Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Sidu
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Sidu » piątek 08 wrz 2017, 19:07

Czarownica moze odbierac przyjaciol napotkanemu poszukiwaczowi. Czy zwierze zabrane przez minsterla ktore posiada jako przyjaciel, tez moze byc zabrane?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17079
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Little Nemo » piątek 08 wrz 2017, 19:40

Nie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 361
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: vincent » piątek 08 wrz 2017, 19:45

a w przypadku Smoczej Amazonki jak ma tego przyjaciela smoka to może??




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17079
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Little Nemo » piątek 08 wrz 2017, 19:48

Nie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
bagufix
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2017, 14:46
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: bagufix » niedziela 24 wrz 2017, 20:15

witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3339
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » niedziela 24 wrz 2017, 20:17

bagufix pisze:
niedziela 24 wrz 2017, 20:15
witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?
A. Nie
B. Tak


What a view.


Awatar użytkownika
bagufix
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2017, 14:46
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: bagufix » wtorek 26 wrz 2017, 12:28

Bludgeon pisze:
niedziela 24 wrz 2017, 20:17
bagufix pisze:
niedziela 24 wrz 2017, 20:15
witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?
A. Nie
B. Tak
Dziękuje za odpowiedź
A jak wygląda walka z chochlikami jeśli z jednym przegram?
a) w następnej mojej turze walczę z tym którym przegrałem i pozostałymi aż pokonam wszystkie
b) jeśli przegram z jednym to w następnej turze losuje od nowa ich ilość




Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 361
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: vincent » wtorek 26 wrz 2017, 14:13

Rozpatrujesz polecenie obszaru ponownie..więc tak..rzucasz kością




Awatar użytkownika
bagufix
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2017, 14:46
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: bagufix » wtorek 26 wrz 2017, 17:13

vincent pisze:
wtorek 26 wrz 2017, 14:13
Rozpatrujesz polecenie obszaru ponownie..więc tak..rzucasz kością
Dziękuje za odpowiedź, specjalnie szukam pomocy na tym forum żeby mieć podparcie jak się kłócę podczas gry ze znajomymi :lol:




Awatar użytkownika
Gamma
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Gamma » niedziela 22 paź 2017, 10:40

To ja mam takie pytania:
1. Karta - "Ognista Salamandra" - "Po odkryciu tej karty odrzuć wszystkie karty w tej Krainie". Gramy w Kataklizm, pojawia się to w miarę na początku i wszystkie karty pozostałości i mieszkańców idą do kosza?
2. Losuję kartę "Skrzekot" - wróg siła 2 - "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od twojej Mocy, automatycznie przegrywasz walkę". Mam na wyposażeniu magiczną broń "Miecz Prawdy +1 do siły" "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku twojego przeciwnika, możesz zmienić wynik swojego rzutu na 6". Mój rzut ataku jest niższy od mojej Mocy. Co ma pierwszeństwo?
3. Jak to jest z tymi kartami mieszkańców w Kataklizmie. Jeśli wchodzę na pole, na którym jest już karta mieszkańca to najpierw dolosowuję kolejną, a potem dopiero rozpatruję, którąś z tych kart czy rozpatruję tą, która tam jest bez losowania nowej?
4.
Odyn pisze:
sobota 17 cze 2017, 17:48
13. Wchodzę na obszar z zakrytą kartą Pozostałości to z automatu odkrywam tę kartę i mam 2 opcje do wyboru:
-spotkać innego Poszukiwacza (jeśli jakikolwiek tam stoi)
lub
-rozpatrzyć tę kartę Pozostałości, która w momencie odkrycia staje się kartą Przygody (nie losuję nowej karty Przygody zgodnie z obszarem, na którym napisano Wylosuj 1 kartę, ponieważ Pozostałość stała się kartą Przygody w momencie odkrycia. Natomiast jeśli na obszarze jest napisane Wylosuj 3 karty to dociągam 2 brakujące karty Przygód i rozpatruję wszystkie 3 wg kolejności rozpatrywania). Na obszarach, na których losuje się Mieszkańców to najpierw rozpatruję karty, a następnie losuję i odwiedzam Mieszkańca.
Serio tak jest? Nie jest tak, że rozpatrujesz kartę pozostałości, która nie jest kartą przygody, a potem losujesz karty przygód?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17079
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Little Nemo » niedziela 22 paź 2017, 10:50

Gamma pisze:
niedziela 22 paź 2017, 10:40
To ja mam takie pytania:
1. Karta - "Ognista Salamandra" - "Po odkryciu tej karty odrzuć wszystkie karty w tej Krainie". Gramy w Kataklizm, pojawia się to w miarę na początku i wszystkie karty pozostałości i mieszkańców idą do kosza?
2. Losuję kartę "Skrzekot" - wróg siła 2 - "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od twojej Mocy, automatycznie przegrywasz walkę". Mam na wyposażeniu magiczną broń "Miecz Prawdy +1 do siły" "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku twojego przeciwnika, możesz zmienić wynik swojego rzutu na 6". Mój rzut ataku jest niższy od mojej Mocy. Co ma pierwszeństwo?
3. Jak to jest z tymi kartami mieszkańców w Kataklizmie. Jeśli wchodzę na pole, na którym jest już karta mieszkańca to najpierw dolosowuję kolejną, a potem dopiero rozpatruję, którąś z tych kart czy rozpatruję tą, która tam jest bez losowania nowej?
1. Zależy. Generalnie ani karty Mieszkańców, ani zakryte karty Pozostałości są uważane za karty Przygód, więc w teorii powinny pozostać na planszy nawet po spustoszeniu dokonanym przez salamandrę. Tyle że salamandra nie targetuje karty Przygód, tylko wsio karty, więc osobiście bym powiedział, iż tak - idą do kosza.

