[Poszukiwacze / Zaklęcia] Dodawanie Mocy do Siły

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

[Poszukiwacze / Zaklęcia] Dodawanie Mocy do Siły

Post autor: 8janek8 »

Teraz to już nie rozumiem:( Na forum FFG ktoś przytoczył FAQ chyba z 4ed BI:

"Q1: The Monk’s Special Ability which allows him to add his Craft to his Strength in Combat
seems very powerful. Is this correct? How about a Psionic Blast Spell?

A1: Yes, this is correct. However, the Monk's Special Ability should read 'you may add your Craft Counters to your Strength in Combat. The same applies to a Psionic Blast Spell."

Fragmenty instrukcji 4.5 ENG:

"A character’s Strength at any time is the character’s Strength
value, plus Strength counters, plus any Strength gained from
Followers, Magic Objects, and Objects that may be used at
that time."

"A character’s Craft at any time is the character’s Craft value,
plus Craft counters, plus any Craft gained from Followers,
Magic Objects, and Objects that may be used at that time."

"The Wizard chooses to cast the Psionic Blast Spell,
which allows him to add his Craft value of 5 to his
Strength." (a ma dodatkowe punkty Mocy ze znaczników)

Z tym czarem taki Troll ma kiche.

w 4.5 tak wyglądają karty Ciosu Psionicznego w ENG i PL:
Obrazek Obrazek

Karta Mnicha (niestety tylko po niemiecku):
Mnich

Czy w przypadku zdolności Mnicha będzie można dodawać punkty Mocy tylko z początku gry czy łącznie ze zdobytymi w czasie rozgrywki?

Ciekawe jak to będzie w polskim tłumaczeniu zasad opisane...swoją drogą mogliby już udostępnić ją na swojej stronie :/
Ostatnio zmieniony sobota 14 sty 2012, 13:43 przez 8janek8, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Dodawanie Mocy do Siły

Post autor: Bludgeon »

Nie wiem jak sytuacja będzie wyglądała w polskiej wersji, ale opierając się na angielskich instrukcjach wygląda to tak:

W 4.0 (po uwzględnieniu erraty) psionic blast pozwala dodać countery/żetony mocy do całej siły w walce.
Np troll z 3 żetonami mocy (w sumie moc 4) dodaje 3 do siły.

W 4.5 psionic blast pozwala dodać początkową wartość mocy (Craft Value) do całej siły w walce.
Np troll zawsze dodaje 1 do siły ponieważ 1 jest początkową wartością jego mocy.



Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

Co by nie napisali to i tak będę stosował do mnicha dodawanie mocy z początku rozgrywki :) i tak jest to mocny atut tej postaci. Zastanawiam się też czy nie zrobić tak ,że mnich może dodawać moc początkową do siły ,ale kosztem punktu losu(za każdym razem gdy skorzysta z tej zdolności traci 1 punkt losu - nie może z niej skorzystać jeżeli takich punktów nie posiada) - wydaje mi się ,że wtedy ta postać będzie wystarczająco utemperowana, co o tym myślicie?


Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

"..and don't forget that was actually changed in a later FAQ with the BI edition to be the the Monk can only add his STARTING Craft to his Strength, which is echoed in the revised Edition."

Chyba to samo przejdzie w 4.5


Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Katiusha »

7Tristan pisze: Zastanawiam się też czy nie zrobić tak ,że mnich może dodawać moc początkową do siły ,ale kosztem punktu losu(za każdym razem gdy skorzysta z tej zdolności traci 1 punkt losu - nie może z niej skorzystać jeżeli takich punktów nie posiada) - wydaje mi się ,że wtedy ta postać będzie wystarczająco utemperowana, co o tym myślicie?
Pomysł dobry i ciekawy, tylko jeszcze zależy jak ciężko jest zdobywać w grze te punkty losu, bo widzisz, jak za ciężko, to znowuż postać będzie za bardzo osłabiona, a jak łatwo to żadne utemperowanie.

Choć z tego co widze to Mnich ma 5 pkt Losu na start, więc może i jest to dobrze zrównoważone jeśli nie jest za łatwo je zdobyć w grze.

