Tworzenie MiM On-Line

Dyskusje na temat gier komputerowych.
ODPOWIEDZ
motylo [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Kalisz
Płeć:
Wiek: 41

Tworzenie MiM On-Line

Post autor: motylo »

Witam
Pisze pierwszy raz, ale grupe czytam juz od pol roku ;)

Chcialbym pogratulowac zebrania chetnych do tworzenia tej gry, ale...

Sam chcialem z takim projektem wystartowac. Jestem programista i chcialem dokladnie przeniesc wszystkie mozliwosci z MiMa, jednakze problemy pojawily sie przy projektowaniu baz danych. Rozumiem staracie sie to dobrze zrobic, ale nie chce byc zlym prorokiem, mozecie miec problemy. Wszystko jest ok gdy tworzycie np tabele Karta i w niej
- identyfikator - unikalny
- typ karty - np wrog, zdarzenie itp slownikowalne
- rodzaj karty - podziemia miasto, przygoda itp stlownikowalne
- obrazek - tu nie chcialem umieszczac w tabeli ale jako link do pliku z grafika
- tytul
- opis
no i nastepnie dodatkowa tabela karta_instrukcje gdzie byly zawarte komendy co ma zrobic karta

Na wstepie zaczalem projektowac program do tworzenia kart tutaj mam juz utworzony kawalek tego projektu, ostatnio przenosilem go nawet na PHP5 i jakiegos SQLa.

Ale podejrzewam ze beda schody.

Wracajac do innych spraw poruszonych na tym subforum chce poinformowac ze PHP jest server-side, czyli wszystkie operacje beda na serwerze, a okno przegladarki bedzie widziec tylko kod wynikowy.
Dlatego dobrze przemyslany bedzie dzialal na kazdej przegladarce.

I teraz chcialbym zadac najwazniejsze pytanie.
Jak chcecie wprowadzic tryb turowy? Proponowalbym uzycie AJAXa, jednak moze on sie tutaj nie sprawdzic. Co z uzytkownikiem ktorego w tej chwili jest tura i go rozlaczy?

Pytania beda sie rodzic :)

Na razie tylko tyle

Pozdrawiam

P.S. Moge dolaczyc do teamu?? :lol: moze posluze pomoca


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

No to jest dobrze zadane pytanie.

Poniewaz bedzie to dzialalo na sesjach i na kontach uzytkownikow to gra bedzie aktywna doputy dopuki jakis gracz bedzie na sesji a gra sie spalzuje. Osoba rozlaczana laczy sie ponownie loguje i dolacza do gry spowrotem. Detale jeszcze bedzie trzeba dopracowac.


motylo [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Kalisz
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: motylo »

Hmm... raczej nie na sesjach, gdyz za kazdym nowym polaczeniem (zamkniecie i ponowne otwarcie przegladarki) zmienia sie identyfikator sesji. Tutaj lepiej wprowadzic logowanie sie uzytkownika i zapis stanu danej partii. Wowczas bedzie mozna grac przez kilka dni po godzince dzinnie (np z kumplem sie umowic o okreslonych porach).
Na poczatku proponuje skupic sie _tylko_ na kreatorze kart. To moze rozswietlic jaka powinna byc konstrukcja. Utworzyc tabele hmm.. nie moge znalezc nazwy np. reguly i tam:
nazwa, opis, i funkcja (np +x do sily poszukiwacza)
Potem tabela umiejetnosc
i tam powiazanie do reguly i wartosc x (moze byc ujemna)
dzieki temu bylaby wieksza roznorodnosc umiejetnosci.


ODPOWIEDZ