Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16876
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » sobota 08 kwie 2017, 17:43

Hej,

Jesteś może rolnikiem, który szuka żony? Obawiam się, iż to nie to miejsce...

Co do pytań, możesz jak najbardziej wymieniać trofea na dodatkowe punkty Siły i Mocy. Wymieniając trofea otrzymujesz stożki Siły i Mocy, a tymczasem Twoje Życie/Los określa tę gwiazdkę, czyli początkową wartość Siły i Mocy. Czyli podczas np. walki psychicznej Twoja Moc równa się liczbie punktów Losu oraz niebieskich stożków, które otrzymałeś za wymianę trofeów Mocy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


rolniczy
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 11 mar 2017, 18:16

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: rolniczy » sobota 08 kwie 2017, 21:43

Dziękuję za odpowiedź, żony na razie nie szukam :)

Mam jeszcze jedno pytanie które nurtuje mnie już od jakiegoś czasu.

Na kartach alternatywnych zakończeń mamy oznaczenie księżyca i słońca które jasno są wytłumaczone w instrukcji jako zakończenia niejawne i jawne.
Poza nimi są jeszcze karty zakończeń które nie mają ani jednego ani drugiego symbolu, jak je należy traktować w takim razie?




ke3l
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 04 paź 2016, 11:10
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ke3l » sobota 08 kwie 2017, 22:25

przecież tam jest mowa o podstawowej startowej wartości, stożki siły i mocy się DODAJE do podstawowej wartości. Także normalnie zdobywają ;)


Wiem tylko jak się nazywam, ile mam lat i dlaczego kura przebiegła przez szosę.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3258
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » sobota 08 kwie 2017, 22:58

rolniczy pisze: Na kartach alternatywnych zakończeń mamy oznaczenie księżyca i słońca które jasno są wytłumaczone w instrukcji jako zakończenia niejawne i jawne.
Poza nimi są jeszcze karty zakończeń które nie mają ani jednego ani drugiego symbolu, jak je należy traktować w takim razie?
Działają jako dowolne


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » sobota 15 kwie 2017, 23:08

Jeśli na karcie Mieszkańca jest napisane:
"Po odwiedzeniu barmanki
możesz wydać 1 sztukę
złota, aby odwiedzić
ją ponownie."

Mogę to zrobić w tej samej turze po pierwszym rozpatrzeniu karty? Czy chodzi tu o ponowne zbadanie obszaru i odwiedzenie Barmanki, jeśli oczywiście na niego znowu trafię.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16876
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » niedziela 16 kwie 2017, 05:33

Natychmiast w tej samej turze ją badasz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » poniedziałek 17 kwie 2017, 01:38

Dzieki !


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » czwartek 20 kwie 2017, 21:44

Instrukcja do Kataklizmu glosi, ze karty Pozostalosci kladziemy jedynie na samym poczatku gry na specjalnie oznaczonych polach. Nie wliczaja sie one tez w limit kart na danym obszarze. Czyli wchodzac na takie pole, gdzie lezy karta Pozostalosci a oprocz tego napisane jest Wylosuj 1 karte to najpierw rozpatruje Pozostalosc, a potem ciagne karte? czy od razu dobieram karty (Pozostalosc + tyle kart ile nakazuje mi wylosowac obszar) i rozpatruje zgodnie z "waznoscia" karty?


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 343
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: vincent » czwartek 20 kwie 2017, 23:09

najpierw relikt,potem karta




Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » piątek 21 kwie 2017, 07:12

Dzięki :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gappeq » sobota 22 kwie 2017, 23:49

Gram z prorokiem, wylosowałem starożytny kalendarz który pozwala mi przenieść proroka , po wylosowaniu karty zdarzenie, na dowolny obszar na którym znajduje się inny poszukiwacz. Czy w dowolnej czy tylko w tej samej krainie?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16876
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » niedziela 23 kwie 2017, 06:40

Dowolnej Krainie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gappeq » niedziela 23 kwie 2017, 11:39

Czy karty proroka zaliczają się do kart przygód?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3258
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » niedziela 23 kwie 2017, 12:02

Gappeq pisze:Czy karty proroka zaliczają się do kart przygód?
Nie, aczkolwiek jak karta proroka leży na planszy to jest już traktowana jako karta przygody.


What a view.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16876
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » niedziela 23 kwie 2017, 12:11

Harbinger cards do not count as Adventure
cards while being drawn and cannot be
affected by the Orb of Knowledge, the
Prophetess’ ability, or similar effects.

