Żetony Losu.
- Chaos
-
-
Spis dodatków autora:
• MiM na ZunTzu - Posty: 479
- Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
- Lokalizacja: Bajlandia
- Płeć:
- Kontakt:
Żetony Losu.
Wprowadzenie żetonów zmniejszy w pewnym stopniu "umieralność" postaci. Dzięki nim też można bardziej postacie zbalansować dając im na start proporcjonalne ilości w zależności od specjalnych zdolności.
WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 00:41
- Lokalizacja: z Domu
- Płeć:
NIE!!!!
Wprowadzeniu żetonów losu jestem bardzo mocno przeciwny.
Czym jest żeton losu?? Z tego co tłumaczył mi Chaos, jest to możliwość przerzucenie jednego rzutu kostką, tak, by zmienić jego niekorzystny wynik - czy to podczas modlitwy w świątyni, czy podczas walki, czy podczas ruchu. Jak można się łatwo domyślić, pozwala to teoretycznie dłużej przeżyć postaci.
Czym jest w rzeczywistości - atutem, który daje KAŻDEJ, dłużej grającej postaci opcje na nieśmiertelność. Dodatkowo minimalizuje element losowości, która w grach, gdzie rzuca się kostkami, musi mieć jakieś elementy randomizujące rozgrywkę.
Nie wiem jak w samym MiMie, ale w dodatku Krypta upiorów, były obszary, które w wyniku rzutu kostką, powodowały zakończenie rozgrywki, bez względu na ogólną siłę, przez poszukiwacza. Jasne, komuś może wydawać się to nieodpowiednie i niesprawiedliwe, jednakże nagroda z dojście do celu, była warta takiego ryzyka. Co gorsza, przy sile/mocy rzędu 10 - 15, mało który potwór był w stanie nam w jakimś sposób nabruździć. W przypadku żetonów losu, takie sytuacji by w zasadzie zniknęły, powodując tworzenie silnych postaci, jeszcze silniejszymi. A co jak do tego dodamy jeszcze możliwość zbierania tychże punktów losu, podczas wędrówki ??
Jasne, rozumiem, że może kogoś denerwować fakt, grania postacią, która w ciągu 5 - 8 tur, straci swoje 4 punkty wytrzymałości, ale skoro, ktoś ma pecha, lub pcha się tam, gdzie nie powinien, to nie dziwota, że szybko ginie, a punkt losu pozwala takiej "ofierze losu" niepotrzebnie egzystować. Po za tym, to nie turniej, tylko przyjacielska zabawa z elementami rywalizacji - zabili Ci poszukiwacza, trudno losujesz następnego i po kłopocie.
Wprowadzeniu żetonów losu jestem bardzo mocno przeciwny.
Czym jest żeton losu?? Z tego co tłumaczył mi Chaos, jest to możliwość przerzucenie jednego rzutu kostką, tak, by zmienić jego niekorzystny wynik - czy to podczas modlitwy w świątyni, czy podczas walki, czy podczas ruchu. Jak można się łatwo domyślić, pozwala to teoretycznie dłużej przeżyć postaci.
Czym jest w rzeczywistości - atutem, który daje KAŻDEJ, dłużej grającej postaci opcje na nieśmiertelność. Dodatkowo minimalizuje element losowości, która w grach, gdzie rzuca się kostkami, musi mieć jakieś elementy randomizujące rozgrywkę.
Nie wiem jak w samym MiMie, ale w dodatku Krypta upiorów, były obszary, które w wyniku rzutu kostką, powodowały zakończenie rozgrywki, bez względu na ogólną siłę, przez poszukiwacza. Jasne, komuś może wydawać się to nieodpowiednie i niesprawiedliwe, jednakże nagroda z dojście do celu, była warta takiego ryzyka. Co gorsza, przy sile/mocy rzędu 10 - 15, mało który potwór był w stanie nam w jakimś sposób nabruździć. W przypadku żetonów losu, takie sytuacji by w zasadzie zniknęły, powodując tworzenie silnych postaci, jeszcze silniejszymi. A co jak do tego dodamy jeszcze możliwość zbierania tychże punktów losu, podczas wędrówki ??
