Strona 1 z 2

: środa 16 maja 2012, 22:37
autor: Gieferg
No to już właściwie ogarnąłem, a jak wystąpią jakieś trudności to się w trakcie gry dowiem. Jeden z moich współgraczy też jest zainteresowany więc prawdopodobnie najpierw sobie zrobimy szkoleniową partyjkę jeden na jednego, żeby nabrać wprawy w obsłudze programu, a potem można się umawiać na granie :)

Od razu poruszę jedną sprawę - widzę tam jakieś zmodyfikowane sloty na przedmioty (broń, zbroja, buty, itp) rozwiązanie, któremu zawsze byłem przeciwny i nie mam zamiaru się w tej kwestii stosować do zasad innych niż oryginalne.
Dodałem brakujące w stajni na planszy miasta karty ekwipunku Koń(x2), Wierzchowiec i Koń i wóz. Oraz dodatkowa karta Koń dla poszukiwacza który startuje posiadając konia.
Kupowanie Konia i Wozu czy Rumaka to jak dla mnie niedopuszczalne przegięcie (to zbyt mocne karty by je tak sobie kupować za takie śmieszne ceny). W naszych grach jedynie w sytuacji gdy Poszukiwacz zostawił te zwierzęta w stajni i zginął, lub je tam sprzedał mogły zostać potem zakupione i to zasada obowiązująca w projekcie.

: czwartek 17 maja 2012, 09:21
autor: Gieferg
...

: czwartek 17 maja 2012, 18:02
autor: Chaos
Poruszyłem ten wątek w tym temacie http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4979 - było to prawdopodobnie niedopatrzenie wydawcy które uzupełniłem. Zawsze grałem właśnie tak że tylko jak ktoś sprzedał można było nabyć te karty ale ....

: czwartek 17 maja 2012, 21:28
autor: Gieferg
Nie ma żadnego ale. To są na tyle mocne karty, że 1-2 egzemplarze które są w przygodach to zupełnie wystarczająca ilość i więcej być po prostu nie powinno. Zresztą:
Z tym że z zastrzeżeniem, że obowiązują zasady takie, jakie w moich rozgrywkach zawsze obowiązują

:-"

: czwartek 17 maja 2012, 22:02
autor: Chaos
Zawsze można Podświetlić kartę (najechać myszą) i kliknąć Delete - karta znika (wraca do arkusza) i podczas gry jej nie ma, ale skoro w 2 ed. Talizmana w wersji angielskiej były te karty w ekwipunku http://research.cs.queensu.ca/~dalamb/G ... ents2.html myślę że powinno się z nimi grać. Większe przegięcie to karty takie jak np. Legionista, Magiczna Kusza, Gandalf które dodali w Jaskini.

: czwartek 17 maja 2012, 23:05
autor: Gieferg
Legionista w moim projekcie jest jednorazowego użytku (bez zmiany na karcie, po prostu takie ustalenie; jest jeszcze kilka innych - np ograniczenie kuglarza że nie może skorzystać ze swej zdolności więcej niż raz na danej karcie Czaru, a Przeistoczenie wymienia tylko samą kartę Poszukiwacza wraz z bazowymi cechami nie wpływając na zdobyte przez niego punkty, złoto czy karty będące w jego posiadaniu). Gandalf i Kusza są mocne ale nie na tyle przegięte bym z nimi coś robił. W końcu musi być coś w tej jaskini wartego by się tam po to zapuszczać. Z tym że te trzy karty trzeba znaleźc i więcejniż raz się w rozgrywce nie pojawią. A kupowanie takich kart jak Rumak może się skończyć tym, że zawsze jak tylko karta wypadnie z gry ktoś znowu będzie leciał go znowu kupić, thanks but no thanks.

A, no i oczywiście Poszukiwacze-profesje/mistrzowie, nie korzystają ze zdolności oryginalnego Poszukiwacza, a żeby zostać Arcymagiem po oddaniu Magicznego Przedmiotu trzeba jeszcze rzucić 6 na kostce. Rozwój Siły wiadomo - 2xnowy poziom. No i żadnych ograniczeń do ilości rzucanych w turze czarów poza tym co wynika z samej ich treści. A po przegranej walce można rzucać oddzielnie za elementy pancerza (np 1 rzut za hełm, 1 za tarczę, 1 za zbroję i jeszcze jeden za pole siłowe).

