Projekt susel'a (Magia i Miecz)

Dyskusje na temat gier komputerowych.
susel [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2006, 19:05

Projekt susel'a (Magia i Miecz)

Post autor: susel »

Witam wszystkich.

Jak obiecalem, zakladam nowy watek. Jakis czas temu zaczalem z moim (przyszlym) szwagrem robic komputerowa wersje Magii i Miecza. Jest ona pisana w Visual Basicu 6, co niestety ogranicza uruchamianie jej na Windowsie, a w praktyce - Windowsie XP (wczesniejsze wersje windy nie maja bibliotek VB, ale mozna je zgrac, jak ktos chce to znajde i udostepnie). Poczatki (dzielo wspomnianego Mateusza) opieraly sie na kontrolkach visual basica, jednak jakis czas temu przenioslem gre na DirectX 7. Z powodu przesiadki i wielu trudnosci zmiany engine (vide: Duke Nukem Forever, ale w jego slady nie chce isc:) wersja DX7 jest troche mniej rozwinieta, ale raczej atrakcyjniejsza wizualnie i szybsza. Dodam (specjalnie dla SeSima ;)) ze jest 2D, choc chcialbym kiedys ja zrobic jesli nie w 3D, to chociaz w rzucie izometrycznym. Na razie nie znam sie na tym (jestem hobbysta a nie programista, sam sie ucze programowania na bledach, a studiuje... filozofie :) Aha, tymczasowo natomiast jestem w Szwecji na studiach, wiec spotkanie i omowienie szczegolow na zywo na razie raczej odpada ;)

Zanim powiem wiecej, ostrzezenie - w grze sa bledy i moga one powodowac zawieszenie sie gry (dzieje sie tak czasem przy ciagnieciu karty, najczesciej na ruinach, a czasem klawiatura odmawia posluszenstwa). Wtedy nalezy wcisnac alt-tab lub lewy klawisz windowsa, co powinno wyjsc z gry (wiem, gra sie nie powinna zamykac po przymknieciu jej, kiedys to naprawie). Czekam na informacje czy i kiedy sie u was takie bledy pojawiaja. Z gory przepraszam za niedogodnosci, mam nadzieje, ze nikomu sie przez to komp nie zwiesi. Aha, no i na starych kompach z bardzo starymi kartami graficznymi moze nie dzialac - na moim laptopie cel650 z 8mb karta ATI dziala plynnie 60fps, ale juz u Mateusza na antycznym Matroxie 2mb (poprzednia mu sie spalila) bywa duzo wolniej i sa czasem jakies artefakty.

Ok, ale jak to wyglada? Tutaj macie pare screenshotow, zebyscie wiedzieli o czym mowie zanim sciagniecie gre czy przeczytacie dalej:

www.susel.arrakis.pl/mim.html (strona tymczasowa - screeny, pliki gry - niecale 5mb)

Na dzien dzisiejszy dziala to tak:
- wybor postaci (pierwsze 9 - powod blahy - nie wiem jak rozwiazac wybor graficznie, na razie jest prowizorka)
- cechy postaci (sila, moc, charakter, zloto, start, ale bez zdolnosci)
- przesuwanie planszy - gra dziala w rozdzialce 800x600, mapa ma rozdzielczosc ok. 1200xh1600, scroll strzalkami
- animowany rzut kostka (z niego jestem najbardziej dumny :)
- ruch postaci po planszy (zewnetrznej)
- ciagniecie kart (w tym momencie 18, losowy wybor jednej lub 2 na ruinach) - inne obszary nie dzialaja jeszcze. Tu sie czai wspomniany bug, z ktorym obecnie walcze...
- uzywanie kilku kart - dziala Diabel, kilka przedmiotow (np miecz dodaje na stale punkt, to prowizorka, zmienie to) i jednorozec (tez dodaje sie tymczasowo na stale) Po kliknieciu karta znika.
- chowanie prawego menu przez wcisniecie P (moze sie przyda, jak macie pomysl kiedy - piszcie)
- karty po wyciagnieciu znikaja - nie wiem jeszcze jak je przedstawic na planszy zeby byly widoczne. Myslalem o rysowaniu naglowka karty (nazwa i typ), a po najechaniu wyswietleniu calej. Niedlugo przedstawie projekt.

