Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: MarcinM79 » środa 24 sty 2018, 01:38

Witam ponownie...
Kolejna partia rozgrywana z synem (człowiek czuje się jakby znów miał naście lat:) Podczas gry nasuwają się kolejne pytania:
1. Poszukiwacz zaczynając swój ruch postanawia porzucić 2 przyjaciół i 2 przedmioty na obszarze na którym aktualnie przebywa. To jest traktowane jako ruch w turze, czy oprócz porzucenia przyjaciół i przedmiotów wykonuje polecenie terenu?
2. Poszukiwacz trafia na ten obszar na którym znajdują się 2 porzucone przedmioty i dwaj przyjaciele. Może zabrać wszystko od razu? Czy może też sobie wybrać co zabiera a co zostawia? np. bierze jednego przyjaciela i jeden przedmiot. Jeżeli poszukiwacz zabiera porzucony ekwipunek to jest to traktowane jako ruch, czy oprócz tego musi wykonać polecenie terenu?
3.Poszukiwacz porzuca na danym obszarze 2 przedmioty i przyjaciela. W Kolejnej turze inny poszukiwacz trafia na ten obszar. Pisze na nim "wylosuj jedną kartę. Nie losujesz karty jeżeli jakaś się tutaj znajduje" Tutaj znajdują się porzucone przedmioty i przyjaciel innego poszukiwacza (razem 3 karty). W takim razie ignorujemy te karty i normalnie wykonujemy polecenie obszaru? A potem ewentualnie możemy zabrać porzucone przedmioty i przyjaciela?

Korzystam z dodatku ZWIASTUN
4.Jeden z poszukiwaczy losuje KARTĘ TERENU, która zmusza go do umieszczenia KARTY TERENU na obszarze na którym właśnie znajduje się już karta przygody np.Wróg. Czy od tej chwili KARTA TERENU jest wiążąca - przykrywa Kartę Wroga który od tej pory nie uczestniczy w grze? Kartę Wroga odrzucamy na stos kart odrzuconych czy pozostaje na tym obszarze, i dopóki jest tam KARTA TERENU - Karta Wroga nie uczestniczy w grze?
5.W instrukcji czytamy "jeśli gracz umieszcza na planszy nowego Poszukiwacza, ignoruje w tym przypadku wszystkie karty terenu". Co to oznacza? Na nowego poszukiwacza Karty Terenu nie działają? jak długo Nowy Poszukiwacz ignoruje wszystkie karty Ternu (tylko na początku, przy pierwszym ruchu?) Jeżeli ignoruje Karty Terenu - a trafi na teren z Kartą Terenu do jakich poleceń się odnosi?
6. Korzystając z dodatków Las i Zwiastun - postać Proroka - może także wystąpić na terenie Lasu, tak? W tym przypadku wystarczy, aby któryś z graczy wylosował na karcie Lasu zdarzenie, tak?

trochę dużo tych pytań. Dzięki za cierpliwość i odpowiedzi.
P.S.Przepraszam za niezbyt składne pytania. Jest już prawie 2 w nocy. Wszystko przez Talisman:)
Pozdrawiam.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4225
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 24 sty 2018, 05:12

Witaj
1. Nie, to nie jest ruch. Wykonuje polecenie obszaru na który trafia (tereny to coś innego).
2. Może. Może. Ruch to (zazwyczaj) rzut kostką i przemieszczenie figurki - skoro piszesz że trafia na obszar to to był jego ruch. Ruch to nie to samo co tura.
3. Nie. Sam wkleiłeś zasadę która temu przeczy. Nie losujesz kart bo jakieś już tu są. Możesz sobie podnieść co tam leży i to wszystko.
4. Nie. Karta terenu zastępuje obszar, ale nie to co się na nim znajduje (karty, żetony, figurki). Jedyne co karta terenu zastąpi oprócz obszaru to inną kartę terenu.
5. To oznacza że jeśli jakiś poszukiwacz ma napisane na swojej karcie że zaczyna grę np na Cmentarzu, a przez karty terenu cmentarza nie ma w grze, to ignoruje się te karty i ustawia postać tam gdzie był cmentarz. Działają. Tylko podczas ustawiania się na planszy (tak).
6. Tak.


