Strona 1 z 1

Magia i Miecz play by e-mail

: niedziela 23 gru 2012, 11:47
autor: Bartek
Witam, jest to mój pierwszy wpis na tym forum, forum które znalazłem po tym gdy przypadkowo zobaczyłem talizman w sklepie Sklep pełen jest figurkowych sytemów bitewnych, ma kilka gier fabularnych i planszowych. Wśród nich talizman i moze ze dwa dodatki, ale mniejsza o to. Po tym szukałem różnych materiałów na temat gry i byłem zdumiony faktem że polska wersja ma tylu fanów i toczą sie turnieje, istnieje coś takiego jak zun-tsu i są ustawki.Materiały autorskie na tym forum są pierwszej wody. Wielu z was powinno mieć prace w games worksshop, fantasy flight i tym podobnych firmach. Naprawde.Nie grałem w magie chyba z 8 lat i brakuje mi tego:( Mam taki pomysł i chciałbym od razu przejść do rzeczy.Chciałbym poprowadzic grę poprzez email, trochę tak jakbym był mistrzem gry systemu rpg, rozgrywkę na zasadach jakimi grałem z kuzynami i kumplami w moim mieście, zanim wszyscy sie porozjeżdzali. Nie wiem czy ktoś z was grał w ten sposób ze np początkowa siła i moc nie moze spaść poniz ej poziomu z jakim poszukiwacz zaczynał grę, jeśli tak sie stało poszukiwacz ginał; w ten sposób karty wampir, psychopasożyt, czy defetyzm mają na sumieniu wielu , wielu śmiałkow. Wiem ,wiem wiel uz was wyklnie mnie jako osobę bez czci i wiary; zasady opublikuję szerzej później- spodobają się wam. Zwracam sie do was z prośbą o przesłanie na mojego maila albo podania linka gdzie mozna znaleźć magie i miecz w systemie plikow, każdy poszukiwacz, każdy czar, każda karta przygody, otchłani itd jako osobny plik. Losowanie kart będzie sie odbywało za pomocą generatora kostki. Myślę że gra sama w sobie potrwa 2 i 2/3 roku. długo, ale może być z tego fun. Czy ktoś próbowałzrobić t ow te nsposób ,czy to sie udało? Wszystko czego potrzeba to pojedynczych plików kart( przykładowo gracz wylosuje kartę wilk siła2, wyślę tę kartę do gracza z zapytaniem co robi[ gracz wybierze ewentualne opcje, laska władzy, różdżka grozy, wyśle na wilka swego przyjaciela psa itd.] . Z gór ydzięki, niech zyje magia i miecz!

: niedziela 23 gru 2012, 12:08
autor: Bartek
Podobną inicjatywę wykazał użytkownik Qurek 26 miesiecy temu, ja niestety nie posiadam w miejscu gdzie jestem gry, wię c nie mogę sfotografować kart. Korzystajac z arkuszy ze strony Valdiego mogę używać printscreena i w paincie mazać niepotrzebne części ale jest to meczące i czasochłonne. Na pewno jest inny, lepszy sposób. Wkrótce zamieszczę przykładową pierwszą ture wraz z krótkim komentarzem...

: niedziela 23 gru 2012, 12:53
autor: Rogo
Witam.
Po pierwsze pomysł ze śmiercią w przypadku straty Siły/Mocy poniżej stanu początkowego jest raczej porządnym ciosem w balans gry (ot choćby dlatego, że czyni Ciemnego Elfa rzeźnikiem, który już w pierwszej rundzie może eliminować przeciwników z gry) i jestem temu stanowczo przeciw.
Po drugie, losowanie kart na zasadzie generatora kostki sprawi, że karty mogą się powtarzać, co też na dobre nie wyjdzie.
Po trzecie gra przez maila za bardzo by się ciągnęła, zwłaszcza jeśli komuś by padł komputer/internet. Skoro jest Zun Tzu i w pełni grywalna wersja, to raczej nie znajdziesz zbyt wielu chętnych na taki rodzaj rozgrywki, chociaż kto to wie :P
Podsumowując: sceptycznie do tego podchodzę. Ale ja to się zawsze czepiam i marudzę, więc się nie przejmuj :D