Problemy:
- brak walki (chcialem zrobic tak, jak po wcisnieciu klawisza "O" w czasie gry, ale przestalo mi sie podobac, trzeba inaczej wymyslic, przynajmniej graficznie), ale technicznie prosta do dodania (w starej wersji działała, tu nie miałem jeszcze czasu)
- nie dzialaja: badanie innych obszarow, przechodzenie do innych krain, zdolnosci graczy, czarow i wielu, wielu innych rzeczy.
- nie ma tez inwentarza (jestescie za karta postaci, taka jak mozna u was na forum znalezc? Ciagle sie nad tym zastanawiam... Dajcie znac)
- Gra jest na jednego gracza, ale to glownie dlatego, ze nie mialem pomyslu jak przedstawic graficznie wybor kilku graczy. - Internetu nie ma i jeszcze dlugo nie bedzie (nie znam sie na tym). W planach gra hot seat dla kilku na jednym kompie (prosta do zrobienia, tu nie ma problemu - stara wersja juz to miala), a w przyszlosci, po zrobieniu wersji podstawowej na 1 pc, dodanie gry z komputerem.
- po wyciagnieciu 13-14 kart dalej nie mozna ciagnac. To ogranicza awaryjnosc. Jak pisalem, staram sie rozwiazac ten problem.
- muzyki jeszcze nie ma i to jest problem na pozniejszy czas moim zdaniem.

Teraz moje prosby do was:
- przede wszystkim czekam na komentarze, co i jak, dlaczego, co sie podoba, co zmienic, co dodac (no, to akurat wiem - raczej: jak dodac), co usunac, jak na waszych sprzetach chodzi itp
- po drugie - potrzebuje lepszej jakosci skanow. Te, ktore mam, po zlozeniu w jedna mapke tworza dziury, a dziurawa Korona Wladzy to nic fajnego :) Rozdzielczosc nie musi byc ogromna, byle by bylo dobrze zeskanowane. To samo z kartami, poszukiwaczami itp. - jak ktos ma mniej "pomarszczone" to byloby super. Jak piszecie na ktorym serwerze sa, to piszcie ktory plik, bo czasem jest pare.
- przydalby mi sie jakis doradca, czy nawet pomocnik. Albo kazdy kto chce i ma chwile czasu i pomyslow. Potrzebuje pomyslow na rozwiazania praktyczne - jak zrobic walke, co i gdzie umiescic na menu, jak zrobic to czy tamto.
- najgenialniej by bylo, gdyby ktos ze znajomoscia photoshopa i pomyslami pomogl mi zrobic oprawe graficzna: menu poczatkowe, wybor gracza, menu z prawej (albo z innej, czekam na pomysly), cokolwiek. Sam mam troche lewe rece, co moze byc widoczne troche (tia, zetony sa piekne ;)

Jak wiec widzicie, poczatki sa. Wysylam to na net jako bardzo wczesna bete, ktorej daleeeeko do konca, ale robie to glownie dlatego, ze potrzebuje wspomnianej pomocy i krytyki. Problemem jest brak czasu - studiowanie w Szwecji ma to do siebie, ze trzeba duzo czytac w domu niestety, do napisania w tym roku czekaja 2 prace magisterskie, a chcialbym, zeby gra byla funkcjonalna jeszcze w tej dekadzie :) Ale nie zamierzam sie poddawac i rezygnowac z pracy nad gra, bo sam o niej od zawsze marzylem. Aha, btw, gratulacje, jesli sie komus udalo doczytac do konca ;)))

Czekam wiec na komentarze, jak rowniez na maile gophy@op.pl czy wiadomosci na gg #1156335

No i pozdrowienia dla wszystkich na forum, a w szczegolnosci dla wszystkich robiacych MiM PC :)

susel
Ostatnio zmieniony piątek 21 lis 2008, 09:12 przez susel, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Fajne :) Podoba mi się, szkoda że nie jest online, ale może kiedyś Ci się uda :P