What a view.


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: MarcinM79 » niedziela 28 sty 2018, 11:34

Witam ponownie.
czy mógłbym prosić o wyjaśnienie
Karta przygód z tali kart Wilkołaka
NIEZNAJOMY - "ZWIASTUNKA ŚWITU"
"Otrzymujesz 2 punkty Losu; następnie wszyscy Poszukiwacze w tej krainie MOGĄ otrzymać po 1 punkcie Losu".
Moje pytanie: chodzi o słowo MOGĄ. Kto o tym decyduje czy otrzymają? Poszukiwacz który wylosował tą kartę? Czyli równie dobrze MOGĄ nie otrzymać kart Losu, jesli tak zdecyduje Poszukiwacz który tą Kartę wylosował, tak?
Z góry dziękuję za odpowiedź.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4225
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » niedziela 28 sty 2018, 11:41

Nie wiadomo tak naprawdę, my gramy że ci gracze decydują.


What a view.


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: MarcinM79 » niedziela 28 sty 2018, 22:52

Podczas gry pojawiły się kolejne pytania:
karta PRZYJACIEL "OBLUBIENICA"z talii Kart Wilkołaka
"Oblubienica zostanie twoim Przyjacielem, jeśli odrzucisz jedno ze swoich trofeów"
A co w przypadku, jeśli nie chcę takiego Przyjaciela, i nie chcę odrzucić żadnego ze swoich trofeów? Karta OBLUBIENICY ląduje na stos Kart odrzuconych czy pozostawiamy ją na obszarze na którym została wylosowana?

Jeszcze jedno pytanie: KSIĘŻYCOWE ZDARZENIE i KARTA CZASU z Wilkołaka - oddziałuje na wszystkie 3 Krainy w grze (wariant podstawowy) oraz na wszystkie dodatki?

Tradycyjnie Wielkie Dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4225
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 29 sty 2018, 00:01

oblubienica - zostaje na obszarze
zdarzenia ks i karta czasu - obowiązują wszędzie


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 500
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » poniedziałek 29 sty 2018, 08:28

Jak rozpatrzylibyście taką sytuację:
Na Równinach Grozy stoi Czarnowidz. Przez Tajemne Wrota przedostaje się Skrzat i kończy swój ruch na Równinach Grozy – dochodzi do spotkania między wymienionymi Poszukiwaczami (Skrzat atakuje Czarnowidza).
Skrzat używa Smoczego Artefaktu (Magiczny Przedmiot):
„Możesz użyć Laski Smoczego Ognia tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z innym Poszukiwaczem lub istotą, aby cisnąć w niego kulę ognia. Ta kula ognia zabije każdego przeciwnika (również z kart Alternatywnych Zakończeń) lub spowoduje utratę 1 punktu Życia u innego Poszukiwacza. Po jednorazowym użyciu Laskę Smoczego Ognia należy odrzucić.”

W tym momencie włącza się trzeci z graczy (Szynkarka) i rzuca na Czarnowidza czar Ocalenie:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią – walka kończy się remisem.”

I tu pojawia się moje pytanie - czy Skrzat może rzucić zaklęcie Odbicia na zaklęcie Ocalenia w tej chwili? Zaklęcie Odbicia mówi:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).”
Dodam na marginesie, iż Szynkarka ma full Życia.

Zdaję sobie sprawę, że karta Laski Smoczego Ognia pochodzi z dodatku autorskiego, ale liczy się sama treść. Czy w przedstawionej sytuacji można odbić czar Ocalenia? Ocalenie zostało rzucone, by zapobiec utracie punktu Życia poprzez Magiczny Przedmiot, czyli wywołało efekt.