O tym wszystkim już gdzieś na forum wspominałem, ale jakoś nigdy tego nie zebrałem w jednym miejscu.


EDIT:

Błąd na karcie:
Od kiedy to Kanibal posiada zdolność wyboru walki wręcz/psychicznej? :neutral:

: poniedziałek 21 maja 2012, 11:24
autor: Gieferg
Karty z Wybrzeża najprawdopodobniej zostaną przerobione na karty Przygód i innych, a potem włączone do wersji projektu na ZunTzu o ile Chaosowi będzie się chciało je dodawać.

EDIT:

4 arkusze (80 kart) już poprawione tak by mogły robić za karty Przygód, WG i Pustyni. Został arkusz piąty (z tym że on wymaga więcej pracy bo był zrobiony tylko do połowy) no i runy muszę dorobić. Poza może przydałoby się trochę nowych Czarów, ale to później.

: poniedziałek 21 maja 2012, 13:37
autor: Chaos
Gieferg pisze:Karty z Wybrzeża najprawdopodobniej zostaną przerobione na karty Przygód i innych, a potem włączone do wersji projektu na ZunTzu o ile Chaosowi będzie się chciało je dodawać.
Jasne że będzie się chciało :)

: środa 23 maja 2012, 01:48
autor: Gieferg
A tymczasem kolejne uwagi:

- Upiór z kart Przygody powinien mieć Moc 4 a nie 3.
- Karty Pieczara Kości i Wielka brama są w moim projekcie całkowicie zbanowane
- Kanibal nie powinien mieć zdolności wyboru formy walki
- na planszy miasta jest błąd w opisie Placu miejskiego (po 3 zamiast 4-5 mamy 3-5), co do siłowania na rękę - w moim projekcie ta opcja w ogóle nie istnieje.


I pytanie - jak sensownie rozwiązać taką sytuację, że jeden z graczy ma sobie np wybrać dowolny czar ze stosu i wziąć do ręki tak by inni tego nie widzieli?

A tak ogólnie to gra się świetnie jak się już obczai co i jak, choć z sensownym układaniem żetonów wciąż miewam problemy :mrgreen: Jest co prawda zdecydowanie wolniej niż na żywo no ale to już ograniczenia nie do przeskoczenia, przynajmniej nie ma problemów z save'owaniem i kontynuowaniem w późniejszym terminie no i z miejscem na rozłożenie 10 plansz.

: środa 23 maja 2012, 04:08
autor: Chaos
Gieferg pisze: I pytanie - jak sensownie rozwiązać taką sytuację, że jeden z graczy ma sobie np wybrać dowolny czar ze stosu i wziąć do ręki tak by inni tego nie widzieli?
Klikamy rączkę i blokujemy ramkę w prawym górnym rogu (pin), przytrzymując lewy Ctrl najeżdżamy na stos kart Czarów i chwytamy LPM za kartę na spodzie stosu - możemy cały stos przenieść do naszej "ukrytej ręki". Dobrze byłoby wcześniej odwrócić cały stos na wciśniętym Ctrl 2xPPM. Niestety więcej zabawy będzie z położeniem stosu ponownie na stół - wywalamy jedną z kart obok planszy, klikamy na niej 2xLPM (otwiera się 2 okno) i przeciągamy po kolei karty z "ukrytej ręki" które nakładają się na tą wyłożoną wcześniej.
Gieferg pisze:A tymczasem kolejne uwagi:

- Upiór z kart Przygody powinien mieć Moc 4 a nie 3.
- Karty Pieczara Kości i Wielka brama są w moim projekcie całkowicie zbanowane
- Kanibal nie powinien mieć zdolności wyboru formy walki
- na planszy miasta jest błąd w opisie Placu miejskiego (po 3 zamiast 4-5 mamy 3-5), co do siłowania na rękę - w moim projekcie ta opcja w ogóle nie istnieje.
Zamiast banować karty można pomyśleć nad innym sensownym ich zastosowaniem - pasującym do projektu, podobnie z opisami na planszach. Pozostałe błędy przy następnym update poprawię - karty pochodzą z retuszy Wrewa więc jak ktoś je pobierze niech również poprawi.
Gieferg pisze: A tak ogólnie to gra się świetnie jak się już obczai co i jak, choć z sensownym układaniem żetonów wciąż miewam problemy :mrgreen: Jest co prawda zdecydowanie wolniej niż na żywo no ale to już ograniczenia nie do przeskoczenia, przynajmniej nie ma problemów z save'owaniem i kontynuowaniem w późniejszym terminie no i z miejscem na rozłożenie 10 plansz.
Fajnie że się spodobało :), z żetonami postępujemy jak na filmiku - 4:30-4:50 jak coś nie wyjdzie możemy cofnąć ostatni ruch (ikona strzałki na dole w prawym rogu lub Ctrl+Z)

