[Inne] Instrukcja do Talisman 4.5 ( PL i ENG)
: czwartek 27 lis 2008, 07:22
Ogólnopolskie forum miłośników gier planszowych i ich twórczości fanowskiej
https://forum.magiaimiecz.eu/
Siły i Mocy która jest wydrukowana na karcie nie zaznacza się już żetonami, co jest logiczne, jeśli nie może ona spaść poniżej tych wartości. Mamy dzięki temu oszczędność w żetonach.Całkowita Siła Poszukiwacza to suma jego początkowej wartości Siły (liczba wydrukowana na karcie Poszukiwacza), posiadanych żetonów Siły...
Czyli odzyskać Życie można tylko do wartości początkowej, a otrzymać Życie można nawet ponad tą wartość. W starej instrukcji nie było to sprecyzowane.Poszukiwacze mogą zostać uzdrowieni na dwa sposoby: poprzez odzyskiwanie lub otrzymywanie Życia.
Czyli nie wszyscy Poszukiwacze mają to samo Życie na starcie.Każdy Poszukiwacz rozpoczyna grę posiadając tyle żetonów Życia (czyli punktów Życia) ile wskazano na jego karcie.
W starej instrukcji było, że rozpatruje się je tak, jak chce gracz.Jeśli dwie lub więcej kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej kolejności, w jakiej zostały wylosowane.
W starej instrukcji nie było to sprecyzowane.Jeśli podczas takiego spotkania Poszukiwacz zdoła zabić innego Poszukiwacza, może zabrać dowolne z jego Przedmiotów, Przyjaciół i całe jego złoto.
W starej instrukcji nie było to doprecyzowane.Jeśli Poszukiwacz zdecyduje się spotkać innego Poszukiwacza zamiast odbywać spotkanie wynikające z obszaru, nie będzie mógł napotkać Nieznajomych, ani Miejsc, które znajdują się na tym obszarze, nie będzie mógł też zabrać leżących tam Przedmiotów, Przyjaciół, ani złota.
Wszystkie karty leżące na planszy, liczy się jako karty, także karty Zaklęć. W starej instrukcji nie było to sprecyzowane.Jeśli na danym obszarze znajdują się już jakieś karty (np. karty Przygód, Ekwipunku lub Zaklęć), gracz losuje tylko tyle kart Przygód, aby na danym obszarze było ich w sumie tyle, ile wynika z polecenia zawartego na tym obszarze.
Całkiem nowa zasada.Poszukiwacz może zdecydować się porzucić Przyjaciół lub Przedmioty, aby uniknąć losowania jednej lub więcej kart, nie może ich jednak ponownie zabrać podczas tej samej tury.
Czyli po Walce Psychicznej też można zabrać pokonanemu Poszukiwaczowi Przedmiot lub złoto. W starej instrukcji było powiedziane, że pokonany zawsze traci tylko Wytrzymałość.Walka psychiczna rozgrywa się w ten sam sposób, co zwykła (patrz „Walka” na stronie 10), z dwoma wyjątkami:
1. Siłę zastępuje się Mocą.
2. Przed utratą punktów Życia nie chroni żaden Przedmiot.
Wprowadzono wyraźne rozgraniczenie między posiadaniem i używaniem kart. W starym MiMie nie było to dopracowane.Poszukiwacze mogą posiadać karty, z których nie wolno im korzystać (chyba że na danej karcie jest napisane co innego).
Pytanie: co w takim wypadku z kartami Wrogów znajdującymi się na tym obszarze?kilof pisze:W starej instrukcji nie było to doprecyzowane.Jeśli Poszukiwacz zdecyduje się spotkać innego Poszukiwacza zamiast odbywać spotkanie wynikające z obszaru, nie będzie mógł napotkać Nieznajomych, ani Miejsc, które znajdują się na tym obszarze, nie będzie mógł też zabrać leżących tam Przedmiotów, Przyjaciół, ani złota.