Strona 4 z 7

: wtorek 17 lut 2009, 08:23
autor: sandman071
Rogo pisze:Jedni grają, że tak, inni, że nie :P
JA opcjonuję za tym, że nie :P
Również jestem zdania, że nie. Zresztą praktycznie nawet nie pojawiła się u nas taka kwestia. Jakoś od początku przyjęliśmy to za pewnik i tyle. Co jest o tyle dziwne, że w innych kwestiach dyskusje były czasami baaardzo burzliwe. :twisted:

: sobota 21 lut 2009, 01:12
autor: Hunter_SWC
Oto kolejna porcja pytań dla znawców =D> (jeśli się już występują to przepraszam)

1.Jeśli postać ginie , a decydujemy się losować nową (bez rozpoczynania nowej rozgrywki) to co dzieje się z ekwipunkiem i przyjaciółmi ??

2. Jeśli moja postać może dodawać do wyniku rzutu kostką podczas modlitwy : to musimy decydować przed rzutem, czy po zapoznaniu się z wynikiem i ewentualnie zmienieniem go ?

3.Jeśli czarodziejka dostaje przedmiot ORB of KNOWLEDGE to czy może korzystać z tej umiejętności dwa razy tj. wyciągam kartę - dorzucam , wyciągam nową i CZY mogę zrobić to jeszcze raz ?

Dzięki za pomoc

: sobota 21 lut 2009, 01:19
autor: Mały Nemo
Hunter_SWC pisze:1.Jeśli postać ginie , a decydujemy się losować nową (bez rozpoczynania nowej rozgrywki) to co dzieje się z ekwipunkiem i przyjaciółmi ??
Zależy w jaki sposób zginął.

Jeżeli w walce z Wrogiem, to wszystkie Przedmioty (także Magiczne), Przyjaciół oraz Złoto należy położyć na obszarze, na którym zginął Poszukiwacz.

Jeżeli z innym Poszukiwaczem, to ten Poszukiwacz, który wygrał, ma prawo wziąć dowolne Przedmioty oraz Przyjaciół i Złoto i dołączyć do swoich kart, a resztę, której nie chce lub nie może posiadać, musi położyć na obszarze, na którym Poszukiwacz zginął.
Hunter_SWC pisze:2. Jeśli moja postać może dodawać do wyniku rzutu kostką podczas modlitwy : to musimy decydować przed rzutem, czy po zapoznaniu się z wynikiem i ewentualnie zmienieniem go ?
Może dodać do wyniku rzutu kością, więc najpierw musisz rzucić tą kostką, by cokolwiek móc dodać.
Hunter_SWC pisze:3.Jeśli czarodziejka dostaje przedmiot ORB of KNOWLEDGE to czy może korzystać z tej umiejętności dwa razy tj. wyciągam kartę - dorzucam , wyciągam nową i CZY mogę zrobić to jeszcze raz ?
Nie. Może Kulę zamienić na złoto, &c. Jeżeli dany Poszukiwacz ma już jakąś zdolność, to wszelkie inne karty, które powodują ten sam efekt co zdolność, nie mają jakiegokolwiek wpływu na Poszukiwacza ze zdolnością.

: sobota 21 lut 2009, 10:12
autor: Hunter_SWC
Nemomon pisze: Zależy w jaki sposób zginął.
Mając dwa punkty życia wyrzucam dwoma kostkami 2 w Świątyni .... ?


1.Wyrzucam w Świątyni 2 oczka , mając dwa punkty życia ... chcąc się ratować chce użyć swoich punktów Przeznaczenia : czy mogę użyć 1 punkt a będę powtarzał rzut oba kostkami czy tylko jedną z nich ? Czy mogę użyć dwóch punktów i rzucać dwoma raz jeszcze ?

: sobota 21 lut 2009, 10:45
autor: 7Tristan
Możesz użyć tylko jednego punktu losu i przerzucić jedną tylko jedną kostkę - o ile dobrze pamiętam jest to wyraźnie napisane w instrukcji :)

: sobota 21 lut 2009, 10:49
autor: 8janek8
Hunter_SWC pisze: 1.Wyrzucam w Świątyni 2 oczka , mając dwa punkty życia ... chcąc się ratować chce użyć swoich punktów Przeznaczenia : czy mogę użyć 1 punkt a będę powtarzał rzut oba kostkami czy tylko jedną z nich ? Czy mogę użyć dwóch punktów i rzucać dwoma raz jeszcze ?
Nie zależnie iloma kośćmi na raz rzucasz zawsze możesz użyć tylko jednego punku Losu za dowolnie wybraną kość.

Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Czy można rzucić zaklęcie Uzdrowienia w momencie gdy Poszukiwacz traci ostatni punkt Życia? Na Zaklęciu (o ile dobrze pamiętam) napisane jest, że można je rzucić w dowolnym momencie. Z drugiej strony czy zabity Poszukiwacz może jeszcze cokolwiek robić (poza użyciem punktu Losu)?

: sobota 21 lut 2009, 11:00
autor: 7Tristan
Nie masz racji Janek - instrukcja strona 6 "(...) Gracz może wydać jeden żeton Losu ,aby po wykonaniu rzutu ponowić rzut jedną kością(...)" i dalej na stronie 7 przykład "Jeżeli gracz rzuca kilkoma kośćmi (na przykład na obszarze Śmierci w Krainie Wewnętrznej), może wydać tylko jeden żeton Losu,aby ponowić rzut jedną z kości."

Ps tak na przyszłość polecam przy radzeniu komuś zaznaczać ,że nie jest się czegoś pewien, bo potem powstaje zamieszanie :)

: sobota 21 lut 2009, 11:10
autor: Rogo
7Tristan pisze:Nie masz racji Janek - instrukcja strona 6 "(...) Gracz może wydać jeden żeton Losu ,aby po wykonaniu rzutu ponowić rzut jedną kością(...)" i dalej na stronie 7 przykład "Jeżeli gracz rzuca kilkoma kośćmi (na przykład na obszarze Śmierci w Krainie Wewnętrznej), może wydać tylko jeden żeton Losu,aby ponowić rzut jedną z kości."
Ale janek przecież napisał:
8janek8 pisze:Nie zależnie iloma kośćmi na raz rzucasz zawsze możesz użyć tylko jednego punku Losu za dowolnie wybraną kość.
jeden punkt i jedna dowolnie wybrana kość :P
8janek8 pisze:Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Czy można rzucić zaklęcie Uzdrowienia w momencie gdy Poszukiwacz traci ostatni punkt Życia? Na Zaklęciu (o ile dobrze pamiętam) napisane jest, że można je rzucić w dowolnym momencie. Z drugiej strony czy zabity Poszukiwacz może jeszcze cokolwiek robić (poza użyciem punktu Losu)?
Dla mnie to zawsze było oczywiste, że w takim przypadku jedynym zaklęciem jakie mogło nas uratować było Ocalenie (o ile w TMiM jeszcze ono istnieje) - Uzdrowienie leczy - trupa nie wiem w jaki sposób chcesz uleczyć :P Ocalenie, jak sama nazwa wskazuje, zapobiega utracie punktu życia :P

: sobota 21 lut 2009, 11:41
autor: 7Tristan
Zwracam honor i ślę ukłon pokory w stronę Janka - moje głowa zakodowała ,że chodziło mu o dowolną ilość kości :D Ach to czytanie ze zrozumieniem :D :D :D

: sobota 21 lut 2009, 12:06
autor: Mały Nemo
8janek8 pisze:Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Niekoniecznie, chyba nawet w instrukcji było napisane, iż niezależnie iloma kośćmi rzucasz w danej sytuacji, to przerzucić można tylko jedną, wybraną.
8janek8 pisze:Czy można rzucić zaklęcie Uzdrowienia w momencie gdy Poszukiwacz traci ostatni punkt Życia? Na Zaklęciu (o ile dobrze pamiętam) napisane jest, że można je rzucić w dowolnym momencie. Z drugiej strony czy zabity Poszukiwacz może jeszcze cokolwiek robić (poza użyciem punktu Losu)?
Po mojemu - nie. Trza żyć, by móc rzucić Czar. Gdy tracisz ostatni punkt Wytrzymałości, to już nie żyjesz, wiec nie możesz wykonać jakiejkolwiek akcji, włącznie z użyciem Świętej Józefiny, czy też Uzdrowienia. Aczkolwiek Rogo dobrze powiedział, że można rzucić Ocalenie, tyle, że ono zapobiega utracie Wytrzymałości (powiedzmy na zasadzie automatycznej Tarczy), nie leczy.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 1:23 pm ]
Hunter_SWC pisze: Mając dwa punkty życia wyrzucam dwoma kostkami 2 w Świątyni .... ?
To jest tak samo traktowane, jakbyś zginał z powodu walki z Wrogiem - musisz położyć wszystkie karty na obszarze Świątyni.

