mim na pc

Dyskusje na temat gier komputerowych.
ODPOWIEDZ
shi [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 lip 2004, 16:47
Lokalizacja: www
Płeć:

mim na pc

Post autor: shi »

Wpadl mi ostatnio (jak to zwykle przed sesja czlowiek skupia sie na przeroznych rzeczach tylko nei na nauce) do glowy taki pomysl coby stworzyc cos na ksztalt MiM'a na PC. Pomysl bardzo ambitny (ale nie oryginalny bo czytalem juz gdzies na forum ze cos takeigo powstaje), ciekawe czy wykonalny (chodzi oczywiscie o zdolnosci programistyczne :(( ). Gra on-line raczej odpada - nie wiedzialbym prawdopodobnie jak sie nawet dobrze za to zabrac ale najczesciej wiedza programisty rosnie wraz z rozwojem projektu wiec moze, moze... Wiec na razie pozostawalaby gra jednoosobowa. Zasady niemal identyczne z mimem papierowym - tylko odpada walka z innymi poszukiwaczami - koniec gry po dotarciu do k.wladzy lub po zabiciu naszego poszukiwacza. Mam pare pomyslow dotyczacych ogolnego ksztaltu:

1) wybor poszukiwacza - rozdzielenie profesji, ras itp tzn mozliwosc grania np.elfim czarodziejem (w mimie troche to jest chyba skopane, za bardzo pomieszane),

2) dorzuty - ktos to juz tu wymyslil, tzn dorzuty przy walkach co daje slabszym przeciwnikom niewielka szanse pokonania silnego poszukiwacza,

3) rozwiazanie problemu dopuszczalnej liczby przedmiotow - tzn pierscienie, naszyjniki i inne duperelki nie wplywaja na ilosc niesionych (fajnei by bylo zrobic ekran ekwipunku - cos jak w tradycyjnych rpgach na pc - np baldurs gate itp)

4) tworzenie postaci - tutaj schemat wygladalby mniej wiecej tak - wybieramy rase i profesje kolesia a nastepni specjalne zdolnosci (ktore byly by zalezne od wybranej rasy i profesji:) ) - wszystkie zdolnosci mialyby okreslony koszt w punktach a gracz mialby jakas pule tych punktow ktore moglby tez wykorzystac do dodatkowego podniesienia sily i mocy
...

prawdopodobnie wszystkie grafiki pochodzilyby z oryginalnego mima - klimat pozostanie i odpoada koneicznosc szukania rysownika :D

na razie to tyle z moich pomyslow
tak ja pisalem wczesniej nie wiem na ile pomysl jest realny, a ewentualne prace zaczalbym dopiero za jakies 2 tyg (teraz walcze jeszcze z sesja :(().
na razie chcialbym tylko wiedziec jakie jest wasze zdanie na ten temat i ewentualne pomysly


-=FALLEN=-
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: środa 22 gru 2004, 00:26
Płeć:

Post autor: -=FALLEN=- »

pomysl dobry.. a co do prac robili mima ale projek t upad na stronie Jona, na TALISMANIE o tym pisalo nawet a zapowaidala sie super :| trzymam kciuki :-)


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Był już Talisman: Quest for "cośtam" na C64, cztery postacie do wyboru. Sukcesu to jednak nie odniosło... Był też projekt polskiej gry on-line...

Co do twojego pomysłu:
ad.1 Nie zrobisz tego bez dosyć dużej modyfikacji systemu poszukiwaczy... Pomysł nie warty nakładów pracy...
ad.2 Łatwe do zrobienia, ale wymaga jasnych uregulowań (np. zawsze, od początku gry).
ad.3 Średnio trudne, najłatwiej wprowadzić jakieś podkategorie przedmiotów (np. pierścienie, broń, tarcza, itp.). Sam ekran ekwipunku dosyć łatwo zrobić.
ad.4 patrz punkt 1; możliwe, ale najpierw trzeba rozwiązać dużą ilość problemów na "papierze"... Ew. tworzenie postaci w oparciu o istniejący system postaci (mam gdzieś nawet coś takiego na dysku).


Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 700
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Juri »

Ja nawet gralem w cos podobnego - byl dostepny tylko gorny krag, jak poszukam to moze znajde w necie jeszcze :)


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732
Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

Fajny pomysl, ale sieci jest gdzies gierka Taslisman na ZX spectrum, emulator tez sobie mozna sciagnac :)


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

No to skrewiłem :oops: Gra się nazywa "Talisman - The Computer Game", została wydana w 1985r. na Sinclair Spectrum. W ramach naprawy swoich błędów, podaję linki:
Instrukcja, plus skrinszoty, link do gry popsuty.
Emulator + Rom, opis, skrinszoty.
No i jest dostępnych 10, a nie 4 poszukiwaczy. 8)


Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

wracajac do projektu. jeslic chcecie pisac ta gierke w c/c++ to moge cos pomodz. jestem wolny od sierpnia, w lipcu mam sesje :(
Ostatnio zmieniony niedziela 18 lip 2004, 19:01 przez Bizon, łącznie zmieniany 1 raz.


shi [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 lip 2004, 16:47
Lokalizacja: www
Płeć:

Post autor: shi »

no ja myslalem wlasnie o visual c++
(ja tzn autor posta :) )
jeszcze mi 3 examiny zostaly i niedlugo bede wolny wiec zaczne cos dzialac
pomoc mile widziana

ps. thx za komentarze


shi [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 lip 2004, 16:47
Lokalizacja: www
Płeć:

Post autor: shi »

pomysl ciekawy, graficznie nie musialby to byc zaden rarytas, chodzi o sama mozliwosc grania na kompie

proponuje zalozyc liste mailingowa i tam omawiac wszelkie pomysly, realizacje oraz podzielic sie praca, tak ze kazdy by odpowiadal za pewna jego czesc, potem powoli to laczyc i ulepszac


Rzuf
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: piątek 09 lip 2004, 13:51

Post autor: Rzuf »

http://republika.pl/omfw/gry/magmie.htm
Magiczny Miecz na kompa. Biedny ja nieszczęście ale zawsze...


Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 700
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Juri »

Dokladnie o ta wersje mi chodzilo pare postow wyzej. Niestety zagubilem linka :(

Gierka nudzi sie ( jak dla mnie ) po jakims czasie moze gdyby byla tutaj Kosmiczna Otchlan lub Podziemia :) A co jak marzyc to marzyc :)

Ale do prac nad wersja na PC pisze sie jak najbardziej w miare wolnego czasu.


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732
Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

Do mnie zglaszalo sie pare osob z takimi checiami nawet jedni w Wawie zaczeli robic to w delphi na prace magisterska ale jak to sie mowi slomiany zapal robi swoje zawsze padalo to na poczatku. Jedna jedyna wersja pelna (sensowna) to ta angielska wersja z nie zla grafika ale zaden wydawca sie nie zainteresowal, pislaem kiedy do tworczyni tej gry (tak tworczyni) ale niestety nikt nie odpowiadal ma maila.Miejmy nadzieje, ze ktos w koncu sie zmusi.


shi [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 lip 2004, 16:47
Lokalizacja: www
Płeć:

Post autor: shi »

wynika wiec z tego ze ludzie do pracy sa.

po pierwsze proponuje aby ktos byl glownym koordynatorem, z racji mojego wyjazdu za niedlugi czas siebie nie propobuje, jak pisalem wyzej lista mailingowa jest dobra, ewentualnie moze byc to forum

po drugie, niech kazdy napisze jak wyobraza sobie ta gre, czy cos podobnego do tego co jest pokazane w grze magiczny miecz, znaczy tej komputerowej adaptacji pisanej w delphi czy moze zupelnie inaczej, wiadomo gry z efektami 3d na pewno nie zrobimy

no i jak juz sie mniej wiecej ustali jak ta gra ma wygladac nastapi przydzial zadan i rozpoczenimy prace, co wy na to ?


shi [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 lip 2004, 16:47
Lokalizacja: www
Płeć:

Post autor: shi »

i jakby ktos mial jeszcze instrukcje pl to prosilbym o wyslanie na shield@o2.pl

thx


shi [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 lip 2004, 16:47
Lokalizacja: www
Płeć:

Post autor: shi »

troszke szkoda ze nikt sie nie odzywa, autor magicznego miecza na pc (link wyzej) obiecal w miare dostepnosci czasu, jesli projekt bedzie ciekawy, pomoc. nie pozostaje nic tylko powoli wziac sie do pracy


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

O jaką instrukcję chodzi, bo może mógłbym ci ją przesłać mejlem...


Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

moim zdaniem, mim na pc powinien jak najwierniej odzwierciedlac planszowego mima. niestety nie mam teraz czasu, zeby sie tym zajac :(


ODPOWIEDZ