Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań do wyjaśnienia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
boreotz321 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: środa 07 cze 2017, 17:20
Płeć:

Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: boreotz321 » niedziela 28 sty 2018, 19:28

Witam tak jak w temacie mam kilka pytań

1 Hiena cmentarna ma umiejętność grzebania w cmentarzu 8 kart przygód czy oprócz danego efektu można jeszcze rozpatrzeć cmentarz rzucając kość itp ?
2 Czy nomadka jak jest w mieście , wioska , gospoda ,świątynia nom wszystkie obszary ale nie w krainie wewnętrznej że dobiera sobie kartę przygody ?
3 Ghol ostatnia umiejętność jeśli stwór miał na moc to mogę dodać te punkty do mocy ghola czy tylko siłę ?
4 Jeśli gram z alternatywnym zakończeniem Narodziny bohatera z dodatku krainy ognia to grając kapłanem, i pokonam ducha bez walki psychicznej otrzymam w nagrodę 1 los za to ?
5 Minstrel czy np jak trafię na obszar gdzie jest poszukiwacz i ma dziewicę to mogę mu odebrać i rozpatrzyć obszar ?
6 Jeśli gram z alternatywnym zakończeniem Powiernicy Światła (dodatek wilkołak ) i np sytuacja jakiś poszukiwacz ginie i wchodzi nowy to z tego tytułu dojdą na tą kartę dodatkowe 2 żetony losu ?
7 mosiężny jeździec tekst (poprowadzi cię do miejsca, które pragniesz odwiedzić .Podczas swojej następnej tury , zamiast poruszać się normalnie, możesz przenieść się na dowolny obszar z odkrytą kartą miejsca )
I teraz pytanie czy ten nieznajomy w następnej turze przesuwa się wraz z poszukiwaczem czy zostaje na miejscu ?
8 Przedmiot Całun nocy w nocy mogę unikać istot i poszukiwaczy czy mogę dzięki niemu np uniknąć strażnika lub diabłów w krainie wewnętrznej ?
9 Przyjaciel Bajarka pisze wylosuj 3 kart z dowolnej tali przygód tzn że np mogę 2 ze stosu odrzuconych a 1 normalnie ?
10 Księżycowe zdarzenie Kara boska jeśli poszukiwacz pokona wroga to może mieć dodatkową turę ale nie rozumiem tego raz na rundę czyli o co chodzi z tą rundą ?
11Przedmiot Runiczny miecz jeśli pokonam istotę to będę mógł otrzymać punkt życia czy tylko za pokonanie poszukiwacza ?
12 jeśli jestem likantropem i pokonam poszukiwacza w nocy to oprócz porównania rzutu kością z kartą wikołaka traci on jeszcze życie że przegrał ?
13 Czy mogę rzucić zaklęcie (Natrętny Poltergeist) na siebie pisze na dowolnego poszukiwacza jego tury ?
14 Sytuacja na tajemnych wrotach leży żeton spalonej ziemi i dajmy na to ktoś chce się przebić i mu się nie udaje to traci punkt życia i jak będzie jego kolej i znów się nie przebije znów go straci czy nie ?
15 Kolejna sytuacja w kopalni mam się przenieść na gospodę tylko ze jej nie ma bo jest na nim karta terenu ruiny to ignoruje to i zostaje w kopali czy nie ?
16 wyciągam z tali przygód 3 karty i jedna z nich to zdarzenie że pale na tym obszarze wszystkie karty to czy to będą te co je wylosowałem ?
Z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 3896
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » niedziela 28 sty 2018, 20:00

Fajnie że ponumerowałeś :)
1. tak
2. Nie rozumiem o co pytasz?
3. Ostatnia zdolność działa tylko w walce na siłę więc Wróg którego pokonałeś ma wydrukowaną siłę. I tę siłę dodajesz.
4. Nie, ponieważ los dostajesz za pokonanie Wroga w walce psychicznej a kapłan pokonuje duchy bez uciekania się do walki psychicznej.
5. nie
6. Nie, start gry jest jeden.
7. zostaje
8. strażnika tak, diabłów nie
9. stos kart odrzuconych nie jest talią (żadną), więc nie
10. Runda jest wtedy kiedy wszyscy gracze robią po 1 swojej turze. Czyli raz na rundę oznacza że raz, a potem dopiero jak wszyscy inni gracze zrobili po ruchu
11. Ani to ani to. Dostajesz za pokonanie poszukiwacza i Wrogów.
12. nie, jest napisane że zamiast nagrody
13. tak
14. Chyba nie bo z wrogami którzy tam leżą też nie walczysz ale nie jestem pewien, musiałbym się wczytać w zasady.
15. No to masz fuksa i zostajesz w Kopalni :)
16. tak, najpierw losujesz karty, potem kładziesz je na obszarze, potem rozpatrujesz wszystko co leży na obszarze


