Strona 1 z 1

ZunTzu - instrukcja obsługi

: wtorek 03 maja 2011, 15:49
autor: Chaos
ZunTzu to platforma do gier planszowych na komputerze.
Do pobrania z tego linku http://www.zuntzu.com/files.htm
Plik MiM: https://www.dropbox.com/s/mj4vkixrervqv ... 2.12SW.ztb

Obsługa
LPM : przesuwanie / podnoszenie i upuszczanie
PPM : zoomowanie ( porusz myszą w górę i dół )
Kółko myszy: obracanie kart
2x LPM : rzut kostką / pokazuje wybrane karty w dodatkowym oknie z lewej strony
2x PPM : odwracanie front , rewers karty
Del : karta wraca do arkusza
Esc : anulowanie akcji
Ctrl+z : cofnięcie akcji
Ctrl+y : akcja do przodu
Ctrl+s : zapis gry
Alt+Enter : przełączenie na pełny ekran
Ctrl+Tab : następna zakładka
Ctrl : przeglądanie decka
Space : chowanie karty do "ukrytej ręki"
przytrzymując Ctrl i łapiąc kartę ( LPM ) na samym spodzie możemy przesuwać cały deck

Żeby zagrać w kilka osób :
Host "osoba zakładająca grę" musi mieć ip zewnętrzne i odblokowany konkretny port np. 1805
Wszyscy odpalają Zuntzu, Host stawia serwer i wybiera scenariusz (lub wczytuje save).
Pozostali gracze wpisują ip hosta i konkretny port w zakładce Multiplayer - connect i łączą się z Hostem.
Można zaczynać Grę.
ZunTzu posiada czat - wpisujemy tekst + Enter tekst pojawia się na kilka sekund.
Warto korzystać z komunikatora typu Skype czy innego dla wygody rozgrywki robiąc rozmowę konferencyjną.

Jeżeli występują problemy z Hostowaniem można skorzystać z programu Comodo Unite http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-Unit ... 15900.html

: poniedziałek 16 kwie 2012, 19:16
autor: JohnnyW
Widze, że wiele osób umieszcza swoje dodatki do MiMa tak żeby można je było sobie wydrukować. Ja natomiast wolałbym dorzucać je sobie do stworzonych już wersji na ZunTzu. Poczytałem o osłudze programu na stronie głównej i spróbowałem swoich sił. Na początek chciałem sprawdzić czy da się dokonać jakiś zmian w już istniejących wersjach. Do testu użyłem wersji "MiMChaos1.11 MiMwg Gieferga.ztb"

Na początek zrobiłem sobie kopie zapasową pliku *.ztb
- zmieniłem rozszerzenie na *.zip
- wypakowałem archiwum
- edytowałęm w Gimp'ie plansze główną, poprostu ją pomazałem byle jak,
- zapisałem zmiany,
- spakowałem spowrotem WinRar'em do formatu *.zip,
- zmieniłem nazwe na "MiMChaos1.11 MiMwg Gieferga 2.ztb" żeby dodało ją do biblioteki i nie nadpisało oryginału.
- i odpaliłem,

Wyrzuciło mi komunikat, że plik game-box.xml nie istnieje. Wie ktoś co jest przyczyną tego błędu? Chyba że te archiwa są przez autorów jakoś zabezpieczone przed edycją osób trzecich. Chciałbym dorzucać sobie do gry dodatki innych autorów, bo opcja z drukowaniem odpada. Pozatym granie przez internet to jedyny możliwy sposób dla mnie i znajomych.

: poniedziałek 16 kwie 2012, 21:16
autor: Chaos
Niestety edytowanie nie jest w większości przypadków możliwe. ZunTzu zapamiętuje ilość obiektów więc dodawanie do skończonej wersji nie jest możliwe. Można zmienić opisy na mapie, kartach itp. w istniejącej wersji ale nie dodamy nowych kart, chyba że przygotujemy dla nich wcześniej pustą zakładkę z koordynatami kart i ich ilościami. Problemem głównym przy dużej ilości dodatków jest to że ZunTzu się wykrzacza lub nie odpala w ogóle przy ilości plików powyżej 1100 mb. Wszystko opisane na forum Zuntzu http://www.zuntzu.com/create_gamebox.htm

: środa 18 kwie 2012, 17:46
autor: JohnnyW
Udało mi się rozwiązać problem. Chodziło o to, że kiedy zaznaczałem folder do spakowania jako *.zip. WinRar tworzył mi archiwum gdzie w środku najpierw był folder, a potem dopiero pliki. Dlatego ZunTzu nie wykrywało mi pliku *.xml który nie powinien znajdować się w żadnym folderze.

