Strona 1 z 2

MiMChaos 2.13SW - Magia i Miecz według Gieferga na ZunTzu

: piątek 02 gru 2011, 12:28
autor: Chaos
Wszystkie dodatki oficjalne plus dodatki stworzone przez Gieferga. Film umieszczam tu natomiast gra będzie dostępna na Forum Autorów. Czekam na decyzję Gieferga czy zostawić tak czy udostępnić wszystkim.

Tak się prezentuje

Instrukcje https://www.dropbox.com/s/5iakv3iuhdldn ... eferga.rar

Aktualna wersja 2.13SW https://www.dropbox.com/s/rcwe8cfxejysd ... 2.13SW.ztb

: środa 14 gru 2011, 22:56
autor: Gieferg
Na pierwszy rzut oka fajnie to wygląda, ale po co magicznomieczowe naleciałości w stylu "charakter: chaotyczny"? :-k


Jeśli mnie pytasz to ci powiem, że udostępnić wszystkim.

: czwartek 15 gru 2011, 20:33
autor: Chaos
Chaotyczny to rewers charakteru zły - szablon został z wersji Artownika i nie zmieniałem również dlatego że jest czarno-biały dzięki temu w nieużywanej "karcie postaci" bardziej zlewa się z tłem.
Dla wszystkich link do pobrania gry
http://www.speedyshare.com/file/8Evve/M ... eferga.ztb

Instrukcje
http://www.speedyshare.com/file/Zjmtq/I ... eferga.rar

Trwają testy wersji z wszystkimi dodatkami ale niestety ograniczenia ZunTzu pozwoliły na wrzucenie 21map +Zp i Lk oraz około 7000 kart . Przez to musiałem zrezygnować z niektórych dodatków żeby działało stabilnie.

: piątek 16 gru 2011, 12:12
autor: Gieferg
Jedną rzecz jednak można było zrobić lepiej (no chyba że da się to obracać, nie wiem)

Mianowicie - ułożenie planszy głownej. Zdecydowanie powinna być ustawiona odwrotnie, tzn tak, by Strażnik i Cmentarz był na dole, a nie "do góry nogami". Z drugiej strony planszy nie ma nic specjalnego, same wzgórza, równiny i pustynia w krainie środkowej i to one powinny być odwrócone, a nie Strażnik, Cmentarz, Czarny Rycerz, Tajemne Wrota itd.

: sobota 17 gru 2011, 00:38
autor: Chaos
Można obrócić tak jak Misiek napisał ale wtedy wszystkie napisy będą do góry nogami, plansze ułożyłem w ten sposób ponieważ ułożenie mapy miasta w poprzednich wersjach pasowało mi na dole obok pola miasto z podstawki.

: sobota 17 gru 2011, 01:21
autor: Gieferg
No to trochę kiepsko pomyślane. Miasto mogło być spokojnie na północny zachód od planszy głównej, przy górnym-prawym rogu planszy (w którym byłby wtedy obszar Miasta) i wyszłoby to zdecydowanie lepiej niż mieć kilka unikalnych obszarów (do tego z rysunkami postaci) do góry nogami, a jakieś tam pola, równiny i pustynie normalnie.

: sobota 17 gru 2011, 21:27
autor: Chaos
Grając w domu też część osób ma mapy do góry nogami i czyta napisy odwrócone co nie wpływa na rozgrywkę - w wersji ZunTzu poobracałem napisy żeby było wygodniej czytać. Miasto jest na dole ponieważ obok przystani jest mapa morze i kolejne mapy. Następna rzecz to obrazek Korony Władzy który sugeruje że takie ułożenie mapy jest ok - inaczej korona byłaby do góry nogami. Ale w sumie Gieferg jak bawisz się Ps-em to mogę podesłać ci mapę z warstwami tekstowymi i sobie pozmieniasz nie ma problemu podpowiem co i jak ewentualnie.

: poniedziałek 19 gru 2011, 15:46
autor: zoltan
A ja chciałbym podziękować Chaosowi i Giefergowi za udostępnienie ich pracy szerszemu ogółowi :) Dzięki ich pracy wielu graczy (m.in. ja) będzie miało nowe, ciekawe doświadczenia z grą :)

Szacun chłopaki!

: poniedziałek 19 gru 2011, 19:33
autor: Callel
A ja mam takie pytanko do autora - które z moich dodatków zdecydował się włączyć do ostatecznej wersji a które odrzucić? Rozumiem, że Piramidy w zasadzie na ZunTzu się zrobić nie da, ale co z resztą - dało radę? Pozdrawiam, Callel

: poniedziałek 19 gru 2011, 21:02
autor: Chaos
Będą Alternatywne Zakończenia oraz Anioły i Demony.

