Poszukiwacza.
W dodruku TMIM poprawiono jak się okazało błednie przetłumaczoną umiejętność na:
Teraz nasuwa mi się na myśl pytanie, czy nie lepiej by było jakby Ghul dostawał 1 punkt życia za każdego pokonanego Wroga w walce psychicznej oraz Poszukiwacza.
Moim zdaniem Ghul byłby bardziej interesującym Poszukiwaczem jeśli właśnie tak brzmiała by instrukcja jego umiejętności. Co o tym sądzicie ?
Odkąd rozmawialiśmy na temat Ghula, doszedł jeden dodatek ,dwa zapowiedziano i co się okazuje....
To iż wraz z dodatkami, Żniwiarz, Podziemia i Marsz Zimy ( ??? ) Poszukiwacz Ghul bardzo traci na wartości.
Głównie przez taką postać jak Necromancer (który to jest jego mocniejszą wersją)
Oryginalnie w karce Ghula pisało:
Jeśli pokonasz swego przeciwnika w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia.
Przy czym, nie było wiadomo czy chodzi o Wroga, Istotę czy też Poszukiwacza.
W dodruku TMIM poprawiono jak się okazało błednie przetłumaczoną umiejętność na:
Jeśli pokonasz Poszukiwacza w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia.
Teraz nasuwa mi się na myśl pytanie, czy nie lepiej by było jakby Ghul dostawał 1 punkt życia za każdego pokonanego Wroga w walce psychicznej oraz Poszukiwacza.
Moim zdaniem Ghul byłby bardziej interesującym Poszukiwaczem jeśli właśnie tak brzmiała by instrukcja jego umiejętności. Co o tym sądzicie ?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Może i by było, zwłaszcza, że ci pierwsi Poszukiwacze slabną wraz z dodatkami, jedynie Minstrel czy Wojownik robią się potężniejsi. Tyle, że nie w walce psychicznej, tylko w zwykłej. W fantastyce uznaje się, że ghoule to martwiaki, które żywią się martwymi ciałami, a więc te życia otrzymują za to, że powiedzmy zjedzą martwego krasnoluda, dlatego otrzymywanie przez nich Życia w walce psychicznej nie ma sensu IMO.Kufir pisze:Teraz nasuwa mi się na myśl pytanie, czy nie lepiej by było jakby Ghul dostawał 1 punkt życia za każdego pokonanego Wroga w walce psychicznej oraz Poszukiwacza.
Moim zdaniem Ghul byłby bardziej interesującym Poszukiwaczem jeśli właśnie tak brzmiała by instrukcja jego umiejętności. Co o tym sądzicie ?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Tak, wiem czym są Ghule ale nie zapominajmy iż tak po prawdzie Ghul powinien zostać przetłumaczony nie jako Ghul (Czyli stwór, okradający groby i jedzący [nagryzający] martwych ) ale jako Upiór, czyli istotę która wg. niektórych mitów i legend była tzw wampirem duchowym (zjawisko wampiryzmu duchowego). Wtedy zdobywanie punktów życia z pokonanych duchów miało by logiczny sens (powiedzmy )- jeśli już o tym mowa
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 gru 2009, 00:16 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Rzeczywiście, Ghul pochodzi z demonologii muzułmańskiej i z założenia głównie żywi się trupami.
Osobiście to bym zrobił, żeby zyskiwał za każdego pokonanego w walce Wroga (jeśli poświęci jego Trofeum) lub Poszukiwacza (ale tylko gdy faktycznie odbierze Życie).
Zdobywanie za każdego Wroga ot tak to lekka przesada, szczególnie biorąc pod uwagę, że to nie leczenie, a jednak zyskiwanie (chyba że w TMiM nie ma rozróżnienia).
Osobiście to bym zrobił, żeby zyskiwał za każdego pokonanego w walce Wroga (jeśli poświęci jego Trofeum) lub Poszukiwacza (ale tylko gdy faktycznie odbierze Życie).
Zdobywanie za każdego Wroga ot tak to lekka przesada, szczególnie biorąc pod uwagę, że to nie leczenie, a jednak zyskiwanie (chyba że w TMiM nie ma rozróżnienia).
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Osobiście to bym zrobił, żeby zyskiwał za każdego pokonanego w walce Wroga (jeśli poświęci jego Trofeum) lub Poszukiwacza (ale tylko gdy faktycznie odbierze Życie)
Niekoniecznie musi poświęcać trofeum.
Może zjeść mózg pokonanego Wroga (ducha) [jeśli już zakładamy iż są one materialne, bądź przyjmujemy iż zyskuje życie za pokonanego Wroga ale na Siłę], jego serce itp. Trofeum powinno mu zostać, w końcu całego nie zjada, a nawet jeśli; zdobył doświadczenie w zabijaniu go.