Jeżeli nie ma mozliwości dodawania nowych kart i plansz to trudno. Pozostaje mi czekać aż autorzy sami przekonwertują swoje dzieła na edycje ZunTzu. Drugie rozwiązanie jest takie, że może samemu uda mi się tego dokonać i za zgodą autorów umieszczać takie game-box'y na forum. O ile oczywiście opanuje dostatecznie program. Dzięki za pomoc. Wracam do zabawy...

: środa 18 kwie 2012, 18:17
autor: Rogo
JohnnyW oraz Chaos, powinniście się dogadać w sprawie gotowych plików jeszcze nie spakowanych jako .ztb ;) Bo po co robić na nowo coś, co już jest zrobione i jest zrobione dobrze? ;)

: środa 18 kwie 2012, 23:43
autor: Chaos
Czekam na Zuntzu 2.0 - które ma być w tym roku, może ogarnie ogrom dodatków ponieważ obecna wersja niestety nie radzi sobie z taką ilością plików pomimo zastosowania kolorów indeksowanych a nawet zmniejszeniu rozdzielczości w taki sposób żeby można było w miare komfortowo grać.

: sobota 21 kwie 2012, 16:48
autor: JohnnyW
Program jest świetny, ale jeszcze trochę do ideału mu brakuje. Ja także czekam na wersję 2.0. Narazie udało mi się opanować edytowanie gotowych box'ów. Pozostało jeszcze przypomnienie sobie jak działa Photoshop i języki ala HTML. Mam o tyle łatwiej, że kiedyś za czasów liceum zajmowałem się tworzeniem stron internetowych oraz grafiką komputerową. Narazie przerabiam sobie plansze oraz karty Przygód wg własnego uznania. Żeby grało się lepiej:)

Rogo - nie ma takiej potrzeby, żeby chłopaki kombinowali dla jednej osoby. Ja tam się do tego i tak dorwę:) Jak tylko ogarnę temat ZunTzu, PS'a itp. to zamierzam się zabrać za własną twórczość z obustronną korzyścia dla mnie oraz użytkowników forum.

: piątek 25 sty 2013, 23:21
autor: Mały Nemo
A więc czaiłem się do zagrania w tą wersję gry jak dziwka do uprawiania swego sportu, ale w końcu dzisiaj, po większym ponad roku wypróbowałem i zagrałem. I muszę powiedzieć, że bardzo przyjemnie mi się grało, a atmosfera, mimo iż czasami gorąca, była bardzo przyjemna i wesoła. Co więcej, grałem tutaj w dodatki, w które nigdy w życiu ani również bym nie zagrał podczas rozgrywki w oryginalną planszę. Obawiałem się lekko, czy sobie poradzę z obsługą, ale nawet taki stary i nienauczalny dziad jak ja bardzo szybko się połapał co i jak.

Generalnie więc jest to bardzo dobra wersja do gry i polecam ją każdemu!

: piątek 19 lip 2013, 10:48
autor: trzyeM-
Przyglądam się cyfrowym wersjom MiM oraz MM i póki co jedynym słusznym rozwiązaniem wydaje się być ZunTzu. Nigdy nie uruchamiałem tej platformy. Jeżeli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Gra przez tę platformę opiera się na zaufaniu. Jeżeli w czasie gry stracimy punkt życia/wytrzymałości, to musimy je za pomocą "łapki" zabrać. Platforma nie zrobi tego za nas tak? Jeżeli mocno zbulwersowany grą gracz (a tacy się zdarzają) ;-) nie będzie chciał sobie odjąć tego punktu aby nie odpaść z rozgrywki, może to zrobić inny gracz?

: piątek 19 lip 2013, 11:29
autor: Mały Nemo
Zgadza się, wszelkie zmiany nanoszone są przez graczy. Sama gra nic nie zmienia, bowiem ZunTzu jest jedynie platformą do uruchamiania gier. A gry są tworzone przez samych graczy.

