Strona 2 z 2

: środa 16 lis 2005, 11:46
autor: ghs
RK pisze:
SeSim pisze:A nie om¿na poprostu zmienic nazwy? np Magi± i Mieczem? :wink:
To nie wystarczy, jak chcecie zrobic now± grê zamiast MiM trzeba trochê samemu pokombinowac, ale wydaje mi siê, ¿e nie by³oby to takie trudne skoro tu tylu ludzi robi±cych w³asne dodatki, karty itp.
Nie chcê robiæ nowej gry, chcê zrobiæ dok³adne odwzorowanie istniej±cej gry, jak Bozia da to i z dodatkami, w któr± mo¿na by by³o graæ przez Internet i ¿eby do tego jako¶ wygl±da³a.

: środa 16 lis 2005, 12:18
autor: Raleen
Gamekeeper pisze:No to nie pozostalo mi nic innego jak zyczyc ci wytrwalosci, jesli by ci sie to udalo to przebrnac ludzie ze swiata Magii i Miecza nie zapomnieliby Ci tego.
To znaczy to była propozycja dla bardziej siedzących w temacie, do przemyślenia. Chociaż ze swojej strony mógłbym służyc pomocą.

Pytanie w takiej sytuacji jest tylko takie czy jak ktoś zrobi taką grę, podobną do MiM, ale jednak różniącą się, czy byłoby to akceptowalne przez ludzi grających w MiM? To jest podobnie jak z MiM i Magicznym Mieczem. I przed tym dylematem każdy kto będzie chciał zrobic coś naprawdę nowego, a nie tylko dodatek do MiM, stanie.

: środa 16 lis 2005, 14:06
autor: wilczy
Uważam, że prawa autorskie do "martwego" i "porzuconego" towaru (abandon) nie stanowią komplikacji, o ile ktoś nie zechce zrobić na tym pieniędzy. Zresztą w przypadku MiM (a także w rozumieniu Talisman) bardzo zdziwiłbym się, gdyby nagle komuś zechciało się machać licencjami i walczyć z grupką fanów. Strata czasu i pienięczy (c=p) a jaki z tego zysk? Z tego powodu apeluję: absolutnie nie udziwniaj ghs nazwy MiM, co najwyżej dodaj ogonek "Online".

W sprawie dodatków autorskich... sądzę, że nie należy się jeszcze przejmować naszą twórczością. Może w dalszej perspektywie. Jednak chyba lepiej na początek skupić się wyłącznie na głównej grze.

Chętnie pomogę, jeśli przyda się pomoc. Jednak nie w programowaniu 8) Coś z tekstem, elementy grafiki, może też elementy 3D (skromne doświadczenie, ale czemu nie...)

Trzymam kciuki.

: środa 16 lis 2005, 14:45
autor: Raleen
Uważam, że prawa autorskie do "martwego" i "porzuconego" towaru (abandon) nie stanowią komplikacji, o ile ktoś nie zechce zrobić na tym pieniędzy.
Dokładnie. Też tak uważam. Ja w ostatnim poście trochę odszedłem od sprawy gry on-line i bardziej myślałem o jakiejś reedycji czy wydaniu czegoś podobnego.

A swoją drogą to paradoks, że stare planszówki żyją dzięki internetowi, bo tak założę się, że dużo łatwiej odeszłyby do lamusa.

Również trzymam kciuki, i w programowaniu nie pomogę jako typowy humanista.

: środa 16 lis 2005, 15:25
autor: SeSim
W razie czego zawsze można powiedzieć że sam na to wpadłes i nigdy nie grałes w MiM :) Jest teoria, żę jak posadzisz nieskończenie wiele małp przed maszynami do pisania to prędzej czy później napiszą shekspira :] Więc istnieje baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo małe prawopodobieństwo, że mogłeś to sam wymyśleć :]

Ja z chęcią pomogę w testowaniu :) Jestem profesjonalnym testerem oprogramowania :]

: środa 16 lis 2005, 15:30
autor: ghs
Okay, ale to dopiero za parê miesiêcy... wiecie, jak d³ugo pisze siê gry.

: środa 16 lis 2005, 15:59
autor: Valdi
Do testów to jeszcze długa droga sam pisałem niestety krótkie programy no i 1 gre teksotwą (coś na wzór hobbita z c64) i wiem że najlepiej do testów to dać gre dziecku które ją przemagluje w mgnieniu oka. ale nie otym miałem pisać.

Co do nazwy To Tylko i wyłącznie "Magia i Miecz Online" lub bez online jeżeli niebyła by online.

Co do dodatków to tj. napisał Lukas myśle że najlepiej narpiew zrobić tylko podstawową część, poten ją powiększać o poszczegulne dodatki zaczynając od oficjalnych a potem sie zająć autorskimi.

Co do dodatków autorskich to SAM zabije autora który sie niezgodzi do przeniesienia dodatku na 0 i 1 :D

A tak pozatym to niewidze powodu martwienia sie prawami autorskimi co do MiM bo jak wszyscy wiedzą sfera zgłupła i pozostawiła gre samym sobie (lub nam).

: środa 16 lis 2005, 16:28
autor: Gamekeeper
No coz co do praw autorkich to kiedy mocno sie tym zajalem i nie ma sie co martwic Panowie za 2 lata wygasna prawa całkowicie.

: środa 16 lis 2005, 19:03
autor: wilczy
O RANY!

Ale czy mógłbyś obszerniej? O których prawach autorskich mówisz? Talisman czy MiM? Wygasną całkowicie czyli zanim to nastąpi (czyli za 2 lata) te prawa są w mocy czy są wygasłe częściowo? W jakim sensie brzmienia te prawa wygasną za dwa lata? Będzie można sobie wydać Talisman, będzie można sobie wydać MiM? Czy raczej będzie można starać się za niewielką sumę o licencję? Czy w ogóle licencja przestanie się liczyć w sensie zakazu?

: czwartek 17 lis 2005, 08:07
autor: Raleen
Gamekeeper pisze:No coz co do praw autorkich to kiedy mocno sie tym zajalem i nie ma sie co martwic Panowie za 2 lata wygasna prawa całkowicie.
Według polskiego prawa na pewno nie, chyba że sprawdzałeś angielskie copyright.

: czwartek 17 lis 2005, 15:15
autor: Kufir
Genialna IDEA !!!
Nie moge sie doczekac na pierwsze skromne testy gry :D

Mam nadzieje ze moja stara maszynka pociagnie ta gre jesli takowa powstanie. (Bede skladal z ofierze krowe co sobote !!! )

: czwartek 17 lis 2005, 15:19
autor: Gamekeeper
RK pisze:
Gamekeeper pisze:No coz co do praw autorkich to kiedy mocno sie tym zajalem i nie ma sie co martwic Panowie za 2 lata wygasna prawa całkowicie.
Według polskiego prawa na pewno nie, chyba że sprawdzałeś angielskie copyright.
Nie moge za obszernie bo dluugo sie meczylem nad tym podpowiem tylko zeby ktos dobrze sie przyjzal jaki rodzaj rejestracji zastrzezonego znaku ma gra "Magia i Miecz" a wtedy wystarczy wejsc w odpowiednie zrodla i mamy jaki wynik ? :

MAGIA I MIECZ
Rodzaj znaku towarowego
(550) Słowno-graficzny

--------------------------------------------------------------------------------
Osoby
Rodzaj osoby Nazwa Miasto Adres Kraj
(732) Zgłaszający/Uprawniony SFERA Biuro Promocji i Reklamy Fantastyki Warszawa PL

--------------------------------------------------------------------------------
Klasyfikacje
Typ klasyfikacji Symbol Edycja
(531) WIE 26.1 4
(531) WIE 27.5 4

--------------------------------------------------------------------------------
Publikacje
Typ Data publikacji Numer
WUP 03-10-1994 10/1994

--------------------------------------------------------------------------------
Klasyfikacja nicejska
Klasa Wykaz Data pierwszeństwa Numer pierwszeństwa Kraj pierwszeństwa
(511) 28 (510)
(511) Wykaz towarów (510) gry planszowe;

--------------------------------------------------------------------------------
Decyzje
Data Typ decyzji
18-01-1994 Decyzja o rejestracji
27-03-2002 Wygaśnięcie prawa ochronnego
27-03-2002 Wygaśnięcie prawa ochronnego


Tak wiec jak widac ku nawet mojemu zdumieniu bo jeszcze 2 lata temu sprawdzalem to wygasalo za w 2007, a tu jak widzimy mamy otwarta futke. :)


Trzeba jednak wziac pod uwage tez ta informacje :

TALISMAN
Rodzaj znaku towarowego
(550) Słowny

--------------------------------------------------------------------------------
Osoby
Rodzaj osoby Nazwa Miasto Adres Kraj
(732) Zgłaszający/Uprawniony Games Workshop Limited Lenton GB
Pełnomocnik Jan Wierzchoń & Partnerzy

--------------------------------------------------------------------------------
Publikacje
Typ Data publikacji Numer
WUP 30-06-1994 06/1994

--------------------------------------------------------------------------------
Klasyfikacja nicejska
Klasa Wykaz Data pierwszeństwa Numer pierwszeństwa Kraj pierwszeństwa
(511) 28 (510)
(511) Wykaz towarów (510) gry oraz części i osprzęt do nich stosowany; zabawki; miniatury i modele do użytku z grami; gry wojenne; przedmioty do zabawy w przedstawienia; przedmioty do zabawy w walczących żołnierzy; zestawy części do budowy miniatur i modeli;

--------------------------------------------------------------------------------
Decyzje
Data Typ decyzji
23-06-1993 Decyzja o rejestracji


Tu Panowie z Gamesworkshop nie daja za wygrana. 8)

: czwartek 17 lis 2005, 16:08
autor: Raleen
Ale to nie są prawa autorskie. To są prawa własności przemysłowej, w tym przypadku prawa wynikające z rejestracji znaku towarowego "Magia i miecz".

Są dwie ustawy: ustawa Prawo własności przemysłowej i ustawa o prawie autorskim i prawch pokrewnych z 1994 r. Prawa autorskiego dotyczy ta druga, ta pierwsza dotyczy wynalazków, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych i innych praw własności przemysłowej (np. topografie układów scalonych).

: czwartek 17 lis 2005, 16:12
autor: wilczy
No dobrze, ale to oznacza wygaśnięcie praw ochronnych chyba tylko dla NAZWY i ewentualnie logo "Magia i Miecz", sama gra jednak była licencją i, jak wiemy, pracuje na "silniku" Talismana, który to silnik jest zapewne kuloodporny w sensie ochronnym :wink:

Ewentualnie można naciągnąć to wygaśnięcie na grafiki, których nie ma w Talismanie. Teoretycznie obejmując także planszę, która jest polskiej kreski, choć ściśle (aż do absurdu momentami) odpowiada oryginalnej brytyjskiej...

Ale logo... zawsze coś. Nie wyobrażam sobie tej gry bez TEGO logo.

Edit: widzę, że RK wstawił swojego posta w czasie, gdy ja pisałem własnego... ale zdaje się, że napisaliśmt bezkolizyjnie o tym samym 8)

: czwartek 17 lis 2005, 16:35
autor: Gamekeeper
Zaraz zaraz mowa na poczatku byla o tytule dla gry online wiec odpowiadam na temat.

Jesli chodzi o prawa to sam silnik gry absolutnie nie jest chroniony , w mysl ustawy o prawach autorskich chronione sa znaki, grafika, teksty, i okreslony temat.
Jesli chcecie robic zab w zab to co juz bylo w MiM to trzeba niestety zgłosic sie do autorow jesli chcecie robic reedycje z wlasnymi grafikami i pozmienianymi tekstami to droga otwarta, przeciez dokladnie zrobil to tworca magicznego miecza.

: niedziela 22 sty 2006, 12:28
autor: speedstar
hey

jak tam ida prace nad wersja we flashu?
ja od sierpnia 2005 pracuje nad podobnym portem komputerowym.
mam wszystkie kompletne czesci MiM oraz MM.
za wszelka cene projekt chce ukonczyc, jednak wynik ukaze dopiero gdy bedzie to finalna wersja.
w kazdym razie projektu napewno nie poloze.
jak na razie radze sobie z kazda przeszkoda.
gra bedzie w mixe DHTML (do wyswietlania dynamicznej grafiki) z PHP (caly system).
beda automatyczne save.
nie bedzie dalo sie cheatowac.
przewiduje rozgrywke multiplayer.

poniewaz razi mnie troche prostota podstaw rozgrywki, postanowilem ze wiele w zasadach gry sie zmieni, a raczej dojdzie wiecej urozmaicen rozgrywki.
dlatego tez robocza nazwa to Advanced Magical Sword.
zamierzam zintegrowac ze soba wszystkie odmiany tej gry, czyli Magia i Miecz, Magiczny Miecz oraz oryginalny Talisman.
Bedzie mozna przemieszac sie pomiedzy tymi wersjami gry.
Do rozgrywki bedzie wymagany IE5.0 ze wzgledu na technologie zaawansowana DHTML ktorej niestety nie da sie zastapic niczym innym w alternatywnych przegladarkach.
Co prawda Opera 8 niezle sobie radzi (FireFox odpada zupelnie), ale poniewaz gra wymaga interkacji przy uzyciu klawiatury, tak wiec skroty opery chocby numeryczne koliduja...

pozdrawiam! =)

--edit--
p.s. czy ma ktos z was te unikatowe karty dodatkowe do MiM, ktore byly dodane do ktoregos numeru magazynu Magia i Miecz?

: czwartek 13 sie 2009, 12:34
autor: doctorec
I życzę wszystkiego najlepszego - oby gra powstała i z drugiej strony przypominam się po niespełna 3 latach