Umiem stworzyć grę

Dyskusje na temat gier komputerowych.
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Może zamiast spierać się o programy , ktoś zacząłby coś robić ?


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
karoll15
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 02 paź 2005, 17:42
Płeć:

Mam obrobione karty.

Post autor: karoll15 »

Mam do podstawki żetony, karty zaklęć, przygód, postaci itd itd. wszystko oprócz planszy. Wszystko zajmuje po spakowaniu 34 MB. Najchętniej przesłałbym to przez emule. Sami ocenicie czy nadaje się to do wykorzystania w grze na PC. Wszystkie karty w dokumencie MS Word. Tutaj link Ed2k do emule : ed2k://|file|magia.rar|35712886|ED1CAAE42ED5F5C163E9F099D0001215|h=QGXDXQM26RKNH54J5TVHXH26ISM2WCIW|/
pozdro


motylo
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Kalisz
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: motylo »

A nie mozesz tego wstawic na jakis serwer albo przez torrenta? bo na osiolku zrodelko wyschlo (pewnie po 4 uzyciach)


--
Motylo
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie moge ściągnąć ...


Obrazek
karoll15
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 02 paź 2005, 17:42
Płeć:

Post autor: karoll15 »

Mogę to wrzucić na serwer, ale niestety nie wiem na jaki :/ obecnie nie mam miejsca na żadnym serwie :/


Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

no dobra też coś napisze

Post autor: bladus »

Witam, jestem nowy na forum, ale nie całkiem nowy z MiMem i tematyką gier/fantastyki ( Kiedyś w LO gralismy z kolegami dokładniej w Magicznego miecza, no ale chodzi że w tego typu rozgrywke... ) i mam taką małą sprawę do ogłoszenia jeśli ktoś może jest zainteresowany.
Otóż czytałem forum, a dokładniej ten temat (MiM na PC) i widać że jeśli kilka grup (jeśli kilka jest, aż tak nie sledziłem niestety) robi coś, pewnie są beta testy (np MiM online) wszystko fajnie, ale widze jedno ale... troche to się dzieje na około. Jako elektonik mam troche pojęcie o tworzeniu aplikacji, "klapaniu koda", mozliwości implementacji (tzn przeniesienia :P ) tego na kompa zadaf fizyki, mechaniki i czego tam jeszcze potrzeba do grania. I czasami zastanawiam sie po cholere męczyć jakieś 3D, jakieś konkretne zasady, czy robić od razu karty postaci które maja 10 umiejętności i trzeba je na papierze rozpisać w 20 linijkach. (przykładów można podać wiele...) w takiej sytuacji po 3 miesiącach walki z direct X i nei wiem z czym jeszcze projekt pada (oczywiście jak ktoś pisze takie coś to spoko :) podałem tylko skrajny przypadek)
Otóz zainteresowany tym co sie dzieje na forum, usiadłem do kompa i coś sobie zaczełem pisać. Od czego zacząć ?? dowiedzieć jakie są możliwe typy kart, jakie typy zdarzen, jakie typy obszarów, jakie rodzaje poruszania po planszy itd... i po nie długim czasie napisałem sobie coś w czym można sobie zrobić plansze, dowolnie połączyć pola, nie jest ważne czy k6 czy w lewo czy w prawo, czy 1 to do góry, mapka taka jest uniwersalna. Do czego zmierzam ?? Kart może i jest 2000 ale i jest typów zdarzeń ?? wiekszosc z nich można rozpisać na elementarne np utrata Wt, albo zdobycie przyjaciela. Taka modułowa konstrukcja bardzo ułatwia robienie podstawki a także dodatków. Każda nowa karta to tylko połączenie kilku istniejących podstawowych skryptów... pewnie sie okaże że tak wszyscy robią :> ale cóż to tylko moja uwaga.. Posiedze sobie jeszcze kilka dni, skoro sesja i po sesji i coś pokaże... środowisko to delphi 7.0 naprawde można w nim pisać cudy :) jeśli ktoś byłby zainteresowany czymś o czym napisałem to prosze :)
pozdrawiam serdecznie całą ekipe forum
PS : aaaaaa i już prawie napisałem tzw Game design document :)


inzynieria
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Witam na forum nowego usera :D
No, czyżby MistrzDwonów miał konkurencję :wink: 3D i szybkie tworzenie kart jest bardzo przekonujące i dlatego z chęcią zobaczę co udało ci się zrobić. Inni userzy z pewnością też :D


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Lehlerex
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 13 lut 2005, 13:36
Lokalizacja: Gotenhafen
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Lehlerex »

Moze jakies screeny ?? :D


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Tak mi się coś zdaje że aby ujrzeć SCREENY najpier musimy mieć to NAPISANE. W innym wypadku to niemożliwe, źle myślę? :lol:


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

witam
w sumie to moge dac screeny z kodem :P
narazie bawie sie w kilka ciekawych rzeczy i chciałem sie zapytac jak wam sie moze podobać grywalność tego. Zamiast robic od razu plansze, postacie, konkretne karty itp zabrałem sie definiowania zdarzeń elementarnych... np mam prosty edytorek do robienia grafu przedstawiajacego kraine. Jak wiemy inne sa zasady poruszania w jaskini, w miescie i na planszy glownej. A tutaj to nie ma problemu.. Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste :P )
Druga sprawa to podam na przykladzie : jak wurzuci sie kostką na ruch, to zamiast tajemniczego znikania bohatera z pola N i pojawiania sie na pole K gracz musi recznie przeklikac tyle pol ile musi (na planszy glownej dzieki temu wybiera sie samemu kierunek ruchu). Zmusza to do klikania wiem ale dzieki temu nie ma sytuacji ze gra przechodzi sie sama. Przeciez podczas gry takiej normalnej po rzucie kostka na ruch musimy sami policzyc pola i zobaczyc gdzie mozna pojsc, i przesunac swoją postać. To taka interakcja wieksza ze swiatem gry... czy jest sens wogole takie cos robic ??
trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza). Właśnie męcze takie fajne przekladanie przedmiotow, chowanie do plecakow, dawanie tragarzowi czy np na konia. Wszytko drag and drop. najbardziej podoba mi sie pomysł z polem na zwierzaka :) zrobiłem taka graficzke prosta zeby jakies ikonki były i wyszla mi z tego krowa :P
PS: aaa i to nie bedzie 3D jak to moglo by wynikac w wczesniejszego posta
pozdrawiam


inzynieria
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Hmm... jeśli to nie ma byc 3D to wychodzi na to że poza zwiększeniem iterakcji z grą poprzez np. "przeklikiwanie" się przez obszary to będzie to taka sama gra jaką zrobił (i wciąż dopracowuje) MistrzDzwonów... a liczyłem na produkt konkurencyjny w większym stopniu :(


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Ueeee bez 3d to lypa panie ;) Nie no żartuję:] konkurencja jest zdrowa bo wymusza jakość ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

no tak 3D w sumie racja bardziej, fajniej, lepiej, ale wiecie ktoś to 3D musi zrobić, a pytanie czy lepiej zrobić coś 2D co wie jak sie zrobic niż zacząć robić 3D i nie zrobić bo sie nie zna dobrze directX ?? no wiadomo :) a zreszta nei dokonca powiedziane wszystko, niech no tylko sie sesja skonczy :)
PS a może byc 3D w znaczeniu widok 3D "bez modeli",czyli widok na swiat jako na plaszyzne, plaskie karty itp (plansza w poziomie, postacie np w pionie stoją) bo to bardzo ulatwi prace... a wyglądać może fajniej


inzynieria
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

No właśnie o coś takiego mi chodziło :D Gdzieś tu nawet ktoś dał link do stronki na której ktoś coś takiego właśnie robił ale projekt chyba upadł. Podobały mi się screeny i w ten sposób wyobrażam sobie MiM Online w 3D.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Właśnie tak to miałoby wyglądać bladus :) Masz tu linka do projektu, który chyba umarł i zobacz jak to tam wyglądało.

http://magiaimiecz.republika.pl/


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

....a zastanawia mnie jeszcze kwestia grafiki, można oczywiscie w takiej sytuacji korzystac z tego co jest w MiMie, ale niektóre krainy są spod różnych rąk, tzn róznych autorów może to dziwnie wygladac.. tzn jak własnie do tego podejsc... ogolnie chciałem powiedziec ze 99% zasad, kart postaci itp chcieliśmy zaczerpnąc z MiMa (z niektorymi pojedynczymi zasadami moze byc roznie w implementacji) wiec nie jest to gra na podstawie... tylko raczej wersja komputerowa, tylko zostaje grafika.. jakby był grafik :) ale to takie moje głosne myslenie
PS : Link o którym mowisz widzialem, to fajnie wyglada, a jestem ciekawe jak z funkcjonalnoscią.


inzynieria
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

w sumie takie "płaskie 3D" nie jest trudne tylko myśle jak zrobić na raz płaskie MENU, czyli interfejs gracza jakies parametry, rzeczy i 3D plansze. Może takie cos ze plansza 3D a wszelka interakcja z ekwipunkiem itp w odzielnym ekranie, tzn juz w trybie 2D albo cos takiego... chyba FPP odpada, ale mi zrobiliście smaczek na 3D:) trzeba pomysleć


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Hehe, a ja to co, pies? Jeszcze siê nie podda³em. :P Co prawda szybko¶æ pisania nie osza³amia, ale robiê to w wolnych chwilach, a zajêæ mam bez liku. I screena te¿ mogê zapodaæ, a co! Docelowo ma byæ pe³na wierno¶æ orygina³owi MiM. Wielki postêpów graficznych nie widaæ, gdy¿ pracowa³em nad takimi duperelami jak np. odwzorowanie czcionki TT itp.

