Kilka pytan

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Astropata »

Hunter_SWC pisze:Oto kolejna porcja pytań które sprawiły nam parę problemów podczas rozgrywek :

1.Sprawa POLTERGEISTA - wyrzucamy 1 na kostce - ruszamy się o 1 pole czy stoimy w miejscu ? :-k

2. Staje na "Ukrytej Dolinie" , normalnie dociągam 3 karty - ale pierwsza jaką wyciągam to IMP - który mnie teleportuje -> pytanie: czy mimo wszytko dociągam inne karty do liczby 3 , czy odrazu przenosze się gdzieś indziej ?? CZY powiedzmy wyciągam te 3 karty i mam w nich (według kolejności): IMP , GOBLIN, KLĄTWA WIEDŹMY --->to co dzieje się z Goblinem i Klątwą ?? pozostają na Dolinie , czy zabieram je ze sobą w miejsce gdzie zostaje przeniesiony przez Impa ??

3.Mam Najemnika - a jestem już Wewnętrznym Kręgu ---> idę ścieżką Magii , dochodze do lokacji PITS (gdzie losujesz liczbe przeciwników z Str4) -> pytanie: jeśli zapłace Najemnikowi to czy bedzię tylko na jedna walke czy na więcej (wiem że na karcie pisze do końca tury ,ale to troche za mocny wtedy jest :-k wiem że to skrajny przypadek ...

4.Będąc już "na górze" z moim przeciwnikiem (grając we dwie osoby) , czy przesuwając się po jednym polu za każdym razem gdy będę "badał" lokacje czy przed tym mogę normalnie walczyć z nim ,tak jak zawsze ??

5. Wyciągam kolejnego Przewodnika , biorę drugiego Przewodnika ze sobą ( #-o ) czy zostawiam go tam gdzie znalazłem (logiczne) ?

Sorki jeśli pytania już wcześniej były [-o< albo są sformułowane niejasno.
Dzięki za pomoc
1. Poltergeist sprawia, że się poruszasz zawsze o 1 pole, nie rzucamy kostką
2. Karty rozpatruje się według ich wartości czyli liczby na górze, a nie według kolejności. W praktyce na początku zawsze jest walka z przeciwnikiem. A karty których się nie rozpatruje z różnych względów zostają na planszy
3. Najemnikowi płaci się 1sz za każdą osobną walkę na siłę. (Nie pamiętam, czy na ścieżce mocy się losuje wrogów na moc czy na siłę, jeżeli na moc to Najemnik w ogóle nie pomaga)
4. Tu nie jestem pewien ale raczej można walczyć jak się spotka z innym przeciwnikiem kiedykolwiek
5. Nie ma problemów z tym aby mieć dwóch przyjaciół takich samych (vide - karawana mułów)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Hunter_SWC pisze:1.Sprawa POLTERGEISTA - wyrzucamy 1 na kostce - ruszamy się o 1 pole czy stoimy w miejscu ?
Tak jak pisał Astropata
Hunter_SWC pisze:2. Staje na "Ukrytej Dolinie" , normalnie dociągam 3 karty - ale pierwsza jaką wyciągam to IMP - który mnie teleportuje -> pytanie: czy mimo wszytko dociągam inne karty do liczby 3 , czy odrazu przenosze się gdzieś indziej ?? CZY powiedzmy wyciągam te 3 karty i mam w nich (według kolejności): IMP , GOBLIN, KLĄTWA WIEDŹMY --->to co dzieje się z Goblinem i Klątwą ?? pozostają na Dolinie , czy zabieram je ze sobą w miejsce gdzie zostaje przeniesiony przez Impa ??
Wyciągasz od razu 3 karty, wtedy rozpatrujesz wg numerów kart (czyli najpierw zdarzenia bo mają nr 1), a jeśli masz dwie karty o takim samym numerze, to w kolejności w jakiej je wyciągnąłeś, czyli w tym przypadku najpierw Imp (też ma numer 1 co nie?) cię teleportuje a reszta zostaje na planszy.
Hunter_SWC pisze:4.Będąc już "na górze" z moim przeciwnikiem (grając we dwie osoby) , czy przesuwając się po jednym polu za każdym razem gdy będę "badał" lokacje czy przed tym mogę normalnie walczyć z nim ,tak jak zawsze ??
A instrukcja przypadkiem nie zabrania spotkań w wewnętrznej krainie?
Hunter_SWC pisze:5. Wyciągam kolejnego Przewodnika , biorę drugiego Przewodnika ze sobą ( ) czy zostawiam go tam gdzie znalazłem (logiczne) ?
Tak jak pisał Astropata

Co do Najemnika to sam nie jestem pewien :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

4. W instrukcji wyraźnie piszę ,że w krainie wewnętrznej Poszukiwacze nie spotykają się, nawet gdy stoją na tym samym obszarze - tak więc walczyć nie możecie (dopiero na Koronie Władzy).


