Skalpy ala Trofea

Dyskusje na temat gier komputerowych.
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Skalpy ala Trofea

Post autor: Chaos »

Zastanawiam się nad wprowadzeniem do gry kart na zasadzie "skalpów" zabitych wrogów - według zasad możemy wymieniać punkty siły zabitych wrogów na punkty siły poszukiwacza. Tylko co w sytuacji gdy np. walczymy w gospodzie z Osiłkiem siła 3 - wygrywamy i trzeba zapamiętać że mamy 3 "skalpy". Chyba że za wrogów bez karty punktów nie wymieniamy? Ale skoro walczymy i możemy stracić punkt wytrzymałości to nagroda być powinna.
Ostatnio zmieniony czwartek 05 maja 2011, 13:21 przez Chaos, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Chaos pisze:według zasad możemy wymieniać punkty siły zabitych wrogów na punkty siły poszukiwacza
Zastanów się czy to by nie doprowadziło do za szybkiego pakowania postaci. No i przydałaby się wtedy jakaś równoważnia do pakowania Mocy.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

SeSim pisze:
Chaos pisze:według zasad możemy wymieniać punkty siły zabitych wrogów na punkty siły poszukiwacza
Zastanów się czy to by nie doprowadziło do za szybkiego pakowania postaci. No i przydałaby się wtedy jakaś równoważnia do pakowania Mocy.
Stosując zasadę że wymieniamy 2 x tyle punktów zabitych wrogów ile posiadamy siły bazowej czyli bez przedmiotów itp. raczej nie doprowadzimy do zbyt szybkiego przypakowania. Jeżeli chodzi o Moc można stosować te samą zasadę. Poza tym każdy ma równe szanse :)


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Bórek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Alter Mundi: Dominuim
Deus Machina
Posty: 152
Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
Lokalizacja: From the Other Side
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Bórek »

Chaos pisze:Tylko co w sytuacji gdy np. walczymy w gospodzie z Osiłkiem siła 3 - wygrywamy i trzeba zapamiętać że mamy 3 "skalpy".
To takich łebków też się dodaje do puli? :mrgreen: My zawsze dodawaliśmy tylko wrogów, a zdarzenia, np Smoczy Gniew lub koleś w karczmie były tylko walką do odbębnienia. A co w przypadku Szalonego Wojownika (czy jak mu tam było).


ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?


http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Punkty powinny być za wygraną walkę przyznawane dlatego zastanawiam się nad wprowadzeniem takich "" pustych kart czy żetonów do gry. Czyli po każdej wygranej walce zbieramy takie punkty i możemy je potem wymieniać w zależności od ustaleń na punkty siły czy mocy. Nieważne by było czy walczymy z Szalonym Wojownikiem czy innym wrogiem.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Bórek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Alter Mundi: Dominuim
Deus Machina
Posty: 152
Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
Lokalizacja: From the Other Side
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Bórek »

To by było całkiem. Rozwiązywałoby, zdać się może błahy, problem który ja miewam w swojej talii przygód. Mianowicie kiedy już zbieramy punkty to zazwyczaj tak po 2+. Każdy kisi wtedy na podorędziu całą kupkę trofeów i kiedy wymienia je na punty odkłada masowo na stos odrzuconych kart, co skutkuje w kolejnych partiach ciągnięciem 4 smoków pod rząd,a to bywa deprymujące. Takie żetony pozwalałyby zbierać punkty koło siebie, a wrogowie, trafialiby od razu na stos. Poza tym, jak mówi Chaos, nie byłoby problemów z okładaniem szalonego wojownika, którego nie możesz wziąć z planszy.
Na dobrą sprawę, można to załatwić, jak się komu podoba - zapałkami, guzikami, lub jeśli czujecie potrzebę, stworzyć zestaw takich markerów.


ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?


http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

SeSim pisze:
Chaos pisze:według zasad możemy wymieniać punkty siły zabitych wrogów na punkty siły poszukiwacza
Zastanów się czy to by nie doprowadziło do za szybkiego pakowania postaci. No i przydałaby się wtedy jakaś równoważnia do pakowania Mocy.
Byłoby okej gdyby koszt podniesienia siły/mocy był ciut wyższy, np 10 punktów.


What a view.
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Bludgeon pisze:
SeSim pisze:
Chaos pisze:według zasad możemy wymieniać punkty siły zabitych wrogów na punkty siły poszukiwacza
Zastanów się czy to by nie doprowadziło do za szybkiego pakowania postaci. No i przydałaby się wtedy jakaś równoważnia do pakowania Mocy.
Byłoby okej gdyby koszt podniesienia siły/mocy był ciut wyższy, np 10 punktów.
Można ustalić że Siła bazowa x2, a Moc bazowa x3 za 1 punkt.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Czemu moc ma być droższa?