: sobota 21 lut 2009, 14:52
autor: 8janek8
Dzięki za interpretacje. Jestem przychylny do interpretacji Nemo i Rogo. Jakieś inne sugestie z utratą ostatniego punktu Życia i rzucaniem Zaklęcia Uzdrowienia?
Nemomon pisze:
8janek8 pisze:Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Niekoniecznie, chyba nawet w instrukcji było napisane, iż niezależnie iloma kośćmi rzucasz w danej sytuacji, to przerzucić można tylko jedną, wybraną.
Nemo - co do tego zakwalifikowania do FAQ to chodzi właśnie o Zaklęcie Uzdrowienia ;)

: sobota 21 lut 2009, 15:05
autor: Mały Nemo
Widać od kilku dni mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem... (już nawet nie powiem dlaczego....)

EDIT: Akurat nie to, tylko praca :P

: sobota 21 lut 2009, 15:10
autor: 8janek8
Chłopaki, post się zaczyna - można by odtruć organizm :D :D :D ;)

: niedziela 22 lut 2009, 13:47
autor: szutek
Mam 3 pytanka:

1) Czy można rzucić Rozproszenie Magii na inne Rozproszenie Magii (np. rzucam Mesmeryzm, kolega rzuca Rozproszenie, ja rzucam też Rozproszenie, co powoduje że Mesmeryzm działa normalnie)

2) Czy można się wymykać rzucanym na siebie czarom (np. Zawładnięciu).

3) Nieco bardziej złożona od poprzednich związana ze stratą tury. Wszedłem na Oazę, ciągnę Burzę (nr 1) i Targowisko (nr 6). Wszyscy gracze znajdują się w Wewnętrznej Krainie, przez co każdy z nich traci turę. Czy moja strata tury ma miejsce jeszcze w ruchu kiedy wyciągnąłem Burzę (ponieważ nie mogłem przez nią rozpatrzyć Targowiska), czy też muszę pominąć kolejny ruch ?

Z góry dzięki za odp.

: niedziela 22 lut 2009, 14:03
autor: Mały Nemo
szutek pisze:1) Czy można rzucić Rozproszenie Magii na inne Rozproszenie Magii (np. rzucam Mesmeryzm, kolega rzuca Rozproszenie, ja rzucam też Rozproszenie, co powoduje że Mesmeryzm działa normalnie)
Kiedyś na Galakcie była taka dyskusja o Rozproszeniu:
Nemomon pisze:
8janek8 pisze:Czy można rzucić Zaklęcie "Rozproszenie Magii" na wcześniej rzucone "Rozproszenie Magii" na inne Zaklęcie? Innymi słowy: czy można jakoś zapobiec skutkom Zaklęcia "Rozproszenie Magii"? (ciężko było to lepiej opisać :) )
Powiadasz, czy można skontrować kontrę? Po mojemu, nie. W Tragic, znaczy MtG, jest zasada stosu - LIFO (Last In, First Out). W instrukcji nie ma czegoś takiego, jak kolejność działania czarów - rzuciłeś i jego efekt natychmiastowo jest wprowadzany do gry. Wyjątkiem od tego są czary Odbicie oraz Rozproszenie, które wpływają na zaraz to rzucony Czar. Po rzuceniu Rozproszenia, Czary natychmiast są odrzucane. Nie sprawdza się innych efektów czy Czarów. IMO of course.
Wnioski wyciągnij sam. Jak pisałem, po mojemu nie można.
szutek pisze:2) Czy można się wymykać rzucanym na siebie czarom (np. Zawładnięciu).
Nie, możesz Rozproszyć Czar, w jakiś inny sposób pozbawić go efektu, ale nie można unikać Czarów. Więcej, z tego co pamiętam (ale mogę się mylić), Amulet chroni tylko jego właściciela przed Czarami, jednakże wciąż one mogą być rzucane na jego Przyjaciół i Przedmioty.
szutek pisze:3) Nieco bardziej złożona od poprzednich związana ze stratą tury. Wszedłem na Oazę, ciągnę Burzę (nr 1) i Targowisko (nr 6). Wszyscy gracze znajdują się w Wewnętrznej Krainie, przez co każdy z nich traci turę. Czy moja strata tury ma miejsce jeszcze w ruchu kiedy wyciągnąłem Burzę (ponieważ nie mogłem przez nią rozpatrzyć Targowiska), czy też muszę pominąć kolejny ruch ?
Zależy. Grając stricte wedle zasad, nie badasz już karty Targowisko, ale to "niebadanie" jest traktowane właśnie jako strata tury. Pamiętaj jednak, że Burza oddziałuje jedynie na Poszukiwaczy w tej Krainie, w której została wyciągnięta. Jeżeli więc wyciągnąłeś ją na Oazie w Środkowej Krainie, to Poszukiwacze w Wewnętrznej Krainie nie tracą tury.

