Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ModulO
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Plaga Nieumarłych
Posty: 449
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ModulO » poniedziałek 07 maja 2018, 17:55

Jeśli przegra lub zremisuje walcząc z królem to jego tura się kończy, a smokowi zostało tyle życia ile razy z nim wygrał. Ten drugi który stoi na kronie władzy ma wiec łatwiej go pokonać :)




Awatar użytkownika
Jonek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 16:29
Płeć:
Wiek: 30

Re: Zdolność specjalna wróżki

Post autor: Jonek » wtorek 08 maja 2018, 08:07

Bloody Nemo pisze:
niedziela 06 maja 2018, 13:48
Jonek pisze:
niedziela 06 maja 2018, 13:26
Mam pytanie z innej beczki jak mam wojownika i podczas walki rzucam dwoma kościmi i mam przyjaciela co daje dodatkowy rzut to rzucam 3 kościmi?
A jaki to Przyjaciel?
Mistrz światła
Jeśli jest dzień możesz rzucić dodatkową kością i dodać wynik do skuteczności swojego ataku.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20608
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zdolność specjalna wróżki

Post autor: Mały Nemo » wtorek 08 maja 2018, 08:10

Jonek pisze:
wtorek 08 maja 2018, 08:07
Mistrz światła
Jeśli jest dzień możesz rzucić dodatkową kością i dodać wynik do skuteczności swojego ataku.
To tak, wtedy rzucasz 3 kośćmi.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4543
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » wtorek 08 maja 2018, 08:18

Jonek pisze:
niedziela 06 maja 2018, 13:26
Mam pytanie z innej beczki jak mam wojownika i podczas walki rzucam dwoma kościmi i mam przyjaciela co daje dodatkowy rzut to rzucam 3 kościmi?
 ! Wiadomość z: abubu
Pytanie i odpowiedź przeniesione do wątku ogólnego


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
Jonek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 16:29
Płeć:
Wiek: 30

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Jonek » wtorek 08 maja 2018, 10:16

Mistrz światła
Jeśli jest dzień możesz rzucić dodatkową kością i dodać.wynik do skuteczności swojego ataku.




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4543
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » wtorek 08 maja 2018, 10:42

Jonek pisze:
wtorek 08 maja 2018, 10:16
Mistrz światła
Jeśli jest dzień możesz rzucić dodatkową kością i dodać.wynik do skuteczności swojego ataku.
odpowiedź masz tutaj
Bloody Nemo pisze:
wtorek 08 maja 2018, 08:10
Jonek pisze:
wtorek 08 maja 2018, 08:07
Mistrz światła
Jeśli jest dzień możesz rzucić dodatkową kością i dodać wynik do skuteczności swojego ataku.
To tak, wtedy rzucasz 3 kośćmi.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Fenrisek
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 308
Rejestracja: piątek 03 lis 2017, 19:42
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Fenrisek » wtorek 08 maja 2018, 12:30

A jak wojownik ma dodatkowo kiścień to rzuca 4 kosciami? Ja bym to trochę rozgraniczył. Rzut 2 kościmi i wybiera lepszy wynik za zdolnosc postaci. A reszta oddzielnie aby nie wybierał sobie i nie odzucał najgorszej kości z kiscienia lub przyjaciela.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20608
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 08 maja 2018, 12:32

Fenrisek pisze:
wtorek 08 maja 2018, 12:30
A jak wojownik ma dodatkowo kiścień to rzuca 4 kosciami? Ja bym to trochę rozgraniczył. Rzut 2 kościmi i wybiera lepszy wynik za zdolnosc postaci. A reszta oddzielnie.
Nie.

Na kiścieniu jest napisane, iż rzucasz 2 kośćmi (a nie że rzucasz dodatkowymi kośćmi). Więc bez względu na to, ile masz kiścieni i ile rąk, to i tak zawsze rzucasz tylko 2 kośćmi.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 651
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » środa 09 maja 2018, 08:24

Jeszcze taka kwestia.