I drugie pytanie - po rozpatrzeniu powyższej sytuacji dochodzi do normalnej walki (czyt. walczący Skrzat z Czarnowidzem normalnie rzucają za skuteczność ataku), tak?


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Berni
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Grupa Wsparcia
Posty: 446
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 40

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Berni » poniedziałek 29 sty 2018, 08:44

Nie możesz rzucić zaklęcia jak nie może wywołać efektu. Szynkarka nie traci życia więc zaklęcie nie może być na nią rzucone.
Zaklęcie zostało rzucone na Czarnowidza, który tracił życie - więc jest ok.
Szynkarka nie traci życia więc nie może być celem tego zaklęcia.
Po rozpatrzeniu efektu laski dochodzi do normalnej walki.




Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 500
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » poniedziałek 29 sty 2018, 09:53

Dzięki, Bernie. Czyli dobrze myślałem w zaistniałych sytuacjach :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Berni
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Grupa Wsparcia
Posty: 446
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 40

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Berni » poniedziałek 29 sty 2018, 11:03

Berni. To jest polska ksywa od mojego nazwiska, a nie z angielskiego imienia :)




Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 500
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » poniedziałek 29 sty 2018, 11:44

Wybacz, pisałem "na szybko" i źle spojrzałem :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Grupa Wsparcia
Posty: 500
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 27

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » środa 09 maja 2018, 19:19

Kontynuując ideę stworzenia tego tematu, wrzucam kolejne punkty podsumowujące nieścisłości, jakie przewinęły się przez to forum. Wszystko oczywiście znajdziecie powyżej lub w innych tematach, ja spisuję gotowe odpowiedzi dzięki uprzejmości osób, które rozwiały moje wątpliwości :D

32. Na kartach, na których napisano, iż należy odrzucić np. Przyjaciela, czy Przedmiot to zawsze należy to zrobić na stos kart odrzuconych. Przykłady:
- Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)...
- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty...
- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot...

33. Gdy Poszukiwacz wylosuje kartę o treści Podnieś początkową wartość Życia / Losu o 1 - to nie otrzymuje jednocześnie tego punktu Życia / Losu. Sama wartość początkowa się podnosi, ale ten dodatkowy punkt musi odzyskać.

34. Żniwiarz może się poruszać w Mieście przeciwnie do kierunku ruchu.

35. Wchodzę na obszar, gdzie losuje się Mieszkańca. Wylosowałem Karciarza, który ma napisane, iż jak wyrzucisz 1 musisz zostawić jakiś Przedmiot na tej karcie. Ktoś kto u Karciarza wyrzuci 6 może ten Przedmiot wziąć. Iluzjonistka dzięki swojej umiejętności (przesunięcie karty Przygody na swój obszar) nie może zabrać tej karty Przygody z Karciarza i ją normalnie rozpatrywać, ponieważ karty Przygód są kartami Przygód wtedy, kiedy znajdują się na obszarze, w talii Przygód lub w posiadaniu Poszukiwacza. W takim przypadku karty leżące na innych kartach nie są kartami Przygód i są odporne na wszelkie efekty na nie działające dopóki nic się nie stanie karcie, na której leżą. Zwłaszcza, iż karty leżące na innych kartach nie zmniejszają limitu losowanych kart na danym obszarze, a to jest jedna z definicji kart Przygód.