: środa 23 maja 2012, 12:32
autor: Gieferg
Zamiast banować karty można pomyśleć nad innym sensownym ich zastosowaniem - pasującym do projektu, podobnie z opisami na planszach
Pomyślałem wystarczająco długo parę lat temu.
Jeśli w trakcie gry na ZunTzu któraś z nich wyskoczy ---> delete i tyle.
To samo się tyczy profesji z dodatku Mistrzowie i kart służących ich zdobyciu. W Projekcie nie są używane.

karty pochodzą z retuszy Wrewa
Naprawdę szkoda że jednak nie robiłeś tych kart z normalnych retuszy, bo tu raz że sporo grafik jest "zgniecionych" i dziwnie upchanych w tych (zbytecznych kompletnie) ramkach, a dwa, pojawiają się niewystępujące w oryginale błędy. Sam design kart Poszukiwaczy też mi się zupełnie nie podoba i dodatkowo drażni fakt, że oryginalni są w takiej przerobionej wersji, a dodatkowi z kolei wyglądają jak w oryginale. Jedyne co jest fajne to koszulki. Wrew robi świetne fajne plansze, ale przerabianie kart to był chybiony pomysł i rzcz zupełnie zbyteczna. Gdyby nie kompletny brak czasu pewnie powycinałbym to wszystko od nowa z normalnych retuszy żeby wyglądało jak należy.
z żetonami postępujemy jak na filmiku
Nie zaznaczam w ogóle żetonami Siły ani Mocy zapisanych na karcie bo gram z zasadą że nie mogą one spaść poniżej poziomu wyjściowego, a jeśli trafi się jakaś karta będąca wyjątkiem od tej zasady to tylko i wyłącznie wtedy zaznaczam.

: środa 23 maja 2012, 21:20
autor: wasu111
Witam znalazłem drobny błąd na karcie Nekromanty. Pkt. 4 "Jeśli liczba oczek jest większa niż moc Ducha dołącza on do ciebie jako twój przyjaciel i w każdej psychicznej dodaje swoją moc do twojej..."
Niby wiadomo o co kaman ale lekko razi... :mrgreen:

: środa 23 maja 2012, 22:40
autor: Chaos
wasu111 pisze:Witam znalazłem drobny błąd na karcie Nekromanty. Pkt. 4 "Jeśli liczba oczek jest większa niż moc Ducha dołącza on do ciebie jako twój przyjaciel i w każdej psychicznej dodaje swoją moc do twojej..."
Niby wiadomo o co kaman ale lekko razi... :mrgreen:
Tutaj akurat jest identycznie jak w oryginale.

: wtorek 05 cze 2012, 12:01
autor: Gieferg
Podczas wczorajszej rozgrywki zauważyłem jeszcze parę drobnych zmian w kartach (by Wrew jak przypuszczam) i uprzedzam, że jeśli dojdzie do skutku jakaś partyjka na zun tzu z moim udziałem to trzymam się tylko i wyłącznie tego co było w wersji oryginalnej, oraz ustaleń obowiązujących w projekcie. Jedynie w sytuacjach niejasnych, co do których nie było podjętych żadnych ustaleń (no i w przypadkach połowy kart z Jaskini ;)) wchodzą w grę dyskusje dotyczące zasad, a wszelkie podjęte postanowienia będą dopisane w poście do którego mam link w podpisie.

btw, mam starszą wersję, a żeby pobrać aktualną, którą masz w podpisie proszą o podanie numeru telefonu czego robić nie mam zamiaru.

PS. w razie czego w tym tygodniu mogę mieć czas w późnych godzinach wieczornych (po 23-ej do 1-2)

: wtorek 05 cze 2012, 15:09
autor: Chaos
Gieferg pisze:
btw, mam starszą wersję, a żeby pobrać aktualną, którą masz w podpisie proszą o podanie numeru telefonu czego robić nie mam zamiaru.
Żeby pobrać przewiń w dół do środka, odczekaj 45 sec , wpisz kod z obrazka i pobierasz bez żadnego podawania telefonu jako wolne pobieranie.

: środa 06 cze 2012, 01:45
autor: Gieferg
Z ciekawości - jest możliwość, by do zapisanej i potem wczytanej gry dołączył nowy gracz, który wcześniej nie brał w rozgrywce udziału? Pytam ze względu na te crashe, które się zdarzały ilekroć ktoś próbował dołączyć do gry po tym jak coś zmieniłem w kartach znajdujących się na stole (np przetasowałem stos) nim nowy gracz dołączył.

W sumie może sprawdzimy to w praktyce przy następnej okazji.

Czy moje zboczenie zawodowe wieloletniego RPGowego Mistrza Gry bardzo daje się we znaki podczas rozgrywki? O:)

: środa 06 cze 2012, 02:54
autor: JohnnyW
Ja zauważyłem, że gracze mogą dołączać po tym jak potasujesz stosy, pod jednym warunkiem. Podczas gdy oni wbijają do gry nie można w tym momencie tasować lub trzymać żadnych kart. Najlepiej nic nie ruszać i czekać aż wszyscy już wejdą do gry. Wtedy jest wporządku. Trzeba jeszcze wziąść pod uwagę, że ZunTzu źle informuje hosta o wejściu pozostałych graczy do gry. Podczas gdy mi wyświetla komunikaty, że gracze już wbili, im nadal ładuje się plansza. Wtedy jak się zacznie coś grzebać, to też lubi ich powyrzucać.

: środa 06 cze 2012, 12:45
autor: Gieferg
Trzeba będzie spróbować.

Po wczorajszej rozgrywce z Chaosem dopisałem co nieco w poście otwierającym temat ogólny o projekcie i proponuję każdemu, kto miałby ze mną grać najpierw rzucić okiem na tego posta, bo szkoda czasu na dyskusję o zasadach w trakcie gry.

: wtorek 12 cze 2012, 00:04
autor: Astropata
Mam pytanie, uruchamiam Zun Tzu i wszystko ogólnie gra, łączę się z hostem i mi wyskakuje błąd:

Obrazek
Obrazek

Ktoś coś wie co można zrobić?

: wtorek 12 cze 2012, 07:30
autor: wasu111
Mnie wyskakiwały podobne błędy (lecz nie ten sam). Jak masz Windowsa 7 to proponuje uruchomić w trybie zgodności z uprawnieniami admina. Ja dodatkowo wyłączyłem kompozycje wizualne i kompozycje pulpitu.
Od tamtej pory mam spokój.

: wtorek 29 sty 2013, 09:50
autor: Chaos
Zaktualizowałem linki w poście otwierającym. Smacznego :)

: poniedziałek 18 lut 2013, 20:51
autor: Chaos
Nowa wersja do pobrania https://www.dropbox.com/s/8owy2cqtsp8ba ... 1.13SW.ztb
Zwiększyłem ilość slotów dla graczy do 10, dodałem karty walki do 39, dorzuciłem swoich 6 autorskich Poszukiwaczy, zmieniłem opis w Jaskini Czarownika i na obszarze Tajemnych Wrót. Dodałem Instrukcje dodatków Gieferga są po lewej stronie obok plansz. Powiększyłem plansze Północnego Lądu i Wyspy Gadów. Ustawiłem startowe wartości mieszków złota i Wytrzymałości. Kilku Poszukiwaczy ma na kartach zaznaczone startowe wartości żetonami (nad tym popracuje w wolnym czasie).

: środa 20 lut 2013, 20:01
autor: Chaos
Szybki update, z powodu zbyt dużej ilości kart na Planszy głównej na słabszych komputerach przycinało niemiłosiernie - zrobiłem zakładkę System Walki tylko na Karty Walki których jest 1638 sztuk :).
Link do wersji 2.13SW https://www.dropbox.com/s/rcwe8cfxejysd ... 2.13SW.ztb

: sobota 31 sie 2013, 22:43
autor: Burn
Chaos pisze:Szybki update, z powodu zbyt dużej ilości kart na Planszy głównej na słabszych komputerach przycinało niemiłosiernie - zrobiłem zakładkę System Walki tylko na Karty Walki których jest 1638 sztuk :).
Link do wersji 2.13SW https://www.dropbox.com/s/rcwe8cfxejysd ... 2.13SW.ztb
Przyszedlem po MiM na Zuntzu i sie nie zawiodlem. Dziekuje ;)