Strona 1 z 1

ZunTzu - zbalansujmy to co mamy.

: środa 06 mar 2013, 21:13
autor: Shrek
Przede wszystkim wielkie podziękowania dla Chaosa i Gieferga, za pracę i trud włożony w cyfrową wersję Magii i Miecza, jaki już włożyliście, ale nie spoczywajcie na laurach.

Cyfrowa wersja ma błędy, kiedyś wyłapany został problem z Łopatą, Mapą, Żyrokompasem i czymś tam jeszcze. Wczoraj wyszły także błędy przy kartach - Gryfon walczący Mocą, czy jakiś wróg, oznaczony jako nieznajomy.

Do tego doszły także problemy z Legendarnymi przedmiotami i przyjaciółmi - to, te, które po użyciu odchodzą. Można tutaj wypisać, które z nich do takowych należą.

Moją propozycją jest to, aby przedmiotami legendarnymi, były tylko te, które można wyciągnąć z kart przygody, zaś wszystkie pozostałe, niech będą bonusami, za badanie pozostałych krain.

Sprawa kolejna - profesja arcymag - czyli utrudnienie stania się nim. Opcja Chaosa, to by odrzucić magiczny przedmiot i rzucić na k6 4 -6 by się nim stać.
Dla mnie opcja stracenia magicznego przedmiotu i ni dostania nic w zamian jest zbyt duża i nieopłacalna.

Dlatego ja wolałbym coś takiego:
1) Opłata 2 msz złota, by przejść test magiczny. Rzucić 2k6, a wynik mniejszy niż Twoja całkowita moc pozwala Ci stać się Arcymagiem. Aby jednak otrzymać ten tytuł, musisz zostawić magiczny przedmiot, jako dar da swojej nowej gildii.

2) Rzut k6, opłata tylko msz, ile wyniesie wynik. Rzucenie kostką 1,2,3 nic się nie dzieję ( po za stratą złota), 4,5,6 zostanie arcymagiem. Późnej pozbywamy się przedmiotu magicznego i wyruszamy w świat.


Do tego osłabienie niektórych postaci, może polepszenie innych.

: czwartek 07 mar 2013, 14:12
autor: Mały Nemo
Shrek pisze:1) Opłata 2 msz złota, by przejść test magiczny. Rzucić 2k6, a wynik mniejszy niż Twoja całkowita moc pozwala Ci stać się Arcymagiem. Aby jednak otrzymać ten tytuł, musisz zostawić magiczny przedmiot, jako dar da swojej nowej gildii.

2) Rzut k6, opłata tylko msz, ile wyniesie wynik. Rzucenie kostką 1,2,3 nic się nie dzieję ( po za stratą złota), 4,5,6 zostanie arcymagiem. Późnej pozbywamy się przedmiotu magicznego i wyruszamy w świat.
Ja bym to połączył:

Płacisz 2 MZ i rzucasz k6:
1-3) Figa
4-6) Oddaj Magiczny Przedmiot, by stać się Arcymagiem, lub figa.

: czwartek 07 mar 2013, 15:42
autor: Shrek
Nemomon, tylko, czy wtedy każdy, nawet mało rozwinięty Troll miałby szanse stać się bądź co bądź, potęgą wśród magików.

Co gorsza, 1 bazowej mocy + 2 od profesji Arcymaga, daje 3, a to nie pozwala na posiadanie 2 czarów jednocześnie.

: czwartek 07 mar 2013, 15:51
autor: Mały Nemo
Wiesz, w obecnej formie Troll także może stać się Arcymagiem i najwyraźniej oryginalnej grze to nie przeszkadzało ;).

k6 MZ to trochę za dużo i zbyt losowo. Stała wartość zawsze lepsza niźli luck based.

: piątek 08 mar 2013, 11:10
autor: Chaos
Opcja Nemomona mi bardziej pasuje.

: piątek 08 mar 2013, 21:34
autor: Artownik
Bez względu na to czy Profesje zastępują zdolności oryginalnych Poszukiwaczy, czy też się dodają, to i tak stanowią bardzo twardy element rozwoju postaci. Bo albo słabsi będą chcieli zastąpić oryginalnych lepszymi profesjami albo będzie istny wyścig po nie.


W praktyce Profesje powinny być po prostu elementem losowym, który może się pojawić w jakiejś rozgrywce, ale nie musi (z szansą na faktycznie zaistnienie). Tak więc wskazane jest, żeby je przenieść do kart i zrobić na zasadzie Mistrza Złodziei.