Umiem stworzyć grę

Dyskusje na temat gier komputerowych.
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

a mam pytanie ile kolego ghs poświęciłes roboczogodzin (10, 100, 1000) nad projektem i jesli mozna sie zapytac o srodowisko, w sumie to chyba o takim czyms mówilem :) moze nie ma sensu robic tego samego :P pozdrawiam i wracam do nauki bo mam jutro ostatni egzamin na tych studiach :)


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

No czy ja wiem... strzelê, ¿e gdzie¶ ko³o 40. Ale by³o to g³ównie na opanowanie nowej wersji ¶rodowiska, silnika graficznego, którego u¿ywam po raz pierwszy (Irrlich Engine), obróbkê grafiki itp. ¦rodowisko to Microsoft Visual Studio 2005, kod w C++.


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Przedewszystkim witam bladusa w gronie ludzi pocących się nad komputerową adaptacją MiM'a :D (jupi nie jestem sam). Mam tylko kilka uwag. Pomysł z posortowaniem kart (zwłaszcza zdażeń) w tabele, w której byłyby zapisane właściwości kart jest raczej niewykonalny. Karty zdażeń są zbyt odmienne od siebie np. Burza i śpiew syreny, niby to samo ale działa na różnych poszukiwaczy. Przy więkrzości kart trzeba uwzględnić większość cech konkretnego poszukiwacza. No i wrzucenie czarów i przedmiotów do jednego worka to też raczej dziwny pomysł.
trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza)
Możesz mi wierzyć samo zaimplantowanie głupiego miecza może sprawić kłopoty a co dopiero czary które ingerują we wszystkie kwestie rozgrywki.
Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste )
Eee ten tego najwięcej trudności sprawiają właśnie te "skrypty", graficznie plansze robi się szybko. Dobra pozrzędziłem troszkę :P. Tylko nie myśl że jakoś specjalnie się na Ciebie uwziołem, poprostu wiem ile pracy trzeba włożyć żeby najprostrze czynności w tej grze zaczeły "żyć" w komputrze. Tak czy siak życze ci jak najszypszego zakończenia pracy i trzymam kciuki.
ghs nikt o tobie nie zapomniał. Ja tam cały czas Cię dopinguje :wink:

P.S. Jakiś beniaminek ze mnie ludzie po studich się za to biorą a ja jeszcze matury nie mam :D


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

po pierwsze obiektowo po drugie zdarzenia po trzecie modularność i rozpoczęcie pracy z kodem dopiero po napisaniu konspektu tak własnie nauczyli mnie pisać aplikacje, a to nie jest pierwsza. Może to moda, ale dzięki temu naprawde nie ma problemu w robieniu skryptów. Np tragarz jest to i przyjaciel (tzn dziedziczenie po przyjacielu) i transport (po np czymś takim jak muł) i ma obsługe tego i tego (podałem przykład)
Cóż forum jest od tego żeby wymieniać doswiadczenie, więc wiadomo ktoś robi tak a ktoś inny inaczej. Wersja przeglądarkowa ma swoje zalety i wady, tak samo jak wersja że tak powiem "exe". grafika to jest najmniejszy problem zeby mapke narysowac, mi chodzilo o osbluge ruchow, moze podesle jakis moduł do mapki zeby pokazac. wszelkie pomysły jakie mam najpierw robie uwaga w (tutaj śmiech) w game makerze, ponieważ tam wszystko znam i wynik mam właśnie w 10 minut. A potem sie bawie w bardziej ciekawym srodowisku...
wlasnie wrocilem z egzaminu, hehe ludzie nie idzcie na akustyke !! :) trzeba sie z HIWem męczyć :P hehe
pozdrawiam i postaram sie cosik pokazac w najblizszym czasie (ten tydzien)
PS: dzieki za odzew na forum, a myślałem ze tu taka cisza ;P
Ostatnio zmieniony wtorek 07 lut 2006, 13:03 przez bladus, łącznie zmieniany 1 raz.


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

IMVHO grafika to znacznie powa¿niejszy problem ni¿ obs³uga ruchów. Z grafik± jest du¿o zagadnieñ zwi±zane, a ruchy to tylko prosty graf + ewentualne modyfikacje od innych obiektów i po zabawie... No chyba, ¿e kto¶ robi tekstówkê :)


Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

drogi kolego a jaki masz w tej chwili problem z grafiką ? prosze podaj przykład moze bede wiedział :) tak masz racje graf jest prosty ale co masz na mysli mowiac grafike ?? tzn ze masz plaska plansze i cos na niej leżą jakies karty (oczywiscie swiat 3D) i mozna karte podniesc itp, niestety nie wiem jaka masz mechanike obslugi u siebie w grze ( np przenoszenie kart) ale jaki w tym problem ?? zdarzenie klikniecie myszka, puszczenie, przeciaganie itp, zmiana polozenia, obrót kamery ? mouse look ?? to sa problemy z grafiką ?? moze ja nie rozumiem problemu,
prosze o sprostowanie :) moze jestem w błedzie


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Nie chodzi o to, ¿e utkn±³em, ale chodzi o skomplikowano¶æ programowania grafiki. Przyk³adowo rasteryzacja czcionek TrueType. To jest zagadnienie kilka razy wiêksze ni¿ graf po³±czeñ pomiêdzy lokacjami :) Poza tym programowa³e¶ kiedy¶ przy u¿yciu OpenGL albo DirectX? Wiesz co to jest dla przyk³adu macierz przekszta³ceñ?