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

7Tristan pisze:4. W instrukcji wyraźnie piszę ,że w krainie wewnętrznej Poszukiwacze nie spotykają się, nawet gdy stoją na tym samym obszarze - tak więc walczyć nie możecie (dopiero na Koronie Władzy).
Oraz Równinie Grozy. To są dwa obszary, na których jakiekolwiek walki między Poszukiwaczami mogą się odbyć.
Hunter_SWC pisze:3.Mam Najemnika - a jestem już Wewnętrznym Kręgu ---> idę ścieżką Magii , dochodze do lokacji PITS (gdzie losujesz liczbe przeciwników z Str4) -> pytanie: jeśli zapłace Najemnikowi to czy bedzię tylko na jedna walke czy na więcej (wiem że na karcie pisze do końca tury ,ale to troche za mocny wtedy jest :-k wiem że to skrajny przypadek ...
Na wszystkie walki z Diabłami. Zauważ, że na karcie Najemnika nie pisze, iż dodaje swój bonus tylko w czasie walki. Ogólnie go dodaje, powiedzmy jak Dziewica daje Ci +2 do Mocy, dlatego też będziesz mógł go użyć raz, ale na wszystkie walki. Pamiętaj tylko, iż tura, to początek ruchu (przed wykonaniem rzutu) do skończenia badania obszaru i wykonania wszelkich instrukcji. Niezależnie kiedy mu zapłacisz, bonus otrzymasz tylko do końca tury, czyli aż wygrasz lub zremisujesz (ewentualnie przegrasz) z Diabłami. Wartość bonusu nie przechodzi na następną turę, nawet jeżeli zapłaciłeś MZ tuż przed końcem obecnej tury.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Nemomon pisze:
7Tristan pisze:4. W instrukcji wyraźnie piszę ,że w krainie wewnętrznej Poszukiwacze nie spotykają się, nawet gdy stoją na tym samym obszarze - tak więc walczyć nie możecie (dopiero na Koronie Władzy).
Oraz Równinie Grozy. To są dwa obszary, na których jakiekolwiek walki między Poszukiwaczami mogą się odbyć.
+ Dolina Ognia :)
Ponadto KW różni się tym , że tam zawsze musi dojść do spotkania między Poszukiwaczami.
Nemomon pisze:
Hunter_SWC pisze:3.Mam Najemnika - a jestem już Wewnętrznym Kręgu ---> idę ścieżką Magii , dochodze do lokacji PITS (gdzie losujesz liczbe przeciwników z Str4) -> pytanie: jeśli zapłace Najemnikowi to czy bedzię tylko na jedna walke czy na więcej (wiem że na karcie pisze do końca tury ,ale to troche za mocny wtedy jest :-k wiem że to skrajny przypadek ...
Na wszystkie walki z Diabłami. Zauważ, że na karcie Najemnika nie pisze, iż dodaje swój bonus tylko w czasie walki. Ogólnie go dodaje, powiedzmy jak Dziewica daje Ci +2 do Mocy, dlatego też będziesz mógł go użyć raz, ale na wszystkie walki. Pamiętaj tylko, iż tura, to początek ruchu (przed wykonaniem rzutu) do skończenia badania obszaru i wykonania wszelkich instrukcji. Niezależnie kiedy mu zapłacisz, bonus otrzymasz tylko do końca tury, czyli aż wygrasz lub zremisujesz (ewentualnie przegrasz) z Diabłami. Wartość bonusu nie przechodzi na następną turę, nawet jeżeli zapłaciłeś MZ tuż przed końcem obecnej tury.
Karta "Najemnika" jest częściowo błędnie przetłumaczona niestety. (Nemo, było już o tym na forum.) Najemnik dodaje punkty Siły jedynie w walce.
I tak odpowiadając kolejno Hunter'owi_SWC doszliśmy do końcowego rozwiązania ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

