Kolejna porcja pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Kolejna porcja pytań

Post autor: lefotrak » czwartek 22 sie 2019, 20:25

Witajcie. Wraz z kolejnymi grami, pojawiły się wątpliwości.

1. W sytuacji kiedy gramy dowolnym poszukiwaczem i mamy, powiedzmy, jedno zaklęcie i z kart przygód wylosowaliśmy amulet i chcemy go zatrzymać, co dzieje się z posiadanym zaklęciem ? Zostawiamy je(zaklęcie) aby moc je użyć po odrzuceniu amuletu w dowolnym momencie (czy takie działanie jest w ogóle możliwe ?) czy odrzucamy natychmiast wszystkie zaklęcia, które posiadamy ?

2. Na forum widziałem gdzieś wątek o karcie (Cukierek albo psikus) odnoszącej się do tego, że dzięki niej można komuś ukraść przedmiot np. z sakwy bez dna. Czy poza tą kartą istnieje w ogóle jakaś inna możliość zabrania innemu poszukiwaczowi przedmiotu z sakwy/torby/kieszeni ?

Z góry dzięki




Tethiss
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 114
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 21:10
Płeć:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Tethiss » piątek 23 sie 2019, 07:26

1. "Amulet" to trochę ogólne pojęcie. O jakim przedmiocie dokładnie mówisz?
2. Nie kojarzę, ale nie mam wszystkich dodatków, więc może jakiś jest.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5464
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Bludgeon » piątek 23 sie 2019, 07:54

Tethiss pisze:
piątek 23 sie 2019, 07:26
1. "Amulet" to trochę ogólne pojęcie.
W jakim sensie? W talizmanie jest 5 amuletów, z czego tylko 1 ma cokolwiek wspólnego z zaklęciami.
Tethiss pisze:
piątek 23 sie 2019, 07:26
O jakim przedmiocie dokładnie mówisz?
Prawdopodobnie mówi o karcie która nazywa się Amulet...

Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
lefotrak pisze:
czwartek 22 sie 2019, 20:25
1. mam jedno zaklęcie i z kart przygód wylosowaliśmy amulet i chcemy go zatrzymać, co dzieje się z posiadanym zaklęciem ? Zostawiamy je(zaklęcie) aby moc je użyć po odrzuceniu amuletu w dowolnym momencie (czy takie działanie jest w ogóle możliwe ?) czy odrzucamy natychmiast wszystkie zaklęcia, które posiadamy ?
Zaklęcie u Ciebie zostanie. Zauważ że amulet zabrania rzucania zaklęć, ale nie ich posiadania.


What a view.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2051
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Arthan » piątek 23 sie 2019, 08:23

1. Możesz nawet nadal dostawać, kupować lub sprzedawać Zaklęcia.
2. Zawsze można podebrać całą torbę, zamieniając poszukiwacza w ropuchę :D




Awatar użytkownika
MCSilvia
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Kamienie Szlachetne
Ukryta Dolina
Posty: 179
Rejestracja: niedziela 23 lip 2017, 10:20
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: MCSilvia » piątek 23 sie 2019, 10:40

2. W dodatku Miasto jest karta Rabuś. Jak pokonasz tego Wroga, to możesz odrzucić jego trofeum w dowolnym momencie i zabrać dowolny Przedmiot innemu Poszukiwaczowi. W DE użyłam tej karty I zabrało całą Sakwe bez dna wraz z jej zawartością :O




Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: lefotrak » środa 18 wrz 2019, 14:24

Witam po raz wtóry.

Podczas wczorajszej gry wynikły (wyniknęły ??) pewne wątpliwości, mianowicie :

1. Czy atakując kogoś kartą "Zropuchowacowienie" przeciwnik może rzucić w kontrze kartę "Przyzwanie węża" ? Tym samym "Ropucha" nie zadziałałby ? Załóżmy, że nie rzuciłem jeszcze kością zgodnie z kartą Ropuchy. Tym samym za przeciwnika walczy waż ?
2. Czy atakując kogoś kartą "Zropuchowacowienie" przeciwnik lub osoba postronna rzuca czar "Odbicie" na mnie(na kartę Ropuchowacowienia) ta czar działa na mnie i ja rzucam 1 lub 5-6, staję się ropuchą i ratuje mnie tylko rzut 2-3 ?
Zakładamy, że nikt nie rzucił czaru rozproszenie itp.
Zdjęcia poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21241
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Mały Nemo » środa 18 wrz 2019, 15:32

@lefotrak

1. Tak, może. Jeśli Zropuchowacenie się powiedzie, wtedy wąż walczy z Siłą równą 1. Pamiętaj, iż wpierw (jeśli jesteś atakujący) to Ty rzucasz Ropuchę i wykonujesz rzut kością za nią. Następnie broniący się może wybrać, czy bierze to Zaklęcie na klatę, czy też używa węża.