Bardzo mi się podoba motyw rzutu kostką! Jest trochę z 3d :]
Ciekwie rozwiązane poruszanie. Podoba mi się ta forma wypisywania komunikatów na grafice imitującej stary pergamin :D

Fakt, szkoda że plansza nie jest w całości tylko sklejana, ale chyba Valdi ostanio od kogoś taką otrzymał więc jak go ładnie poprosisz to Ci wyśle. Prawda to Valdi czy mam zwidy? :)


A teraz marudzenie:

Przydałaby się możliwość albo chwycenia planszy i poprzesuwania jej tak, żeby zobaczyć docelowe pola. Inne opcja to suwak pozwalający oddalać i przybliżać mapę. Coś w stylu maps.goole ;).

Teksty w wylosowanych kartach są masakrycznie niskiej rozdzielczości :(. Zrób coś z tym bo to naprawdę przeszkadza.

Narazie to nie wiele jest w sumie i niewiele rzeczy może nie działać więc trudno coś więcej powiedzieć.

U mnie chodziło 85 fps i nie miałem problemów z zawieszaniem.

Cóż... pozostaje życzyć powodzenia. Może to kiedyś skończysz a jak nie to już i tak wszyscy są przyzwyczajenie do umierających lawinowo projektów :P
Ostatnio zmieniony sobota 23 wrz 2006, 20:25 przez SeSim, łącznie zmieniany 1 raz.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
seb
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 06 wrz 2006, 13:18
Lokalizacja: Zabierzów

Post autor: seb »

Hmm....Ciekawie siê zapowiada.
Gdyby¶ skoñczy³ by³oby ³adnie.

Co do uwag zgadzam siê z poprzednikiem , no i jeszcze ta dziura na koronie w³adzy.

Testowa³em na XP i millenium. Na XP gra siê chwilê i potem siê samo ca³kowicie wy³±cza , natomiast na millenium po pewnym czasie powiesi³o mi siê na amen...

Ogólnie mi siê podoba , ale czeka ciê jeszcze sporo pracy :)


Awatar użytkownika
lubber2000
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 04 wrz 2006, 11:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lubber2000 »

U mnie działa całkiem dobrze, nic się jeszcze nie zawieszało.

Gra wygląda naprawdę wporządku, jak tak dalej pójdzie to będzie poważna konkurencja dla MistrzaDzwonów. Chociaż rzeczywiście trzeba poprawić to przesuwanie planszy i jakość skanów kart


susel [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2006, 19:05

Post autor: susel »

Witam ponownie.

Nie odpisywalem troche, ale nie myslcie, ze nie sledze tego watku - jest wrecz przeciwnie, ale nie chce co chwile odpowiadac na wiadomosc, wole pare jednoczesnie. A moze wy wolicie inaczej? W kazdym razie, dzieki wszystkim za komentarze, czekam na wiecej, szczegolnie na krytyke. Najlepiej konstruktywna ;)

SeSim: Dzieki za pochwale kostki. Moze to nie Twoje wymarzone 3d z ruchoma plansza, ale staram sie, zeby gra byla atrakcyjna. Myslalem np o zrobieniu czegos z malymi kartami poszukiwaczy. Np zeby wyciac zarys postaci, np jak u Twojej Mrocznej Elfki, Mscicielki itp, a reszte albo zastapic jakims jednym wzorem karty i dodac imitacje podstawki, albo zrobic przezroczyste, by bylo widac plansze zamiast prostokata zaslaniajacego karte (mowie o calkowitej przezroczystosci, rozmycia [alpha-blendingu] jeszcze nie potrafie zaimplementowac do directx 7). Jakies pomysly?

To samo z suwakiem, a raczej lupa, dobrze rozumiem? Nie wiem do konca jak zrobic takie zblizenie i oddalanie. Dlatego na razie jest tak. Moznaby zrobic np mapy w 3 rozdzielczosciach, ale wtedy powiekszy sie objetosc gry i moze chodzic wolniej, bo wiecej grafiki bedzie w pamieci. Przesuwanie myszka mapy to natomiast dobry pomysl, mysle zeby dodac jak np w settlersach - prawy przycisk i ruch myszka. Bo rozumiem, ze klawiatura nie jest najwygodniejsza. [edit:] Albo przesuniecie krawedzi przy zblizeniu do krawedzi ekranu. A, jeszcze jeden pomysl - po najechaniu na pergamin gdzie sie przesunac plansza by sie przesuwala na obszar docelowy. Co wy na to?