8janek8 pisze:+ Dolina Ognia :)
Ponadto KW różni się tym , że tam zawsze musi dojść do spotkania między Poszukiwaczami.
fakt, wymknęło mi się z głowy.
8janek8 pisze:Karta "Najemnika" jest częściowo błędnie przetłumaczona niestety. (Nemo, było już o tym na forum.) Najemnik dodaje punkty Siły jedynie w walce.
Pisałem na szybko i looknąłem tylko na drugą edycję:
Mercenary pisze:The Mercenary will only become your follower if you pay him 1 gold (discard). If you do not, he will wait here for a character willing to pay him. Whilst he is your follower your strength is increased by 3 points for the duration of any turn in which you pay him 1 gold (you can only pay him once per turn). If another character takes the Mercenary from you they still have to pay him to become their follower.
i tak odpowiadając kolejno Hunter'owi_SWC doszliśmy do końcowego rozwiązania ;)
:)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Talisman Revised 4th Edition, czyli angieslki TMiM pisze:If you want the Mercenary as your Follower, pay 1 gold. If not, he waits here for a character willing to pay him. While he is your Follower he will add 3 to your Strength in battle until the end of the turn provided you pay 1 gold. You may only pay 1 gold once per turn.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Dobra, ale pytanie i tak były o Diabły w Otchłani, a to walka - tak czy siak najemnik daje tą siłę do końca tury :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Hunter_SWC
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: sobota 07 lut 2009, 21:42
Lokalizacja: UK
Płeć:

Post autor: Hunter_SWC »

Ok ,Wszystkim dzięki za pomoc ;-) Problem pojawia się że karty są po angielsku i nie chce się ich czytać do końca(czasem trzeba poczytać kilka raz :D lepiej grać . Ale póki co mam na wszytko co chciałem rozwiązanie =D>


yemet
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 13 lut 2009, 22:10
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: yemet »

To i ja mam pytanko, a nie bede zakladal nowego watku. Czy troll ktory wylosuje poltergaista przestaje rzucac koscia i traci zdolnosc regeneracji czy bardziej po prostu rzuca kostka, na 6 sie leczy ale i tak zawsze rusza o 1 pole?

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 9:31 pm ]
A to od razu drugie. Czy ghul ktory pokonuje widmo dostaje zycie?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

yemet pisze:Czy troll ktory wylosuje poltergaista przestaje rzucac koscia i traci zdolnosc regeneracji czy bardziej po prostu rzuca kostka, na 6 sie leczy ale i tak zawsze rusza o 1 pole?
Yep, przestaje. Dopóki nie pozbędzie się Poltera, to nie może się regenerować.
yemet pisze:Czy ghul ktory pokonuje widmo dostaje zycie?
Zależy, w oryginale, tj. angielskim Talismanie, dostajesz jedynie po pokonaniu Poszukiwacza. Nasz tłumacz trochę skiepścił tłumaczenie, więc teoretycznie można po pokonaniu dowolnego przeciwnika. Pamiętaj jednak, że prędzej czy później wyjdzie oficjalny polski FAQ, w którym będzie napisane, iż tylko po pokonaniu Poszukiwacza, więc lepiej będzie jak powoli swoich graczy zaczniesz do tej zasady przyzwyczajać.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Hunter_SWC
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: sobota 07 lut 2009, 21:42
Lokalizacja: UK
Płeć:

Post autor: Hunter_SWC »

Czy jeśli na lokacji znajduje się już jedna karta - np. Miejsce itd. a mam dociągnąć drugą kartę ( tak pisze instrukcja danego obszaru) to, jeśli wyciągnę przeciwnika i przegram walkę z nim ... to czy dalej będe kontynuował "badanie" obszaru (czyt. stosował się do instrukcji Miejsca) czy kończę na walce ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Nie, w instrukcji jest napisane, że jak przegrasz jakąkolwiek walkę, to Twoja tura się kończy i nic innego nie możesz zrobić (prócz zamiany trofeów na punkty lub inne takie rzeczy, z których możesz skorzystać w dowolnym momencie lub tuż przed zakończeniem tury).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
ArtheusValhaar
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek 16 lut 2009, 11:02
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: ArtheusValhaar »

Nie będe otwierał nowego tematu, mam krótkie i szybkie pytanko.
Załóżmy że mój Poszukiwacz ma 4 Mocy, czyli może posiadać 2 zaklęcia. Co się dzieje w przypadku gdy pójdę do Mistyka w Wiosce i wyrzucę 6 (Otrzymujesz 1 zaklęcie)... mogę wylosować to zaklęcie i wybrać które z trzech odrzucę?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Jedni grają, że tak, inni, że nie :P
JA opcjonuję za tym, że nie :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
sandman071
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 26 sty 2009, 13:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: sandman071 »

