Zagwozdki z MIM online... rozwazania :)
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
No i rodzi się kolejny problem jeśli chcesz aby wszyscy gracze akceptowali to przy liczbie większej niż 4 może to zająć z 3 minuty najmniej a jeżeli każda decyzja o rzucie, ruchu, ciągnięciu itd. etc. będzie musiała przechodzić taką kamienistą drogę to jeden ruch jednego gracza może zająć i 15 minut. Czyli 4 graczy wykonało by jedną turę w godzinę :shock: chyba że gdzieś jest błąd w moim rozumowaniu. No i trzeba pamiętać że wszyscy razem przed monitorami raczej się nie zejdą zbyt często (ktoś zapomni, coś mu wypadnie) a jedną z najważniejszych cech takiej gry powinno być łączenie graczy którzy mają tylko chwilkę dziennie żeby zagrać. Chyba że chcesz żeby każdy mógł wejść do pokoju i grać cudzą postacią.
A co do kart to faktycznie spory problem. U mnie ta funkcja jest mocno ograniczona. Tylko 5 kart na jednym polu. Mam mały problem z Oazą i Rozbójnikami czy kimś tam :?
P.S. A fakt faktem wpisywanie kart po kolei wraz z ich warunkami zajmuje dużo czasu
EDIT PO CHWILI:
A co z czarami?? Z zasady są one utajnione.
A co do kart to faktycznie spory problem. U mnie ta funkcja jest mocno ograniczona. Tylko 5 kart na jednym polu. Mam mały problem z Oazą i Rozbójnikami czy kimś tam :?
P.S. A fakt faktem wpisywanie kart po kolei wraz z ich warunkami zajmuje dużo czasu
EDIT PO CHWILI:
A co z czarami?? Z zasady są one utajnione.
- Gamekeeper
-
- Posty: 962
- Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
- Lokalizacja: Krakw
- Płeć:
- Wiek: 48
To nie chodzi o to ze wszystko co robisz bedzie mialo akceptacje .Akaceptacja jest po walce i na koniec ruchu i tyle. Zrozumcie ze zrobienie MiM online praktycznie dla jednego gracza zajmie jakies poltora roku jak nie lepiej zreszta wiem co mowie bo to juz moj 4 projekt z ludzmi ktorzy to robia a ogolnie to dziewiaty i wszystkia spalily na panewce przy 10-20 karcie przygody jak trzeba bylo wprowadzic jej zasade na kod i funkcje. Fakt latwo wprowadzic czarownice ok nie ma sprawy potem sad kapturowy ok potem sfinksa, ok dalej ale zycze powodzenia przy np. poltergeistrze, szalonym wojowniku, rozbojnikach, nie wspominajac juz o kartach autorskich. A to bedzie dopiero poczatek bo nie wspomnam tutaj o dodatkach.
Jesli uwarzacie dacie sobie jednak rady zycze Powodzenia bede pomagal ile tylko bede mogl, ale naprawde przemyslcie to czy dacie rade.
Na ten temat rozmawialem z ludzmi co pisza naprawde zaawansowane oprogramowania pod www (crm'y dal firm miedzynarodowych, cms'y itp)
wiec mysle ze wiedza co mowia.
Jesli uwarzacie dacie sobie jednak rady zycze Powodzenia bede pomagal ile tylko bede mogl, ale naprawde przemyslcie to czy dacie rade.
Na ten temat rozmawialem z ludzmi co pisza naprawde zaawansowane oprogramowania pod www (crm'y dal firm miedzynarodowych, cms'y itp)
wiec mysle ze wiedza co mowia.
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
- Anonim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• MiM (Pojedyncze karty) - Posty: 165
- Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Gamekeeper
Jeśli nie potraficie poradzić sobie z jakąś kartą to ją zostawcie. Podstawka ma 139 kart przygód i też dobrze się grało. Uważam, że powinniście grę wypuszczać na raty czyli, np. na samym początku wersja podstawowa w którą da się już grać, nie musi być tam wiele kart załóżmy że np. kilku poszukiwaczy i 100 kart przygód, które najłatwiej było zrobić. W ten sposób forumowicze będą testowali wasz projekt a wy w międzyczasie będziecie poprawiać błędy, dorabiać nowe karty, opcje i dodatki. Nie róbcie wszystkiego naraz, bo w ten sposób nigdy nie zobaczymy nawet pierwszej nie dopracowanej wersji.Fakt latwo wprowadzic czarownice ok nie ma sprawy potem sad kapturowy ok potem sfinksa, ok dalej ale zycze powodzenia przy np. poltergeistrze, szalonym wojowniku, rozbojnikach, nie wspominajac juz o kartach autorskich.
