Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Wątpliwości co do zasad

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
maciek90 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 07:27
Płeć:

Wątpliwości co do zasad

Post autor: maciek90 » piątek 20 kwie 2018, 19:14

Witajcie!

Niedawno zakupiłem TMiM (podstawa, póki co nie mam dodatków) i w trakcie rozgrywki pojawiły się pytania, na które nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji, ani w internecie... Mam nadzieję, że pomożecie :)

1. Jak wiadomo, na danym obszarze nie może być więcej kart niż jest to określone w jego opisie. Rozważmy jednak taką sytuację: na danym obszarze, gdzie może leżeć maksymalnie 1 karta, wylosowany został smok. Smok pokonał Poszukiwacza, który zginął całkowicie (stracił ostatni punkt życia). Zgodnie z zasadami, na polu ma położyć między innymi swoje przedmioty, których może mieć więcej niż jeden. Mamy więc sytuację, gdzie na obszarze będzie leżeć ilość kart ponad wyznaczony limit. Co w takiej sytuacji, jak to rozpatrywać? Czy jako kartę leżącą na polu (tą w ramach limitu) jest smok, a karty przedmiotów, to po prostu przedmioty (i po pokonaniu smoka dociągamy jedną kartę), czy liczymy to tak, że na polu jest kart ponad limit i nie można dociągnąć żadnej, dopóki nie zabierze się (nie zniszczy się) wszystkich przedmiotów, które tam leżą?

2. Karty typu "Jezioro Życia", czy "Zaklinacz" - czy Poszukiwacz, który wylosował taką kartę przygody, może z Jeziora Życia od razu zabrać jeden punkt życia i na obszarze położyć trzy pozostałe, czy musi położyć wszystkie 4, a dopiero przy następnej wizycie można go pobrać? Z kolei Zaklinacz, który "wyczekuje odważnego Poszukiwacza o Mocy 4 lub wyższej, który do niego trafi, dając mu do wyboru..." czy od razu po wylosowaniu karty, jeśli spełniam warunki, mogę wziąć nagrodę?

3. Zakładamy, że Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę na obszarze Miasta i porzucił tam swoje przedmioty. Czy kolejna osoba, która tam się pojawi, a nie chce/nie może zabrać kart przedmiotów, może skorzystać z usług np. Alchemika, czy najpierw muszą zniknąć wszystkie karty z obszaru?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18976
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: Mały Nemo » piątek 20 kwie 2018, 19:23

Hej,
maciek90 pisze:
piątek 20 kwie 2018, 19:14
1. Jak wiadomo, na danym obszarze nie może być więcej kart niż jest to określone w jego opisie.
Źle Ci wiadomo. Na obszarze może leżeć dowolna liczba kart, acz jeśli jest ich więcej niźli nakazuje losować instrukcja obszaru, to wchodząc na ten obszar niczego nie losujesz i badasz leżące na nim karty.
maciek90 pisze:
piątek 20 kwie 2018, 19:14
2. Karty typu "Jezioro Życia", czy "Zaklinacz"
Poszukiwacz od razu normalnie bada te karty, więc może wziąć z nich punkty.
maciek90 pisze:
piątek 20 kwie 2018, 19:14
3. Zakładamy, że Poszukiwacz został zamieniony w Ropuchę na obszarze Miasta i porzucił tam swoje przedmioty.
Poszukiwacz ZAWSZE musi najpierw badać karty na obszarze, a potem sam obszar. Jeśli na obszarze Miasta znajdują się jakieś karty, Poszukiwacz wpierw musi je zbadać i jeśli jego tura się NIE zakończyła, to następnie musi zbadać sam obszar (czyli wybrać czy odwiedzi czarodziejkę, alchemika &c.). Poszukiwacz bada Przedmioty i Przyjaciół normalnie, aczkolwiek nie musi ich brać ze sobą - może je pozostawić na obszarze.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


maciek90 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 07:27
Płeć:

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: maciek90 » sobota 21 kwie 2018, 08:29

Dziękuję Ci bardzo! Wątpliwości rozwiane :) Jakby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, to wrócę do tego tematu :)




Awatar użytkownika
Jonek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 16:29
Płeć:
Wiek: 29

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: Jonek » sobota 21 kwie 2018, 17:22

Mam pytanie co do kart z alternatywnym zakończeniem. O co chodzi z tymi kartami bez znacznika?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 18976
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: Mały Nemo » sobota 21 kwie 2018, 17:55

Jonek pisze:
sobota 21 kwie 2018, 17:22
O co chodzi z tymi kartami bez znacznika?
Podaj przykład.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Jonek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 16:29
Płeć:
Wiek: 29

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: Jonek » niedziela 22 kwie 2018, 04:30

Król smoków lub np wojna pór roku
Nie mają znacznika słońca ani księżyca.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 4423
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: Bludgeon » niedziela 22 kwie 2018, 09:53

Jonek pisze:
niedziela 22 kwie 2018, 04:30
Król smoków lub np wojna pór roku
Nie mają znacznika słońca ani księżyca.
Tzn że mogą być użyte i jako takie i jako takie.


What a view.


Awatar użytkownika
Jonek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: piątek 20 kwie 2018, 16:29
Płeć:
Wiek: 29

Re: Wątpliwości co do zasad

Post autor: Jonek » niedziela 22 kwie 2018, 13:57

Czyli jak podejrzewałem dzięki za odpowiedź




ODPOWIEDZ