Na jakimś obszarze leży łuska (np. zielona). Poszukiwacz wchodzi na ten obszar (Zielony Smok nie jest aktualnym królem) i decyduje się, że zamiast badania obszaru chce spotkać łuskę. Losuje Wroga, z którym przegrywa i karta tegoż przeciwnika wraz z łuską zostają na tym obszarze. Ktoś inny za chwilę wchodzi na ten sam obszar i ma do wyboru:
-spotkać Wroga (wylosowanego wcześniej z łuski)
lub
-spotkać łuskę
lub
-Poszukiwacza, który przegrał chwilę wcześniej walkę.
Decyduje się na tę drugą opcję i dociąga kolejnego Wroga. Żeby zdobyć łuskę musi pokonać wszystkich wrogów na tym obszarze, tak?

I drugie pytanie łączące się po części z tym powyższym - nieważne z jakiej talii są ci Wrogowie (czy z Przygody, czy z talii Żółtego, Czerwonego, Zielonego SMoka - bo może się tak złożyć, że będą z różnych smoczych talii) i tak musi pokonać wszystkich Wrogów, by zdobyć łuskę (w przypadku tego przykładu zieloną), tak?


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1715
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 31

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » środa 09 maja 2018, 09:06

Wg instrukcji żeby zdobyć łuskę musi pokonać wroga z talii smoka, ale rozpatruje się wszystkie karty normalnie wg kolejności numerów spotkań.

więc np. jeżeli jest tam Wróg z talii smoka i wróg z przygody i obaj na Siłę to walczymy z nimi jednocześnie i trzeba obu pokonać (no chyba że się wymkniemy temu z przygód), jeżeli natomiast z przygód jest na Moc to łuskę otrzymujemy już po wygraniu walki na Siłę jeszcze przed walką na Moc.

W instrukcji nie jest jednoznacznie określone czy karta wroga musi mieć ten sam kolor co łuska, jest po prostu określenie "karta Smoka" (Dragon Card) i łuska, która leży na tym samym obszarze. Ja więc przyjmuję, że dowolnego koloru.




Awatar użytkownika
Odyn
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 651
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » środa 09 maja 2018, 09:39

Ok, dzięki! Dopiszę kolejny punkt w swoim uzupełnieniu w oparciu o te informacje :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


meteser
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 16:37
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: meteser » wtorek 22 maja 2018, 00:36

Witajcie
Czy ktos mi może wytłumaczyć co robią gracze i kiedy, jeśli gracz który to wyciągnął przegrał tą walke?
Czy dobrze rozumiem że wszyscy gracze ciągną na początku tury karte przygód planszy głównej i jesli karta jest odporna na ogien z dodatku Krainy Ognia to jej nie odrzuca? A jesli nie jest to idzie na stos kart odrzuconych? Jeśli tak to szybko karty się marnują :/
Wszyscy gracze skoro karta spotkała jednego?
Tak do końca gry trzeba losować jesli nikt jej nie pokona??? ](*,)
Obrazek

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia/karta/10389086/1




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20608
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 22 maja 2018, 06:12

Hej,
meteser pisze:
wtorek 22 maja 2018, 00:36
Czy dobrze rozumiem że wszyscy gracze ciągną na początku tury karte przygód planszy głównej i jesli karta jest odporna na ogien z dodatku Krainy Ognia to jej nie odrzuca? A jesli nie jest to idzie na stos kart odrzuconych? Jeśli tak to szybko karty się marnują :/
Wszyscy gracze skoro karta spotkała jednego?
Tak do końca gry trzeba losować jesli nikt jej nie pokona??? ](*,)
Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi "tak", za wyjątkiem tego, iż karty nie trafiają na stos kart odrzuconych, tylko do pudełka/stos kart usuniętych z gry.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


meteser
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 16:37
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: meteser » wtorek 22 maja 2018, 18:31

:roll: no to niezła mechanika wkroczyła po tej karcie... :? :-s I piękna to ona nie jest.. :roll:




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20608
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » wtorek 22 maja 2018, 18:53

Idea byla taka, azeby zmotywowac graczy do szybkiego dzialania, a nie zignorowania jej, bo moga stracic naprawde dobre karty. Dzieki temu tez w grze czuc, iz te Ifryty sie w grze znajduja i cos robia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Andur
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek 07 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Andur » niedziela 27 maja 2018, 17:57