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Aaaa to chyba że tak, sorki ale widać nie załapałem wszystkiego.
Ja tam nie mam ambicji żeby wprowadzić wszystkie karty jakie do mima wyszły bo to chyba nie możliwe nawet dla profesjonalistów na etacie . Póki co mam wprowadzone jakieś 70-80 kart nie pomne wszystkich i jeszcze tylko pare i kończe (co się będe męczyć nad wymiar 8)).
Dobra a teraz poważne pytanie na ilu graczy planujecie zrobić gre? Ja zastanawiam się nad przedziałem 2-5. Gra z komputerem z przyczyn mojego laictwa jeśli chodzi o AI będzie nie możliwa.
Ja tam nie mam ambicji żeby wprowadzić wszystkie karty jakie do mima wyszły bo to chyba nie możliwe nawet dla profesjonalistów na etacie . Póki co mam wprowadzone jakieś 70-80 kart nie pomne wszystkich i jeszcze tylko pare i kończe (co się będe męczyć nad wymiar 8)).
Dobra a teraz poważne pytanie na ilu graczy planujecie zrobić gre? Ja zastanawiam się nad przedziałem 2-5. Gra z komputerem z przyczyn mojego laictwa jeśli chodzi o AI będzie nie możliwa.
- plazmonik
-
- Posty: 32
- Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam nie¶mia³o propopzycjê:
Na razie 1. gracza! Udostêpnij wersjê w której ³azi siê jednym poszukiwaczem po planszy zbiera przedmioty, walczy itp. Powinno byæ znacznie ³atwiej bez kombinowania z interakcjami - a od razu mo¿na bêdzie testowaæ, pojawi± siê nowe problemy itd...
Potem spokojnie dodawaæ opcjê wielu graczy.
Pozdrawiam i szczerzê gratulujê ¿e wzi±³e¶ siê do roboty zamiast gadaæ
Na razie 1. gracza! Udostêpnij wersjê w której ³azi siê jednym poszukiwaczem po planszy zbiera przedmioty, walczy itp. Powinno byæ znacznie ³atwiej bez kombinowania z interakcjami - a od razu mo¿na bêdzie testowaæ, pojawi± siê nowe problemy itd...
Potem spokojnie dodawaæ opcjê wielu graczy.
Pozdrawiam i szczerzê gratulujê ¿e wzi±³e¶ siê do roboty zamiast gadaæ
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Myślę podobnie jak przedmówca. Tym bardziej że to będzie już coś w stylu wersji dla jednego gracza. Sam świat MiMa jest wystarczająco niebezpieczny żeby można było miło spędzić czas bez towarzystwa innych graczy (poprostu jeden gracz zmaga się tylko z wrogami, zdarzeniami itd) a podczas takiej gry będzie można wyłapać niedoskonałości i błędy. Z czasem się wszystko poprawi i będzie git już dla wielu graczy. Co do limitu 2-5 to myślę że to właśnie taka optymalna liczba w jaką się gra w MiMa bo wiadomo że im więcej graczy tym dłużej czeka się na swoją kolej a do tego jeszcze będzie tylko główna plansza więc szybko wszyscy zaczęli by się zderzać.
Gratuluję no i czekam na rezultaty.
Gratuluję no i czekam na rezultaty.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Sie rozpisałeś... przynajmenij już wszystko wiemyPiecho901 pisze:wogole nie skromnie sesim
To tak najpierw Pochwała dla Mistrza Dzwonów Właśnie mniej więcej takie były moje wyobrażenia do graficznej części MiM Online. Jakieś efekty pracy, do której sam podchodziłem z dystansem. A to z kolei dlatego, że wiele osób pisało pisało... i nic. A tu taka niespodzianka Miłe zaskoczenie.
