[Obszary / Poszukiwacze / Przygody / Zaklęcia / Inne] Propoz

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

[Obszary / Poszukiwacze / Przygody / Zaklęcia / Inne] Propoz

Post autor: 8janek8 »

Na forum Galakty pojawiła się taka propozycja:
"Proszę o informację na temat znalezionych błędów. Jutro postaramy się zebrać pierwsze wyjaśnienia i zrobić FAQ."

Zainteresowanych proszę o umieszczanie pytań.

Poniżej moje sugestie.

PYTANIA DO ZAMIESZCZENIA W FAQ (NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO UZUPEŁNIENIE INSTRUKCJI)

SPECJALNE ZDOLNOŚCI

KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.

MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".

WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.

ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.



Tura
Spotkania
Spotkanie innego Poszukiwacza


Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?

A(moja propozycja): Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).
Ostatnio zmieniony sobota 21 sty 2012, 12:03 przez 8janek8, łącznie zmieniany 6 razy.


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: Gamekeeper »

Jak znam troszeczke MiM'a to na wszystkie pytania w 95% znajdziesz w dziale "Kwestia zasad"


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.

Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Ale nie chodzi tutaj o szukanie, tylko o stworzenie oficjalnego uzupełnienia do instrukcji, dzięki któremu, każdy kto będzie miał jakieś wątpliwości, będzie je mógł szybko rozstrzygnąć wchodząc na stronę (możliwe, że oficjalnego wydawcy) i odnajdując w łatwy sposób odpowiedź.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5615
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

8janek8 pisze:KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.
To mi się wydaje oczywiste :P
WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
Z tego co się orintuję, to w Talismanie Walka zwykła to po prostu Walka - i jeśli nie ma dopisku 'psychiczna' (czy jak to się w nowym Talismanie nazywa) to chodzi o walkę na siłę - więc to też oczywiste :P

To co o spotkaniu innego poszukiwacza pisałeś jest owszem godne przemyślenia i wg instrukcji wynika to co napisałeś - a wg mnie to dziwna zasada...


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.

NIE

MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie
Poszukiwacza.
Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.

WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.
Nie

ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę można otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie można posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.
Nie.


Dziękuje to tyle jeśli chodzi o moje interpretację :-"


Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Ciesze się, że ktoś jest zainteresowany. Dodawajcie też własne pytania i propozycje odpowiedzi do FAQ, najlepiej w formie:
Q:
A:
Wtedy łatwo będzie można je wychwycić.

W miarę możliwości postaram się wszystkie propozycje aktualizować na forum wydawcy.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5922
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Kufir pisze:
MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie
Poszukiwacza.
Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.
Mylisz się. W 4.5 nie dodajemy żetonów, tylko i wyłącznie wartość startową (wydrukowaną).



Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Dokładnie kwestia dodawania Mocy do Siły jest opisana w instrukcji "Przykład Ataku" (strona 11)

Grając wczoraj spotkałem się z taką sytuacją:
Q: Czy po przegranej walce na obszarze "Doliny Ognia" i utracie Talizmanu mogę przejść na obszar "Korony Władzy"?
A (moja propozycja): Tak. Instrukcja obszaru "Doliny Ognia" brzmi: "Aby wejść na ten obszar musisz posiadać Talizman." Jeżeli Poszukiwacz stracił Talizman będąc już na obszarze "Doliny Ognia" może przejść na obszar "Korony Władzy".

Szukałem trochę w "Kwestii Zasad Magii i Miecz", ale nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi. Inne rozwiązanie chyba zbytnio komplikowałoby zasady. Może jakieś inne propozycje?

I jeszcze 2 słowa do admina: zakładając ten temat nie wiedziałem czy będzie on tutaj rozwijany. Może lepiej przenieść go do "Kwestii Zasad".


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Dokładnie kwestia dodawania Mocy do Siły jest opisana w instrukcji "Przykład Ataku" (strona 11)
Ok, faktycznie w ramce "przykład ataku" jest wszystko opisane, masz racje. :)


Obrazek
Awatar użytkownika
uther
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 54
Rejestracja: niedziela 09 gru 2007, 15:48
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: uther »

Mam problem z kartą

RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.