What a view.


boreotz321 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: środa 07 cze 2017, 17:20
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: boreotz321 » niedziela 28 sty 2018, 20:34

Jeśli chodzi o drugie pytanie Czy faktycznie nomadka może ignorować obszary i zamiast robić co jest tam napisane to dobiera sobie kartę przygody




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 3896
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » niedziela 28 sty 2018, 21:35

No tak, przecież tak mówi jej zdolność.


What a view.


boreotz321 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: środa 07 cze 2017, 17:20
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: boreotz321 » środa 14 lut 2018, 13:16

Witam mam nowe 3 pytania
1 Czy można spalić kartę likantropa ?
2 Jeśli mamy na obszarze (Tajemne wrota) kartę terenu, jestem od niej 3 pola (Czarny rycerz) ale wyrzucam np 5 to moge przejść na równiny grozy i ignorować nadwyżke ?
3 Drenaż życia zaklęcie, czy mogę dzięki niemu odrzucić strażnika i odzyskać liczbę punktów życia ?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17650
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Little Nemo » środa 14 lut 2018, 13:20

1. Raczej nie, podaj jaki byłby to efekt palący.

2. Instrukcja tego nie wyjaśnia, mówi tylko, iż nie trza wyważać drzwi. Po mojemu możesz przejść i ignorować nadwyżkę.

3. Nie, Strażnik nie jest Wrogiem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


boreotz321 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: środa 07 cze 2017, 17:20
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: boreotz321 » środa 14 lut 2018, 13:47

Jeśli chodzi o to pierwsze pytanie miałem na myśli kartę przygody Ifrycki sułtan
Jeszcze mam takie pytania
Jeśli jest jakaś karta przygody np w mieście to najpierw rozpatruje obszar czy kartę . Albo sobie wybieram co chcę spotkać ?
Jeśli wylosuję tłum wieśniaków i jestem likantropem to przegrywam i nie uczestniczę już w grze nowym poszukiwaczem ?
Jeśli na karcie przygody jest (;) i po tym napisane odrzuć kartę to dotyczy się do wszystkiego co bym nie wyrzucił kostką za efekty na danej karcie ?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17650
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Little Nemo » środa 14 lut 2018, 13:55

1. Był o tym swego czasu spór jak Nomady wprowadzały Krainę Ognia do DE. Nie pamiętam, jak dalej potoczyły się losy tej dyskusji, ale osobiście ograniczyłbym zdolność Ifryckiego Sułtana do kart, które Poszukiwacz może zdobyć, czyli do Przyjaciół, Przedmiotów i Zaklęć. W innym przypadku dochodzimy do absurdów, iż np. Poszukiwacz odrzuca ukończone zadania Czarownika albo trofea...

2. Najpierw kartę, a potem obszar.

3. Zależy, jeżeli nikt jeszcze nie wszedł na obszar Korony Władzy, to losujesz nowego Poszukiwacza.

4. Nie wiem, podaj nazwę karty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


boreotz321 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: środa 07 cze 2017, 17:20
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: boreotz321 » środa 14 lut 2018, 14:07

Przykład Psotny diablik , miasto cieni lub psotny diablik




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 3896
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » środa 14 lut 2018, 14:38

Sułtan chyba może spalić każdą kartę którą gracz posiada. Jest napisane burn 1 of his cards. Czyli cards in the play area. Czyli chyba każdą małą kartę. Trochę absurdalne spalić np. kartę złego charakteru :D ale gry to nie zaburzy więc bym pozwolił.