Jasne, rozumiem, że może kogoś denerwować fakt, grania postacią, która w ciągu 5 - 8 tur, straci swoje 4 punkty wytrzymałości, ale skoro, ktoś ma pecha, lub pcha się tam, gdzie nie powinien, to nie dziwota, że szybko ginie, a punkt losu pozwala takiej "ofierze losu" niepotrzebnie egzystować. Po za tym, to nie turniej, tylko przyjacielska zabawa z elementami rywalizacji - zabili Ci poszukiwacza, trudno losujesz następnego i po kłopocie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie całkiem, na ZunTzu gramy z kartami walki, a tych nie dało by się "przerzucić", używając punktu Losu. W zasadzie podczas walki tych punktów Losu w ogóle by nie było widać (bo t am nie używa się kości).Shrek pisze:Co gorsza, przy sile/mocy rzędu 10 - 15, mało który potwór był w stanie nam w jakimś sposób nabruździć. W przypadku żetonów losu, takie sytuacji by w zasadzie zniknęły, powodując tworzenie silnych postaci, jeszcze silniejszymi.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 00:41
- Lokalizacja: z Domu
- Płeć:
Nemomon, nie chodzi mi o sam system walki, ale wyobraź sobie sytuacje - poszukiwacz przeciwnika 16/12 stoi na oazie, posiadając Gandalfa, od groma ekwipunku, nie posiadając niestety w swoich zasobach, ani butelki wody, ani świętego Graala. Ma tylko jeden punkt wytrzymałości, a sam jest tak obładowany, że nie sposób go zabić. Wyrzuca jeden ( prawdopodobieństwo 1/6, zaś z żetonem losu to "tylko" 1/12), niestety, musi trafić na pustynie, więc zginie. Innej opcji, na zabicie go nie ma, a sam poszukiwacz, może grać mniej roztropnie właśnie z powodu posiadania możliwości przerzutu.
A co w przypadku przerzutu w Skarbcu z podziemi ??
Możliwości rzucania kostką jest naprawdę sporo, a same rzuty kostką w walce to stosunkowo niewielki odsetek.
Skoro chcesz podnieść przeżywalność graczy, lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czegoś na przykładzie punktów przeznaczenie ( jak w systemie RPG Earthdawn) to znaczy, w momencie, gdy będziesz musiał zginąć - wtedy i tylko wtedy - możesz wykorzystać ten punkt, by wybawić się z opresji. Twoje przedmioty ( i trofea) zostają zniszczone - (zabrała je śmierć, jako zapłata za twoje życie, spadły w przepaść, czy cokolwiek innego), przyjaciele odeszli, a Ty sam tracąc 2, 3, 5 ( tutaj do ustalenia) tur, regenerujesz się mając 1 punkt wytrzymałości. Rzecz jasna takowych punktów nie dałoby się zbierać, ani nawet regenerować ( w końcu to jest uśmiech losu, a on nie uśmiecha się zbyt często). Dzięki temu wzrośnie przeżywalność, a wydaje mi się, że nie będzie aż takie mocne w stosunku do tych bardziej wybustowanych postaci. Do tego można dodać obostrzenie, że tyczy się to, tylko punktów straconych poprzez badanie obszarów. Bezpośrednie zakończenie rozgrywki - nie daje możliwości ucieczki, przed niechybnym końcem.
A co w przypadku przerzutu w Skarbcu z podziemi ??
Możliwości rzucania kostką jest naprawdę sporo, a same rzuty kostką w walce to stosunkowo niewielki odsetek.
Skoro chcesz podnieść przeżywalność graczy, lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czegoś na przykładzie punktów przeznaczenie ( jak w systemie RPG Earthdawn) to znaczy, w momencie, gdy będziesz musiał zginąć - wtedy i tylko wtedy - możesz wykorzystać ten punkt, by wybawić się z opresji. Twoje przedmioty ( i trofea) zostają zniszczone - (zabrała je śmierć, jako zapłata za twoje życie, spadły w przepaść, czy cokolwiek innego), przyjaciele odeszli, a Ty sam tracąc 2, 3, 5 ( tutaj do ustalenia) tur, regenerujesz się mając 1 punkt wytrzymałości. Rzecz jasna takowych punktów nie dałoby się zbierać, ani nawet regenerować ( w końcu to jest uśmiech losu, a on nie uśmiecha się zbyt często). Dzięki temu wzrośnie przeżywalność, a wydaje mi się, że nie będzie aż takie mocne w stosunku do tych bardziej wybustowanych postaci. Do tego można dodać obostrzenie, że tyczy się to, tylko punktów straconych poprzez badanie obszarów. Bezpośrednie zakończenie rozgrywki - nie daje możliwości ucieczki, przed niechybnym końcem.
- Chaos
-
-
Spis dodatków autora:
• MiM na ZunTzu - Posty: 479
- Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
- Lokalizacja: Bajlandia
- Płeć:
- Kontakt:
Wymyśliłem coś innego - będą 2 rodzaje żetonów Losu, szczęścia i pecha w drugim przypadku jeżeli poszukiwacz będzie posiadał żeton pecha inny z graczy może zażądać aby powtórzył "szczęśliwy rzut", mogą wyniknąć z tego zabawne sytuacje.
WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos