Kilka pytan
- Nobius
-
- Posty: 53
- Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
- Lokalizacja: Omenia
- Płeć:
Instrukcja instrukcją ale np. to właśnie dzięki burzliwym dyskusjom FAQowskim, pojawiła się kwestia "MOŻESZ" w miastach i wioskach. Problem który dla mnie nie istniał wcześniej.
Ostatnio stosuję MOŻESZ=MUSISZ i wyszło to na plus.
Tu i w kilku innych przypadkach instrukcja milczy jak grób...
Główny problem Talismana to niedomówienia i niejednoznaczne sformułowania.
Prosty przykładzik:
Ropucha:
Obszar startowy - tam gdzie poszukiwacz
(takie sformułowanie daje dwie możliwości ! )
To tylko przykład ilustrujący o co mi chodzi.
[Edit] (Lepszego bez pudła z grą pod ręką nie mam)
Ostatnio stosuję MOŻESZ=MUSISZ i wyszło to na plus.
Tu i w kilku innych przypadkach instrukcja milczy jak grób...
Główny problem Talismana to niedomówienia i niejednoznaczne sformułowania.
Prosty przykładzik:
Ropucha:
Obszar startowy - tam gdzie poszukiwacz
(takie sformułowanie daje dwie możliwości ! )
To tylko przykład ilustrujący o co mi chodzi.
[Edit] (Lepszego bez pudła z grą pod ręką nie mam)
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
A ja do tej pory nie mogę się otrząsnąć po tej dyskusji, czy MOŻESZ czy MUSISZ.... Zwłaszcza, że to błąd (kolejny) tłumacza. Osobiście też gram, że MUSISZ i moi gracze, którzy też już jakiś czas grają w MiMa bardzo szybko się przyzwyczaili. Na znakomitą większość pytań może odpowiedzieć albo instrukcja albo chwila zastanowienia. Jednakże by dobrze rozstrzygać wszystkie (a przynajmniej prawie wszystkie) sporne kwestie, musisz mieć zasady oraz opisy większości kart w małym paluszku. Dzięki temu jesteś w stanie wyobrazić sobie podobną sytuację i wyjście z niej. Jak przejrzysz parę mych odpowiedzi, to zauważysz, że prawie zawsze staram się odpowiadać na pytania wykorzystując prostsze sytuacje, które powinny być bardziej zrozumiałe. Innymi słowy, musisz poznać Mima od wewnątrz, jego mechanikę, sposób działania, kilka spornych sytuacji oraz parę "domowych zasad", by móc bez problemu odpowiadać na wszystkie pytania, nawet dotyczących kart, które pierwszy raz widzisz. Na szczęście nie trza grać w MiMa stuleci, by to opanować. Jedynie trza chcieć to opanować. Lub też mieć grupę, w której zawsze się było MG i zawsze trza było rozstrzygać problemy. Dodatkowo lektura wsio kart do Talismana także nie zaszkodzi.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Co do Zabójcy.
Uwaga!
Na jego karcie pisze:
Uwaga!
Na jego karcie pisze:
Wiec, skoro trzymamy się jasno tego co pisze na karcie (np. Poszukiwacz ghul i jego kontrowersyjna umiejętność kradzenia życia) to Zabójca może zasztyletować nawet strażnika, osiłka czy też wrogów na siłę które wylosuje z kart przygód. (Wcale nie muszą one leżeć już odkryte na planszy)Kiedy atakujesz innego poszukiwacza bądź istotę, możesz próbować ją zasztyletować, nie masz takiej możliwości jeśli to ty zostałeś zaatakowany przez Poszukiwacza ...
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zgadza się!Kufir pisze:Co do Zabójcy.
Uwaga!
Na jego karcie pisze:Wiec, skoro trzymamy się jasno tego co pisze na karcie (np. Poszukiwacz ghul i jego kontrowersyjna umiejętność kradzenia życia) to Zabójca może zasztyletować nawet strażnika, osiłka czy też wrogów na siłę które wylosuje z kart przygód. (Wcale nie muszą one leżeć już odkryte na planszy)Kiedy atakujesz innego poszukiwacza bądź istotę, możesz próbować ją zasztyletować, nie masz takiej możliwości jeśli to ty zostałeś zaatakowany przez Poszukiwacza ...
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Rogo
-
- Posty: 6190
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
Ju toking tu mi ?Kufir pisze:twórcy fachowcy
Hehe nie no tak jak juz ma byc zgodnie z instrukcja to prosze bardz. W instrukcji kazdej karty jest napisane czy atakuje czy poprostu stoi az ktos go pokona.
Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Idealny tutorial na to, jak wyciągać zdania z kontextu :mrgreen:Rogo pisze:Kufir pisze:W MIM 4,5 na chyba żadnej karcie wroga nie pisze "atakuje Cię... " itpNemomon pisze:Mówią, że zawsze atakujesz.I wszystko jasneRogo pisze:"Najlepszą obroną jest atak"
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 24 gru 2008, 06:54
- Lokalizacja: Chicago
- Płeć:
No tak ,a taki Rozbojnik- "Na tym obszarze grasuje grozny rozbojnik.NIE ZAATAKUJE CIE jesli zaplacisz mu sztuke zlota".Czyli jak nie posiadasz zlota on cie atakuje.Rogo pisze:Kufir pisze:W MIM 4,5 na chyba żadnej karcie wroga nie pisze "atakuje Cię... " itpNemomon pisze:Mówią, że zawsze atakujesz.I wszystko jasneRogo pisze:"Najlepszą obroną jest atak"
Póki my żyjemy, żyje Ona...!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ale tutaj jest zdanie warunkowe - zrobisz coś, więc nie walczysz. Nie zrobisz, to walczysz. Z defaulta, on jest atakującym.arkoski84 pisze:No tak ,a taki Rozbojnik- "Na tym obszarze grasuje grozny rozbojnik.NIE ZAATAKUJE CIE jesli zaplacisz mu sztuke zlota".Czyli jak nie posiadasz zlota on cie atakuje.Rogo pisze:Kufir pisze:W MIM 4,5 na chyba żadnej karcie wroga nie pisze "atakuje Cię... " itpNemomon pisze:Mówią, że zawsze atakujesz.I wszystko jasneRogo pisze:"Najlepszą obroną jest atak"
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
Ale macie problem.
Enemy – Animal, Dragon, or Monster
These Enemies attack any character encountering them by
battling the character. Killed Enemies of this type may be kept
as trophies to be exchanged for Strength (see “Trophies” on
page 14). Enemies that defeat characters remain in the space.
Wróg atakuje poszukiwacza a nie odwrotnie.
[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 10:20 pm ]
I dalsze potwierdzenie
Attacks
Attacks are split into two types: battles and psychic combats.
A battle occurs when a character is attacked by a creature
whose Strength is given, and a psychic combat occurs when
a character is attacked by a creature whose Craft is given. If
a player decides to attack another character, they must fight
a battle unless the attacker has a special ability that lets him
use psychic combat instead.
Czyli podsumowując - jeśli poszukiwacz walczy z wrogiem z karty (z planszy chyba też), to ten wróg atakuje poszukiwacza (ZAWSZE, nie ważne czy karta już leży). Jeśli natomiast poszukiwacz walczy z innym poszukiwaczem to atakuje ten kto zdecydował się na atak (to akurat dość oczywiste).
Enemy – Animal, Dragon, or Monster
These Enemies attack any character encountering them by
battling the character. Killed Enemies of this type may be kept
as trophies to be exchanged for Strength (see “Trophies” on
page 14). Enemies that defeat characters remain in the space.
Wróg atakuje poszukiwacza a nie odwrotnie.
[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 10:20 pm ]
I dalsze potwierdzenie
Attacks
Attacks are split into two types: battles and psychic combats.
A battle occurs when a character is attacked by a creature
whose Strength is given, and a psychic combat occurs when
a character is attacked by a creature whose Craft is given. If
a player decides to attack another character, they must fight
a battle unless the attacker has a special ability that lets him
use psychic combat instead.
Czyli podsumowując - jeśli poszukiwacz walczy z wrogiem z karty (z planszy chyba też), to ten wróg atakuje poszukiwacza (ZAWSZE, nie ważne czy karta już leży). Jeśli natomiast poszukiwacz walczy z innym poszukiwaczem to atakuje ten kto zdecydował się na atak (to akurat dość oczywiste).
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Bludgeon, wiem, że brak tu logiki, ale goście co pisali tą instrukcję sami mówią, że to Poszukiwacz zawsze jest atakującym wszelkie istoty.
Na usprawiedliwienie ich niefortunnych sformułowań w cytowanych przez Ciebie fragmentach można pokierować się kolejnością wykonywanych czynności (rzutów kością) w dziale Walka. Patrząc na tą kolejność podaną w "Walce z innym Poszukiwaczem" i porównując z "walką z istotami" można wywnioskować kto jest atakującym.
Na usprawiedliwienie ich niefortunnych sformułowań w cytowanych przez Ciebie fragmentach można pokierować się kolejnością wykonywanych czynności (rzutów kością) w dziale Walka. Patrząc na tą kolejność podaną w "Walce z innym Poszukiwaczem" i porównując z "walką z istotami" można wywnioskować kto jest atakującym.
Ostatnio zmieniony środa 07 sty 2009, 23:20 przez 8janek8, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- 8janek8
-
- Posty: 484
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Ogólnie, najbardziej cieszyłoby mnie, jeśli z czasem po zebraniu uwag od graczy (co do balansu również), ponownie siedli nad instrukcją, wprowadzili konieczne poprawki i dołączyli ją do któregoś z dodatków. Pozostałe uściślenia, których nie dałoby się umieścić w poprawionej instrukcji mogliby umieścić w nieszczęsnym FAQu (który również mogliby dołączyć w formie papierowej) - w końcu są podobno profesjonalistami.