Albo mo¿e spróbuj na przyk³ad napisaæ algorytm rozmieszczania wielu pionków na jednym polu tak, aby na siebie siê nie nak³ada³y. Albo oprogramowanie kamery - te¿ do¶æ du¿e zagadnienie - ma pod±¿aæ za akcj± na planszach, przy wyborze pola przy ruchu obejmowaæ je wszystkie a do tego u¿ytkownik ma mieæ mo¿liwo¶æ swobodnego jej przesuwania na ¿yczenie (np. po wci¶niêciu Shift). Spróbuj na przyk³ad opisaæ matematycznie (albo w algorytmie) ruch kamery w przestrzeni trójwymiarowej pomiêdzy widokiem jednego pola a drugiego, z uwzglêdnieniem odpowiednich przybli¿eñ i orientacji pól.

P³aska plansza? Proste? Tylko siê wydaje. Dobierz do niej odpowiednie tekstury, które nie zatkaj± pamiêci. Plansza ma format A3 bodaj¿e - to jest w rozdzielczo¶ci 150 dpi prawie 20MB - ³adny kawa³ek obrazka. A plansz jest kilka. Spróbuj wczytaæ sobie planszê A3 w jakim¶ programie graficznym i sobie go edytowaæ - trochê ¶lamazarnie to mo¿e i¶æ, prawda? A co dopiero u¿ywaæ go z ka¿dej mo¿liwej strony w grze. Spróbuj przeskalowaæ tak± planszê w Photoshopie i zobacz ile czasu to zajmie. A gra ma skalowaæ i przekszta³caæ tak± planszê non stop z prêdko¶ci± co najmniej 24 klatek na sekundê. Dobierz odpowiednio mip mapy do tych tekstur. Spraw, aby kana³ alpha z PNG albo TGA by³ prawid³owo wy¶wietlany.

A jeszcze spróbuj to wszystko zrobiæ w DirectX albo OpenGL, które, co by tu nie mówiæ, nie jest zbyt ³atwe do opanowania (matematyka 3D te¿ potrafi zabiæ tutaj klina czasami) - setki parametrów funkcji i ich warto¶ci.

To naprawdê nie jest takie ³atwe jak siê wydaje.


Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

ok spoko podałeś konkretne przykłady, fajnie, pomysle sobie nad tym co i jak...
przykład:
ghs pisze:Spróbuj na przykład opisać matematycznie (albo w algorytmie) ruch kamery w przestrzeni trójwymiarowej pomiędzy widokiem jednego pola a drugiego, z uwzględnieniem odpowiednich przybliżeń i orientacji pól.
ok :) wkońcu tego mnie uczyli :) ciekawe wiesz problemy które opisałeś w dużej mierze schodzą do matmy, do wymyślenia "na kartce" jak to ma działać, moge coś pomóc tylko napisz dokładnie co i jak potrzebujesz :)
jak narazie opisałeś mniej więcej o co CI chodzi z grafą. ale jeśli chodzi o matme 3D to luz, coś sie wymyśli. chyba że stwierdzisz że pomoc CI nie potrzebna. Oczywiście wszystko pisze w dobrej wierze, bo celem jest zrobienie gry a nie konkurencja i pokazanie co kto potrafi. więc prosze bardzo


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Dziêki za chêci :) ale póki co to sobie radzê bez wiêkszych problemów. Te przyk³ady tylko mia³y uzasadniæ moj± tezê, i¿ grafika jest wiêkszym wyzwaniem, ni¿ logiczne porusznie siê po planszy. Ale jeszcze raz dziêkujê za deklaracjê pomocy, kto wie, mo¿e gdzie¶ utknê...


Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

ghs pisze:Dzięki za chęci :)
spoko hehe wiesz fajnie to brzmi :P do już prawie mgr inż mówić dzięki za checi :)
oczywiscie żartuje :) coś pomęcze ten engine o którym pisałes, i sam zobacze ze pewnie masz racje ze to trudne,

PS aaa ja tego sam nei robie :P mam kolege od grafiki :)


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Przepraszam, je¶li ciê urazi³em, byæ mo¿e niezrêcznie siê wyrazi³em. Choæ etap mgr/in¿. mam ju¿ za sob± ³adnych parê lat temu. ;)


Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

ciekawy jest ten Irrlich Engine, strasznie mi sie spodobały funkcje do przesuwania kamery :) tzn move, strife, lift, od razu jakby pod FPP robione, pozatym proste pomieszczenia z jakimis texturami, swiatlami to u mnie smiga na 600 klatek... widze że jednak dobry pomysł i dzieki za wskazanie ciekawej biblioteki


inzynieria
Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

witam, chciałem coś pokazac jaki wielki problem jest z grafiką. Zrobiłem sobie cos takiego (3D.exe) i w sumie to na tym koncze zabawe z grafiką poniewaz całosc sprowadzilem do obslugi swiata 2D (na planszy) i na niej juz są rozgrywane wszelkie kolizje itp... jesli ktos sobie chce zobaczyc to prosze wierze że link zadziała :) nie jest to oczywiście gra tylko sama obsługa swiata 3D, najprostsza interakcja (ruch przesuwanie wyświetlanie itp). jednym słowem wystarczy chcieć

pozdrawiam
http://www.megaupload.com/?d=Z0NV23QD


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Wybacz, ale to siê ma nijak to rzeczywistego zastosowania tego w grze. Jedyne co masz, to niedoskona³e pokazywanie kart (spróbuj na³o¿yæ kartê poszukiwacza na kartê postaci, poza tym u mnie jest trochê skaszanione skalowanie tekstury) w losowych miejscach. No i poruszanie kamery przy pomocy standardowego mechanizmu z Irrlicht. Zupe³nie nie wiem, do czego ma s³u¿yæ rêczne przesuwanie kart. A ju¿ zupe³nie nie rozumiem jak mo¿na opieraj±c siê na tym robiæ MiM.

Spróbuj zrobiæ ca³± planszê i zaimplementuj uk³adanie kart na poszczególnych polach - mo¿e to ci da pewne wyobra¿enie tego, co trzeba zrobiæ.


Awatar użytkownika
bladus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: bladus »

dobra niech będzie. ja po swojemu robie Ty kolego po swojemu prosze bardzo :) konkurencja może wyjść tylko na dobre ;) po zatym nie bede robił to samo co inni bo po co robić dwa takie same projekty ?? jeden bedzie lepszy drugi gorszy najzwyzej i tyle. No cóż masz takie założenia ja mam inne otóż to.. u mnie się karty przesuwa łapką bo to daje duża interakcje z grą a to właśnie jest cechą planszówki, pozatym masz racje ze rysowanie jest źle bo karty są na tej samej wysokosci, wystarczy na stosie zmienic wysokosc karty i działa, o zaraz to zrobie dzieki za uwage :)
pozdrawiam
aa fajne ze link działa

PS: mam doskonałe wyobrazenie co trzeba zrobic poniewaz mam przed sobą 29 stronicowego PDF pod tytułem "konspekt projektu" którego pisałem chyba z dwa tygodnie.


inzynieria
ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

No có¿, z tego wynika, ¿e mamy zupe³nie odmienne podej¶cia do problemu. Czas poka¿e, które lepsze :)


jezykwaw
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 01 kwie 2006, 01:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jezykwaw »

Witam, jestem nowy na tym forum i naturalnie jestem fanem MiM ale nie o tym chciałem. Mam pytanie do ciebie "ghs".Poszperalem i poczytalem na tym forum i wiem ze tworzysz aktualnie gre MiM na silniku Irrlicht. We wczesniejszych postach na poczatku przymierzales sie do stworzenie tej gry przy pomocy Macromedia Flash + sockety do gry sieciowej.Interesuje mnie dlaczego odszedles od tego pomyslu i zainteresowales sie tworzeniem tej gry w C++ ???

Z gory dziekuje za odpowiedz.

P.S Chcialbym tez sie dowiedziec jak tam idą postepy w tworzeniu gry, wszyscy jesteśmy ciekawi , może masz jakąś dla nas niespodzianke w postaci screenow, filmiku , cokolowiek :D.

Pozdrowionka


ghs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11

Post autor: ghs »

Interesuje mnie dlaczego odszedles od tego pomyslu i zainteresowales sie tworzeniem tej gry w C++
Pisz±c w jakim¶ "prawdziwym" jêzyku programowania masz zdecydowanie wiêksze mo¿liwo¶ci. ActionScript jest nieporównywalnie ubo¿szy takiego na przyk³ad Visual C++. Wystarczy porównaæ prawdziwe gry do licznych gierek Flashowych. Trzeba byæ nie lada ekspertem od Flasha, ¿eby zrobiæ dobr±, du¿± grê w nim. Jedynym plusem Flasha jest wiêksza przeno¶no¶æ (a w zasadzie "przegl±darkowo¶æ"). Wszystko inne jest przeciwko Flashowi. Chocia¿by to, ¿e ¿eby pograæ w tak± bardziej skomplikowan± gierkê we Flashu musisz mieæ Internet.
Chcialbym tez sie dowiedziec jak tam id± postepy w tworzeniu gry
Powoli, ale zawsze do przodu ;) Robiê to w wolnych chwilach, których nie mam zbyt wiele, wiêc siê to wlecze, ale ci±gle posuwa siê naprzód.


ODPOWIEDZ