What a view.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 3896
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » środa 14 lut 2018, 14:41

boreotz321 pisze:
środa 14 lut 2018, 14:07
Przykład Psotny diablik , miasto cieni lub psotny diablik
W przypadku miasta cieni odrzucenie karty jest tylko przy wyniku 12.


What a view.


Budowniczy Mostów
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Posty: 513
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Budowniczy Mostów » sobota 17 lut 2018, 01:12

Little Nemo pisze:
środa 14 lut 2018, 13:55
1. Był o tym swego czasu spór jak Nomady wprowadzały Krainę Ognia do DE. Nie pamiętam, jak dalej potoczyły się losy tej dyskusji, ale osobiście ograniczyłbym zdolność Ifryckiego Sułtana do kart, które Poszukiwacz może zdobyć, czyli do Przyjaciół, Przedmiotów i Zaklęć. W innym przypadku dochodzimy do absurdów, iż np. Poszukiwacz odrzuca ukończone zadania Czarownika albo trofea...
No cóż, karta jest karta. Można spalić każdą. Ma to swój urok.



MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » niedziela 18 lut 2018, 12:53

Witam Serdecznie.

Mam pytanie:
Karta Lasu; Złodziejskie Małe Skrzaty - Wróg-Fae, MOC:3, Jeśli pokonasz skrzaty, zamiast zabierać ich kartę jako trofeum, przenieś ją na obszar na którym znajduje się Poszukiwacz (...)
Pytanie: A co w przypadku, gdy na obszarze na który ma zostać przeniesiona karta "skrzatów" (tam znajduje się wspominany w treści inny Poszukiwacz), znajduje się inna karta np. wroga, a treść obszaru jasno wskazuje - "nie losujesz karty, jeśli jakaś się tutaj znajduje". Czy na takim obszarze w jednym czasie mogą znajdować się dwie karty?

Z góry dzięki za odpowiedź.

P.S. Czy wiadomo coś o tegorocznym zlocie fanów TMiM?

Z Talismanowym Pozdrowieniem




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 3896
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Bludgeon » niedziela 18 lut 2018, 12:58

Mogą. Ograniczenie dotyczy losowania kart a nie ilości kart na obszarze.

Szczegółów co do zlotu jeszcze nie ma.


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17650
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Little Nemo » niedziela 18 lut 2018, 13:04

Co do zlotu, to napisz w odpowiednim temacie (na forum Ogloszen), jest szansa, iz ktos sie cos odezwie, a przynajmniej sobie przypomni o zjezdzie ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » niedziela 18 lut 2018, 15:11

proszę o kolejną odpowiedź na pytanie:

Czy zamiana w Likantropa zmienia w jakikolwiek sposób właściwości Poszukiwacza, np. zmiana charakteru, korzystanie z zaklęć, przedmiotów, przyjaciół itd.
Czy Poszukiwacz np. Wojownik Totemu zamieniony w Likantropa korzysta normalnie z żetonów Ducha Totemu?

Dzięki za odpowiedź.




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17650
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Little Nemo » niedziela 18 lut 2018, 15:26

1. Nie.

2. Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » niedziela 18 lut 2018, 16:02

Dzięki za błyskawiczne odpowiedzi:)

Jak rozpatrywać KARTY,
np. Karta LASU, MIEJSCE: Brama Króla Oberona,
z których w treści nie wynika czy po rozpatrzeniu zostawiamy Kartę na tym obszarze do końca gry, czy też odrzucamy na stos Kart odrzuconych?




Awatar użytkownika
Gamma
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 599
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: Gamma » niedziela 18 lut 2018, 16:03

Skoro to miejsce i nie jest napisane, że odrzucamy to zostaje.




MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Kilka pytań do wyjaśnienia

Post autor: MarcinM79 » poniedziałek 19 lut 2018, 22:04

Witam ponownie,
mam pytanie,
Karta Poszukiwacza: NIEBIAŃSKA ISTOTA
"Wartość twojej Mocy jest równa aktualnej liczbie twoich punktów Losu"
- Czy w związku z tym, mogę normalnie zdobywać żetony Mocy np.poprzez zdobycie żetonów MOCY za zdobyte Trofea, czy... Moja MOC to jedynie punkty LOSU bez możliwości powiększania MOCY z żetonów?
Z góry Dziękuję za odpowiedź.




ODPOWIEDZ