Fantasy Dimension (grywalny silnik online z grafika MM)

Dyskusje na temat gier komputerowych.
ODPOWIEDZ
s84 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 18 mar 2014, 08:09
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Fantasy Dimension (grywalny silnik online z grafika MM)

Post autor: s84 »

Witam.
Chcialem sie podzielic nowa ciekawostka ze spolecznoscia MM.
Fantasy Dimension jest silnikiem gry opartym o moje wlasne pomysly. Zasady sa inpirowane MM oraz wieloma innymi grami. Nie jest to MM, ale wykorzystuje jego oryginalne ilustracje.
Projekt jest generalnie skonczony i grywalny. Posiada mozliwosc dolozenia kolejnych grafik (obecnie ponad 300 kart i wszystkie postacie w formie avatarow) i ich skonfigurowanie (silnik zostal napisany aby pracowac na zewnetrznych plikach txt jako baza danych z ktorej ma korzystac). Obecny server na ktorym gra stoi, nie jest przystosowany do trybu multiplayer. Projekt w fazie beta, wiec moze zawierac bugi, nie mniej jednak jesli takowe sie natrafia, nie powinny byc razace. Update jest zalezny od zainteresowania.
Gra ma cztery klasy, kazda posiada umiejetnosci lub czary ktore ustala sie w trakcie podnoszenia poziomu postaci. Przedmioty sa ogolne, rzadkie i unikatowe. Co jakis czas pojawiaja sie rozne zdarzenia, nieznajomi oraz miejsca (w niektorych mozna kupowac i sprzedawac). Walka jest turowa z przeciwnikami obdarzonymi roznymi specjalnymi umiejetnosciami. Gra posiada 6 trybow modyfikujacych rozgrywke.

Fantasy Dimension ONLINE:
http://www.it-krak.pl/fd/

Obrazek

Obrazek


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Po pierwsze plus za grafiki.
Czy możesz zamieścić również krótką instrukcję? Obsługa nie jest intuicyjna.


s84 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 18 mar 2014, 08:09
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: s84 »

