Strona 1 z 1

Przedmioty

: czwartek 31 sty 2013, 22:41
autor: Chaos
Planuję zmianę w deckach - Pomysł jest taki że po pokonaniu wroga będzie określona na jego karcie nagroda (punkty trofeum, ilość złota, możliwość wylosowania przedmiotu ze stosu przedmiotów lub przedmiotów magicznych), przedmiotów już nie znajdziemy w kartach przygód. Każda plansza będzie miała poza kartami przygód, stos z przedmiotami i przedmiotami magicznymi.

: niedziela 03 lut 2013, 15:34
autor: Mały Nemo
Jestem ku temu raczej przeciwny.

Karty Przedmiotów stabilizują talię. Po pierwsze dzięki ich wielkiej ilości drastycznie zmniejsza się szansa na wylosowanie jakiejś przykrej karty, dzięki czemu Poszukiwacze rzadziej padają jak muchy.

Po drugie, znalezione karty Przedmiotów pozwalają Poszukiwaczom podrosnąć w siłę, dzięki czemu mają realną szansę stawić czoła groźniejszym przeciwnikom. Usuwając Przedmioty możemy natrafić na sytuację, w której Poszukiwacz na planszy nie będzie miał ani jednego Wroga, którego w miarę swobodnie będzie mógł pokonać, przez co rozwój jego postaci zostanie silnie zahamowany.

Można dać Wrogom dodatkowe nagrody, owszem, ale nie kosztem usuwania 1/5 talii Przygód.

: czwartek 07 lut 2013, 22:50
autor: Artownik
Właściwie to jest ich więcej niż by się zdawało:

10,3% Przedmiotów Zwykłych
7,5% Mieszków Złota
19,2% Przedmiotów Magicznych

Co daje zawrotną wartość 37%.


Dane na podstawie MiM + oryginalne dodatki + Jaskinia.

: piątek 08 lut 2013, 01:05
autor: Chaos
Zauważcie że Walka przebiega zupełnie inaczej niż przy rzutach kostką - Karty Walki dają więcej możliwości i nie jest konieczne "przypakowanie" do 25 Siły/Mocy żeby ruszyć po Koronę Władzy. Może to rzeczywiście zachwiać balans ale zamiast przedmiotów można dodać więcej kart Zdarzeń,Nieznajomych,Miejsc - pozytywnych. Testy na ZunTzu pokażą czy to chybiony pomysł czy też nie.

: piątek 08 lut 2013, 12:13
autor: Alan
Od siebie dodam że usunięcie przedmiotów z talii uważam za pomysł nietrafiony.
Co do "trofeów" fajny pomysł jest w MM w dodatku właśnie o nazwie Trofea.
Po pokonaniu wroga o parametrze od 8 do 11, rzucamy kostką czy ciągniemy Czarne
Trofeum,przy wrogach powyżej 11 rzucamy za Złote Trofeum,odpowiednio lepsze od Czarnego.Trofeum ciągniemy przy rzucie 1,2.Czy to nie jest dobry pomysł wraz z
dodatkowymi kartami??Dla zapoznania jest na stronie Valdiego.Po co wyważać drzwi jak
są ciekawe rozwiązania,które bez większego problemu można zaadoptować do MiMa??

: piątek 08 lut 2013, 13:26
autor: Chaos
Nie chodzi o to by Poszukiwacze Silniejsi/Mocniejsi mogli losować lepsze przedmioty lecz żeby nawet pokonując przysłowiowego dzika była szansa na fajny przedmiot. Dodatek jest fajny i jeszcze pomyśle czy czegoś nie zmienić. Będzie też deck Przedmiotów Fabularnych które można będzie zdobyć tylko po wykonaniu zadania.

: piątek 08 lut 2013, 13:31
autor: Alan
Wiesz można zrobić na przykład Trofea Zielone od parametru 1do 4 i Niebieskie od 5 do 7.
Wtedy Wilk syty i Dzik cały

: piątek 08 lut 2013, 17:20
autor: Chaos
Właśnie chodzi o to aby nie było takiego podziału. Słaby będzie miał szanse na kozacki przedmiot ale z drugiej strony i tak mocniejszy będzie mógł mu go odebrać po walce - może zablokuje możliwość zabierania niektórych przedmiotów nawet po przegranej walce czy coś w tym stylu.

: piątek 08 lut 2013, 19:21
autor: Artownik
Chaos pisze:Karty Walki dają więcej możliwości i nie jest konieczne "przypakowanie" do 25 Siły/Mocy
Nie jest to przecież konieczne. Przedpola Piekieł niepotrzebnie znacznie wydłużają grę.

Przy oryginalnych zasadach wcale tak dużo Siły/Mocy nie trzeba. Nawet nie trzeba natłuc do 12, żeby w miarę iść na pewniaka.

W ogóle w MiM powinno się unikać długich rozgrywek - gra nie jest do tego przystosowana i dysproporcje rosną w zastraszającym tempie. Poza tym czy nie lepiej rozegrać dwóch partii z finałem zamiast jednej?


Natomiast wracając do propozycji z Przedmiotami - konsekwencje wywalenia Przedmiotów z talii będą ogromne.
Z jednej strony wypadnie 40% talii, więc walk będzie znacznie więcej. Z drugiej takie posunięcie wcale nie faworyzuje słabych. Normalnie nawet słaby Poszukiwacz może z miejsca wylosować super Przedmiot, zyskując w ten sposób przewagę.