[Poszukiwacze / Przygody] Magiczny miecz, wojownik, lanca it

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

[Poszukiwacze / Przygody] Magiczny miecz, wojownik, lanca it

Post autor: Kufir »

1. Co z Magicznym Mieczem, tzn. Posiadamy ten magiczny przedmiot trafiamy do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi nam iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?

Jeśli tak jest to możemy nabić współczynnik życia do nieograniczonego pułapu posiadając silną postać i przechodzącą non stop z krainy zewnętrznej do środkowej pokonując strażnika z użyciem Magicznego Miecza.



2. Na karcie Poszukiwacza - Wojownik, pisze że możemy używać Dwóch broni na raz. Rozumiem więc że możemy używać jednocześnie Swiętej Lancy i Magicznego miecza ? (o ile zachowamy neutralny charakter)


3. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Moc jak i na Siłę ?
Ostatnio zmieniony sobota 14 sty 2012, 13:53 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

1. Uważam ,że nie - tak samo jak nie dostajesz trofeum za pokonanie takiego osiłka.

2. Wydaję się ,że tak - nikt nie napisał że lanca jest oburęczna.

3. Nie - wojownik może rzucać dwa razy tylko podczas w walki wręcz - pomijając czystą logikę ,że właśnie w tym rodzaju walki powinien się specjalizować, to w instrukcjach MiMa przyjęło się ,że jeżeli piszę walka to chodzi właśnie o walkę wręcz(czyli na siłę) ,natomiast walka na moc zawsze występuje z przymiotnikiem psychiczna.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

1. Uważam ,że nie - tak samo jak nie dostajesz trofeum za pokonanie takiego osiłka.
OK, a co wrogami z kart przygód ?
3. Nie - wojownik może rzucać dwa razy tylko podczas w walki wręcz - pomijając czystą logikę ,że właśnie w tym rodzaju walki powinien się specjalizować, to w instrukcjach MiMa przyjęło się ,że jeżeli piszę walka to chodzi właśnie o walkę wręcz(czyli na siłę) ,natomiast walka na moc zawsze występuje z przymiotnikiem psychiczna.
W nowym MIM, w dziale poświęconym walce pisze po prostu: Walka na siłę i Walka na Moc. Na karcie wojownika pisze po prostu "podczas walki" ja to odbieram jako całokształt walki (na siłę i moc)


Obrazek
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

1. Za wrogów z kart przygód jak najbardziej.

3. Po prostu zastanów się ,czy taka opcja ma sens odpowiadając na pytanie ,czy wojownik słynie z tego ,że walczy mądrością ,czy siłą - wiesz jeżeli chce się coś osiągnąć to zawsze da się rozpatrzeć zasady tak ,żeby wyszło na Twoje(dla mnie to po prostu niedopatrzenie, ze względu na to że mi się to kłóci i nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego wojownik ma mieć jakieś bonusy do mocy - w końcu wojownik to postać stricte siłowa, a w Talismanie do tego niezbyt inteligentna - moc 2)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

1. Jak jest treść MAgicznego Miecza sformułowana w nowym wydaniu? IMHO za wrogów się wytrzymałość zdobywa, ale musiałbym się w treść zagłębić.
2. W starym MiM to źle napisali, tutaj myślę, że też... Ale wg instrukcji możesz używać obu naraz.
3. Musiałbym jeszcze raz w instrukcję zajrzeć, ale serio mi się wydawało, że Walka to ta na siłę, a Walka Psychiczna to na moc :P


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie próbujcie rozwiązywać problemów zasad nie mając przed sobą nowej MIM bo nie ma to sensu. Na prawdę zasady się mocno zmieniły a zwłaszcza podejscie do rozpatrywania dziwnych przypadków.


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Rogo pisze:1. Co z Magicznym Mieczem, tzn. Posiadamy ten magiczny przedmiot trafiamy do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi nam iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?

Jeśli tak jest to możemy nabić współczynnik życia do nieograniczonego pułapu posiadając silną postać i przechodzącą non stop z krainy zewnętrznej do środkowej pokonując strażnika z użyciem Magicznego Miecza.
E tam jakie nieograniczone. 1/6 Szansy na to żeby walkę stoczyć. Statystycznie więcej i szybciej fragów zbierzesz łażąc po planszy i klepiąc normalnych wrogów. Dla mnie to problem, którego nie ma ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Co z umiejętnością Minstrela dotyczącą oczarowywania zwierząt?
Tzn. Mamy ją interpretować tak iż, oczarowaliśmy przykładowo węża Siła 4. Dołączą on do naszych przyjaciół i podczas walki dodaje swoją siłę do naszej. I tutaj pytanie, ten przyjaciel po takiej walce odchodzi (odrzucamy kartę na bok , tak samo jak robimy ze wskrzeszonymi potworami Ghoula) czy taki oczarowany przyjaciel pozostaje z nami dalej aby wiernie nam służyć w następnych walkach ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Magiczny miecz, wojownik, lanca itp.

Post autor: Bludgeon »

Kufir pisze:1. Co z Magicznym Mieczem, tzn. Posiadamy ten magiczny przedmiot trafiamy do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi nam iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?
Osiłek w gospodzie (tak samo jak każdy inny przeciwnik z planszy) nie jest Wrogiem, więc magiczny miecz nic nam za jego pokonanie nie daje.
Kufir pisze:3. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Moc jak i na Siłę ?
Mogę tylko odpowiedzieć jak jest w oryginalnej wersji: Wojownik może rzucić 2x podczas battle. Battle to walka na siłę (psychic combat to walka na moc). Tak więc zdolność wojownika działa tylko w walce na siłę.



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kufir pisze:Tzn. Mamy ją interpretować tak iż, oczarowaliśmy przykładowo węża Siła 4. Dołączą on do naszych przyjaciół i podczas walki dodaje swoją siłę do naszej. I tutaj pytanie, ten przyjaciel po takiej walce odchodzi (odrzucamy kartę na bok , tak samo jak robimy ze wskrzeszonymi potworami Ghoula) czy taki oczarowany przyjaciel pozostaje z nami dalej aby wiernie nam służyć w następnych walkach ?
A jaka jest oryginalna treść w MiM 4.5? Bo z tego co tutaj napisałeś to bym to zrozumiał, że zwierzak pozostaje.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Nie jest to sprecyzowane na karcie Minstrela, dlatego uważam, że może nam służyć do czasu, aż nie stracimy go w wyniku np. "Klątwy wiedźmy" lub w Przepaści. Ale nie w wyniku działań innego Poszukiwacza (np. Zaklęcie "Mesmeryzm"), dla którego taki Wąż Przyjacielem nie jest.


ODPOWIEDZ