Trzeba by to sprawdzić w praniu, czyli w grze. :biggrin:
8janek8 pisze:"..and don't forget that was actually changed in a later FAQ with the BI edition to be the the Monk can only add his STARTING Craft to his Strength, which is echoed in the revised Edition."
Prośba, jak coś piszecie "po nienaszemu", to tłumaczcie od razu, bo translator niedokładnie tłumaczy i łatwo cos przekręcić. W MiMie wystarczy, że jedno słowo jest opacznie zrozumiane i wychodzi np całkiem inny sens przepisu lub umiejętności Poszukiwacza.
Ostatnio zmieniony sobota 29 lis 2008, 13:59 przez Katiusha, łącznie zmieniany 1 raz.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nie wiem jak często nadarza się okazja odzyskania punktów Losu i nie pamiętam ile Mnich ich ma na starcie, ale to może z niego zrobić cieniasa :P
I nie zapomnij o dopisku "tylko raz w ciągu walki"


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

Uważam ,że 5 punktów losu to wystarczająco ,żeby ta umiejętność była wystarczająco mocna. Osobiście podejrzewam(chciałbym) ,żeby regeneracja punktów losu była rzadkim zjawiskiem:)

Jak tylko dostanę grę to przetestuje najpierw to rozwiązanie ,które proponują w 4.5 ,a potem swoją koncepcję:). Przyznaję ,że pomysł z 4.5 może być wystarczający ,bo w końcu mnich nie może używać żadnej broni ani osłony ,w związku z czym będzie bardzo podatny na obrażenia - zapomniałem o tej kwestii ,gdy pisałem o powiększaniu siły o moc za punkt losu.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

7Tristan pisze:Co by nie napisali to i tak będę stosował do mnicha dodawanie mocy z początku rozgrywki :) i tak jest to mocny atut tej postaci. Zastanawiam się też czy nie zrobić tak ,że mnich może dodawać moc początkową do siły ,ale kosztem punktu losu(za każdym razem gdy skorzysta z tej zdolności traci 1 punkt losu - nie może z niej skorzystać jeżeli takich punktów nie posiada) - wydaje mi się ,że wtedy ta postać będzie wystarczająco utemperowana, co o tym myślicie?
Mnich dodaje 3 do walki na siłę ale nie może użyć żadnej broni (+1 lub +2 odpada więc) ani żadnego pancerza. Zdolność jest dobra ale daleko jej do supermocnej.

Suma sumarum, zanim wykastrujecie mnicha pograjcie nim i upewnijcie się czy rzeczywiście jest przegięty :)



Awatar użytkownika
8janek8 [Autor tematu]
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Katiusha pisze:
8janek8 pisze:"..and don't forget that was actually changed in a later FAQ with the BI edition to be the the Monk can only add his STARTING Craft to his Strength, which is echoed in the revised Edition."
Prośba, jak coś piszecie "po nienaszemu", to tłumaczcie od razu, bo translator niedokładnie tłumaczy i łatwo cos przekręcić. W MiMie wystarczy, że jedno słowo jest opacznie zrozumiane i wychodzi np całkiem inny sens przepisu lub umiejętności Poszukiwacza.
Sorry. W wolnym tłumaczeniu: "(...)w późniejszym FAQu do 4ed ustalono, iż Mnich może dodawać jedynie startowe punkty Mocy do Siły, co ma przełożenie na edycję 4.5"


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Bludgeon, tutaj chyba większość ma tendencje do osłabiania wszystkiego co silne :P Mnich jest owszem dość silny z tą zdolnością, ale ma też wspomniane przez moich przedmówców wady, poza tym 2 siły na starcie (a te 3 tylko do walki, a tajemne wrota, bagno itp i tak nie będą łatwe).
Troll, Cyborg, Minotaur czy Barbarzyńca mają dużo Siły na starcie i nie mają takich ograniczeń jak Mnich więc nie przesadzajcie. Zwłaszcza, że to są 3 punkty do walki i nigdy się to nie podwyższy.
Więc z takim ograniczeniem Mnich wcale ytaki przegięty nie jest - co najwyżej dobry. Dużo jest dobrych poszukiwaczy i nimi się zajmijcie ;P


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

To taka mnichowa fobia ze starego MiMa - szalałeś dziadu we wcześniejszej wersji ,odpokutujesz w tej :D :D :D


ODPOWIEDZ