Strona 1 z 1

Zasady Gry na Zuntzu

: poniedziałek 11 lut 2013, 02:21
autor: Alan
Temat zakładam aby w jednym miejscu spisać zasady,wyjątki oraz tym podobne aspekty gry.
Celem jest ograniczenie dyskusji w czasie gry oraz zaznajomienie nowych graczy z tematem.
Początkowo proponuję burzę mózgów,później spisze się zasady w formie np.punktów

: poniedziałek 11 lut 2013, 02:30
autor: Mały Nemo
Przeniosłem temat do ukrytego forum, coby się nie wtrącały osoby niepowołane, co nie mają pojęcia o grze.

: poniedziałek 11 lut 2013, 20:56
autor: Chaos
Ok to zacznijmy od początku.
Losowanie postaci - każdy z graczy wyciąga z talii 3 zakryte karty Poszukiwaczy i chowa je do "ukrytej reki" wybiera 1 z nich a 2 pozostałe wykłada ZAKRYTE na "stół" dopiero gdy WSZYSCY uczestnicy odłożą nieużywane karty wykładamy wybraną kartę Poszukiwacza. Kolejność ruchu: Host pierwszy a pozostali użytkownicy w kolejności dołączenia do gry czyli tak jak są widoczni u Hosta po lewej stronie pod kostkami. Sporne kwestie rozwiązujemy na shoutboxie głosując tak /nie, a jeżeli jest remis decyduje rzut kostką k6 : 1-3=nie/4-6=tak kostką rzuca Host. Karty przegięte - po użyciu rzut kostką 1-3 przedmiot się rozpada/przyjaciel odchodzi 4-6 można będzie ponownie użyć. Gracz który polegnie losuje 1 kartę poszukiwacza i dołącza do gry tracąc 1 turę.

: środa 13 lut 2013, 20:21
autor: Alan
Co do większości zasad się zgadzam,osobiście jestem zwolennikiem losowania tylko jednej
Postaci.

Następna kwestia to zwierzęta.
Niektórzy proponują traktować ich jako Przyjaciół.
Mi osobiście takie podejście nie pasuje i proponuję traktować ich jako Przedmiot
którego nie możesz nigdzie schować(ukryta kieszeń,plecak itp) to znaczy musisz
go trzymać na jednym ze "swoich" slotów

Kolejna kwestia to ilość slotów na Przedmioty,jestem za standardowymi czterema

Wymiana Trofeów na punkty
Tylko i wyłącznie według zasady 2x,nadmiar punktów przepada

Ja z Wojtkiem gramy w MM że wszystkie przedmioty pozwalające nosić
dowolną ilość przedmiotów ograniczamy do 12,to i tak bardzo dużo

: niedziela 17 lut 2013, 18:16
autor: arai
A ja uważam, że lepiej i logiczniej jak zwierzęta są przyjaciółmi.

: niedziela 17 lut 2013, 21:53
autor: Sporek
arai pisze:A ja uważam, że lepiej i logiczniej jak zwierzęta są przyjaciółmi.
Zgadzam się z tym. Co do slotów: można grać na 5 lub 6, wtedy gdy były 4 sloty to było pełno kłótni. Oczywiście 1 zbroja, miecz i reszta przedmioty. Co do wymieniania na punkty: W sumie uczciwie z tym dwa razy, nadmiar przepada, ale może nadmiar wyliczać jednak ?

: poniedziałek 18 lut 2013, 01:47
autor: arai
Nie, nadmiar zawsze przepadał i nie widzę sensu w komplikowaniu tego ;)

: wtorek 05 mar 2013, 14:10
autor: Shrek
Ja z kolei grałem w Magcznym Mieczu tak, że karty specjalne ( czyli potrzebne do zakończenia rozgrywki - w tym przypadku Miecz Nemed, Tarcza Tolimana, runy bóstw podziemnego świata, czy Magiczny Kryształ), nie wliczały się do ogólnej puli noszenia przedmiotów - w wersji ZunTzu z MiM, za takie przedmioty można uznać talizman, czy papiery podróżne.

Co do przedmiotów na wozach, etc. Stosunkowo mało jest przedmiotów, które dają bonus do siły/mocy, z samego faktu bycia na wozie/mule etc.