Jednakże każdy gracz ma kontrolę nad tym, co się dzieje na stole. I często się zdarza, iż jeden gracz pomaga drugiemu chociażby w odejmowaniu punktów Wytrzymałości, gdy ten odkłada karty na stół, czy generalnie robi coś innego.

Ze swojego jednak doświadczenia powiem, iż nie trafiłem jeszcze na gracza, który by grymasił podczas gry. W grach, które grałem, dosyć często się zdarzało, iż ja lub moi współgracze ginęli, nawet po kilka razy podczas rozgrywki i żaden się nie bulwersował tym, tylko losował nowego Poszukiwacza.

: piątek 19 lip 2013, 13:00
autor: trzyeM-
Ok, z tym bulwersowaniem to był taki przykład. Inaczej. Czyli taka sytuacja, że gracz po prostu zapomni sobie dodać punktu wytrzymałości/mz/siły/mocy może się zdarzyć i jak żaden z graczy tego nie wychwyci to trudno. Platforma sama w sobie nie zauważy, że coś jest nie tak.

: piątek 19 lip 2013, 13:10
autor: Mały Nemo
trzyeM- pisze:Ok, z tym bulwersowaniem to był taki przykład. Inaczej. Czyli taka sytuacja, że gracz po prostu zapomni sobie dodać punktu wytrzymałości/mz/siły/mocy może się zdarzyć i jak żaden z graczy tego nie wychwyci to trudno. Platforma sama w sobie nie zauważy, że coś jest nie tak.
Zgadza się, tak się może zdarzyć. Aczkolwiek prawie zawsze co najmniej 1 osoba przygląda się grze, więc może poprawić to/przypomnieć. Jak nie, to zawsze można trochę później to zrobić - identycznie jak w realnej grze. Wielu z nas w realnej grze zapomina wykonać jakiejś czynności, a potem "too late". Ponadto ZunTzu zawiera możliwość cofnięcia ruchów, więc zawsze można sprawdzić, co gracz zrobił.

Tym niemniej, musisz mieć naprawdę wyjątkowego pecha, by na cheatera trafić. Zdarza się, bo i różni ludzie się zdarzają, ale jak mówiłem - ja jeszcze ani razu nie trafiłem na problematycznego gracza.

: piątek 19 lip 2013, 14:28
autor: trzyeM-
Ok, rozumiem. Wszystko jasne.

Da się określić jak liczna jest społeczność graczy MiM/MM w Polsce?

: piątek 19 lip 2013, 15:32
autor: Mały Nemo
Well... tutaj na forum kilku nas jest ;). Może z 10 osób się zbierze. Ale co dalej, za naszą miedzą, to nie wiem. Słyszałem, iż za miedzą ludziom niebo na głowę się wali, ale czy to prawda... ;).

: piątek 19 lip 2013, 16:26
autor: Chaos
trzyeM- pisze:Przyglądam się cyfrowym wersjom MiM oraz MM i póki co jedynym słusznym rozwiązaniem wydaje się być ZunTzu. Nigdy nie uruchamiałem tej platformy. Jeżeli się mylę proszę mnie wyprowadzić z błędu. Gra przez tę platformę opiera się na zaufaniu. Jeżeli w czasie gry stracimy punkt życia/wytrzymałości, to musimy je za pomocą "łapki" zabrać. Platforma nie zrobi tego za nas tak? Jeżeli mocno zbulwersowany grą gracz (a tacy się zdarzają) ;-) nie będzie chciał sobie odjąć tego punktu aby nie odpaść z rozgrywki, może to zrobić inny gracz?
Każdy z graczy widzi to samo a więc o oszukiwaniu nie ma mowy, w razie pomyłki można cofnąć ruch o czym Nemo wspomniał a więc gra jest bardzo zbliżona do tej w rzeczywistości.

: piątek 19 lip 2013, 19:36
autor: trzyeM-
Zatem skoro jest ZunTzu - po co próby stworzenia innych cyfrowych gier? Są jakieś problemy z tą platformą?

: piątek 19 lip 2013, 19:40
autor: Mały Nemo
Tylko jeden problem. ZunTzu jest fanowską, niekomercyjną platformą. Zresztą wiesz... to że coś jedna firma zrobiła nie oznacza, iż inne nie mogą. To że na ZunTzu można odpalać gry nie oznacza, iż inni powinni zacząć tylko jej używać, nie zastanawiając się nad własnymi projektami.

