Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 30 lip 2018, 12:22

Marro pisze:
poniedziałek 30 lip 2018, 12:01
Mały Nemo pisze:
niedziela 29 lip 2018, 08:32

Hej,

Ja bym zinterpretował to tak:

1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).

2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia.
Według mnie powinienem postąpić jak piszesz w punkcie drugim. Łuska nie należała do króla smoków, czyli:
- karta jest podzielona na dwie części, pierwsza część tyczy się pola, ponieważ jest napisane "każdy kto wkroczy na to pole powinien na tym polu zakończyć swój ruch"
Oznacza to według mnie dość jasno - zatrzymuję na tym polu i rozpatruję to co na nim leży według podstawowych zasad gry czyli do wyboru jedna z opcji:
- Ciągnę kartę z talii smoków, po rozpatrzeniu koniec ruchu
- Rozpatruję zwykłą kartę przygody, którą jest ściana ognia, czyli odnoszę się do drugiej części karty, która nakazuje utratę życia lub wymianę talizmanu
- Atakuję poszukiwacza znajdującego się na polu, po ataku, koniec ruchu

Tak? :)

Dokladnie tak, jesli luska nie nalezy do Krola Smokow, to po wejsciu na obszar musisz albo badac obszar, albo badac luske (jesli sie na to zdecydujesz, to musisz tez badac wszystkie inne karty na obszarze, w tym sciane ognia), albo Poszukiwacza.

BTW, w Talismanie mamy obszary. Pola to nazwa jednego z obszarow ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2168
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Kufir » piątek 10 sie 2018, 09:48

W konkursie na najlepszą postać WIEDZMA zajeła 5 miejsce, bardzo mi się ta Postać spodobała ale mam pytania odnośnie jednej jej umiejętności:

"Przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z Poszukiwaczem lub Wrogiem, możesz spróbować zamienić go w Ropuchę. Rzuć jedną kością. Wynik równy 1 lub 2 oznacza, że Poszukiwacz staje się Ropuchą na 3 tury, zaś Wróg na czas tej walki ma Siłę lub Moc zredukowaną do 1."

Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli to ona została zaatakowana przez Poszukiwacza?
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli trafiła na obszar na której leży odkryta karta Wroga ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » piątek 10 sie 2018, 10:05

W obu przypadkach bym odpowiedział "tak". W zdolności nie jest napisane, iż to wiedźma ma atakować, więc może użyć tej zdolności zawsze, kiedy rozpoczyna się jakakolwiek walka.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2168
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Kufir » piątek 10 sie 2018, 10:19

Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » piątek 10 sie 2018, 10:25

Za tyle, ile jest napisane na jej karcie. W końcu wymieniasz kartę na dodatkowe punkty bez względu na to, co wydarzyło się podczas samej walki (np. ktoś rzucił Osłabienie na Wroga). Generalnie wydaje mi się, iż ta karta jest C&P karty Nagrody za zadanie, a więc jako że efekt pochodzi z oryginalnej gry, to nie może on być zbyt skomplikowany.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Maletz
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Posty: 27
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Maletz » poniedziałek 13 sie 2018, 23:31

Interpretacja celna w 100% :) Cieszę się, że postać przypadła do gustu :)




Awatar użytkownika
fallenmk
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 266
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk » czwartek 16 sie 2018, 00:21

Dwóch graczy walczy ze sobą na obszarze Korony Władzy. W swojej turze dochodzi do nich trzeci gracz. Kogo atakuje - dowolnego z dwójki? Potem W swojej turze każdy z graczy atakuje wybranego jednego?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » czwartek 16 sie 2018, 00:22

dowolnego i tak - sam wybiera.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 266
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk » czwartek 16 sie 2018, 00:25

A czy gracz, który zabije na Koronie Władzy drugiego gracza, może podnieść jego przedmioty, czy te są wszystkie odrzucane?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » czwartek 16 sie 2018, 00:45

jesli jest sam na obszarze, to moze podniesc. gdy pokonal poszukiwacza i go zabil, to normalnie otrzymuje wsio jego karty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 266
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk » czwartek 16 sie 2018, 08:45

Do gracza dołączył się poltergeist, modyfikujący ruch. Jak ma się to do innych modyfikacji ruchu, np. w przypadku konia? I czy mimo posiadania poltergeista przysługuje rzut kością za ruch, by np. sprawdzić, czy 1 poruszy również Żniwiarzem a 6 pozwoli wykorzystać latający dywan?




Awatar użytkownika
arthan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Grupa Wsparcia
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1371
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: arthan » czwartek 16 sie 2018, 09:26

Raczej nie, musisz wykonywać rzut za ruch, żeby przeprowadzać dodatkowe testy z tym związane.
Co do kart jestem tego pewien, co do NPC ostatnio nie byłem i na zjeździe w jednej z rozgrywek rzucaliśmy za NPC gdy panowała Zamieć czy coś podobnego, co teraz moim zdaniem uważam za błędne.
Jedyny słuszny wyjątek moim zdaniem to obszar Świątyni (w ang. wersji, gdzie mamy zapis "... until you roll a 4, 5, or a 6 for your move") by nie ugrząźć tam na wieki. W polskiej wersji nawet nie ma zapisu, że chodzi o rzut za ruch, więc nie ma problemu.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4574
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » czwartek 16 sie 2018, 10:15

Poltergeist zastępuje (nie modyfikuje) ruch kostkowy ruchem specjalnym. Koń modyfikuje ruch kostkowy. Nie ma ruchu kostkowego - koń nie ma czego modyfikować.


What a view.


Awatar użytkownika
fallenmk
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 266
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk » czwartek 16 sie 2018, 10:39

A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » czwartek 16 sie 2018, 10:57

fallenmk pisze:
czwartek 16 sie 2018, 10:39
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?
Musiałbym się wczytać w karty i słowa, ale tak na szybko uważam, iż tak, są dozwolone.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4574
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » czwartek 16 sie 2018, 10:58

fallenmk pisze:
czwartek 16 sie 2018, 10:39
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?
Powiedziałbym że elf nie może użyć swojej zdolności bo ta wymaga zdolności do rzutu za ruch. Rozumiem że zastępuje rzut za ruch tak samo jak poltergeist, ale P jest obowiązkowy a zdolność nie dlatego P wygra.


What a view.


Budowniczy Mostów
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Posty: 923
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 16 sie 2018, 18:47

Kufir pisze:
piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.



Awatar użytkownika
Lechlat
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 35
Rejestracja: piątek 13 lip 2018, 18:12
Lokalizacja: United Kingdom
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Lechlat » piątek 17 sie 2018, 17:21

Dziś grałem z taliami smoków i był jeden magiczny przedmiot, który co prawda dawał siedem siły ale nie można było mieć więcej niż siedem i nie można było korzystać z dodatkowych przedmiotów, przyjaciół itd. Ponieważ poszukiwacz, który wylosował tę kartę miał więcej niż siedem siły, więc dla niego to był raczej "przeklęty" przedmiot i po prostu go nie wziął, bo na karcie nie było napisane, że musi go zabrać.
Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » piątek 17 sie 2018, 17:23

Nie jest konieczne go zabrac ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4574
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » piątek 17 sie 2018, 17:33

Lechlat pisze:
piątek 17 sie 2018, 17:21
Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?
Tak, zabieranie kart przygody nie jest obowiązkowe chyba że na karcie pisze że jest. Ponadto nieprzeklęte karty można też w swojej turze porzucać na swoim obszarze.


What a view.


ODPOWIEDZ