Co do grafiki i powtarzajacych sie narzekan, czekam nadal na jakies dobre zrodla, wtedy dostosuje rozdzialke, rowniez kart przygody, a dziura na koronie zniknie sama.

seb: z bugami walcze na ile mam czasu (przechlapany tydzien mam teraz na studiach), mam nadzieje, ze awaryjnosc sie zmniejszy zdecydowanie. Teraz dodaje obsluge kart i wyrzucania ich do "kosza". Kurcze, przydaloby sie jakos przedstawic graficznie "kupki" kart, zeby bylo widac ich wysokosc. Ale nie mam pomyslu jak... Ale dzieki za komentarz.

lubber2000: co rozumiesz pod przesuwaniem planszy? Moj pomysl opisany wyzej, czy jakis inny? A, i nie chce "przebijac" projektu MistrzaDzwonow, ale mysle, ze konkurencja zawsze dobrze dziala na rynek :)

pawel559: dzieki, tez trzymam kciuki i czekam na kolejne screeny/wersje.

Jeszcze raz dzieki wszystkim za komentarze i rady.
Pozdrawiam,
susel


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Pisz posty często tylko po to byśmy wiedzieli że nie zaginąłeś w mrokach dziejów :D (ja się pytam gdzie jest ghs?). Nie zniechęcaj się bo musisz być gotowym na 1-2 lata pracy (pierwszej obróbki grafiki do gry dokonałem 1,5 roku temu a programuje od roku :roll:, przyznaje z przerwami :D). Jeśli będziesz potrzebował jakiejś pomocy to wal od razu mam całkiem sporo zbędnego kodu :D. Ze świata spraw innych jeśli gierka nie będzie zawierać muzyczki to proponowałbym ci OpenGL. Podstawowe komendy w MiM'ie wystarczą (przeźroczystość, pełne 3D, teksturowanie, efekty świetlne - proste w kodowaniu a daje ciekawe efekty, no i jest darmowe :D). Dawało by ci to praktycznie nie ograniczone możliwości zumu i obracania planszy no i odpada problem pionków, wystarczy je obrócić o 90 stopni względem jednej osi. Jeśli chodzi o grafikę planszy wystarczy żeby była zeskanowana w dobrej rozdzielczości a resztę załatwi za ciebie maszynka :P. Życzę powodzenia i oferuje pomoc w zagadnieniach kodowania kart, w końcu jest nas nie wielu i musimy sobie pomagać, my "programiści" :twisted:.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
susel [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2006, 19:05

Post autor: susel »

Witam! Dzieki za wiadomosc, a w szczegolnosci za zaoferowanie pomocy! Jak bede mial problemy z kodem czy z pomyslem jak cos rozwiazac to sie pewnie zglosze :) Podobnie jak z trescia kart - na razie uzywam skanow, ale jak zmienie zdanie i mi beda potrzebne to dam znac.

Co do OpenGl, to jak wspominalem pisze w Visual Basicu, a on nie jest dobrze udokumentowany w VB, a ja nic o nim nie wiem, a nie robilem jeszcze NIC w 3D, wiec na razie robie jak jest, w 2D. Moze przejde do DirectX 8, gdzie mozna robic alpha blending, zoom i obracanie (w DX7 jest to niestety utrudnione...) Byloby to wiec bardzo dobre wyjscie, ale opozniloby prace dosc znacznie... Pomysl ogolnie dobry, ale nie na moje umiejetnosci :) A, i nie poddaje sie, walcze z systemem ciagniecia i wyrzucania kart, nie martwcie sie :) Jak tylko usune bledy to podesle nowsza wersje na stronke.