Once a Harbinger card has been placed
faceup on a space, it is treated as an
Adventure card.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » wtorek 25 kwie 2017, 21:44

Postaci, które mają specjalne zdolności obszarowe jak np. Wampirzyca (gdy odwiedza Cmentarz może odzyskać swoją początkową wartość życia) albo Hiena cmentarna (gdy odwiedza Cmentarz może z 8 wierzchnich kart Przygód wybrać 1 Przedmiot) wybierają co robią na Cmentarzu tj. korzystają ze swojej specjalnej zdolności lub losują Mieszkańca i go odwiedzają, czy korzystają ze swojej specjalnej zdolności oraz rozpatrują teren ? Wole się upewnić, bo wydaje mi się, że jest albo to albo to.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16876
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Little Nemo » wtorek 25 kwie 2017, 22:39

Oba po mojemu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3258
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » wtorek 25 kwie 2017, 22:55

Nie potrafię nigdzie znaleźć jasnej odpowiedzi na to pytanie. Natomiast FAQ daje wskazówkę.

Can the Druid immediately gain his full complement of
Spells when he lands on the Woods before he resolves any
encounter there?
A: Yes.

To znaczy że druid wchodząc do puszczy używa zdolności (dostaje czary) a potem bada puszczę. Czyli używanie zdolności na obszarze nie jest zamiast badania go. (w przeciwieństwie do atakowania innych graczy)


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 26

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Odyn » niedziela 30 kwie 2017, 12:23

Jestem po pierwszej rozgrywce z Kataklizmem. Od razu mogę stwierdzić, że ten dodatek bije podstawkę pod względami: graficznym (i estetycznym - plansza jest przepiękna) oraz mechanicznym. Mieszkańcy tak modyfikują grę, że jest po prostu dużo ciekawiej. Karty Przygód niespecjalne, karty Terenu moim zdaniem też, natomiast Pozostałości oraz nowe talizmany cholernie przypadły mi do gustu. Kilka rzeczy, które mi się nasunęły podczas wczorajszej przygody:

a) wchodzę np na obszar Pól, gdzie jest napisane Wylosuj 1 kartę. Trafia mi się karta Nekropolia, która wymaga ode mnie odbyć spotkanie takie jak na Cmentarzu. Na Cmentarzu mam napisane Wylosuj 1 Mieszkańca. Rozumiem, że po wylosowaniu tegoż Mieszkańca i rozpatrzeniu jego karty odkładam go na obszar Cmentarza (jeśli oczywiście ma tak napisane na karcie lub ma dopisek Dowolony), a nie na obszar Nekropolii, która znajduje się na Polach ?

b) wchodzę na obszar, na którym leży karta Pozostałości. Oprócz tego jest tam napisane Wylosuj 1 kartę. Najpierw rozpatruję kartę Pozostałości, ale ciągnę też kartę Przygody (i oczywiście rozpatruję ją jako drugą)? Wiem, że Pozostałość ma pierwszeństwo, ale co w przypadku, gdy na tej karcie [Pozostałości] jest Wróg, który mnie pokona? Czy losuję też kartę Przygody zgodnie z obszarem i ją tam zostawiam (skułem się, więc nie mogę jej rozpatrzyć), czy skucie się na karcie Pozostałości uniemożliwia mi pociągnięcie karty obszarowej (karty Przygody) ?

c) jest wśród Mieszkańców karta Grabarza. Napisano na niej m.in. tak: Zły: Możesz zapłacić 1 sztukę złota, aby zabrać jako trofeum wierzchnią kartę Wroga ze stosu kart odrzuconych. Moje pytanie dotyczy właśnie opcji dla Złych - czy ja mogę przejrzeć w takim razie stos kart odrzuconych w poszukiwaniu Wroga, który został tam odrzucony jako ostatni, czy ten Wróg musi być wierzchnią kartą stosu odrzuconych kart? Zagraliśmy wczoraj wg tej drugiej opcji. Ostatnią kartą stosu odrzuconych kart był Nieznajomy lub Zdarzenie, więc nie opłacało mi się wydawać 1 szt złota, bo nie było tam Wroga, którego mógłbym zabrać jako trofeum. Oczywiście gramy z "zakrytym" stosem kart odrzuconych (karty odwrócone rewersem), choć kolega próbował mnie przekonać, by grać w takim razie z odkrytym stosem (by było widać, co zostało odrzucone jako ostatnie).


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
vincent
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 343
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: vincent » niedziela 30 kwie 2017, 12:39

a) zostawiasz go na polach
b)ja gram,że przegrana walka nie kończy tury,nie wiem jak jest oficjalnie ;)
c)zgadzam się z kolegą




ODPOWIEDZ