Obrazek

To, co pisze bladus, o grafach, modularno¶ci itp. to s± rzeczy do¶æ oczywiste, je¶li siê w miarê powa¿nie podchodzi to projektu i my¶li o jego sukcesie. Ze swojej strony doda³bym na przyk³ad podzia³ tury na bardzo szczegó³owe etapy i zdarzenia z nimi powi±zane, np. faza przed rzutem kostk±, faza po rzucie, faza przed podjêciem ruchu, faza przed wej¶ciem na pole po¶rednie, faza po wej¶ciu na pole po¶rednie itp... dziesi±tki ró¿nych etapów i mo¿liwo¶ci odpalania triggerów. Zreszt± to temat rzeka, a gdy dojdzie siê do programowania on-line to siê schody zaczynaj±.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Dokładnie takie cuś! Cudo! NIic dodać nic ując nie ma się co rozpisywać i lać wody :]


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

SUPER!!! Tylko co się tak wszyscy upeiracie na tą amazonkę? :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

a mam pytanie ile kolego ghs poświęciłes roboczogodzin (10, 100, 1000) nad projektem i jesli mozna sie zapytac o srodowisko, w sumie to chyba o takim czyms mówilem :) moze nie ma sensu robic tego samego :P pozdrawiam i wracam do nauki bo mam jutro ostatni egzamin na tych studiach :)


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

No czy ja wiem... strzelê, ¿e gdzie¶ ko³o 40. Ale by³o to g³ównie na opanowanie nowej wersji ¶rodowiska, silnika graficznego, którego u¿ywam po raz pierwszy (Irrlich Engine), obróbkê grafiki itp. ¦rodowisko to Microsoft Visual Studio 2005, kod w C++.


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Przedewszystkim witam bladusa w gronie ludzi pocących się nad komputerową adaptacją MiM'a :D (jupi nie jestem sam). Mam tylko kilka uwag. Pomysł z posortowaniem kart (zwłaszcza zdażeń) w tabele, w której byłyby zapisane właściwości kart jest raczej niewykonalny. Karty zdażeń są zbyt odmienne od siebie np. Burza i śpiew syreny, niby to samo ale działa na różnych poszukiwaczy. Przy więkrzości kart trzeba uwzględnić większość cech konkretnego poszukiwacza. No i wrzucenie czarów i przedmiotów do jednego worka to też raczej dziwny pomysł.
trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza)
Możesz mi wierzyć samo zaimplantowanie głupiego miecza może sprawić kłopoty a co dopiero czary które ingerują we wszystkie kwestie rozgrywki.
Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste )
Eee ten tego najwięcej trudności sprawiają właśnie te "skrypty", graficznie plansze robi się szybko. Dobra pozrzędziłem troszkę :P. Tylko nie myśl że jakoś specjalnie się na Ciebie uwziołem, poprostu wiem ile pracy trzeba włożyć żeby najprostrze czynności w tej grze zaczeły "żyć" w komputrze. Tak czy siak życze ci jak najszypszego zakończenia pracy i trzymam kciuki.
ghs nikt o tobie nie zapomniał. Ja tam cały czas Cię dopinguje :wink:

P.S. Jakiś beniaminek ze mnie ludzie po studich się za to biorą a ja jeszcze matury nie mam :D


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

po pierwsze obiektowo po drugie zdarzenia po trzecie modularność i rozpoczęcie pracy z kodem dopiero po napisaniu konspektu tak własnie nauczyli mnie pisać aplikacje, a to nie jest pierwsza. Może to moda, ale dzięki temu naprawde nie ma problemu w robieniu skryptów. Np tragarz jest to i przyjaciel (tzn dziedziczenie po przyjacielu) i transport (po np czymś takim jak muł) i ma obsługe tego i tego (podałem przykład)
Cóż forum jest od tego żeby wymieniać doswiadczenie, więc wiadomo ktoś robi tak a ktoś inny inaczej. Wersja przeglądarkowa ma swoje zalety i wady, tak samo jak wersja że tak powiem "exe". grafika to jest najmniejszy problem zeby mapke narysowac, mi chodzilo o osbluge ruchow, moze podesle jakis moduł do mapki zeby pokazac. wszelkie pomysły jakie mam najpierw robie uwaga w (tutaj śmiech) w game makerze, ponieważ tam wszystko znam i wynik mam właśnie w 10 minut. A potem sie bawie w bardziej ciekawym srodowisku...
wlasnie wrocilem z egzaminu, hehe ludzie nie idzcie na akustyke !! :) trzeba sie z HIWem męczyć :P hehe
pozdrawiam i postaram sie cosik pokazac w najblizszym czasie (ten tydzien)
PS: dzieki za odzew na forum, a myślałem ze tu taka cisza ;P
Ostatnio zmieniony wtorek 07 lut 2006, 13:03 przez bladus, łącznie zmieniany 1 raz.


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

IMVHO grafika to znacznie powa¿niejszy problem ni¿ obs³uga ruchów. Z grafik± jest du¿o zagadnieñ zwi±zane, a ruchy to tylko prosty graf + ewentualne modyfikacje od innych obiektów i po zabawie... No chyba, ¿e kto¶ robi tekstówkê :)


ODPOWIEDZ