Wiec czekam nadal na skany. Moze Ty masz plansze w rozdzielczosci ponad 1500x2000 pikseli? No i zeby byla bez dziur jak moja :) Czekam na kogokolwiek kto mi zalatwi jakas grafike, bede ogromnie wdzieczny, podobnie jak kolejne pokolenia graczy ;))

Ok, ale juz po 4, trzeba isc spac. Akademiki maja swoje minusy - wizyta u znajomych moze sie skonczyc seansem filmowym i 5-godzinna gra w heroesow 3 ;)

Pozdrawiam,
susel


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12806
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Hmm niezbyt mnie interesują wersje elektroniczne Magi i Miecz bo to traci klimat i jak prubowaliśmy pograć MiMOnline to było jakoś tak... komputerowo jednak co plansza na podłodze (stole / drzwiach wyjętych z futryny:P) to właśnie takie rozwiązania mi pasują... Jednak Nieobliguje mnie to do zrzędzenia hmm piszesz że potrzebujesz plansze 1500x2000 pikseli, hmm podaj maila bo mam moją przeznaczoną do druku wielko formatowego z małym załamaniem od składania w rozdzielczości 9753x13241 piks. plik PS więc dużo zajmuje ale po zmiejszeniu na wymagane rozmiary bedzie koło 1473x2000 pasuje? jak tak to na pm napisz mi maila.

Pozdrawiam i życze ukończenia projektu.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Np zeby wyciac zarys postaci, np jak u Twojej Mrocznej Elfki, Mscicielki itp, a reszte albo zastapic jakims jednym wzorem karty i dodac imitacje podstawki, albo zrobic przezroczyste, by bylo widac plansze zamiast prostokata zaslaniajacego karte
To kaurat nie problem. Robisz grafiki z Alphą i wio :)

EDIT:
A co do planszy to zapytaj Valdiego!


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12806
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Zajmuje po zmiejszeniu 4,32MB z powodu że często tu niebywasz odnalazłem twój mail i nań wysyłam plansze gophy<at>op<dot>pl jak dojdzie daj znać. Pozdrawiam Valdi


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

MistrzDzwonow pisze:(...) (ja siê pytam gdzie jest ghs?).
Heh, jak zniknê³o forum, to i znikn±³ mi target dla gry, a razem z nim sens kontynuowania projektu. Ale ku mojej uciesze forum siê znów pojawi³o, wiêc wznawiam pracê. Na zachêtê screen, bo poprzedni siê wzi±³ znik³:
Obrazek


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Pracuj pracuj. Twoja wersja jak narazie jest jak najbliższa moim wyobrażeniom :P


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
susel [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2006, 19:05

Post autor: susel »

Witam. Nie pisalem, bo nie mam ostatnio kompletnie czasu na nic, a w piatek juz pierwszy egzamin... Ale w weekend sie biore do roboty i moze cos ruszy do przodu z gierka.

Valdi: dziekuje ogromnie za plik! Jak tylko przerobie gre (bo proporcje sa troche inne, trzeba bedzie troche pokombinowac) to wysle na serwer i dam znac tutaj.

SeSim: chodzilo mi o alpha blending jak u ghs'a, czyli polprzezroczyste tlo, przez ktore widac np plansze. Tego nie umiem jeszcze zrobic, a jest to bardziej problematyczne w DX7 niz w DX8, ale mysle, ze jakos to bedzie. I tak na razie nie mam pomyslu gdzie tego uzyc. Nie chodzi na razie o bajery graficzne, tylko zeby jakos sie dalo pograc.

ghs: to mi sie podoba! Mam nadzieje, ze wkrotce zobaczymy jakas wersje demo (choc z tego co sie domyslam wolisz przedstawic "produkt" praktycznie gotowy). Powodzenia!

Pozdrawiam,
susel


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Uraaa, ghs powrócił :D
Uraaa, susal coś robi :D
Uraaa, we wszystkich wersjach na PieCa jest Amazonka :D

(teraz pewnie będę pisać jeszcze rzadziej bo od czasu kiedy mieszkam w Krakowie musze się posiłkować kawiarenkami :roll:, ale ten stan się powinien zmienić do dnia niepodległości :D)

PS ja chce dema obu gier :twisted:


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

O mieszkasz u mnie na mieście, już ja cię pogonię do roboty :P

GHS, właśnie mi tym screenem przypomniałeś że twoja wersja miażdży grafą, oby coś z tego było 8)