1 - TRYB 1 PLAYER
2 - TRYB GRY:
EPIC - glowny tryb, hp bohaterow nie jest wznawiane miedzy walkami
BEGINNER - latwy tryb, hp miedzy walkami jest regenerowane
WEAKNESS - trudny tryb, bohaterowie maja zanizone statystyki
PLAGUE - sredni tryb, bohaterowie sa zatruci w trakcie walk (oznacza to ograniczona ilosc tur)
SIEGE - tryb trudny, kazdy przeciwnik moze wystapic jako uproszczona symulacja kilku przeciwnikow (wielokrotny atak w turze przeciwnika, ilosc atakow spada przy nizszym hp przeciwnika)
PRACTICE - latwy tryb, bohaterowie posiadaja wszystkie dostepne umiejetnosci i czary (tryb testowy)
3 - klikasz jednego z bohaterow, pojawiaja sie opcje.
EXPLORE - losowanie karty jesli aktualnie zadna nie wystepuje
ATTACK... - opcje podczas walki (walka turowa - kazdy bohater ma jeden ruch, potem tura przeciwnika)
EQUIP/STORE... - opcje podczas znalezienia przedmiotu (equip - zaloz/uzywaj, store - spakuj na pozniejszy uzytek lub sprzedaz)
EXAMINE - zbadaj co dana karta kryje (losowe rezultaty)
BUY/SELL - kupno i sprzedaz
ABANDON - porzuc karte
CHARACTER - okno z informacjami o bohaterze, jego statyski w formie tekstowej i umiejetnosci
EQUIPMENT - przedmioty ktorych uzywasz, innymi slowy aktywne
INVENTORY - przedmioty ktore nosisz w zapasie (zwykle na sprzedaz lub do specjalnego uzytku z przyciskiem USE w danej sytuacji)
SPELLBOOK - ksiega czarow (uzyteczne tylko podczas walki)
WRITE DIARY - zapis stanu gry (przy powrocie do gry, mozna zaladowac stan wybierajac nowa opcje READ DIARY)
4 - informacje dodatkowe:
Doswiadczenie zdobywa sie wylacznie za pokonanych wrogow.
Nowe umiejetnosci i czary nabywa sie przy awansowaniu na kolejny poziom (w CHARACTER pojawia sie nowy przycisk LEVEL UP)
Niektore umiejetnosci i czary wymagaja posiadania innych w pierwszej kolejnosci (dopiero wtedy beda widoczne do wyboru)
Czarow uzywa sie tylko w trakcie tur walki.
Niektore przedmioty wymagaja posiadania odpowiednich umiejetnosci (bron oraz niektore przedmioty magiczne przeznaczone tylko dla rzucajacych czary)
WARRIOR - dobry tank, posiada dostep do wszystkich mozliwych broni.
RANGER - dobry strzelec (szczegolnie przydatny na wiekszych przeciwnikow - wiekszy obiekt latwiej trafic), dobry w poslugiwaniu sie bronia rzucana, probach ucieczki i oswajaniu zwierzat.
SORCERER - czarodziej rzucajacy glownie czary powodujace jakies modyfikacje (ENHANCEMENT) oraz czary zadajace pewne obrazenia (DESTRUCTIVE), najlepszy w walce magicznej
CLERIC - postac wspomagajaca, leczy, wskrzesza, specjalizuje sie w przeciwnikach typu UNDEAD i GHOST, oplatywanie linami rowniez moze byc przydatne
Aby przednosic przedmioty miedzy equipment i inventory, nalezy go zaznaczyc, a potem kliknac MOVE (jesli zamiana miejsc jest mozliwa, nastapi to automatycznie).
Aby uzyc przedmiotu (np jakis zwoj, bron rzucana, napoje, jedzenie, i inne przedmioty specjalne), nalezy na niego kliknac, a nastepnie przycisk USE (tyczy sie to glownie trybu INVENTORY, EQUIPMENT posiada przedmioty aktywne)
Aby przekazac posiadany przedmiot innemu bohaterowi, nalezy na ten przedmiot kliknac, a nastepnie przycisk GIVE
Sila ma wplyw na to ile przedmiotow mozna nosic (warrior do 50 kg, ranger do 30, spellcasterzy do 10)
Gra jest mocno nastawiona na wyobraznie, opisy sa tekstowe, brak liczb.
Statystyki (z wyjatkiem umiejetnosci body builder oraz concentration) nie ulegaja zwiekszeniu.
ROzwoj postaci nie polega na statystykach, a zdobywaniu kolejnych umiejetnosci lub czarow.
Pakownosc danego przedmiotu jest scisle ograniczona, majac na celu poprawic realistyke (nie upchasz wiecej niz 2 miecze na plecy i 2 po bokach, oraz nie wezmiesz dodatkowej zbroi poza ta ktorej uzywasz).
Nie ma scisle okreslonych statystyk wroga - trzeba sie go nauczyc w trakcie walki.

Jest dosc sporo do opisywania, ale mam nadzieje ze umiescilem najbardziej podstawowe informacje.
Przeciwnicy oraz przedmioty korzystaja z dostepu do dziesiatek roznych cech - w grze sa one nazwane jako ABILITIES, a ich wyzsze poziomy sa reprezentowane z dodatkowym tekstem (np good - very good - excellent, czy improved - great, czy tez strong - deadly).
Jeszcze raz zaznaczam ze gra jest nastawiona na wyobraznie.
Nie ma tu jawnych liczb i obliczen matematycznych (sa one wylacznie po stronie silnika gry) - trzeba samemu kombinowac i uczyc sie, co w jakiej sytuacji i jak sie sprawdza.
W razie pytan, prosze smialo pisac.


ODPOWIEDZ