Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ELF
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 41
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » piątek 12 sty 2018, 14:55

Little Nemo pisze:
piątek 12 sty 2018, 14:53
W obu przypadkach "musisz", wiec pewnie dlatego.
Wiem , moim zdaniem jest to prawidłowa interpretacja, tylko chciałem się zorientować czy też tak gracie ?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17389
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » piątek 12 sty 2018, 15:07

Ja nie dotykam Smokow, mam do nich uraz ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ELF
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 41
Rejestracja: środa 27 wrz 2017, 10:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ELF » piątek 12 sty 2018, 15:33

Little Nemo pisze:
piątek 12 sty 2018, 15:07
Ja nie dotykam Smokow, mam do nich uraz ;).
Ja na początku podchodziłem entuzjastycznie a teraz czasem mi się gra fajniej bez nich. Po prostu zbyt dominują całą rozgrywkę.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3578
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » piątek 12 sty 2018, 15:40

Ja nigdy nie gram ze smokami i wilkołakiem jednocześnie.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 399
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 13 sty 2018, 13:19

Wracając jeszcze do Majsterkowicza...
Czy Wampirzyca może wykraść Majsterkowiczowi przedmiot zamieniony w mechanicznego przyjaciela czy taki "twór" już jest nie do użytku/odzysku dla innych postaci?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17389
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 13 sty 2018, 13:51

Gamma pisze:
sobota 13 sty 2018, 13:19
Wracając jeszcze do Majsterkowicza...
Czy Wampirzyca może wykraść Majsterkowiczowi przedmiot zamieniony w mechanicznego przyjaciela czy taki "twór" już jest nie do użytku/odzysku dla innych postaci?
Nie jest do odzysku. Przedmioty zamienione w Przyjaciol sa jedynie Przyjaciolmi dla Majsterkowicza, wiec nie mozna ich mu zabrac. Ale gdybys np. mial jakies Zaklecie typu "zabij 1 Przyjaciela", to moz3sz tez nim zabic taki ~przyjacielski przedmiot~.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Xan
Kobold
Kobold
Kobold
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Posty: 277
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 24

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan » sobota 13 sty 2018, 13:52

Gamma pisze:
sobota 13 sty 2018, 13:19
Wracając jeszcze do Majsterkowicza...
Czy Wampirzyca może wykraść Majsterkowiczowi przedmiot zamieniony w mechanicznego przyjaciela czy taki "twór" już jest nie do użytku/odzysku dla innych postaci?
Taki Przyjaciel nie jest do użytku przez innego Poszukiwacza.

Edit: Nemo mnie uprzedził z odpowiedzią. :)


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 399
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » niedziela 14 sty 2018, 12:20

1. Czy można rzucać zaklęcia na Barbarzyńce mimo, że jest na nie odporny po to żeby po prostu pozbyć się niepotrzebnego zaklęcia?
2. Jak się walczy z większą ilością wrogów to łączy się ich specjalne zdolności?
Przykład: Sfora Wilków, Siła:2 - wykonując rzut ataku rzuć dodatkową kością. Losuję ich z innym wrogiem Siła 7. Czyli sumuje ich siłę i rzucam za nich dwoma kośćmi?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17389
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » niedziela 14 sty 2018, 12:29

Gamma pisze:
niedziela 14 sty 2018, 12:20
1. Czy można rzucać zaklęcia na Barbarzyńce mimo, że jest na nie odporny po to żeby po prostu pozbyć się niepotrzebnego zaklęcia?
2. Jak się walczy z większą ilością wrogów to łączy się ich specjalne zdolności?
Przykład: Sfora Wilków, Siła:2 - wykonując rzut ataku rzuć dodatkową kością. Losuję ich z innym wrogiem Siła 7. Czyli sumuje ich siłę i rzucam za nich dwoma kośćmi?
1. Nie. Barbarzyńca jest jak Magiczny Przedmiot Amulet; dopóki ktoś go ma, to nie można na niego rzucać Zaklęć, a więc jeśli nie ma jakiegoś innego celu dla Zaklęcia, to gracz musi się z nim kisić.

2. Tak. W niektórych przypadkach trzeba kombinować w jaki sposób dane zdolności się połączą, pamiętając iż Zakazy mają pierwszeństwo przed "musisz" (bo "musisz" w instrukcji w ogóle nie zostało objaśnione, a zakazy już tak).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3578
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » niedziela 14 sty 2018, 12:29

Gamma pisze:
niedziela 14 sty 2018, 12:20
1. Czy można rzucać zaklęcia na Barbarzyńce mimo, że jest na nie odporny po to żeby po prostu pozbyć się niepotrzebnego zaklęcia?
2. Jak się walczy z większą ilością wrogów to łączy się ich specjalne zdolności?
Przykład: Sfora Wilków, Siła:2 - wykonując rzut ataku rzuć dodatkową kością. Losuję ich z innym wrogiem Siła 7. Czyli sumuje ich siłę i rzucam za nich dwoma kośćmi?
1. Nie
2. Tak


What a view.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2123
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 15 sty 2018, 11:52

Witam. Pytanie odnośnie umiejętności nacierania Minotaura.

Minotaur może nacierać przez rozpoczęciem walki, dodaje do swojej siły wynik rzutu kostką za ruch. Rozumiem że wykonuje też rzut ataku za swoją skuteczność ataku ?


Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17389
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 15 sty 2018, 11:56

Kufir pisze:
poniedziałek 15 sty 2018, 11:52
Witam. Pytanie odnośnie umiejętności nacierania Minotaura.

Minotaur może nacierać przez rozpoczęciem walki, dodaje do swojej siły wynik rzutu kostką za ruch. Rozumiem że wykonuje też rzut ataku za swoją skuteczność ataku ?
Hej,

Tak. Ten bonus do Siły z natarcia jest tylko dodatkowym, a Minotaur czy naciera, czy nie, to wykonuje rzut ataku.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2123
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 15 sty 2018, 12:03

Rozumiem iż może on nacierać na wroga lub istote, która przed wykonaniem rzutu za ruch leży w formie odkrytej na planszy. Np. Pan Ciemności w podziemiach lub karta Wróg - Smog.

A co w przypadku, gdy Minotaur wykonuje ruch, trafia na obszar np. pól gdzie losuje kartę i dopiero wtedy napotyka Wroga. W tej sytuacji moim zdaniem Minotaur nie powinien nacierać, ponieważ dopiero podczas badania obszaru natrafił na wroga. Podczas wykonywania ruchu (czyli nacierania) nie wiedział że za chwile będzie musiał stoczyć walkę.


Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 399
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » poniedziałek 15 sty 2018, 12:05

Też naciera. Minotaur zawsze naciera. ;)

p.s. u mnie w zasadach domowych nie naciera tylko na koniu, ale wiem, że tu zdania są podzielone.




Awatar użytkownika
arthan
Filozof
Filozof
Filozof
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 703
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » poniedziałek 15 sty 2018, 12:11

Fabularnie można powiedzieć że Wrogowie, których losujemy, się już znajdują na tych obszarach i jedynie odkrywamy ich obecność. Minotaur wbiega na obszar i nawet jeżeli wcześniej nie widział tam wrogów może wykorzystać siłę swojego impetu przeciwko tym, których tam spotka ;)




Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2123
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 15 sty 2018, 12:11

Jazda na koniu to ruch modyfikowany, tutaj na pewno nie powinien nacierać. Tak samo jak w wyniku ruchu modyfikowanego nie purusza się Wilkołak czy tez Żniwiarz.


Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17389
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 15 sty 2018, 12:14

Kufir pisze:
poniedziałek 15 sty 2018, 12:03
Rozumiem iż może on nacierać na wroga lub istote, która przed wykonaniem rzutu za ruch leży w formie odkrytej na planszy. Np. Pan Ciemności w podziemiach lub karta Wróg - Smog.

A co w przypadku, gdy Minotaur wykonuje ruch, trafia na obszar np. pól gdzie losuje kartę i dopiero wtedy napotyka Wroga. W tej sytuacji moim zdaniem Minotaur nie powinien nacierać, ponieważ dopiero podczas badania obszaru natrafił na wroga. Podczas wykonywania ruchu (czyli nacierania) nie wiedział że za chwile będzie musiał stoczyć walkę.
To nie ma znaczenia, z kim walczysz. Możesz dodać swój rzut za ruch podczas walki w Wrogiem (leżącym już na planszy lub dopiero co wylosowanym), istotą lub Poszukiwaczem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2123
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kufir » poniedziałek 15 sty 2018, 12:23

Gamma pisze:
poniedziałek 15 sty 2018, 12:05
Też naciera. Minotaur zawsze naciera. ;)

p.s. u mnie w zasadach domowych nie naciera tylko na koniu, ale wiem, że tu zdania są podzielone.
Gdyby mógł nacierać na koniu to Minotaur + Koń = koniec gry. Jedzie do podziemi, rzuca dwoma kośćmi, natarafia na Pana Ciemności i pokonuje go bez większych problemów różnicą 8 punktów.

Postać sama w sobie jest i tak bardzo potężna zastanawiam się czy nie za bardzo ...


Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 399
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » poniedziałek 15 sty 2018, 12:27

Kufir pisze:
poniedziałek 15 sty 2018, 12:11
Jazda na koniu to ruch modyfikowany, tutaj na pewno nie powinien nacierać. Tak samo jak w wyniku ruchu modyfikowanego nie purusza się Wilkołak czy tez Żniwiarz.
Jasne, zgadzam się tak jak napisałem. Dużo osób jednak gra inaczej. :)




Awatar użytkownika
Gamma
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 399
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » poniedziałek 15 sty 2018, 12:28

Kufir pisze:
poniedziałek 15 sty 2018, 12:23
Gamma pisze:
poniedziałek 15 sty 2018, 12:05
Też naciera. Minotaur zawsze naciera. ;)

p.s. u mnie w zasadach domowych nie naciera tylko na koniu, ale wiem, że tu zdania są podzielone.
Gdyby mógł nacierać na koniu to Minotaur + Koń = koniec gry. Jedzie do podziemi, rzuca dwoma kośćmi, natarafia na Pana Ciemności i pokonuje go bez większych problemów różnicą 8 punktów.

Postać sama w sobie jest i tak bardzo potężna zastanawiam się czy nie za bardzo ...
Dolicz sobie jeszcze do tego na przykład Kiścień i rzut za atak 2 kośćmi. ;)




ODPOWIEDZ