Wracając jeszcze na chwilę do tego "zależy" na początku. Ja osobiście gram, iż jeżeli ma się stracić turę, to zawsze się ją traci. Innymi słowy, w Twoim przypadku nie mógłbym badać karty Targowiska oraz nie mógłbym sie poruszyć w mym następnym ruchu.

: niedziela 22 lut 2009, 14:55
autor: Rogo
A moim zdaniem można rzucić rozproszenie na rozproszenie :) napisane jest, że zaklęcie to neguje działanie innego zaklęcia - dlaczego nie miałoby negować rozproszenia magii - to przecież też zaklęcie. Owszem nie ma w MiM zasady stosiku i byłaby tu bezsensowna, ale wg tego co jest napisane na karcie rozproszenia możesz ten rzucić na dowolne inne zaklęcie - w tym również inne rozproszenie :P

: niedziela 22 lut 2009, 15:15
autor: Mały Nemo
A nie, zasada stosu nawet w MiMie by się przydała. Jej głównym celem jest określenie kolejności działań, kiedy kilku graczy w jednej chwili robi kilka rzeczy naraz.

Przykład, Gracz A rzuca Przypadek na Gracza B. Ten Rzuca Czar Blessed (regeneruje Los), podczas gdy Gracz C rzuca Odbicie. Gracz A rzuca Rozproszenie Magii. Wszystko się dzieje w jednej chwili Tylko czy

- Odbicie działa na Blessed czy na Przypadek?
- Rozproszenie także?
- Czy, gdy któryś z graczy rzuci Likwidację, to "istniejące w grze" Odbicie lub Rozproszenie może zadziałać?
- Co z Różdżką Zniszczenia, którą użył Gracz D. Czy pierwej będzie działać Przypadek (i hipotetyczna zamiana z Żabę), czy pierwej będzie działać Różdżka, potem Ropucha?

: niedziela 22 lut 2009, 15:24
autor: 8janek8
Szutek pisze:2) Czy można się wymykać rzucanym na siebie czarom (np. Zawładnięciu).
Ostatecznie interpretuję to tak, że rzucone Zaklęcie Rozproszenia działa od razu, więc rzucanie drugiego Rozproszenia nie ma sensu bo nie daje już żadnego skutku (a co za tym idzie nie można rzucić drugiego Rozproszenia, bo z zasad jasno wynika, że nie można rzucać Zaklęć, kiedy nie wywołują żadnego efektu).
Nemomon pisze:Nie, możesz Rozproszyć Czar, w jakiś inny sposób pozbawić go efektu, ale nie można unikać Czarów. Więcej, z tego co pamiętam (ale mogę się mylić), Amulet chroni tylko jego właściciela przed Czarami, jednakże wciąż one mogą być rzucane na jego Przyjaciół i Przedmioty.
Co do Amuletu to Zaklęcia typu Zawładnięcie lub Mesmeryzm rzuca się de facto na Poszukiwacza, któremu chce się coś odebrać, dlatego uważam, że Amulet chroni przed rzucaniem Zaklęć które w jakikolwiek sposób skierowane są na jego posiadacza (w tym wypadku przed utratą Przyjaciela, Przedmiotu czy złota)

: niedziela 22 lut 2009, 15:35
autor: Mały Nemo
8janek8 pisze:(a co za tym idzie nie można rzucić drugiego Rozproszenia, bo z zasad jasno wynika, że nie można rzucać Zaklęć, kiedy nie wywołują żadnego efektu).
Yep, teraz Rozproszenie można rzucić jedynie jako kontra w stosunku do innego Czaru, nie jak kiedyś - można było rzucić "w świat".
8janek8 pisze:Co do Amuletu to Zaklęcia typu Zawładnięcie lub Mesmeryzm rzuca się de facto na Poszukiwacza, któremu chce się coś odebrać, dlatego uważam, że Amulet chroni przed ich utratą.
Zależy. Powiem szczerze, że nie pamiętam, gdzie to zasłyszałem. Ale jednak słyszałem. Przeczytaj dokładnie jednak texty (polskie przynajmniej ;]) Amuletu, Mesmeryzmu i Zawładnięcia. Na Amulecie jest napisane, iż Ty nie możesz być celem ataku Czarów, podczas gdy Zawładnięcie/Mesmeryzm targetuje w Twoje karty, ale nie w Ciebie per se. Wiem, za dużo Tragica..... Tragiczne Uzależnienie....