36. Na Równinach Grozy stoi Czarnowidz. Przez Tajemne Wrota przedostaje się Skrzat i kończy swój ruch na Równinach Grozy – dochodzi do spotkania między wymienionymi Poszukiwaczami (Skrzat atakuje Czarnowidza). Skrzat używa Smoczego Artefaktu (Magiczny Przedmiot): „Możesz użyć Laski Smoczego Ognia tuż przed rozpoczęciem jakiejkolwiek walki z innym Poszukiwaczem lub istotą, aby cisnąć w niego kulę ognia. Ta kula ognia zabije każdego przeciwnika (również z kart Alternatywnych Zakończeń) lub spowoduje utratę 1 punktu Życia u innego Poszukiwacza. Po jednorazowym użyciu Laskę Smoczego Ognia należy odrzucić.”
W tym momencie włącza się trzeci z graczy (Szynkarka) i rzuca na Czarnowidza czar Ocalenie:
„Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie na któregokolwiek z Poszukiwaczy, Przyjaciół lub Wrogów. Zaklęcie to zapobiega utracie punktów Życia przez Poszukiwacza lub chroni Przyjaciela przed śmiercią. Jeśli zostanie rzucone na Wroga, również chroni go przed śmiercią – walka kończy się remisem.”
Skrzat nie może rzucić Zaklęcia Odbicia na Zaklęcie Ocalenia w tej chwili (Zaklęcie Odbicia mówi: „Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Odbije ono każde właśnie rzucone Zaklęcie (w tym Zaklęcie Rozkazu) z powrotem ku Poszukiwaczowi, który je rzucił (innymi słowy Poszukiwacz rzucający Zaklęcie zostanie poddany działaniu własnego czaru).”, ponieważ nie można rzucić zaklęcia, kiedy nie może ono wywołać efektu. Szynkarka nie traci Życia, więc Zaklęcie nie może być na nią rzucone (tj. odbite).
Po rozpatrzeniu powyższej sytuacji dochodzi do normalnej walki (czyt. walczący Skrzat z Czarnowidzem normalnie rzucają za skuteczność ataku).

37. Żeby zdobyć łuskę Poszukiwacz musi pokonać Wroga z talii Smoka. Jednakże rozpatruje wszystkie karty, znajdujące się na tym obszarze, wg kolejności numerów spotkań. Przykład:
Jeżeli na danym obszarze znajduje się Wróg z talii Przygód, a Poszukiwacz zdecydował się spotkać łuskę zamiast badać obszar (łuska nie należy do aktualnego Króla Smoków, więc ma wybór; gdyby należała, Poszukiwacz musiałby spotkać łuskę) to losuje kartę z talii Smoka, odpowiadającego kolorowi tej łuski. Jeśli wylosował Wroga z Siłą, a Wróg z talii Przygody też walczy na Siłę, to musi walczyć z nimi jednocześnie i obu pokonać, by zdobyć łuskę (może też wymknąć się Wrogowi z talii Przygód). Jeżeli natomiast Wróg z talii Przygód walczy psychicznie na Moc (nr spotkania 3), a Wróg z talii Smoka na Siłę (nr spotkania 2), to łuskę otrzymujemy już po pokonaniu Wroga z talii Smoka [a przed walką psychiczną z Wrogiem na Moc].

38. Grając ze Smoczą Wieżą (nakładką na Krainę Wewnętrzną z dodatku Smoki) nie trzeba posiadać talizmanu, choć warto go mieć (przydatne zwłaszcza, gdy używa się karty Alt. Zakończenia Król Smoków; ponadto talizmany z dodatku Kataklizm zawierają specjalne zdolności, przydatne w trakcie przemierzania Krainy Wewnętrznej/Smoczej Wieży).

39. W Smoczej Wieży do spotkania między Poszukiwaczami może dość jedynie na Równinie Grozy.

40. Jeśli na Koronie Władzy jest więcej niż jeden Poszukiwacz to pierwszy Poszukiwacz, który dotarł na KW walczy z Królem Smoków aż do momentu, gdy go pokona (i wygra grę) lub zremisuje/przegra. Jeśli zremisuje/przegra to jego tura się kończy, a drugi z Poszukiwaczy, który był również na KW, zaczyna walkę na etapie, na którym ten pierwszy ją zakończył.
Jeżeli w chwili śmierci Poszukiwacza (który toczył walkę z Królem Smoków) na Koronie Władzy nie ma innego Poszukiwacza, to Życie Króla Smoków się odnawia.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


ODPOWIEDZ