: poniedziałek 16 kwie 2012, 08:08
autor: JohnnyW
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum!
Na wstępie chciałem Wam chłopaki bardzo podziękować za udostępnienie wszystkim swojej pracy w postaci Magi i Miecza na ZunTzu. To czego dokonaliście jest poprostu niesamowite! Od tygodnia nie gram w nic innego razem z bratem i znajomymi! Czasy dzieciństwa powróciły choć wtedy grałęm tylko w Magiczny Miecz. Ilośc dodatków na początku nas przeraziła, ale juz to ogarneliśmy.

Z tego co udało mi się wybadać to prace nad projektem nadal trwają w związku z czym mam kilka pytań i sugestii:

1. Czy na planszach Wyspa Gadów oraz Północny Ląd w wersji ZunTzu opisy pól będą zmienione tak żeby nie trzeba było obracać monitora "do góry nogami"? (tak jak zostało to zrobione w podstawce).

2. W wersji kolegi Gieferga w zakładce Pomocnicze brakuje stosu z kartami Konia, a występuje podwójny stos kart Muł. Jest to o tyle niewygodne, że kiedy wylosuje się Poszukiwacza, który zaczyna gre posiadając konia, trzeba przebierać cały stos Przygód, żeby go znaleść.

3. Pola takie jak Wioska oraz Miasto mogłyby mieć usunięte opisy na planszy podstawki, a zamiast tego wstawić instrukcje w stylu - Wyciągnij 1 Karte lub przejdź do Bramy Miasta.

4. Pole Przystań na mapie Miasta mogłyby posiadać dodatkowo instrukcje - Wyciągnij 1 karte Portu. Oraz instrukcje dotyczące naprawy statku i dobierania załogi tak jak ma to miejsce na planszy Morza.

Co o tym myślicie?
Pozdrawiam.

: poniedziałek 16 kwie 2012, 09:12
autor: Chaos
Dzięki za sugestie - w wolnym czasie postaram się poprawić i zapodać nową wersje. Stos kart muła jest podwójny ponieważ występował w Podstawce i dodatku Miasto, ale kartę konia faktycznie trzeba dodać do ekwipunku, nie występuje ona jako ekwipunek w wersji Gieferga a powinna.

: środa 09 maja 2012, 12:26
autor: Chaos
Wersja 2.05.
Lista poprawek :
Plansza główna - zmiana opisów na obszarach Wioska, Miasto, Pustynia i wszystkich obszarach Krainy Wewnętrznej gdzie wyciągamy karty Przedpola Piekieł.
Plansza Miasta - obszar Przystań.
Plansza Morze - dodany opis określający wiatr i sztorm.
Plansza Wyspa Gadów - odwrócone i nowe czcionki, opis odnośnie zasad ruchu.
Plansza Północny Ląd - odwrócone i nowe czcionki, opis odnośnie zasad ruchu.
Plansza Wyspa - karta Szoguna na obszarze Zamku.
Poprawiony opis na karcie poszukiwacza Szaman.
Dodałem brakujące w stajni na planszy miasta karty ekwipunku Koń(x2), Wierzchowiec i Koń i wóz. Oraz dodatkowa karta Koń dla poszukiwacza który startuje posiadając konia.
Dołożyłem do stosu 2 karty Podziemi które jakimś cudem zostały w zakładce w poprzedniej wersji.
W zakładce Pomocnicze oddzieliłem przedmioty "fabularne" od zwykłych żeby uniknąć sytuacji którą miałem ostatnio gdy wylosowałem Poszukiwacza Monarcha który ma taką właściwość - Przed wyprawą do Jaskini możesz sobie wybrać dowolną broń, ale tylko jedną.
Żeby zaktualizować odpalamy ZunTzu > file > browse library - zaznaczamy starą wersje > remowe następnie > add - odnajdujemy lokalizacje nowej wersji > otwórz - zaznaczamy nową wersje > open i gotowe. Wybieramy > file > open scenario i możemy grać. Niestety zapisy gry z poprzedniej wersji nie będą działać na nowej i odwrotnie więc warto dokończyć zaległe rozgrywki przed aktualizacją.
Link
http://odsiebie.pl/fjnn8afz3eaq/MiMChao ... a.ztb.html
Instrukcje
http://odsiebie.pl/bj14e71yg6nc/Instruk ... a.rar.html#

: środa 09 maja 2012, 17:10
autor: Gieferg
i wszystkich obszarach Krainy Wewnętrznej gdzie wyciągamy karty Przedpola Piekieł.
Czyli wszystkich poza Koroną Władzy? (przynajmniej jak dla mnie powinno się wyciągać karty PP od Równin Grozy począwszy na Dolinie Ognia skończywszy).