2. Hmm... ja bym powiedział, iż Miecza Prawdy, bowiem to "automatycznie" oznacza, iż automatycznie w następnym podkroku walki przegrywasz tę walkę, ale zanim to nastąpi zawsze możesz np. użyć punktu Losu by przerzucić ten niefortunny rzut lub skorzystać z innych kart. Jeśli więc wynik 6 oznaczałby, iż przekroczyłeś swoją Moc, to nie przegrałbyś tej walki automatycznie.

3. Najpierw losujesz kartę Mieszkańca, a następnie wybierasz, którego z nich odwiedzisz. Karty Mieszkańców nie zmniejszają limitu kart na obszarze, a więc może ich być nieograniczona liczba na obszarze, a Ty zawsze musisz dolosować kolejnego zanim zbadasz któregoś z nich.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17079
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Little Nemo » niedziela 22 paź 2017, 10:52

Gamma pisze:
niedziela 22 paź 2017, 10:40
Serio tak jest? Nie jest tak, że rozpatrujesz kartę pozostałości, która nie jest kartą przygody, a potem losujesz karty przygód?
Kartę Pozostałości odkrywasz po wejściu na obszar, ale zanim zdecydujesz się, co na nim zrobisz. W tym momencie karta Pozostałości jest już odkryta i jest uważana za kartę Przygody okupującą obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Evol
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 13:00
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Evol » środa 25 paź 2017, 10:13

Mam pytanie.
1. Czy grając zabójca, jak zasztyletuje potwora to dostaje za niego trofeum?
2. Zasztyletowania można użyć na potwory i poszukiwaczy tylko na siłę tak?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3339
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 25 paź 2017, 13:08

1. tak
2. tak


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17079
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Little Nemo » środa 25 paź 2017, 13:19

Evol pisze:
środa 25 paź 2017, 10:13
Mam pytanie.
1. Czy grając zabójca, jak zasztyletuje potwora to dostaje za niego trofeum?
2. Zasztyletowania można użyć na potwory i poszukiwaczy tylko na siłę tak?
Jeśli pod pojęciem "potworów" masz na myśli "wrogów", to na oba odpowiedź jest "tak".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3339
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 25 paź 2017, 15:13

Little Nemo pisze:
środa 25 paź 2017, 13:19
Evol pisze:
środa 25 paź 2017, 10:13
Mam pytanie.
1. Czy grając zabójca, jak zasztyletuje potwora to dostaje za niego trofeum?
2. Zasztyletowania można użyć na potwory i poszukiwaczy tylko na siłę tak?
Jeśli pod pojęciem "potworów" masz na myśli "wrogów", to na oba odpowiedź jest "tak".
Jeśli pod pojęcie potworów ma na myśli wrogów-potworów to obie odpowiedzi też są na "tak".


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 275
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » środa 25 paź 2017, 19:41

Ostatnio naszły mnie wątpliwości, czy dobrze rozpatruję karty, mianowicie:
-Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)... Odrzucić w sensie pozostawić go na obszarze, na którym pokonał mnie Książę Wampirów? Czy odrzucić na dobre - na stos kart odrzuconych? Wnioskuję, że to pierwsze, bo nie ma informacji o stosie.

- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty... . Gram zawsze tak, że pozostawiam Przyjaciół na obszarze, na którym wylosowałem Klątwę wiedźmy.

- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot... Odrzucam w sensie upuszczam na obszarze, na którym wylosowałem kartę Kryjówka na spopielonych polach, czy odrzucam na stos kart odrzuconych? Zawsze wybierałem tę pierwszą opcję.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
ModulO
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Plaga Nieumarłych
Posty: 214
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: ModulO » środa 25 paź 2017, 19:43

Odyn pisze:
środa 25 paź 2017, 19:41
Ostatnio naszły mnie wątpliwości, czy dobrze rozpatruję karty, mianowicie:
-Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)... Odrzucić w sensie pozostawić go na obszarze, na którym pokonał mnie Książę Wampirów? Czy odrzucić na dobre - na stos kart odrzuconych? Wnioskuję, że to pierwsze, bo nie ma informacji o stosie.

- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty... . Gram zawsze tak, że pozostawiam Przyjaciół na obszarze, na którym wylosowałem Klątwę wiedźmy.

- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot... Odrzucam w sensie upuszczam na obszarze, na którym wylosowałem kartę Kryjówka na spopielonych polach, czy odrzucam na stos kart odrzuconych? Zawsze wybierałem tę pierwszą opcję.
Odrzuć oznacza według mnie odłożenie na stos kart odrzuconych.
Jakby było napisane "Pozostaw na obecnym obszarze" to wtedy zostawiasz a nie odrzucasz.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3339
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 25 paź 2017, 19:57

w angielskiej wersji gry (wiecie, tej dużo lepszej ;) ) na tych kartach jest discard, więc na stos odrzuconych kart wszystko trafia.
Zawsze wybierałem tę pierwszą opcję.
We wszystkich 3 przypadkach zawsze grałeś źle.


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Kobold
Kobold
Kobold
Posty: 275
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » środa 25 paź 2017, 20:08

Tak mi się kojarzyło, że odrzuć znaczy co innego niż upuść (to było dla mnie jasne w przypadku Przedmiotów), aczkolwiek ci Przyjaciele mi namieszali troszkę w głowie. Przyjaciela można samemu porzucić, wtedy zostaje na planszy, ale jeśli karta nakazuje odrzucić to... jednak stos kart odrzuconych ;) dzięki


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


ODPOWIEDZ