: poniedziałek 24 mar 2014, 16:49
autor: Arkadio
Szukałem. Nie znalazłem. Zatem pytam... mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu.

ZunTzu jest świetnym zabijaczem czasu dla osób, które akurat tego dnia spotkać się nie mogą a grać chcą. Niestety jako świeżo upieczony fan gry wolę dużo kolorów, stąd nie odpowiada mi owy projekt w oparciu o poprzednie wersje gry. Pytanie. Czy ktoś podjął się próby utworzenia gry w oparciu o edycję 4,5?
Na stronie ZunTzu znalazłem 2 wersje anglojęzyczne ale niestety nie wszyscy moi współgracze sprawnie władają tym językiem.

: poniedziałek 24 mar 2014, 16:55
autor: Mały Nemo
Niby ktoś się podjął, (acz chyba tylko do Królowej Lodu IIRC), aczkolwiek biorąc pod uwagę jak śliska jest sprawa skanów edycji 4.5 użytych do portu tej gry na ZunTzu, obawiam się, iż nie chcemy tutaj zapodawać direct linków do tychże plików.

Aczkolwiek osobiście polecam całkowicie legalną cyfrową wersję Talismana 4.5 zwącą się Talisman Digital Edition.

: poniedziałek 24 mar 2014, 18:47
autor: Arkadio
No tak. Przez myśl mi nie przeszła kwestia praw autorskich. Koniec OT :)

: środa 23 kwie 2014, 22:56
autor: hajaszek
Witam. mam problem, w zuntzu jest opcja chowania kart do ukrytej ręki, więc dlaczego jak gram online to tylko ja mam tą opcję, a u drugiego gracza ta opcja jest jakby wyłączona i nie da się na nią kliknąć?

: wtorek 15 lip 2014, 11:41
autor: septic
Siemka, mam pytanko: czy platforma jest obsługiwana tylko przez explorera czy są też wersje na inne przeglądarki, np. Chrome? I druga rzecz-link do MiM-a nie działa, wyświetla mi informacje że plik został najprawdop. usunięty lub przeniesiony.[quote="Chaos"][/quote]
W zbiorze plików na stronie platformy ZunTzu znalazłem MiM, ale czy to jest ta twoja z podstawowymi dodatkami?

Ok, juz wszystko rozkminilem, ale jak sie w to gra? Zalogowalismy sie z bratem i dupa. Ruszamy plansza, kartami pomocniczymi ale nie wiemy jak zacząć. Jest jakis "start"? Jak wybrac poszukiwaczy? Jak ustawic pionki? :-s ](*,) #-o [-o<

Ok, juz chyba wszystko rozkminilem. Nie bylo tematu. ;)

Re: ZunTzu - instrukcja obsługi

: piątek 29 sie 2014, 18:39
autor: Czarny
Chaos pisze:Jeżeli występują problemy z Hostowaniem można skorzystać z programu Comodo Unite http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-Unit ... 15900.html
A jak ma się to do zastosowania bardziej popularnego Hamachi? Chciałem pograć z bratem ciotecznym używając tego programu i efekt był taki, że jego wywalało wkrótce po utworzeniu hosta, a gdy ja próbowałem to mi wyskakiwał komunikat "A firewall is blocking ZunTzu" nawet gdy wyłączyłem zaporę systemu Windows i WindowsDefender oraz odznaczyłem powyższe w msconfig. Nawet jeśli jakimś cudem udawało nam się połączyć to natychmiast nas rozłączało. Czy to przez Hamachi czy przez coś innego?

edit:
Już wiem. Znalazłem informacje na stronie producenta programu. Już udało nam się połączyć.

: sobota 30 sie 2014, 12:56
autor: Mały Nemo
Chaosa przez pewien czas nie ma, więc raczej nie będzie w stanie odpowiedzieć na pytania :). Aczkolwiek mam nadzieję, iż uda się wam bezproblemowo rozpocząć rozgrywki na ZunTzu! ;)

: poniedziałek 01 wrz 2014, 11:38
autor: Chaos
Jeszcze żyję O:) więc odpowiem. Korzystałem również z hamachi ale niektóre osoby z internetem na kartę miały problemy z dołączeniem. Najlepiej jak host ma zewnętrzne i.p. wtedy jest ok.