Tak samo jak Kultystka zachowuje trofeum i prosi o dary od Sił Ciemności.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Ja rozumiem twoje racje Kufir, wytłumaczenie jest ok.
Przychylałbym się wciąż do tego co napisałem, bo wydaje mi się, że tak byłoby sensowniej i nie pakowałby nie wiadomo ile tych Żyć, a musiał decydować kiedy warto.
Z Upiorem bardzo słuszna uwaga. Patrząc na Rękopis Sapkowskiego mam:
Wampir - to słowiański upir, upiór (źródło końcówki -pir, -pyr tamże co i u nietoperza, nietopyra).
No ale z drugiej strony jednak nazwali go Ghulem w polskiej wersji językowej.
Przychylałbym się wciąż do tego co napisałem, bo wydaje mi się, że tak byłoby sensowniej i nie pakowałby nie wiadomo ile tych Żyć, a musiał decydować kiedy warto.
Z Upiorem bardzo słuszna uwaga. Patrząc na Rękopis Sapkowskiego mam:
Wampir - to słowiański upir, upiór (źródło końcówki -pir, -pyr tamże co i u nietoperza, nietopyra).
No ale z drugiej strony jednak nazwali go Ghulem w polskiej wersji językowej.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Masz też sporo racji, bo faktycznie musiałby wybierać czy zyskuje życie czy Trofeum (taka Kultystka dostaje i trofeum i dar od sił ciemności), ale autorzy wymyślili sobie iż trzeba pokonać PRZECIWNIKA/POSZUKIWCZA na MOC. A Wrogów na MOC jest zdecydowanie mniej niż na siłę.Przychylałbym się wciąż do tego co napisałem, bo wydaje mi się, że tak byłoby sensowniej i nie pakowałby nie wiadomo ile tych Żyć, a musiał decydować kiedy warto.
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Tłumaczenie, że Ghul zjada ciało pokonanego przeciwnika i dlatego może zdobywać Życie z pokonanych poszukiwaczy, jak dla mnie, mija się z celem, bo czemu nie mógłby zjeść wroga/poszukiwacza pokonanego wręcz? Pomys Kufira, że Ghul powinien być Upiorem wysysającym siły witalne wygrywając każdą walkę na Moc, dużo bardziej do mnie przemawia, zwłaszcza gdy porównamy go do wspomnianej Mrocznej Kultystki.
Coś się w FFG pogubili w balansowaniu tej gry i większość postaci z podstawki zostaje coraz bardziej w tyle
Coś się w FFG pogubili w balansowaniu tej gry i większość postaci z podstawki zostaje coraz bardziej w tyle
Ja nawet nie mam Talismana.
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
W oryginalnej karcie jest GhoulKufir pisze:Tak, wiem czym są Ghule ale nie zapominajmy iż tak po prawdzie Ghul powinien zostać przetłumaczony nie jako Ghul (Czyli stwór, okradający groby i jedzący [nagryzający] martwych ) ale jako Upiór, czyli istotę która wg. niektórych mitów i legend była tzw wampirem duchowym (zjawisko wampiryzmu duchowego). Wtedy zdobywanie punktów życia z pokonanych duchów miało by logiczny sens (powiedzmy )- jeśli już o tym mowa
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Coś się w FFG pogubili w balansowaniu tej gry i większość postaci z podstawki zostaje coraz bardziej w tyle
Poszukiwacze jak i cała gra jest dość dobrze zbalansowana jeśli porównamy ją ze starymi edycjami MIM. Jednak tutaj po prostu powstało zamieszanie z tym Ghulem. Prawdopodobnie twórcy gry tak jak podejrzewałem jakiś czas temu są troszkę na bakier z fantastyką.
W oryginalnej karcie jest Ghoul
rzeczownik gul (w muzułmańskich baśniach ludowych duch żerujący na zwłokach)
» rzeczownik złodziej okradający groby
» rzeczownik zły duch - UPIÓR
- Liu Mulan
-
- Posty: 33
- Rejestracja: sobota 02 lis 2013, 13:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Odgrzebie temat Wasze pomysły na urozmaicenie postaci Ghoula bardzo przypadły mi do gustu. Ciekawe jak wpłyną na grę, muszę to dziś sprawdzić.
Tak przy okazji to witam się ponownie po kilku latach nieobecności -wcześniej byłam na forum jako silver_shira i można mnie było znaleźć w tematach związanych z MM. Chwilowo pogrywam w Talisman a Magiczny miecz oddałam bratu. Pozdrawiam
Tak przy okazji to witam się ponownie po kilku latach nieobecności -wcześniej byłam na forum jako silver_shira i można mnie było znaleźć w tematach związanych z MM. Chwilowo pogrywam w Talisman a Magiczny miecz oddałam bratu. Pozdrawiam