: niedziela 23 gru 2012, 13:05
autor: Mały Nemo
Dawno temu odbywała się rozgrywka w MiMa poprzez E-Mail. Nazywało się to The MEG. Strona co prawda już nie istnieje, ale widnieje ona w Web Archive: http://web.archive.org/web/199712241632 ... om.net.pl/

: piątek 28 gru 2012, 09:16
autor: Bartek
Cze wszystkim, cze Rogo, pojedyncze pliki wykonuję w paincie, coraz lepiej to idzie. Pierwsza tura przykładowo wygląda tak: pierwszemu graczowi wysyłam kartę hobgoblina, informuję go że w promieniu 6 pól nie ma nikogo/niczego. Hobgoblinie, możesz wejść do jaskinii lub wykonać ruch. hobgoblin odpowiada że wykonuje ruch. Wyrzucam6 i odpowiadam Cmentarz lub puszcza by wyciągnąć kartę. Hobgoblin czuje się mocny na tyle by zdobyć czar. Cmentarz i wzywam duchy - odpowiada. 2nic się nie dzieje/koniec tury. Drugi gracz wylosowywuje Samuraja. Samuraj to niedoceniany poszukiwacz ale ma fajną zdolnoćść, moze eliminować nieznajomych. Trzeba wysłąć erratę na ten temat gdyż nie jest to sprecyzowane. Wystyłam kartę Samuraj i erratę która brzmi tak :"Samuraj może strzelać do nieznajomych, nawet do agentów Szpiega. Wygrywa ten który wyrzuci więcej kostką. W przypadku remisu nieznajomy nie ginie i pozostaje nadal na obszarze.". Wysyłąm graczowi samuraja również kartę hobgoblina. Hobgoblin jest 2 obszary od ciebie na cmentarzu. Możesz strzelić ze swego łuku lub wykonać ruch. Samurajowi hobgoblin nie wydaje sie groźny, nie uzyskał czaru i niczego nie ma. "Wykonuję ruch" odpowiada samuraj. 5. Samuraj udaje sie na wzgórza. Losuje jedna z najlepszych kart - Bransoleta siły, wysyłam kartę bransoleta siły do samuraja i kończę jego turę. Kolejny gracz to leśny duszek. Ma czary Alchemia i ognista kula5. Wysyłam kartę hobgoblin do leśnego duszka. Czar alchemia ma czerwone tło. nie moze zostać rzucony, leśny duszek nei ma przedmiotó. kula ognista ma zielone tło. w odległości 4 obszarów od ciebie jest hobgoblin na cmentarzu. Leśny duszek wykonuje ruvch.5. Leśny duszek udaje sie do puszczy gdzie ewntualnie moze wymykać się wrogom. Zostaje wylosowana karta mieszek złota, leśny duszek nie moze nic poza tym że przyjmie tę kartę za dobrą monete i jego tura siekończy. następny gracz to morlok. tym upadłym hobbitem jeszcze nikt nigdy nie wygrał. Wysyłam graczowi kartę poszukiwacza i plik tekstowy z erratą :"Morlok zdolność3; Morlok nie traci wytrzymałości podczas tury w której stracił lub zyskał punkt wytrzymałości w jakikolwiek sposób, nie traci również gdy zaczyna lub kończy ruch na skałach, jaskinii, wejściu do podziemii. Morlok nie traci wytrzymałości gdy posiada Magiczny Kryształ." Jak to zwykle na początku gry nie ma wejścia do podziemii, morlok musi iść do przodu, losuję dwa i wyciągam zielona