2. Myślę że tak, że tylko 2-3 Ciebie ratuje.

BTW, zdjęcia dałeś takie małe, że musiałem się posiłkować własnymi kartami. następnym razem uploaduj je na imgur i zapodaj linki tutaj.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: lefotrak » środa 18 wrz 2019, 15:37

@Mały Nemo jak zwykle dzięki za odpowiedź. A zdjęcia to jak widać zrobiłem cukierniczką :D




Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: stave » środa 18 wrz 2019, 18:43

ale wiecie ze siedzicie w dziale MiM a nie TMiM :grin:


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21241
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Mały Nemo » środa 18 wrz 2019, 18:48

stave pisze:
środa 18 wrz 2019, 18:43
ale wiecie ze siedzicie w dziale MiM a nie TMiM :grin:
No dobra, już nie :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
lefotrak [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: czwartek 31 sty 2019, 11:31

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: lefotrak » czwartek 14 lis 2019, 11:36

Witam, pojawiła się kolejna wątpliwość:

Czy na polu Pustynia (Tracisz punkt życia, a następnie losujesz kartę) gdy leży już jakaś karta (wróg, przedmiot, cokolwiek) rozpatrując tę kartę, tracimy życie ?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21241
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Mały Nemo » czwartek 14 lis 2019, 12:58

lefotrak pisze:
czwartek 14 lis 2019, 11:36
Witam, pojawiła się kolejna wątpliwość:

Czy na polu Pustynia (Tracisz punkt życia, a następnie losujesz kartę) gdy leży już jakaś karta (wróg, przedmiot, cokolwiek) rozpatrując tę kartę, tracimy życie ?
Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1466
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Pablo » czwartek 14 lis 2019, 13:31

lefotrak pisze:
czwartek 14 lis 2019, 11:36
Czy na polu Pustynia (Tracisz punkt życia, a następnie losujesz kartę) gdy leży już jakaś karta (wróg, przedmiot, cokolwiek) rozpatrując tę kartę, tracimy życie ?
Rozpatrując kartę leżącą na tym obszarze nadal badasz obszar. Zatem zgodnie z poleceniem tracisz 1 punkt Życia. Jeśli spotkasz Wroga na tym obszarze i zostaniesz przez niego pokonany to stracisz kolejny punkt Życia. Jeśli na obszarze Pustyni odbywałbyś spotkanie z innym Poszukiwaczem, wówczas nie badasz obszaru i nie interesuje Cię jego opis.




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2051
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Arthan » czwartek 14 lis 2019, 18:48

Jak masz szczęście to wchodzisz na to pole i tracisz 1 punkt Życia, tam losujesz kartę smoka, który na Ciebie zionie przed walką i tracisz 2gi pkt Życia, przegrywasz walkę i tracisz 3ci pkt Życia i jest tam znacznik Spalonej Ziemi, który na końcu Cię dobija, K.O. w 1 rundzie :D




Awatar użytkownika
Maletz
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Posty: 186
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Maletz » czwartek 14 lis 2019, 22:07

Są prostsze rozwiązania - wchodzisz w pierwszej turze na planszę Ukrytej Doliny, ciągniesz 1 kartę, dostajesz sromotny wpierdol na -28 punktów Życia od hordy radośnie kolorowych Raptorów, które następnie kradną Ci wszystko i odjeżdżają na Twoim mule. Następnie wystawiasz Talismana na Allegro ;) Kurtyna.




Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1413
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Krzysiek » piątek 15 lis 2019, 09:18

Arthan pisze:
czwartek 14 lis 2019, 18:48
Jak masz szczęście to wchodzisz na to pole (Pustynia) (...) i jest tam znacznik Spalonej Ziemi (...)
Hmm, może miałoby jakiś sens wydrukowanie symbolu Spalonej Ziemi na polu Pustyni i podciągnięcie Pustyni pod tamte zasady zamiast trzymania na niej specjalnego tekstu.




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1109
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: fallenmk » piątek 15 lis 2019, 10:03

Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21241
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Mały Nemo » piątek 15 lis 2019, 10:27

Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5223
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Rogo » piątek 15 lis 2019, 12:30

fallenmk pisze:
piątek 15 lis 2019, 10:03
Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
Mały Nemo pisze:
piątek 15 lis 2019, 10:27
Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
No to byłby żeton nieusuwalny, niwelowany butelką wody i zostałby usunięty absurd, że jak spotykasz np. nieznajomego to tracisz punkt życia, a jak innego Poszukiwacza to nie.

Tylko po co? To zmienia oryginalną grę, co dla niektórych może być ingerencją niedopuszczalną.


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Xan
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 377
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Xan » piątek 15 lis 2019, 13:21

Rogo pisze:
piątek 15 lis 2019, 12:30
fallenmk pisze:
piątek 15 lis 2019, 10:03
Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
Mały Nemo pisze:
piątek 15 lis 2019, 10:27
Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
No to byłby żeton nieusuwalny, niwelowany butelką wody i zostałby usunięty absurd, że jak spotykasz np. nieznajomego to tracisz punkt życia, a jak innego Poszukiwacza to nie.

Tylko po co? To zmienia oryginalną grę, co dla niektórych może być ingerencją niedopuszczalną.
Spoko, ja się kiedyś spotkałem z graczem, który twierdził, że butelka wody powinna być jednorazowa po wejściu na pustynię. xD


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21241
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Mały Nemo » piątek 15 lis 2019, 13:55

Xan pisze:
piątek 15 lis 2019, 13:21
Rogo pisze:
piątek 15 lis 2019, 12:30
fallenmk pisze:
piątek 15 lis 2019, 10:03
Tyle, że żetony spalonej ziemi są usuwalne przez różne gasnące efekty.
Mały Nemo pisze:
piątek 15 lis 2019, 10:27
Plus, z żetonu spalonej ziemi zawsze tracisz punkt Życia, a w obecnej sytuacji zawsze możesz uniknąć tej straty (czy to posiadając butelkę z wodą, czy też badając kogoś innego na obszarze, zamiast sam obszar).
No to byłby żeton nieusuwalny, niwelowany butelką wody i zostałby usunięty absurd, że jak spotykasz np. nieznajomego to tracisz punkt życia, a jak innego Poszukiwacza to nie.

Tylko po co? To zmienia oryginalną grę, co dla niektórych może być ingerencją niedopuszczalną.
Spoko, ja się kiedyś spotkałem z graczem, który twierdził, że butelka wody powinna być jednorazowa po wejściu na pustynię. xD
I miał rację, gdyż butelka wody to nie Magiczny Kubek bez dnia lub coś takiego:

Obrazek

:P

Obrazek


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1109
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: fallenmk » piątek 15 lis 2019, 14:03

Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia ;)




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21241
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Mały Nemo » piątek 15 lis 2019, 14:14

fallenmk pisze:
piątek 15 lis 2019, 14:03
Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia ;)
Na Pustyni może być ciężko o Rwącą Rzekę xD


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5464
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Bludgeon » piątek 15 lis 2019, 14:30

Mały Nemo pisze:
piątek 15 lis 2019, 14:14
fallenmk pisze:
piątek 15 lis 2019, 14:03
Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia ;)
Na Pustyni może być ciężko o Rwącą Rzekę xD
Chyba że masz tratwę.


What a view.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5223
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kolejna porcja pytań

Post autor: Rogo » piątek 15 lis 2019, 14:56

Bludgeon pisze:
piątek 15 lis 2019, 14:30
Mały Nemo pisze:
piątek 15 lis 2019, 14:14
fallenmk pisze:
piątek 15 lis 2019, 14:03
Przecież wystarczy wodę zaczerpnąć w rwącej rzece do ponownego użycia ;)
Na Pustyni może być ciężko o Rwącą Rzekę xD
Chyba że masz tratwę.
Ale nawet mając tratwę, a nie mając butelki, nie możesz zaczerpnąć wody i tracisz punkt Życia.


Ja nawet nie mam Talismana.


ODPOWIEDZ