Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Przedmioty

Czyli projekty i pomysły dotyczące odtworzenia Talismana na PC.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 467
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Przedmioty

Post autor: Chaos » czwartek 31 sty 2013, 22:41

Planuję zmianę w deckach - Pomysł jest taki że po pokonaniu wroga będzie określona na jego karcie nagroda (punkty trofeum, ilość złota, możliwość wylosowania przedmiotu ze stosu przedmiotów lub przedmiotów magicznych), przedmiotów już nie znajdziemy w kartach przygód. Każda plansza będzie miała poza kartami przygód, stos z przedmiotami i przedmiotami magicznymi.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Krampus Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 19110
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » niedziela 03 lut 2013, 15:34

Jestem ku temu raczej przeciwny.

Karty Przedmiotów stabilizują talię. Po pierwsze dzięki ich wielkiej ilości drastycznie zmniejsza się szansa na wylosowanie jakiejś przykrej karty, dzięki czemu Poszukiwacze rzadziej padają jak muchy.

Po drugie, znalezione karty Przedmiotów pozwalają Poszukiwaczom podrosnąć w siłę, dzięki czemu mają realną szansę stawić czoła groźniejszym przeciwnikom. Usuwając Przedmioty możemy natrafić na sytuację, w której Poszukiwacz na planszy nie będzie miał ani jednego Wroga, którego w miarę swobodnie będzie mógł pokonać, przez co rozwój jego postaci zostanie silnie zahamowany.

Można dać Wrogom dodatkowe nagrody, owszem, ale nie kosztem usuwania 1/5 talii Przygód.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Artownik » czwartek 07 lut 2013, 22:50

Właściwie to jest ich więcej niż by się zdawało:

10,3% Przedmiotów Zwykłych
7,5% Mieszków Złota
19,2% Przedmiotów Magicznych

Co daje zawrotną wartość 37%.


Dane na podstawie MiM + oryginalne dodatki + Jaskinia.



Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 467
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos » piątek 08 lut 2013, 01:05

Zauważcie że Walka przebiega zupełnie inaczej niż przy rzutach kostką - Karty Walki dają więcej możliwości i nie jest konieczne "przypakowanie" do 25 Siły/Mocy żeby ruszyć po Koronę Władzy. Może to rzeczywiście zachwiać balans ale zamiast przedmiotów można dodać więcej kart Zdarzeń,Nieznajomych,Miejsc - pozytywnych. Testy na ZunTzu pokażą czy to chybiony pomysł czy też nie.



Awatar użytkownika
Alan
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 288
Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Post autor: Alan » piątek 08 lut 2013, 12:13

Od siebie dodam że usunięcie przedmiotów z talii uważam za pomysł nietrafiony.
Co do "trofeów" fajny pomysł jest w MM w dodatku właśnie o nazwie Trofea.
Po pokonaniu wroga o parametrze od 8 do 11, rzucamy kostką czy ciągniemy Czarne
Trofeum,przy wrogach powyżej 11 rzucamy za Złote Trofeum,odpowiednio lepsze od Czarnego.Trofeum ciągniemy przy rzucie 1,2.Czy to nie jest dobry pomysł wraz z
dodatkowymi kartami??Dla zapoznania jest na stronie Valdiego.Po co wyważać drzwi jak
są ciekawe rozwiązania,które bez większego problemu można zaadoptować do MiMa??



Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 467
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos » piątek 08 lut 2013, 13:26

Nie chodzi o to by Poszukiwacze Silniejsi/Mocniejsi mogli losować lepsze przedmioty lecz żeby nawet pokonując przysłowiowego dzika była szansa na fajny przedmiot. Dodatek jest fajny i jeszcze pomyśle czy czegoś nie zmienić. Będzie też deck Przedmiotów Fabularnych które można będzie zdobyć tylko po wykonaniu zadania.



Awatar użytkownika
Alan
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 288
Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Post autor: Alan » piątek 08 lut 2013, 13:31

Wiesz można zrobić na przykład Trofea Zielone od parametru 1do 4 i Niebieskie od 5 do 7.
Wtedy Wilk syty i Dzik cały



Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 467
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos » piątek 08 lut 2013, 17:20

Właśnie chodzi o to aby nie było takiego podziału. Słaby będzie miał szanse na kozacki przedmiot ale z drugiej strony i tak mocniejszy będzie mógł mu go odebrać po walce - może zablokuje możliwość zabierania niektórych przedmiotów nawet po przegranej walce czy coś w tym stylu.



Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Artownik » piątek 08 lut 2013, 19:21

Chaos pisze:Karty Walki dają więcej możliwości i nie jest konieczne "przypakowanie" do 25 Siły/Mocy
Nie jest to przecież konieczne. Przedpola Piekieł niepotrzebnie znacznie wydłużają grę.

Przy oryginalnych zasadach wcale tak dużo Siły/Mocy nie trzeba. Nawet nie trzeba natłuc do 12, żeby w miarę iść na pewniaka.

W ogóle w MiM powinno się unikać długich rozgrywek - gra nie jest do tego przystosowana i dysproporcje rosną w zastraszającym tempie. Poza tym czy nie lepiej rozegrać dwóch partii z finałem zamiast jednej?


Natomiast wracając do propozycji z Przedmiotami - konsekwencje wywalenia Przedmiotów z talii będą ogromne.
Z jednej strony wypadnie 40% talii, więc walk będzie znacznie więcej. Z drugiej takie posunięcie wcale nie faworyzuje słabych. Normalnie nawet słaby Poszukiwacz może z miejsca wylosować super Przedmiot, zyskując w ten sposób przewagę.



ODPOWIEDZ