Umiem stworzyć grę
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
- MistrzDzwonow
-
- Posty: 208
- Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 36
- Kontakt:
Przedewszystkim witam bladusa w gronie ludzi pocących się nad komputerową adaptacją MiM'a (jupi nie jestem sam). Mam tylko kilka uwag. Pomysł z posortowaniem kart (zwłaszcza zdażeń) w tabele, w której byłyby zapisane właściwości kart jest raczej niewykonalny. Karty zdażeń są zbyt odmienne od siebie np. Burza i śpiew syreny, niby to samo ale działa na różnych poszukiwaczy. Przy więkrzości kart trzeba uwzględnić większość cech konkretnego poszukiwacza. No i wrzucenie czarów i przedmiotów do jednego worka to też raczej dziwny pomysł.
ghs nikt o tobie nie zapomniał. Ja tam cały czas Cię dopinguje
P.S. Jakiś beniaminek ze mnie ludzie po studich się za to biorą a ja jeszcze matury nie mam
Możesz mi wierzyć samo zaimplantowanie głupiego miecza może sprawić kłopoty a co dopiero czary które ingerują we wszystkie kwestie rozgrywki.trzecia sprawa to ekwipunek (razem z przyjacielami czarami itp) wzoruje sie na tym co jest na forum (karta poszukiwcza)
Eee ten tego najwięcej trudności sprawiają właśnie te "skrypty", graficznie plansze robi się szybko. Dobra pozrzędziłem troszkę . Tylko nie myśl że jakoś specjalnie się na Ciebie uwziołem, poprostu wiem ile pracy trzeba włożyć żeby najprostrze czynności w tej grze zaczeły "żyć" w komputrze. Tak czy siak życze ci jak najszypszego zakończenia pracy i trzymam kciuki.Plansze miasta zrobiłem w 10 minut (bez grafiki oczywiscie, a zdarzenia przypisałem tylko do kokretnych skryptów ktore są narazie że tak powiem puste )
ghs nikt o tobie nie zapomniał. Ja tam cały czas Cię dopinguje
P.S. Jakiś beniaminek ze mnie ludzie po studich się za to biorą a ja jeszcze matury nie mam
Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
po pierwsze obiektowo po drugie zdarzenia po trzecie modularność i rozpoczęcie pracy z kodem dopiero po napisaniu konspektu tak własnie nauczyli mnie pisać aplikacje, a to nie jest pierwsza. Może to moda, ale dzięki temu naprawde nie ma problemu w robieniu skryptów. Np tragarz jest to i przyjaciel (tzn dziedziczenie po przyjacielu) i transport (po np czymś takim jak muł) i ma obsługe tego i tego (podałem przykład)
Cóż forum jest od tego żeby wymieniać doswiadczenie, więc wiadomo ktoś robi tak a ktoś inny inaczej. Wersja przeglądarkowa ma swoje zalety i wady, tak samo jak wersja że tak powiem "exe". grafika to jest najmniejszy problem zeby mapke narysowac, mi chodzilo o osbluge ruchow, moze podesle jakis moduł do mapki zeby pokazac. wszelkie pomysły jakie mam najpierw robie uwaga w (tutaj śmiech) w game makerze, ponieważ tam wszystko znam i wynik mam właśnie w 10 minut. A potem sie bawie w bardziej ciekawym srodowisku...
wlasnie wrocilem z egzaminu, hehe ludzie nie idzcie na akustyke !! trzeba sie z HIWem męczyć hehe
pozdrawiam i postaram sie cosik pokazac w najblizszym czasie (ten tydzien)
PS: dzieki za odzew na forum, a myślałem ze tu taka cisza ;P
Cóż forum jest od tego żeby wymieniać doswiadczenie, więc wiadomo ktoś robi tak a ktoś inny inaczej. Wersja przeglądarkowa ma swoje zalety i wady, tak samo jak wersja że tak powiem "exe". grafika to jest najmniejszy problem zeby mapke narysowac, mi chodzilo o osbluge ruchow, moze podesle jakis moduł do mapki zeby pokazac. wszelkie pomysły jakie mam najpierw robie uwaga w (tutaj śmiech) w game makerze, ponieważ tam wszystko znam i wynik mam właśnie w 10 minut. A potem sie bawie w bardziej ciekawym srodowisku...
wlasnie wrocilem z egzaminu, hehe ludzie nie idzcie na akustyke !! trzeba sie z HIWem męczyć hehe
pozdrawiam i postaram sie cosik pokazac w najblizszym czasie (ten tydzien)
PS: dzieki za odzew na forum, a myślałem ze tu taka cisza ;P
Ostatnio zmieniony wtorek 07 lut 2006, 13:03 przez bladus, łącznie zmieniany 1 raz.
inzynieria
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
drogi kolego a jaki masz w tej chwili problem z grafiką ? prosze podaj przykład moze bede wiedział tak masz racje graf jest prosty ale co masz na mysli mowiac grafike ?? tzn ze masz plaska plansze i cos na niej leżą jakies karty (oczywiscie swiat 3D) i mozna karte podniesc itp, niestety nie wiem jaka masz mechanike obslugi u siebie w grze ( np przenoszenie kart) ale jaki w tym problem ?? zdarzenie klikniecie myszka, puszczenie, przeciaganie itp, zmiana polozenia, obrót kamery ? mouse look ?? to sa problemy z grafiką ?? moze ja nie rozumiem problemu,
prosze o sprostowanie moze jestem w błedzie
prosze o sprostowanie moze jestem w błedzie
inzynieria
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Nie chodzi o to, ¿e utkn±³em, ale chodzi o skomplikowano¶æ programowania grafiki. Przyk³adowo rasteryzacja czcionek TrueType. To jest zagadnienie kilka razy wiêksze ni¿ graf po³±czeñ pomiêdzy lokacjami Poza tym programowa³e¶ kiedy¶ przy u¿yciu OpenGL albo DirectX? Wiesz co to jest dla przyk³adu macierz przekszta³ceñ?
Albo mo¿e spróbuj na przyk³ad napisaæ algorytm rozmieszczania wielu pionków na jednym polu tak, aby na siebie siê nie nak³ada³y. Albo oprogramowanie kamery - te¿ do¶æ du¿e zagadnienie - ma pod±¿aæ za akcj± na planszach, przy wyborze pola przy ruchu obejmowaæ je wszystkie a do tego u¿ytkownik ma mieæ mo¿liwo¶æ swobodnego jej przesuwania na ¿yczenie (np. po wci¶niêciu Shift). Spróbuj na przyk³ad opisaæ matematycznie (albo w algorytmie) ruch kamery w przestrzeni trójwymiarowej pomiêdzy widokiem jednego pola a drugiego, z uwzglêdnieniem odpowiednich przybli¿eñ i orientacji pól.
P³aska plansza? Proste? Tylko siê wydaje. Dobierz do niej odpowiednie tekstury, które nie zatkaj± pamiêci. Plansza ma format A3 bodaj¿e - to jest w rozdzielczo¶ci 150 dpi prawie 20MB - ³adny kawa³ek obrazka. A plansz jest kilka. Spróbuj wczytaæ sobie planszê A3 w jakim¶ programie graficznym i sobie go edytowaæ - trochê ¶lamazarnie to mo¿e i¶æ, prawda? A co dopiero u¿ywaæ go z ka¿dej mo¿liwej strony w grze. Spróbuj przeskalowaæ tak± planszê w Photoshopie i zobacz ile czasu to zajmie. A gra ma skalowaæ i przekszta³caæ tak± planszê non stop z prêdko¶ci± co najmniej 24 klatek na sekundê. Dobierz odpowiednio mip mapy do tych tekstur. Spraw, aby kana³ alpha z PNG albo TGA by³ prawid³owo wy¶wietlany.
A jeszcze spróbuj to wszystko zrobiæ w DirectX albo OpenGL, które, co by tu nie mówiæ, nie jest zbyt ³atwe do opanowania (matematyka 3D te¿ potrafi zabiæ tutaj klina czasami) - setki parametrów funkcji i ich warto¶ci.
To naprawdê nie jest takie ³atwe jak siê wydaje.
Albo mo¿e spróbuj na przyk³ad napisaæ algorytm rozmieszczania wielu pionków na jednym polu tak, aby na siebie siê nie nak³ada³y. Albo oprogramowanie kamery - te¿ do¶æ du¿e zagadnienie - ma pod±¿aæ za akcj± na planszach, przy wyborze pola przy ruchu obejmowaæ je wszystkie a do tego u¿ytkownik ma mieæ mo¿liwo¶æ swobodnego jej przesuwania na ¿yczenie (np. po wci¶niêciu Shift). Spróbuj na przyk³ad opisaæ matematycznie (albo w algorytmie) ruch kamery w przestrzeni trójwymiarowej pomiêdzy widokiem jednego pola a drugiego, z uwzglêdnieniem odpowiednich przybli¿eñ i orientacji pól.
P³aska plansza? Proste? Tylko siê wydaje. Dobierz do niej odpowiednie tekstury, które nie zatkaj± pamiêci. Plansza ma format A3 bodaj¿e - to jest w rozdzielczo¶ci 150 dpi prawie 20MB - ³adny kawa³ek obrazka. A plansz jest kilka. Spróbuj wczytaæ sobie planszê A3 w jakim¶ programie graficznym i sobie go edytowaæ - trochê ¶lamazarnie to mo¿e i¶æ, prawda? A co dopiero u¿ywaæ go z ka¿dej mo¿liwej strony w grze. Spróbuj przeskalowaæ tak± planszê w Photoshopie i zobacz ile czasu to zajmie. A gra ma skalowaæ i przekszta³caæ tak± planszê non stop z prêdko¶ci± co najmniej 24 klatek na sekundê. Dobierz odpowiednio mip mapy do tych tekstur. Spraw, aby kana³ alpha z PNG albo TGA by³ prawid³owo wy¶wietlany.
A jeszcze spróbuj to wszystko zrobiæ w DirectX albo OpenGL, które, co by tu nie mówiæ, nie jest zbyt ³atwe do opanowania (matematyka 3D te¿ potrafi zabiæ tutaj klina czasami) - setki parametrów funkcji i ich warto¶ci.
To naprawdê nie jest takie ³atwe jak siê wydaje.
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
ok spoko podałeś konkretne przykłady, fajnie, pomysle sobie nad tym co i jak...
przykład:
jak narazie opisałeś mniej więcej o co CI chodzi z grafą. ale jeśli chodzi o matme 3D to luz, coś sie wymyśli. chyba że stwierdzisz że pomoc CI nie potrzebna. Oczywiście wszystko pisze w dobrej wierze, bo celem jest zrobienie gry a nie konkurencja i pokazanie co kto potrafi. więc prosze bardzo
przykład:
ok wkońcu tego mnie uczyli ciekawe wiesz problemy które opisałeś w dużej mierze schodzą do matmy, do wymyślenia "na kartce" jak to ma działać, moge coś pomóc tylko napisz dokładnie co i jak potrzebujeszghs pisze:Spróbuj na przykład opisać matematycznie (albo w algorytmie) ruch kamery w przestrzeni trójwymiarowej pomiędzy widokiem jednego pola a drugiego, z uwzględnieniem odpowiednich przybliżeń i orientacji pól.
jak narazie opisałeś mniej więcej o co CI chodzi z grafą. ale jeśli chodzi o matme 3D to luz, coś sie wymyśli. chyba że stwierdzisz że pomoc CI nie potrzebna. Oczywiście wszystko pisze w dobrej wierze, bo celem jest zrobienie gry a nie konkurencja i pokazanie co kto potrafi. więc prosze bardzo
inzynieria
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
ciekawy jest ten Irrlich Engine, strasznie mi sie spodobały funkcje do przesuwania kamery tzn move, strife, lift, od razu jakby pod FPP robione, pozatym proste pomieszczenia z jakimis texturami, swiatlami to u mnie smiga na 600 klatek... widze że jednak dobry pomysł i dzieki za wskazanie ciekawej biblioteki
inzynieria
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
witam, chciałem coś pokazac jaki wielki problem jest z grafiką. Zrobiłem sobie cos takiego (3D.exe) i w sumie to na tym koncze zabawe z grafiką poniewaz całosc sprowadzilem do obslugi swiata 2D (na planszy) i na niej juz są rozgrywane wszelkie kolizje itp... jesli ktos sobie chce zobaczyc to prosze wierze że link zadziała nie jest to oczywiście gra tylko sama obsługa swiata 3D, najprostsza interakcja (ruch przesuwanie wyświetlanie itp). jednym słowem wystarczy chcieć
pozdrawiam
http://www.megaupload.com/?d=Z0NV23QD
pozdrawiam
http://www.megaupload.com/?d=Z0NV23QD
inzynieria
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Wybacz, ale to siê ma nijak to rzeczywistego zastosowania tego w grze. Jedyne co masz, to niedoskona³e pokazywanie kart (spróbuj na³o¿yæ kartê poszukiwacza na kartê postaci, poza tym u mnie jest trochê skaszanione skalowanie tekstury) w losowych miejscach. No i poruszanie kamery przy pomocy standardowego mechanizmu z Irrlicht. Zupe³nie nie wiem, do czego ma s³u¿yæ rêczne przesuwanie kart. A ju¿ zupe³nie nie rozumiem jak mo¿na opieraj±c siê na tym robiæ MiM.