I tu moje pytanie.

Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??

Problem.2.

Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

Jeżeli chodzi o Runiczny Miecz to ja grałem ,że można je dalej wymieniać na punkty ,ale po głębszym zastanowieniu dochodzę do wniosku ,że sprawiedliwiej będzie odrzucać za punkt życia.

Przekleństwo wiedźmy - przyjaciół odrzucam na stos kart zużytych.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

uther pisze:za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.

I tu moje pytanie.

Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Nie znam instrukcji do MiM 4.5 ale jeżeli tam nie jest napisane, że w takim przypadku odrzucasz kartę to możesz zatrzymać ją jako trofeum. Nie widzę tutaj przeszkód. Trofeum to tak jakby "skóra" ;) A runiczny miecz zapewne "wysysa" przy śmierci życie z wroga i dodaje Tobie :D No dobra, wiem że fabularyzowanie zasad MiMa jest bez sensu, ale może tak zobrazowany przypadek rozwieje Twoje wątpliwości :]
uther pisze:Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Czy czasem ktoś gdzieś nie pisał na forum, że w MiM 4.5 zostało w instrukcji wyjaśnione wyraźnie kiedy się odkłada co na stos kart zużytych a co na planszę?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.

I tu moje pytanie.

Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Możesz zatrzymać, ale magiczny miecz nie pomożę Ci w walce ze Zjawą (z nią walczy się na Moc). (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Problem.2.

Gdy na karcie np. KLĄTWA WIEDŹMY pisze "odrzuć ich karty" (przyjaciół) karty zostają na polu na ktorym jest poszukiwacz czy ida na stos kart odrzuconych ??
Wydaje mi sie ze ida na stos, ale wole sie upewnić.
Odrzucasz na stos kart zużytych.


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kufir pisze: (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Kufir, nie istotne jest jak grasz :) Istotne jest co mówią zasady, które jak wiemy nie zawsze są do końca logiczne. Jeżeli tak grasz, to grasz wg własnych zasad a nie wg zasad z instrukcji :P

Jako, że to ma być FAQ to proponuję dawać tutaj "prawdziwe" zasady a nie własne interpretacje ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5922
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

uther pisze:Mam problem z kartą

RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.

I tu moje pytanie.

Gdy pokonam jakiegoś potwora, zjawe czy zwierzę, to by dostać punkt zycia musze go odłożyć na stos kart odrzuconych, czy moge go zatrzymać jako trofeum i wziąść sobie 1 Punkt Życia ??
Nie wiem w ogóle jak można mieć tu jakieś wątpliwości :?:
Napisane jest że aby dostać życie musisz pokonać przeciwnika. Jeśli wygrywasz walkę to pokonujesz swojego przeciwnika. FIN.
Nie ważne co się potem dzieje po pokonaniu przeciwnika. Pokonałeś, swoje odpykałeś, życie dostajesz.



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

SeSim pisze:
Kufir pisze: (Ja gram tak iż można wysysać życie jedynie z poszukiwaczy i wrogów z kart przygód. Czy tak należy interpretować tą kartę? Wydaje mi się że tak, podobnie jest z Trofeami).
Kufir, nie istotne jest jak grasz :) Istotne jest co mówią zasady, które jak wiemy nie zawsze są do końca logiczne. Jeżeli tak grasz, to grasz wg własnych zasad a nie wg zasad z instrukcji :P
Instrukcja jest zbyt ogólna i w tym wypadku nie jest napisane jak należy interpretować ta sytuację więc podrzuciłem swoją wersję , ktora być moze jest słuszna, być moze nie. Trzeba to ustalić.