W Talisman DE, na obszarze Wieży Wampira w wewnętrznej krainie wyrzuciłem "2" - tracę 1 punkt Życia, a za każdego odrzuconego przyjaciela traci się o 1 punkt mniej. Odrzuciłem 1 Przyjaciela (więcej zresztą program uniemożliwia) aby zniwelować stratę Życia, po czym Przyjaciela tego wskrzesiła i zabrała Walkiria, a ja straciłem punkt Życia! Dlaczego? Odrzuciłem Przyjaciela zgodnie z instrukcją z obszaru, więc to co się dzieje z Przyjacielem po odrzuceniu nie powinno według mnie wpływać na utratę Życia przeze mnie.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20608
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » niedziela 27 maja 2018, 18:02

Andur pisze:
niedziela 27 maja 2018, 17:57
Dlaczego?
Bo to jest DE :P


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Kubson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 06 sty 2018, 15:56
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kubson » niedziela 15 lip 2018, 08:34

No cześć. Jeżeli posiadam wibrysa, to wiem że mogę ciągnąć jedną kartę dodatkową i zostawić ją na obszarze np. strumień mocy, ale czy mogę ją rozpatrzyć, czy nie, bo na karcie chowańca tego nie pisze.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20608
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » niedziela 15 lip 2018, 08:42

Kubson pisze:
niedziela 15 lip 2018, 08:34
No cześć. Jeżeli posiadam wibrysa, to wiem że mogę ciągnąć jedną kartę dodatkową i zostawić ją na obszarze np. strumień mocy, ale czy mogę ją rozpatrzyć, czy nie, bo na karcie chowańca tego nie pisze.
Hej,

Generalna idea jest taka, iz jak losujesz dodatkowe karty, to je losujesz nie po to, aby pomoc Twoim przeciwnikom, tylko aby pomoc sobie :P. Kazda wylosowana karte musisz zbadac i nie ma znaczenia, w jaki sposob te dodatkowe karty losujesz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Powrót Kruczej Wiedźmy
Posty: 627
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » poniedziałek 23 lip 2018, 15:23

Czy łuski smoków kładzie się tylko na obszarach krainy zewnętrznej i środkowej, czy również na planszach narożnych? Czy gracz będący poza planszą główną, np. w podziemiach, też w swej turze losuje łuskę?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5073
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 23 lip 2018, 15:49

W narożnych też.


What a view.


Awatar użytkownika
fallenmk
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Powrót Kruczej Wiedźmy
Posty: 627
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » poniedziałek 23 lip 2018, 21:29

Jeśli jakiś efekt działa na karty leżące np. na głównej planszy, np. trzęsienie ziemi, a w działaniu tym mowa jest o kartach przygód, to efekt ten obejmuje wyłącznie karty z talii głównej, czy również pozostałe, np. karty z ekwipunku, karty smoków itd.?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5073
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 23 lip 2018, 21:59

fallenmk pisze:
poniedziałek 23 lip 2018, 21:29
Jeśli jakiś efekt działa na karty leżące np. na głównej planszy, np. trzęsienie ziemi, a w działaniu tym mowa jest o kartach przygód, to efekt ten obejmuje wyłącznie karty z talii głównej, czy również pozostałe, np. karty z ekwipunku, karty smoków itd.?
obejmuje wszystkie karty które w zasadach mają napisane że są traktowane jako karty przygody albo że są traktowane jako karty przygody gdy już leżą na planszy. Są to talie:
przygoda
miasto
góry
las
podziemia
ekwipunek i wszystkie talie sklepów (w tym listy gończe)
talizmany
pozostałości (chyba tylko jeśli są odkryte?)
relikwie
skarby
smoki 3 talie
nieszczęścia
zwiastun
most i katakumby? (nie pamiętam)


What a view.


Awatar użytkownika
fallenmk
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Powrót Kruczej Wiedźmy
Posty: 627
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » poniedziałek 23 lip 2018, 22:10

Dziękuję. Talisman to plastyczna gra i w tym jej urok, ale czasem można mieć wątpliwości przez brak doprecyzowania w zasadach.




Budowniczy Mostów
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1338
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » piątek 27 lip 2018, 17:28

@Bludgeon
pozostałości (chyba tylko jeśli są odkryte?)

Tak. Tylko jeśli są odkryte.

@Bludgeon
Most i katakumby?

Jeśli leżą na planszy, gdzieś poza krainami odmętów. Bo w krainach odmętów na zakończenie tury karty wtasowuje się karty do talii.



ODPOWIEDZ