Spróbuj zrobiæ ca³± planszê i zaimplementuj uk³adanie kart na poszczególnych polach - mo¿e to ci da pewne wyobra¿enie tego, co trzeba zrobiæ.
Spróbuj zrobiæ ca³± planszê i zaimplementuj uk³adanie kart na poszczególnych polach - mo¿e to ci da pewne wyobra¿enie tego, co trzeba zrobiæ.
- bladus
-
- Posty: 21
- Rejestracja: wtorek 31 sty 2006, 02:00
- Lokalizacja: Wroclaw
- Płeć:
- Wiek: 41
dobra niech będzie. ja po swojemu robie Ty kolego po swojemu prosze bardzo konkurencja może wyjść tylko na dobre po zatym nie bede robił to samo co inni bo po co robić dwa takie same projekty ?? jeden bedzie lepszy drugi gorszy najzwyzej i tyle. No cóż masz takie założenia ja mam inne otóż to.. u mnie się karty przesuwa łapką bo to daje duża interakcje z grą a to właśnie jest cechą planszówki, pozatym masz racje ze rysowanie jest źle bo karty są na tej samej wysokosci, wystarczy na stosie zmienic wysokosc karty i działa, o zaraz to zrobie dzieki za uwage
pozdrawiam
aa fajne ze link działa
PS: mam doskonałe wyobrazenie co trzeba zrobic poniewaz mam przed sobą 29 stronicowego PDF pod tytułem "konspekt projektu" którego pisałem chyba z dwa tygodnie.
pozdrawiam
aa fajne ze link działa
PS: mam doskonałe wyobrazenie co trzeba zrobic poniewaz mam przed sobą 29 stronicowego PDF pod tytułem "konspekt projektu" którego pisałem chyba z dwa tygodnie.
inzynieria
-
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sobota 01 kwie 2006, 01:42
- Lokalizacja: Warszawa
Witam, jestem nowy na tym forum i naturalnie jestem fanem MiM ale nie o tym chciałem. Mam pytanie do ciebie "ghs".Poszperalem i poczytalem na tym forum i wiem ze tworzysz aktualnie gre MiM na silniku Irrlicht. We wczesniejszych postach na poczatku przymierzales sie do stworzenie tej gry przy pomocy Macromedia Flash + sockety do gry sieciowej.Interesuje mnie dlaczego odszedles od tego pomyslu i zainteresowales sie tworzeniem tej gry w C++ ???
Z gory dziekuje za odpowiedz.
P.S Chcialbym tez sie dowiedziec jak tam idą postepy w tworzeniu gry, wszyscy jesteśmy ciekawi , może masz jakąś dla nas niespodzianke w postaci screenow, filmiku , cokolowiek .
Pozdrowionka
Z gory dziekuje za odpowiedz.
P.S Chcialbym tez sie dowiedziec jak tam idą postepy w tworzeniu gry, wszyscy jesteśmy ciekawi , może masz jakąś dla nas niespodzianke w postaci screenow, filmiku , cokolowiek .
Pozdrowionka
-
-
- Posty: 42
- Rejestracja: piątek 07 paź 2005, 13:11
Pisz±c w jakim¶ "prawdziwym" jêzyku programowania masz zdecydowanie wiêksze mo¿liwo¶ci. ActionScript jest nieporównywalnie ubo¿szy takiego na przyk³ad Visual C++. Wystarczy porównaæ prawdziwe gry do licznych gierek Flashowych. Trzeba byæ nie lada ekspertem od Flasha, ¿eby zrobiæ dobr±, du¿± grê w nim. Jedynym plusem Flasha jest wiêksza przeno¶no¶æ (a w zasadzie "przegl±darkowo¶æ"). Wszystko inne jest przeciwko Flashowi. Chocia¿by to, ¿e ¿eby pograæ w tak± bardziej skomplikowan± gierkê we Flashu musisz mieæ Internet.Interesuje mnie dlaczego odszedles od tego pomyslu i zainteresowales sie tworzeniem tej gry w C++
Powoli, ale zawsze do przodu Robiê to w wolnych chwilach, których nie mam zbyt wiele, wiêc siê to wlecze, ale ci±gle posuwa siê naprzód.Chcialbym tez sie dowiedziec jak tam id± postepy w tworzeniu gry