Obrazek
Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

RUNICZNY MIECZ
za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i zdecydujesz się zabrać mu punkt życia), otrzymasz 1 punkt życia.
Mam tylko jedną wątpliwość - walka ze Strażnikiem: W nowej edycji przejście z krainy zewnętrznej do środkowej i z powrotem wymaga jedynie wyrzucenia takiej ilości oczek aby znaleźć się na obszarze drugiej krainy. Jeżeli Poszukiwacz jest na tyle silny aby bez problemu pokonać Strażnika to praktycznie co drugą turę (a prawie na 100% co 3-cią) mógłby otrzymywać punkt Życia. Tutaj przydałaby się jakaś odpowiednia interpretacja zasad, np. nawet jak pokonasz Strażnika, nie oznacza to że go zabiłeś, lecz Strażnik ustąpił i możesz przejść przez most, jednak nie możesz odebrać mu punkty Życia. Strażnik pozostaje na tym obszarze do końca gry.
W pozostałych wypadkach po każdej zwycięskiej walce jaką stoczy się przy użyciu Runicznego Miecza dodaję Poszukiwaczowi 1 punkt Życia.


Awatar użytkownika
uther
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 54
Rejestracja: niedziela 09 gru 2007, 15:48
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: uther »

Karta RUNICZNY MIECZ wg, mnie odnosi sie tylko do innych poszukiwaczy i potworów z kart przygód - nie dotyczy strażnika, oraz innych przeciwników których możesz spotkać w Lesie czy Gospodzie.


Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Tu znowu narzuca się kolejne pytanie: wszystkich napotkanych wrogów czy tylko tych z Numerem Spotkania "2".
Przy tego typu niejasnościach w zasadach osobiście skłaniam się ku jak najmniejszej zawiłości, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego balansu. Tylko gdzie jest ten złoty środek :?: :)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5922
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

8janek8 pisze:Tu znowu narzuca się kolejne pytanie: wszystkich napotkanych wrogów czy tylko tych z Numerem Spotkania "2".
Przy tego typu niejasnościach w zasadach osobiście skłaniam się ku jak najmniejszej zawiłości, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego balansu. Tylko gdzie jest ten złoty środek :?: :)
Nie ma niejasności. Wróg jest napisane z dużej litery więc odnosi się do konkretnego słowa kluczowego. W tym przypadku, dowolnej karty o typie Wróg.



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Fakt, nigdzie nie jest napisane, że Strażnik czy też osiłek w gospodzie do Wróg :) Zatem rzeczywiście Runiczny Miecz odnosi się tylko do Poszukiwaczy i przeciwników nazwanych jednoznacznie Wróg.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5615
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

o ile sie nie myle to w instrukcji jest zapisek ze slowo Wrog odnosi sie tylko do przeciwnikow z kart przygod ;P


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Zgdodnie z ustaleniami z forum Galakty


Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.


Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

A skąd to oni wzięli? :D Mogliby z nami konsultować :P


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Kufir pisze:Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi Poltegreist'a bądź Klątwa Wiedźmy?
A. Tak możemy, wtedy taki przyjaciel dołącza do nas.
Uzasadnienie: karty Poltergeista i Klątwy Wiedźmy mają status Przyjaciel, więc powinni podlegajać takim samym zasadom jak Przyjaciele. Wyjątki: Rozpatrujemy je z numerem spotkania "1". Poszukiwacz nie może się ich pozbyć z własnego wyboru. No i przede wszystkim należy stosować się do instrukcji wynikającej z karty takiego Przyjaciela, które są poleceniami nakazującymi, nie dobrowolnymi.

Kufir pisze: Q: Czy Zaklęciem Mesmeryzm możemy zabrać innemu poszukiwaczowi przyjaciela: Zwierzę bądź wskrzeszonego wroga?
A. Tak możemy, wtedy takiego przyjaciela musimy odrzucić na stos kart zużytych.
Stracą mocnego sojusznika, którego i tak mogą zyskać w najbliższym spotkaniu z odpowiednią kartą. Podoba mi się ta interpretacja - w końcu są to Przyjaciele takiego Minstrela czy Ghoula, dlatego powinni podlegać wobec ich posiadaczy takim samym zasadom jak zwykli Przyjaciele. Zgodnie z zasadami i balans ok.

Kufir miał na myśli posty forumowiczów Galakty.


ODPOWIEDZ