PS. Wiem że to może głupio zabrzmi ale może byście panowie połączyli siły? Co trzech to nie jeden i wymieniając się pomysłami i wspierając w pracy mogłaby z tego wyjść gra doskonała a poza tym może byłoby szybciej. No chyba że chcecie konkurować :)

PS2. O kurde, PS dłuższy niż właściwa treść postu :D


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Olo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 144
Rejestracja: wtorek 10 sty 2006, 10:23
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Olo »

ja również chętnie zagrałbym był w MiMa na PeCeta jednak najlepiej jakbyście połaczyli siły albo chociażby na privie po wymieniali się poglądami i pomocami naukowymi :) jakieś gotowe części programu itp... to są tylko moje sugestie :oops:


Witam wszystkich i pozdrawiam ;-)
GG 1444133
moje hobby www.meganecoupe.eu
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Tak siê przypomnê...
Obrazek
Plansza niewyra¼na, bo w tekstury tak roboczo w niskiej rozdzielczo¶ci.


pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

Ładnie się prezentuje.
W czym piszesz ?
Jakiś silniczek ?


ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Visual Studio 2005, C++, Irrlicht Engine.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

O tak tak tak, to jest mniej więcej to co SeSimowi się śni po nocach gdy marzy o Magii i Miecz na komputerze :]
Błagam zrób tylko możliwość rzucania kostką w 3d na planszy oraz odbijanie się kostki od stojących poszukiwaczy! :)

Btw chyba Ci się pomyliły kolory oznaczające żetony Siły i Mocy ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12806
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Hmm nie jestem na bieżąco w wersjach elektronicznych znalazłem linka do ściągnięcia ale to pliki susel'a czy jest gdzieś do ściągnięcia to co prezentuje ghs??


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
susel [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2006, 19:05

Post autor: susel »

Witam.

Uhuhu, no jestem pod wielkim wrazeniem ghs! Takie cos tez mi sie marzylo, niestety nie znam sie na programowaniu 3d zupelnie. Moze kiedys... Czekamy na pierwsza wersje demo.

Ja natomiast lubie czasem cos podeslac, co by miec jakis feedback. No i chcialem ponownie wspomniec, ze poszukuje kogos, kto by mi pomogl z grafika... A noz sie ktos zglosi. W kazdym razie rozdzielczosc jeszcze nie jest jaka powinna (dlatego sa porozmazywane napisy), pozniej sie z tym bede bawil. Ale co nowego:

- zmienilem dziurawa plansze na ta podeslana przez Valdiego (dzieki raz jeszcze)
- dodalem poprawne ciagniecie kart, karty sie nie powtarzaja, po wyciagnieciu laduja w "koszu", z ktorego sa przetasowywane na nowa kupke
- mozna walczyc z wrogami (ale nie mozna jeszcze zginac ani zdobywac "doswiadczenia"
- rozne drobne poprawki, nie pamietam co jeszcze
- teraz sie biore za zostawianie kart na planszy i moze za inventory

Plik lezy sobie tutaj: www.susel.arrakis.pl/0.39.rar (4.3mb) Jesli cos nie dziala to dajcie znac. Sugestie, bluzgi, propozycje dotacji na priva ;)

Pozdrawiam z zasniezonej Szwecji :)
susel


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Susel zgłoś się do mnie jak chcesz bardzo dobrej jakości skany wszystkich planszy oryginalnych (retusz by WindyIndy).


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

SeSim pisze:Susel zg³o¶ siê do mnie jak chcesz bardzo dobrej jako¶ci skany wszystkich planszy oryginalnych (retusz by WindyIndy).
Ooo, mnie by siê przyda³y karty przygód, czarów, ekwipunku itd... plansza zreszt± te¿.


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Mam nadziej Susal że twój sposób opisu kart się sprawdzi. W tej fazie mogę się doczepić tylko do tego że czasem nie wiadomo gdzie się idzie. Kiedy losuje się Pola i Pola to można się łatwo pomylić i pójść w dokładnie przeciwną stronę niż się chciało.

Z tego co widze to ghs ma już system poruszania się. :)


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
ODPOWIEDZ