Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Żetony Losu.

Czyli projekty i pomysły dotyczące odtworzenia Talismana na PC.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 467
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Żetony Losu.

Post autor: Chaos » piątek 01 lut 2013, 01:42

Wprowadzenie żetonów zmniejszy w pewnym stopniu "umieralność" postaci. Dzięki nim też można bardziej postacie zbalansować dając im na start proporcjonalne ilości w zależności od specjalnych zdolności.



Shrek
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 00:41
Lokalizacja: z Domu
Płeć:

Post autor: Shrek » środa 06 mar 2013, 20:32

NIE!!!!
Wprowadzeniu żetonów losu jestem bardzo mocno przeciwny.

Czym jest żeton losu?? Z tego co tłumaczył mi Chaos, jest to możliwość przerzucenie jednego rzutu kostką, tak, by zmienić jego niekorzystny wynik - czy to podczas modlitwy w świątyni, czy podczas walki, czy podczas ruchu. Jak można się łatwo domyślić, pozwala to teoretycznie dłużej przeżyć postaci.

Czym jest w rzeczywistości - atutem, który daje KAŻDEJ, dłużej grającej postaci opcje na nieśmiertelność. Dodatkowo minimalizuje element losowości, która w grach, gdzie rzuca się kostkami, musi mieć jakieś elementy randomizujące rozgrywkę.

Nie wiem jak w samym MiMie, ale w dodatku Krypta upiorów, były obszary, które w wyniku rzutu kostką, powodowały zakończenie rozgrywki, bez względu na ogólną siłę, przez poszukiwacza. Jasne, komuś może wydawać się to nieodpowiednie i niesprawiedliwe, jednakże nagroda z dojście do celu, była warta takiego ryzyka. Co gorsza, przy sile/mocy rzędu 10 - 15, mało który potwór był w stanie nam w jakimś sposób nabruździć. W przypadku żetonów losu, takie sytuacji by w zasadzie zniknęły, powodując tworzenie silnych postaci, jeszcze silniejszymi. A co jak do tego dodamy jeszcze możliwość zbierania tychże punktów losu, podczas wędrówki ??

Jasne, rozumiem, że może kogoś denerwować fakt, grania postacią, która w ciągu 5 - 8 tur, straci swoje 4 punkty wytrzymałości, ale skoro, ktoś ma pecha, lub pcha się tam, gdzie nie powinien, to nie dziwota, że szybko ginie, a punkt losu pozwala takiej "ofierze losu" niepotrzebnie egzystować. Po za tym, to nie turniej, tylko przyjacielska zabawa z elementami rywalizacji - zabili Ci poszukiwacza, trudno losujesz następnego i po kłopocie.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19169
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » środa 06 mar 2013, 20:35

Shrek pisze:Co gorsza, przy sile/mocy rzędu 10 - 15, mało który potwór był w stanie nam w jakimś sposób nabruździć. W przypadku żetonów losu, takie sytuacji by w zasadzie zniknęły, powodując tworzenie silnych postaci, jeszcze silniejszymi.
Nie całkiem, na ZunTzu gramy z kartami walki, a tych nie dało by się "przerzucić", używając punktu Losu. W zasadzie podczas walki tych punktów Losu w ogóle by nie było widać (bo t am nie używa się kości).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Shrek
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 00:41
Lokalizacja: z Domu
Płeć:

Post autor: Shrek » środa 06 mar 2013, 20:54

Nemomon, nie chodzi mi o sam system walki, ale wyobraź sobie sytuacje - poszukiwacz przeciwnika 16/12 stoi na oazie, posiadając Gandalfa, od groma ekwipunku, nie posiadając niestety w swoich zasobach, ani butelki wody, ani świętego Graala. Ma tylko jeden punkt wytrzymałości, a sam jest tak obładowany, że nie sposób go zabić. Wyrzuca jeden ( prawdopodobieństwo 1/6, zaś z żetonem losu to "tylko" 1/12), niestety, musi trafić na pustynie, więc zginie. Innej opcji, na zabicie go nie ma, a sam poszukiwacz, może grać mniej roztropnie właśnie z powodu posiadania możliwości przerzutu.

A co w przypadku przerzutu w Skarbcu z podziemi ??

Możliwości rzucania kostką jest naprawdę sporo, a same rzuty kostką w walce to stosunkowo niewielki odsetek.

Skoro chcesz podnieść przeżywalność graczy, lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czegoś na przykładzie punktów przeznaczenie ( jak w systemie RPG Earthdawn) to znaczy, w momencie, gdy będziesz musiał zginąć - wtedy i tylko wtedy - możesz wykorzystać ten punkt, by wybawić się z opresji. Twoje przedmioty ( i trofea) zostają zniszczone - (zabrała je śmierć, jako zapłata za twoje życie, spadły w przepaść, czy cokolwiek innego), przyjaciele odeszli, a Ty sam tracąc 2, 3, 5 ( tutaj do ustalenia) tur, regenerujesz się mając 1 punkt wytrzymałości. Rzecz jasna takowych punktów nie dałoby się zbierać, ani nawet regenerować ( w końcu to jest uśmiech losu, a on nie uśmiecha się zbyt często). Dzięki temu wzrośnie przeżywalność, a wydaje mi się, że nie będzie aż takie mocne w stosunku do tych bardziej wybustowanych postaci. Do tego można dodać obostrzenie, że tyczy się to, tylko punktów straconych poprzez badanie obszarów. Bezpośrednie zakończenie rozgrywki - nie daje możliwości ucieczki, przed niechybnym końcem.



Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 467
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos » czwartek 07 mar 2013, 14:05

Wymyśliłem coś innego - będą 2 rodzaje żetonów Losu, szczęścia i pecha w drugim przypadku jeżeli poszukiwacz będzie posiadał żeton pecha inny z graczy może zażądać aby powtórzył "szczęśliwy rzut", mogą wyniknąć z tego zabawne sytuacje.



ODPOWIEDZ