: niedziela 22 lut 2009, 15:48
autor: Rogo
Nemomon pisze:A nie, zasada stosu nawet w MiMie by się przydała. Jej głównym celem jest określenie kolejności działań, kiedy kilku graczy w jednej chwili robi kilka rzeczy naraz.

Przykład, Gracz A rzuca Przypadek na Gracza B. Ten Rzuca Czar Blessed (regeneruje Los), podczas gdy Gracz C rzuca Odbicie. Gracz A rzuca Rozproszenie Magii. Wszystko się dzieje w jednej chwili Tylko czy

- Odbicie działa na Blessed czy na Przypadek?
- Rozproszenie także?
- Czy, gdy któryś z graczy rzuci Likwidację, to "istniejące w grze" Odbicie lub Rozproszenie może zadziałać?
- Co z Różdżką Zniszczenia, którą użył Gracz D. Czy pierwej będzie działać Przypadek (i hipotetyczna zamiana z Żabę), czy pierwej będzie działać Różdżka, potem Ropucha?
No tu po pierwsze liczy się kolejność działań, a po drugie jak ktoś rzuca Odbicie czy Rozproszenie, to na konkretny czar...
8janek8 pisze:Ostatecznie interpretuję to tak, że rzucone Zaklęcie Rozproszenia działa od razu, więc rzucanie drugiego Rozproszenia nie ma sensu bo nie daje już żadnego skutku (a co za tym idzie nie można rzucić drugiego Rozproszenia, bo z zasad jasno wynika, że nie można rzucać Zaklęć, kiedy nie wywołują żadnego efektu).
Ale drugie Rozproszenie też działa od razu i rozprasza to pierwsze Rozproszenie :)

: niedziela 22 lut 2009, 15:54
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:No tu po pierwsze liczy się kolejność działań, a po drugie jak ktoś rzuca Odbicie czy Rozproszenie, to na konkretny czar...
Nie ma kolejności działań, bo wszyscy rzucają w jednym momencie. Coś na zasadzie przekrzykiwania się. Bez stosu nie jest możliwym, kto rzucił pierwszy dany Czar, który można rzucić w dowolnym momencie ;]

: piątek 06 mar 2009, 22:07
autor: yt1300
hej. a jak wg was jest kiedy spotyka się kilku wrogów walczących na moc. sumują swoją moc jak wrogowie walczący na siłę, czy nie? na początku grałem, że nie, bo w instrukcji jest napisana wzmianka tylko o wrogach walczących na siłę. ale dzisiaj zauważyłem, że kawałek dalej jest opis przy walce psychicznej, że wygląda tak samo jak walka na siłę i tylko zamieniasz siłę na moc. czyli odnosi się to również do walki z kilkoma przeciwnikami. jaka jest wasza interpretacja?

: piątek 06 mar 2009, 22:12
autor: Rogo
yt1300 pisze:dalej jest opis przy walce psychicznej, że wygląda tak samo jak walka na siłę i tylko zamieniasz siłę na moc.
Ot co, sam odpowiedziałeś na swoje pytanie :)

: wtorek 26 maja 2009, 16:05
autor: Kufir
Różdżki Zniszczenia można użyć tylko podczas spotkania z Poszukiwaczem. Używamy ją przed walką bądź użyciem umiejętności Poszukiwacza czy zamiast tych czynności?

Bardziej bym się skusił do :

Różdżki Zniszczenia można użyć podczas spotkania z Poszukiwaczem zamiast z nim walczyć. Nie możesz użyć tego przedmiotu jeśli to Ty zostałeś zaatakowany.


Jak rozpatrujecie tą kartę ze Żniwiarza ?

: wtorek 26 maja 2009, 18:41
autor: Mały Nemo
Kufir pisze:Różdżki Zniszczenia można użyć tylko podczas spotkania z Poszukiwaczem. Używamy ją przed walką bądź użyciem umiejętności Poszukiwacza czy zamiast tych czynności?

Bardziej bym się skusił do :

Różdżki Zniszczenia można użyć podczas spotkania z Poszukiwaczem zamiast z nim walczyć. Nie możesz użyć tego przedmiotu jeśli to Ty zostałeś zaatakowany.


Jak rozpatrujecie tą kartę ze Żniwiarza ?
Nie, jeżeli na karcie nie ma napisane, iż kiedy można jej użyć, to oznacza, iż można w dowolnym momencie w dowolnej turze, nawet tuż przed tym, zanim Poszukiwacz rozpocznie walkę ze przeciwnikiem. Ja tak przynajmniej gram.