mgłę, zielona mgła nie ma w tej chwili żadnego wpływu na grę .wysyłam informacje do morloka że karta zielona mgła zostanie położona na stosie kart nieużytych. Karty z tego stosu zostaną potasowane i będą używane gdy skończą sie karty podziemii. Postanowiłem dodać do gry Ciemnego elfa. 5gracz będzie miał tego poszukiwacza. Ciemny Elf nie moze zabierać punktów mocy i siły ponoiżej minimum i właśnie dlatego że jest to wytłumaczone na jego karcie gramy w ten sposób jak to zwykliśmy my grać. Nie ma takiej informacji na wampirze czy słąbym(niemocnym) zmroczu. Wiec ci wrogowie i inne takie karty jak nawet uliczny mędrzec mogą w pewien sposób załatwic poszukiwacza na cacy. Więc w tej chwili hegemonem jest Samuraj, ma7siły, nie boi się hobgoblina, nic nie wie o morloku a jego celem jest leśny duszek. Ciemny elf dostaje czar zmylenie kierunku. wysyłąm karty hobgoblina, duszka i samuraja.wypada4na rzucie. CElf udaje sie do lasu, wyrzuca5wiec nic sie nei dzieje. Znajduje sie 7pól od samuraja wiec ten prawdopodobnie nie dowie sie o jego istnieniu.Ciemny elf nie wie kto poruszy się jako pierwszy i postanawia póki co nie rzucać zmylenia kierunku.W drugiej turze hobgoblin wyrzuca6, wysyłam też karty samuraja, duszka i c.elfa wraz z informacja o tym iz c.elf posiada czar.hobgoblin decyduje iscć do ruin po dwie karty. Nieźle, pierscień władzy i talizman. Wysyłąm do samuraja kartę leśny duszek i zapytanie o ruch lub strzał. Samuraj decyduje spróbować zabrać wytrzymałość w niemal pewnej walce. wyrzucam 5 i wysyłąm wiadomość o tym iz leśny duszek ma 3 wytrzuymałości. Zaczyna sie tura leśnego duszka.wysyłam duszkowi kartę samuraja i c.elfa. leśny duszek moze rzucić ognistą kulę.duszek wyrzuca3 i rzuca kulę. wysyłąm kartę hobgoblina i karty dwóch przedmiotów które posiada. leśny duszek ma wiec 3 cele oraz strażnika którego może teoretycznie pokonać (6i1) duszek będzie ciagnać jeden czar i moze to byc inna ognista kula wiec wtedy moze je połączyć w dwie kule. gramy tak i choć nigdy to sie nie udało, gramy na taką mozliwość. duszek decyduje sie zaatakować samuraja. wypada6 i 5 za samuraja.Samuraj dał rade nic sie nei dzieje.Leśny duszek otrzymuje czar odbicie. Nie usmiecha sieto leśnemu duszkowi. udaje siedo wioski do medrca i kowala.wypada4 wiec charakter wciaż ten sam. u kowala zakupuje miecz. gdy zaklinuje sie z czarami pomyśli o alchemii.morlok rzuca4,w korytarzu karta podziemii t osekretne przejście. wysyłam tę kartę do morloka z zapytaniem. morlok decyduje nic nie robić i zakończyć turę.Ciemny elf wyrzuca2.może zaatakować dwóch rywali by zabrać im przedmiuoty. decyduje sie zaatakować duszka. 4za elfa dwa za duszka. ciemny elf zdobywa miecz i rzuca zmylenie kierunku na samuraja.