Jeśli chodzi o karty, to zdają się być największym problemem. Wpisanie, że ta karta ma takie skutki, a tamta takie będzie zdaje się być najżmudniejszym, a zarazem czasochłonnym wyzwaniem. Co do opcji dla jednego gracza... cóż. Jasne, że MiM w pojedynkę to nie to samo co z towarzyszami (coś o tym wiem, w najgorszych stadiach tej choroby grałem sam ) ale można spróbować. Podkreślam jednak, że MiM to nie gra komputerowa, w której chodzi o pokonanie chordy wrogów i dojście do konkretnego celu, a po prostu gra planszowa typu Fantasy, której wielkim atutem jest współzawodnictwo MiM-o wszystko jak już wspomniałem każda wersja będzie gitez. Jak to wyjdzie będziecie wielcy
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Juri
-
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
- Lokalizacja: www.frysztak.pl
- Płeć:
- Wiek: 39
- Kontakt:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Hmm dlaczego ograniczenie jest tylko do 5 kart? Jeżeli chodzi o prezentowanie ilości kart na danym polu to zaproponowałbym jakąś standardową ikonkę karty poprostu z cyferką odpowiadającą ilości kart tam leżących. Po kilknięciu na tą ikonkę gdzieś z boku pojawiałyby się wizerunki kart tam leżących.A co do kart to faktycznie spory problem. U mnie ta funkcja jest mocno ograniczona. Tylko 5 kart na jednym polu. Mam mały problem z Oazą i Rozbójnikami czy kimś tam Confused
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Zmiana tła to tylko kilka minut roboty - więc będzie białe
A z tymi 5 to nie dlatego że się nie mieszczą na polu. Taki problem to nie problem chodzi tutaj o rezerwacje pamięci i szybkość skryptu. U mnie tablica która opisuje karty na planszy jest tworzona nie dynamicznie ale na samym początku rozgrywki, i ma ograniczenie 5 kart na pole. Ale jeszcze może coś z tym zrobie. Acha taka refleksja na koniec gdyby to była jedynie makieta to bym jej nie pokazywał
A z tymi 5 to nie dlatego że się nie mieszczą na polu. Taki problem to nie problem chodzi tutaj o rezerwacje pamięci i szybkość skryptu. U mnie tablica która opisuje karty na planszy jest tworzona nie dynamicznie ale na samym początku rozgrywki, i ma ograniczenie 5 kart na pole. Ale jeszcze może coś z tym zrobie. Acha taka refleksja na koniec gdyby to była jedynie makieta to bym jej nie pokazywał
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 40
- Rejestracja: piątek 28 sty 2005, 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Panowie... Czy wg. was codziennie autorzy powinni pracować i jeszcze do tego dawać dzienne sprawozdania? Czy nie brzmiało by dziwnie "dzisiaj wprowadziłem do gry kartę tego tego i tego, i dostępny jest też już taki a taki poszukiwacz...". Trochę więcej luzu i swobody. Nikt im za to nie płaci, robią to z dobrego serca. Więc nie można wymagać by codzień był sprawozdania. Gdyby było to zlecone za $ to rozumiem, ale wydaje mi się, że prace nie upadły, tylko trwają ew. maleńka przerwa. Taki projekt jest wyzwaniem ogromnym, pochłaniającym masę czasu i jednak raczej długofalowym, co owocuje niesamowitym nakładem pracy. Tyle ode mnie.
P.s Czy klimat inny? Czy ja wiem. Co prawda przed monitorem, ale jednak to te same plansze i te same karty, tyler że skan i to tylko wyświetlane... no dobra ;p klimat inny Ale i tak uważam (już to z pewnością mówiłem) że warto
P.s Czy klimat inny? Czy ja wiem. Co prawda przed monitorem, ale jednak to te same plansze i te same karty, tyler że skan i to tylko wyświetlane... no dobra ;p klimat inny Ale i tak uważam (już to z pewnością mówiłem) że warto
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Wiesz... ja tam wolę grać z ludźmi których widzę (w razie czego można dochodzić swoich racji w konfrontacji bezpośredniej :twisted: ) po kablu to nie to samo... W tym cały klimat, żeby raz na kilka miesięcy zebrać się przy browarze do kupy i pograć ze znajomymi Aczkolwiek jak online to też będę pogrywał w miare możłiwości
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 40
- Rejestracja: piątek 28 sty 2005, 22:32
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Bynajmniej nie chciałem kwestionować sensowności MiM-a on line. Również z przyjemnością w niego zagram. Ale klimat z pewnością będzie inny; bez znajomych; piwko co prawda można wypić, ale do monitora ma to sens chyba znikomy
Na pewno jednak ułatwi to grę w sytuacji, gdy nie uda się zebrać grupy chętnej do grania tradycyjnego.
Na pewno jednak ułatwi to grę w sytuacji, gdy nie uda się zebrać grupy chętnej do grania tradycyjnego.