Rogo pisze:Jedni grają, że tak, inni, że nie :P
JA opcjonuję za tym, że nie :P
Również jestem zdania, że nie. Zresztą praktycznie nawet nie pojawiła się u nas taka kwestia. Jakoś od początku przyjęliśmy to za pewnik i tyle. Co jest o tyle dziwne, że w innych kwestiach dyskusje były czasami baaardzo burzliwe. :twisted:


Awatar użytkownika
Hunter_SWC
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: sobota 07 lut 2009, 21:42
Lokalizacja: UK
Płeć:

Post autor: Hunter_SWC »

Oto kolejna porcja pytań dla znawców =D> (jeśli się już występują to przepraszam)

1.Jeśli postać ginie , a decydujemy się losować nową (bez rozpoczynania nowej rozgrywki) to co dzieje się z ekwipunkiem i przyjaciółmi ??

2. Jeśli moja postać może dodawać do wyniku rzutu kostką podczas modlitwy : to musimy decydować przed rzutem, czy po zapoznaniu się z wynikiem i ewentualnie zmienieniem go ?

3.Jeśli czarodziejka dostaje przedmiot ORB of KNOWLEDGE to czy może korzystać z tej umiejętności dwa razy tj. wyciągam kartę - dorzucam , wyciągam nową i CZY mogę zrobić to jeszcze raz ?

Dzięki za pomoc


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Hunter_SWC pisze:1.Jeśli postać ginie , a decydujemy się losować nową (bez rozpoczynania nowej rozgrywki) to co dzieje się z ekwipunkiem i przyjaciółmi ??
Zależy w jaki sposób zginął.

Jeżeli w walce z Wrogiem, to wszystkie Przedmioty (także Magiczne), Przyjaciół oraz Złoto należy położyć na obszarze, na którym zginął Poszukiwacz.

Jeżeli z innym Poszukiwaczem, to ten Poszukiwacz, który wygrał, ma prawo wziąć dowolne Przedmioty oraz Przyjaciół i Złoto i dołączyć do swoich kart, a resztę, której nie chce lub nie może posiadać, musi położyć na obszarze, na którym Poszukiwacz zginął.
Hunter_SWC pisze:2. Jeśli moja postać może dodawać do wyniku rzutu kostką podczas modlitwy : to musimy decydować przed rzutem, czy po zapoznaniu się z wynikiem i ewentualnie zmienieniem go ?
Może dodać do wyniku rzutu kością, więc najpierw musisz rzucić tą kostką, by cokolwiek móc dodać.
Hunter_SWC pisze:3.Jeśli czarodziejka dostaje przedmiot ORB of KNOWLEDGE to czy może korzystać z tej umiejętności dwa razy tj. wyciągam kartę - dorzucam , wyciągam nową i CZY mogę zrobić to jeszcze raz ?
Nie. Może Kulę zamienić na złoto, &c. Jeżeli dany Poszukiwacz ma już jakąś zdolność, to wszelkie inne karty, które powodują ten sam efekt co zdolność, nie mają jakiegokolwiek wpływu na Poszukiwacza ze zdolnością.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Hunter_SWC
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: sobota 07 lut 2009, 21:42
Lokalizacja: UK
Płeć:

Post autor: Hunter_SWC »

Nemomon pisze: Zależy w jaki sposób zginął.
Mając dwa punkty życia wyrzucam dwoma kostkami 2 w Świątyni .... ?


1.Wyrzucam w Świątyni 2 oczka , mając dwa punkty życia ... chcąc się ratować chce użyć swoich punktów Przeznaczenia : czy mogę użyć 1 punkt a będę powtarzał rzut oba kostkami czy tylko jedną z nich ? Czy mogę użyć dwóch punktów i rzucać dwoma raz jeszcze ?


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Możesz użyć tylko jednego punktu losu i przerzucić jedną tylko jedną kostkę - o ile dobrze pamiętam jest to wyraźnie napisane w instrukcji :)


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Hunter_SWC pisze: 1.Wyrzucam w Świątyni 2 oczka , mając dwa punkty życia ... chcąc się ratować chce użyć swoich punktów Przeznaczenia : czy mogę użyć 1 punkt a będę powtarzał rzut oba kostkami czy tylko jedną z nich ? Czy mogę użyć dwóch punktów i rzucać dwoma raz jeszcze ?
Nie zależnie iloma kośćmi na raz rzucasz zawsze możesz użyć tylko jednego punku Losu za dowolnie wybraną kość.

Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Czy można rzucić zaklęcie Uzdrowienia w momencie gdy Poszukiwacz traci ostatni punkt Życia? Na Zaklęciu (o ile dobrze pamiętam) napisane jest, że można je rzucić w dowolnym momencie. Z drugiej strony czy zabity Poszukiwacz może jeszcze cokolwiek robić (poza użyciem punktu Losu)?


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Nie masz racji Janek - instrukcja strona 6 "(...) Gracz może wydać jeden żeton Losu ,aby po wykonaniu rzutu ponowić rzut jedną kością(...)" i dalej na stronie 7 przykład "Jeżeli gracz rzuca kilkoma kośćmi (na przykład na obszarze Śmierci w Krainie Wewnętrznej), może wydać tylko jeden żeton Losu,aby ponowić rzut jedną z kości."

Ps tak na przyszłość polecam przy radzeniu komuś zaznaczać ,że nie jest się czegoś pewien, bo potem powstaje zamieszanie :)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

7Tristan pisze:Nie masz racji Janek - instrukcja strona 6 "(...) Gracz może wydać jeden żeton Losu ,aby po wykonaniu rzutu ponowić rzut jedną kością(...)" i dalej na stronie 7 przykład "Jeżeli gracz rzuca kilkoma kośćmi (na przykład na obszarze Śmierci w Krainie Wewnętrznej), może wydać tylko jeden żeton Losu,aby ponowić rzut jedną z kości."
Ale janek przecież napisał:
8janek8 pisze:Nie zależnie iloma kośćmi na raz rzucasz zawsze możesz użyć tylko jednego punku Losu za dowolnie wybraną kość.
jeden punkt i jedna dowolnie wybrana kość :P
8janek8 pisze:Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Czy można rzucić zaklęcie Uzdrowienia w momencie gdy Poszukiwacz traci ostatni punkt Życia? Na Zaklęciu (o ile dobrze pamiętam) napisane jest, że można je rzucić w dowolnym momencie. Z drugiej strony czy zabity Poszukiwacz może jeszcze cokolwiek robić (poza użyciem punktu Losu)?
Dla mnie to zawsze było oczywiste, że w takim przypadku jedynym zaklęciem jakie mogło nas uratować było Ocalenie (o ile w TMiM jeszcze ono istnieje) - Uzdrowienie leczy - trupa nie wiem w jaki sposób chcesz uleczyć :P Ocalenie, jak sama nazwa wskazuje, zapobiega utracie punktu życia :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Zwracam honor i ślę ukłon pokory w stronę Janka - moje głowa zakodowała ,że chodziło mu o dowolną ilość kości :D Ach to czytanie ze zrozumieniem :D :D :D


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

8janek8 pisze:Przy okazji pytanie kwalifikujące się do FAQ (wiem, że było gdzieś poruszane, ale nie wiem czy ktoś znalazł uzasadnienie):
Niekoniecznie, chyba nawet w instrukcji było napisane, iż niezależnie iloma kośćmi rzucasz w danej sytuacji, to przerzucić można tylko jedną, wybraną.
8janek8 pisze:Czy można rzucić zaklęcie Uzdrowienia w momencie gdy Poszukiwacz traci ostatni punkt Życia? Na Zaklęciu (o ile dobrze pamiętam) napisane jest, że można je rzucić w dowolnym momencie. Z drugiej strony czy zabity Poszukiwacz może jeszcze cokolwiek robić (poza użyciem punktu Losu)?
Po mojemu - nie. Trza żyć, by móc rzucić Czar. Gdy tracisz ostatni punkt Wytrzymałości, to już nie żyjesz, wiec nie możesz wykonać jakiejkolwiek akcji, włącznie z użyciem Świętej Józefiny, czy też Uzdrowienia. Aczkolwiek Rogo dobrze powiedział, że można rzucić Ocalenie, tyle, że ono zapobiega utracie Wytrzymałości (powiedzmy na zasadzie automatycznej Tarczy), nie leczy.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 1:23 pm ]
Hunter_SWC pisze: Mając dwa punkty życia wyrzucam dwoma kostkami 2 w Świątyni .... ?
To jest tak samo traktowane, jakbyś zginał z powodu walki z Wrogiem - musisz położyć wszystkie karty na obszarze Świątyni.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