Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17080
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » czwartek 02 lis 2017, 21:47

Nie, tam nie rzucasz kością za ruch ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » czwartek 02 lis 2017, 22:00

Little Nemo pisze:
czwartek 02 lis 2017, 21:47
Nie, tam nie rzucasz kością za ruch ;).
Sam sobie odpowiedziałem w pytaniu... . Zmęczony jestem. :)



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3342
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » czwartek 02 lis 2017, 22:15

Gamma pisze:
czwartek 02 lis 2017, 12:23
Czy jak się gra z zakończeniem, że się losuje 4 zadania czarownika to po wykonaniu każdego teleportuje gracza do Jaskini Czarownika czy dopiero po wykonaniu ostatniego?
A czytałeś w ogóle tę kartę? Masz tam wprost napisane że nie jesteś teleportowany ](*,)


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » piątek 03 lis 2017, 07:36

Bludgeon pisze:
czwartek 02 lis 2017, 22:15

A czytałeś w ogóle tę kartę? Masz tam wprost napisane że nie jesteś teleportowany ](*,)
No co ja mam powiedzieć... Możesz mi uwierzyć na słowo, że jestem cholernie przemęczony w ostatnim czasie albo uznać mnie za idiotę, Twój wybór. :lol:



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3342
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » piątek 03 lis 2017, 08:35

Jest mi to obojętne. Odpocznij i wróć do nas z czystą głową :)


What a view.


Budowniczy Mostów
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 365
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » piątek 03 lis 2017, 14:25

Gamma pisze:
czwartek 02 lis 2017, 21:43
Przeglądam sobie karty Miasta, które właśnie doszło i mam już pierwsze pytanie - "Eliksir Lotu" - "Możesz odrzucić ten eliksir zamiast wykonywać rzut za ruch, aby przesunąć się na dowolny, inny obszar w tej samej Krainie" - czy dotyczy to też krainy wewnętrznej?
Nie.
W Krainie Wewnętrznej nie wykonujesz rzutu za ruch.



Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » niedziela 05 lis 2017, 10:54

- Czy listy gończe można porzucać na ziemię jak przedmioty i traktować je w innych sytuacjach również jak zwykłe przedmioty - przykładowo masz odrzucić jeden przedmiot i wybierasz, że wyrzucasz list gończy? Albo oddać innemu bohaterowi?
- Szynkarka ma umiejętność, że gdy Cię spotka rzucasz kością i porównujesz wynik z jej listą. Czy jak poszukiwacz wyrzuci 4, to kierujący Szynkarką może wybrać kierunek poruszania nie zgodny z z zasadą ruchu w Mieście? W końcu tam jest ruch jednokierunkowy. Która zasada jest ważniejsza?
- Czy broń Kiścień - "Rzucasz dwoma kośćmi i sumujesz wynik" - działa też w krainie wewnętrznej na polu Otchłań w czasie walki ze Śnieżna Bestią? Rzucam wtedy normalnie dwoma kośćmi za mnie i jedną za wroga?
- Czy wóz parowy (możesz ponownie rzucić kością za ruch) i Miotła czarownic (poruszanie się o dowolną liczbę obszarów w nocy, nie większą niż wynik rzutu za ruch) łączą się z Koniem? Gramy, że się łączą, ale na logikę to dziwnie frunąć na koniu w wozie parowym na miotle ;)

Takie pytania tendencyjne, ale chcę się upewnić. My na wszystko odpowiedzielibyśmy - tak.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3342
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » niedziela 05 lis 2017, 11:53

Gamma pisze:
niedziela 05 lis 2017, 10:54
- Czy listy gończe można porzucać na ziemię jak przedmioty i traktować je w innych sytuacjach również jak zwykłe przedmioty - przykładowo masz odrzucić jeden przedmiot i wybierasz, że wyrzucasz list gończy? Albo oddać innemu bohaterowi?
Oczywiście, w końcu są to przedmioty.
Gamma pisze:
niedziela 05 lis 2017, 10:54
- Szynkarka ma umiejętność, że gdy Cię spotka rzucasz kością i porównujesz wynik z jej listą. Czy jak poszukiwacz wyrzuci 4, to kierujący Szynkarką może wybrać kierunek poruszania nie zgodny z z zasadą ruchu w Mieście? W końcu tam jest ruch jednokierunkowy. Która zasada jest ważniejsza?
Zakazy zawsze wygrywają z pozwoleniami, więc nie będzie ruchu wbrew strzałkom w mieście.
Gamma pisze:
niedziela 05 lis 2017, 10:54
- Czy broń Kiścień - "Rzucasz dwoma kośćmi i sumujesz wynik" - działa też w krainie wewnętrznej na polu Otchłań w czasie walki ze Śnieżna Bestią? Rzucam wtedy normalnie dwoma kośćmi za mnie i jedną za wroga?
Działa normalnie. Rzut w walce nie zmienia twojej siły.
Gamma pisze:
niedziela 05 lis 2017, 10:54
- Czy wóz parowy (możesz ponownie rzucić kością za ruch) i Miotła czarownic (poruszanie się o dowolną liczbę obszarów w nocy, nie większą niż wynik rzutu za ruch) łączą się z Koniem? Gramy, że się łączą, ale na logikę to dziwnie frunąć na koniu w wozie parowym na miotle ;)
Z tego co pamiętam to oficjalne FAQ mówi że szarża minotaura nie działa z Koniem. Można to ekstrapolować na miotłę i wagon że też nie działają. Nie jestem na 100% pewien ale tak gram.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » niedziela 05 lis 2017, 12:54

To jeszcze pytanie techniczne. Teraz grając z Kataklizmem jak losujecie talizman to losujecie ze wszystkich kart (4 stare/zwykłe + 6 nowych) czy tylko nowych? My tylko z nowych, ale tak się zastanawiam jak inni robią.
Gracie z wtasowanymi w talie przygód talizmanami (były w podstawce i małych dodatkach pojedyncze sztuki)? Czy utrudniacie i gracie bez nich?



Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 361
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: vincent » niedziela 05 lis 2017, 13:10

Jak chcesz utrudnić w tym względzie grasz rzeź talizmanu,ttlko jeden talizman..ja mam zmiksowane z podstawką




Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » niedziela 05 lis 2017, 13:23

vincent pisze:
niedziela 05 lis 2017, 13:10
Jak chcesz utrudnić w tym względzie grasz rzeź talizmanu,ttlko jeden talizman..ja mam zmiksowane z podstawką
Wczoraj graliśmy z tym zakończeniem z jednym talizmanem. Fajna i emocjonująca rozgrywka gdy ktoś już zmierza na Koronę Władzy, a talizman zostaje mu odebrany. ;)



Awatar użytkownika
Berni
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 345
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 40

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Berni » niedziela 05 lis 2017, 13:29

W Krainie Wewnętrznej nie rzucasz kością za ruch :)

edit: sorry, nie tą stronę zobaczyłem :)




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3342
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » niedziela 05 lis 2017, 13:52

Gram z wszystkimi 10 talizmanami w 1 talii.


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 276
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » niedziela 05 lis 2017, 14:54

Ja mam Talizmany z rewersem kart Przygód wtasowane w tę talię. Pozostałe Talizmany (zwykłe oraz te z Kataklizmu) są w osobnej talii.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 11 lis 2017, 02:34

Kolejne pytania ;)
1. Czy jak mam kartę - Podnieś początkową wartość życia / losu o 1 - to otrzymuje jednocześnie ten punkt życia / losu? Czy sama wartość się podnosi, ale ten dodatkowy punkt muszę odzyskać aby otrzymać?
2. Zadanie czarownika "Udaj się do Miasta". Czy jak tam dojdę od razu przenosi mnie do Jaskini Czarownika czy muszę najpierw spotkać się z mieszkańcem?
3. Czy Śmierć może się poruszać w Mieście przeciwnie do kierunku ruchu?



Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 577
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » sobota 11 lis 2017, 08:21

1. Tak, otrzymujesz
2. Wydaje mi się, że przenosi od razu, ale głowy nie dam. Mamy też zadania typu "Spotkaj.." Czarodziejkę, Alchemika itp. i one wymagają odwiedzenia, natomiast "Udaj się.." chyba tylko wymaga by stanąć na danym obszarze.
3. Mimo, iż w instrukcji jest że porusza się tak jak każdy inny poszukiwacz, oprócz wymienionych w instrukcji wyjątków, a nie ma tam nic o Mieście to jednak porusza się tam w obie strony (jest tak w DE, i z kolegami też tak intuicyjnie zawsze graliśmy) dlaczego? Bo po prostu porusza się za wolno. Po za tym, to w którą stronę ją poślemy to tak naprawdę jedyny sposób kontroli jaki nad nią mamy, więc go sobie nie odbierajmy ;) Tak samo jest z Wilkołakiem.




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17080
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 11 lis 2017, 08:31

Gamma pisze:
sobota 11 lis 2017, 02:34
Kolejne pytania ;)
1. Czy jak mam kartę - Podnieś początkową wartość życia / losu o 1 - to otrzymuje jednocześnie ten punkt życia / losu? Czy sama wartość się podnosi, ale ten dodatkowy punkt muszę odzyskać aby otrzymać?
2. Zadanie czarownika "Udaj się do Miasta". Czy jak tam dojdę od razu przenosi mnie do Jaskini Czarownika czy muszę najpierw spotkać się z mieszkańcem?
3. Czy Śmierć może się poruszać w Mieście przeciwnie do kierunku ruchu?
1. Nie, nie otrzymujesz. Podnosi się zapisana na karcie Poszukiwacza wartość, ale ten dodatkowy punkt musisz sam odzyskać, by go otrzymać.

2. Od razu Cię przenosi.

3. Może.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 577
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: arthan » sobota 11 lis 2017, 08:41

1. Kurczę głowę bym dał że w DE od razu otrzymałem :D Cóż, znów głowę bym stracił ;) Dzięki Nemo za wyjasnienie :)




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17080
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 11 lis 2017, 08:53

W DE otrzymujesz, tak, ale dlatego, iż jest to bug, a Nomadom nie chce się go naprawić ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gamma » sobota 18 lis 2017, 01:21

I kolejne dwa ;)
1. Karta z talii Miasta, Miejsce - "Karczma. ... Możesz rzucić 1 kością i porównać wynik z Gospodą. ..." - wybieram i rzucam u jednego mieszkańców który jest na polu Gospoda? Czy ciągnę kolejnego i dopiero wybieram, którego rozpatruję? Jeśli druga opcja to co się dzieje z mieszkańcem którego dociągam?
2. Karta z talii Miasta, Zdarzenie - "Obniżka. Przez 2 rundy kiedy Poszukiwacze kupują karty w sklepie mogą zapłacić o 1 sztukę złota mniej. ..." i druga Przedmiot, "Jeśli odwiedzisz Zbrojownię możesz zapłacić 2 sztuki złota i odrzucić tą kartę aby otrzymać zbroję płytową z talii Zbrojowni." - te karty się nie łączą bo otrzymuje, a nie kupuję czy się łączą?



ODPOWIEDZ