: sobota 29 gru 2012, 20:53
autor: Chaos
Zerknij jak można grać online

: sobota 05 sty 2013, 06:40
autor: Bartek
Dwie pierwsze tury errata:
Cze wszystkim, cze Rogo, pojedyncze pliki wykonuję w paincie, coraz lepiej to idzie. Pierwsza tura przykładowo wygląda tak: pierwszemu graczowi wysyłam kartę hobgoblina, informuję go że w promieniu 6 pól nie ma nikogo/niczego. Hobgoblinie, możesz wejść do jaskinii lub wykonać ruch. hobgoblin odpowiada że wykonuje ruch. Wyrzucam6 i odpowiadam Cmentarz lub puszcza by wyciągnąć kartę. Hobgoblin czuje się mocny na tyle by zdobyć czar. Cmentarz i wzywam duchy - odpowiada. 2nic się nie dzieje/koniec tury. Drugi gracz wylosowywuje Samuraja. Samuraj to niedoceniany poszukiwacz ale ma fajną zdolnoćść, moze eliminować nieznajomych. Treba wysłąć erratę na ten temat gdyż nie jest to sprecyzowane. Wystyłam kartę Samuraj i erratę która brzmi tak :"Samuraj może strzelać do nieznajomych, nawet do agentów Szpiega. Wygrywa ten który wyrzuci więcej kostką. W przypadku remisu nieznajomy nie ginie i pozostaje nadal na obszarze.Samuraj nie może strzelać do celu znajdującego się na tym samym obszarze co on". Wysyłąm graczowi samuraja również kartę hobgoblina. Hobgoblin jest 2 obszary od ciebie na cmentarzu. Możesz strzelić ze swego łuku lub wykonać ruch. Samurajowi hobgoblin nie wydaje sie groźny, nie uzyskał czaru i niczego nie ma. "Wykonuję ruch" odpowiada samuraj. 5. Samuraj udaje sie na wzgórza. Losuje jedna z najlepszych kart - Bransoleta siły, wysyłam kartę bransoleta siły do samuraja i kończę jego turę. Kolejny gracz to leśny duszek. Ma czary Alchemia i ognista kula5. Wysyłam kartę hobgoblin do leśnego duszka. Czar alchemia ma czerwone tło. nie moze zostać rzucony, leśny duszek nei ma przedmiotó. kula ognista ma zielone tło. w odległości 4 obszarów od ciebie jest hobgoblin na cmentarzu. Leśny duszek wykonuje ruvch.5. Leśny duszek udaje sie do puszczy gdzie ewntualnie moze wymykać się wrogom. Zostaje wylosowana karta mieszek złota, leśny duszek nie moze nic poza tym że przyjmie tę kartę za dobrą monete i jego tura siekończy. następny gracz to morlok. tym upadłym hobbitem jeszcze nikt nigdy nie wygrał. Wysyłam graczowi kartę poszukiwacza i plik tekstowy z erratą :"Morlok zdolność3; Morlok nie traci wytrzymałości podczas tury w której stracił lub zyskał punkt wytrzymałości w jakikolwiek sposób, nie traci również gdy zaczyna lub kończy ruch na skałach, jaskinii, wejściu do podziemii. Morlok nie traci wytrzymałości gdy posiada Magiczny Kryształ." Jak to zwykle na początku gry nie ma wejścia do podziemii, morlok musi iść do przodu, losuję dwa i wyciągam zielona mgłę, zielona mgła nie ma w tej chwili żadnego wpływu na grę .wysyłam informacje do morloka że karta zielona mgła zostanie położona na stosie kart nieużytych. Karty z tego stosu zostaną potasowane i będą używane gdy skończą sie karty podziemii. Postanowiłem dodać do gry Ciemnego elfa. 5gracz będzie miał tego poszukiwacza. Ciemny Elf nie moze zabierać punktów mocy i siły ponoiżej minimum i właśnie dlatego że jest to wytłumaczone na jego karcie gramy w ten sposób jak to zwykliśmy my grać. Nie ma takiej informacji na wampirze czy słąbym(niemocnym) zmroczu. Wiec ci wrogowie i inne takie karty jak nawet uliczny mędrzec mogą w pewien sposób załatwic poszukiwacza na cacy. Więc w tej chwili hegemonem jest Samuraj, ma7siły, nie boi się hobgoblina, nic nie wie o morloku i ciemnym elfie a jego celem jest leśny duszek. Ciemny elf dostaje czar zmylenie kierunku. wysyłąm karty hobgoblina, duszka z informacją iż ma2złota i samuraja z bransoletą.wypada4na rzucie. CElf udaje sie do lasu, wyrzuca5wiec nic sie nei dzieje. Znajduje sie 7pól od samuraja wiec ten prawdopodobnie nie dowie sie o jego istnieniu.Ciemny elf nie wie kto poruszy się jako pierwszy i postanawia póki co nie rzucać zmylenia kierunku.W drugiej turze hobgoblin wyrzuca6, wysyłam też karty samuraja z bransoletą, duszka z dwoma złota i c.elfa z informacją iz ma on czar.hobgoblin decyduje iscć do ruin po dwie karty. Nieźle, pierscień władzy i talizman. Wysyłąm do samuraja kartę leśny duszek z informacją że ma 2mieszki i zapytanie o ruch lub strzał. Samuraj decyduje spróbować zabrać wytrzymałość w niemal pewnej walce. wyrzucam 5 i wysyłąm wiadomość o tym iz leśny duszek ma 3 wytrzuymałości. Zaczyna sie tura leśnego duszka.wysyłam duszkowi kartę samuraja z bransoletą i c.elfa z informacją że ma czar. leśny duszek moze rzucić ognistą kulę.duszek wyrzuca3 i rzuca kulę. wysyłąm kartę hobgoblina i karty dwóch przedmiotów które posiada. leśny duszek ma wiec 3 cele oraz strażnika którego może teoretycznie pokonać (6i1) duszek będzie ciagnać jeden czar i moze to byc inna ognista kula wiec wtedy moze je połączyć w dwie kule. gramy tak i choć nigdy to sie nie udało, gramy na taką mozliwość. duszek decyduje sie zaatakować samuraja. wypada6 i 5 za samuraja.Samuraj dał rade nic sie nei dzieje.Leśny duszek otrzymuje czar odbicie. Nie usmiecha sieto leśnemu duszkowi. udaje siedo wioski do medrca i kowala.wypada4 wiec charakter wciaż ten sam. u kowala zakupuje miecz. gdy zaklinuje sie z czarami pomyśli o alchemii.morlok rzuca4,w korytarzu karta podziemii t osekretne przejście. wysyłam tę kartę do morloka z zapytaniem. morlok decyduje nic nie robić i zakończyć turę.Ciemny elf wyrzuca2.wysyłam informacje o przedmiotach które mają hobgoblin i duszek.może zaatakować dwóch słąbszych od samuraja rywali by zabrać im przedmiuoty. decyduje sie zaatakować duszka. 4za elfa dwa za duszka. ciemny elf zdobywa miecz i rzuca zmylenie kierunku. wysyłam kartę morloka z kartą sekretne przejście i "pokazuję"gdzie aktualnie znajduje sie morlok. C Elf decyduje się rzucić czar na samuraja. jesli w nastepnym ruchu hobgoblin znajdzie sie na cmentarzu samuraj bedzie mogl strzelic i nie bedzie musial wykonywac ruchu a czar znajdziesie na stosie czarow nieuzywanych
Wychodzi na to że aby w epłni opisać dwie kolejki 10 ruchów trzeba będzie wysłać + - 26 maili. Zobaczymy jak to wyjdzie...

: piątek 09 sie 2013, 22:30
autor: Qurek
Witaj pozwoliłem sobie podlinkować rozgrywkę z innego forum.

http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4326.0
http://www.forum.emunes.pl/index.php?topic=4212.0

Nie bawię się paintem, tylko wykorzystuję zrzuty ekranu i działam w oparciu o Zun Tzu

: piątek 09 sie 2013, 23:40
autor: Łosiu
Chyba by mnie coś trafiło jakbym miał tak grać :D Macie zdrowie, chłopaki :P

: sobota 10 sie 2013, 10:35
autor: Valdi
Ale w sumie Ciekawy sposób rozgrywki, dla osób które nie mają czasu na spotkanie,

Macie jakąś zasade że osoba musi być dostępna odpowiedzieć w jakimś czasie?

: sobota 10 sie 2013, 11:41
autor: Miszon
Ciekawa sprawa, choć faktycznie pewnie z pół roku trwa partia :-P .

Ale fajnie to się czyta, można wejść w klimat jakby się samemu grało.

: sobota 10 sie 2013, 12:05
autor: Qurek
Valdi pisze:Ale w sumie Ciekawy sposób rozgrywki, dla osób które nie mają czasu na spotkanie,

Macie jakąś zasade że osoba musi być dostępna odpowiedzieć w jakimś czasie?
To jest kolego Valdi podstawowa sprawa, ten nasz chroniczny brak czasu. Zasada jest jedna. Jeżeli gość przez tydzień nie da znaku, życia jest zawieszany i jego kolejki są przepuszczane, aby nie blokować innych chętnych. Poza tym kiedy przychodzi na kogoś kolej, jest przeze mnie na bieżąco informowany na wszelkie możliwe sposoby (facebook, gadu gadu, PW). Dłubania trochę jest, ze względu na to, iż dla każdego muszę rozpatrzyć wszelkie możliwości (grają tam przeważnie osoby, które mają z MiMem styczność pierwszy raz). Ale podoba mi się fakt, że w trakcie normalnej rozgrywki nie ma czasu na zastanawianie się nad każdą możliwością, bo każdy goni, żeby nie przedłużać. Tutaj sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
Btw. wyobraźcie sobie ból gracza, który traci 3 tury ;).

: sobota 10 sie 2013, 21:56
autor: Krzysiek
Bardzo przyjemna lektura, wątek trzyma klimat. Gratuluję Qurek że masz siły by to prowadzić. :)

: niedziela 11 sie 2013, 01:15
autor: Qurek
Polecam się do usług. Jeżeli użytkownicy tego forum, będą mieli ochotę, aby przyłączyć się do długoterminowej sesji, nie widzę przeszkód, aby stworzyć takie coś i w tym miejscu. Przydałby się tylko pokój w którym posty nie są naliczane, abym nie został posądzony o ich nadmierne nabijanie. Tak było do niedawna na forum EMU-NES, ale po przerzuceniu go na inny silnik, admini widocznie zapomnieli uwzględnić ten fakt. Podsumowując, będę zaszczycony mogąc grać rolę mistrza gry wśród nadmistrzów ;). Z drugiej strony patrząc, dla mnie byłaby to możliwość podszlifowania zasad oraz wyjaśnienia wielu niejasnych spraw, których wszelkie instrukcje wyraźnie nie regulują.

: niedziela 11 sie 2013, 11:54
autor: Miszon
Powiem szczerze, ze mimo calej powolnosci sprawy, tez bym chètnie w cos takiego zagral. Szczegòlnie w Magiczny Miecz Plansza Rozszerzona, bo nie posiadam tej wersji, a tez wtedy mozna spokojnie pomyslec nad różnymi możliwościami (co otwiera nowe światło na rozgrywkę), takze nad zasadami, szczególnie dodatków autorskich, których też nie mam. A przede wszystkim nie trzeba się umawiać na konkretną godzinę :-) .

: poniedziałek 16 cze 2014, 14:08
autor: Bartek
Witajcie,potrzebny zawodnik rezerwowy(bedzie mogl uczestniczyc na rownych prawach z oryginalnym zawodnikiem-otrzyma cala historei dotychczasowej gry i bedzie miec wplyw na losy gry jesli odpisze w danym momencie pierwszy niz oryginalny gracz).gra jest w stadium36tury. a w projeklt Qrka chetnie zagram, i tak sprawdzam miala prawie codziennie:)