: środa 09 maja 2012, 18:54
autor: Chaos
Jest dokładnie tak jak napisałeś, oczywiście pozostała wzmianka o Talizmanie bez którego na obszar Korony Władzy wejść się nie da.

: środa 09 maja 2012, 19:04
autor: Erestor
Misiek pisze:Proponuję założyć dropboxa.
lub skorzystać z Google Drive 5GB za darmo ;)

: środa 09 maja 2012, 20:09
autor: Chaos
Żeby pobrać przewiń w dół do środka, odczekaj 45 sec , wpisz kod z obrazka i pobierasz bez żadnego podawania telefonu jako wolne pobieranie.

: środa 09 maja 2012, 20:48
autor: Erestor
Ja używam i jest świetne. Idealne do backupu wszystkich moich TMIMowych i BMiMowych projektów... Jakbym to wszystko stracił to bym się pociął chyba :)

: środa 16 maja 2012, 21:12
autor: Gieferg
Dzisiaj sobie robię sesję zapoznawczą z ZunTzu, jak już to rozpracuję można pograć. Z tym że z zastrzeżeniem, że obowiązują zasady takie, jakie w moich rozgrywkach zawsze obowiązują i pod jakie cały projekt był robiony :P W końcu MiM wg Gieferga.

: środa 16 maja 2012, 22:17
autor: Chaos
Jestem na tak - jak ogarniesz dawaj znać to pogramy :)

: środa 16 maja 2012, 22:37
autor: Gieferg
No to już właściwie ogarnąłem, a jak wystąpią jakieś trudności to się w trakcie gry dowiem. Jeden z moich współgraczy też jest zainteresowany więc prawdopodobnie najpierw sobie zrobimy szkoleniową partyjkę jeden na jednego, żeby nabrać wprawy w obsłudze programu, a potem można się umawiać na granie :)

Od razu poruszę jedną sprawę - widzę tam jakieś zmodyfikowane sloty na przedmioty (broń, zbroja, buty, itp) rozwiązanie, któremu zawsze byłem przeciwny i nie mam zamiaru się w tej kwestii stosować do zasad innych niż oryginalne.
Dodałem brakujące w stajni na planszy miasta karty ekwipunku Koń(x2), Wierzchowiec i Koń i wóz. Oraz dodatkowa karta Koń dla poszukiwacza który startuje posiadając konia.
Kupowanie Konia i Wozu czy Rumaka to jak dla mnie niedopuszczalne przegięcie (to zbyt mocne karty by je tak sobie kupować za takie śmieszne ceny). W naszych grach jedynie w sytuacji gdy Poszukiwacz zostawił te zwierzęta w stajni i zginął, lub je tam sprzedał mogły zostać potem zakupione i to zasada obowiązująca w projekcie.

: czwartek 17 maja 2012, 09:21
autor: Gieferg
...

: czwartek 17 maja 2012, 18:02
autor: Chaos
Poruszyłem ten wątek w tym temacie http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=4979 - było to prawdopodobnie niedopatrzenie wydawcy które uzupełniłem. Zawsze grałem właśnie tak że tylko jak ktoś sprzedał można było nabyć te karty ale ....

: czwartek 17 maja 2012, 21:28
autor: Gieferg
Nie ma żadnego ale. To są na tyle mocne karty, że 1-2 egzemplarze które są w przygodach to zupełnie wystarczająca ilość i więcej być po prostu nie powinno. Zresztą:
Z tym że z zastrzeżeniem, że obowiązują zasady takie, jakie w moich rozgrywkach zawsze obowiązują

:-"

: czwartek 17 maja 2012, 22:02
autor: Chaos
Zawsze można Podświetlić kartę (najechać myszą) i kliknąć Delete - karta znika (wraca do arkusza) i podczas gry jej nie ma, ale skoro w 2 ed. Talizmana w wersji angielskiej były te karty w ekwipunku http://research.cs.queensu.ca/~dalamb/G ... ents2.html myślę że powinno się z nimi grać. Większe przegięcie to karty takie jak np. Legionista, Magiczna Kusza, Gandalf które dodali w Jaskini.