What a view.
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Według zasad z wersji podstawowej za pokonanych wrogów Mocy wcale się nie dostaje - ale to kwestia ustaleń. Przetestuje kilka wariantów - zobaczymy który jest najlepszy.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Aaaa kurde jestem w dziale mima a nie tmima, okej już wszystko jasne :D


What a view.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Chaos pisze:Tylko co w sytuacji gdy np. walczymy w gospodzie z Osiłkiem siła 3 - wygrywamy i trzeba zapamiętać że mamy 3 "skalpy". Chyba że za wrogów bez karty punktów nie wymieniamy?
Wg zasad się nie wymienia. Wymianie podlegają tylko Karty Wrogów, więc trzeba tę kartę mieć.

Więc nie zaliczają się przeciwnicy z planszy, ani z Kart Zdarzeń (stróże prawa).


Dość dobrze się to sprawdza i mam wątpliwości czy zmienianie tego źle by się na grze nie odbiło.


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Interpretowałem to zawsze dokładnie tak jak Artownik i nigdy nie mieliśmy co do tego wątpliwości.

Zgadzam się też z jego zdaniem odnośnie sensowności zmian tych przepisów. Pamiętam kiedyś dyskusję na tym forum dotyczącą tego, by wraz ze wzrostem siły limit punktów do zamiany na kolejny punkt siły był większy. Dawniej jak pamiętam większość osób, które proponowały zmiany, szła dokładnie w drugą stronę: żeby utrudnić podnoszenie siły za zabitych wrogów. Bo co to za zabawa jak ktoś szybko nabije sobie dużą siłę. Gra traci też moim zdaniem urok jeśli po planszy chadzają napakowane wróżki czy filozofowie i gdy łatwo zaciera się bazowe zróżnicowanie postaci wg parametrów, które wraz z ich cechami specjalnymi także powinno mieć pewne znaczenie.

Ale, temat ma wzniosły tytuł i ja tak też go traktowałem, a nie jako wątek do wyjaśniania prostych, bieżących spraw, które chyba były już na tym forum wyjaśniane wielokrotnie. Tak samo tego rodzaju modyfikacje, kiedyś pamiętam to była naprawdę sążnista dyskusja na te tematy.


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Tak, w ogóle to ja założyłam ten temat i nie przeszkadza mi naprawdę, że ktoś się podpina pod niego i zadaje pytania w tym miejscu ale opcja szukaj naprawdę nie gryzie ;P Ale jeśli ktoś chciałby znać moją opinię to te skalpy są według mnie nietrafione. Ja miałam niegdyś rozterki przy sobowtórze, czy brać go jako trofeum i za ile pkt go traktować ale już ten mały dylemat mam za sobą. A z tym "lvlowaniem" to chyba każdy po swojemu gra, ja osobiście już kilkakrotnie zmieniałam strategię. Na początku grałam tak jak w zasadach, że podwyższało się tylko siłę co 7. Potem, że trzeba było uzbierać dwa razy tyle ile się ma, potem jeszcze chyba kilka modyfikacji było a stanęło na tym, że wymieniam i siłę i moc, w obu przypadkach trzeba uzbierać obecną ilość+5 i to się sprawdza ;)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Cóż w oryginale polskim mamy wymianę tylko Siły, Moc (i tutaj należało by sprawdzić) bodajże w angielskim odpowiedniku była.

Siła zawsze była co 7 punktów, ale w dobie tak dużej i dość różnej twórczości graczy ta zasada uległa zachwianiu.

Ja w Projekcie mam wymianę zarówno Siły i Mocy dla przykładu. Jeśli chcesz Chaos to wprowadzić, pamiętaj o tym aby to było w miarę zbalansowane. Na forum było podane parę różnych wersji wymiany Wrogów na punkty Siły I Mocy.

A przy okazji, jeśli masz jakieś pomysły, które wiążą się z twoją praca w Projekcie ZunTzu, zapodawaj je tutaj (dział Cyfrowe wersje) ewentualnie jak się to rozrośnie to może stworzymy dla ciebie osobny dział dotyczący twego projektu. Jednym słowem lubię porządek na forum.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Pomysł mam taki żeby nie było możliwości losowania kart ze stosu ekwipunku tylko jeżeli wynikać to będzie z jakiejś karty będzie do wyboru 1 z kilku rodzajów Ekwipunku. Rewersy zrobię odpowiednie dla każdego dodatku. Karty będą tak jak w 1 wersji ZunTzu odwrócone widoczną stroną na oddzielnych stosach w zakładce Karty Pomocnicze 2 zakładka w projekcie. Przy okazji mam pytanie czy Autorzy nie będą mieli mi za złe że trochę namieszam w kartach ? Gdzieś za tydzień powinienem skończyć oficjalne wydania oprócz WKO - wtedy zapodam Gameboxa i zacznę brać się za dodatki Autorskie. Myślę że jak dobrze pójdzie to do końca wakacji będzie wersja finalna projektu czyli Wielka Magia i Miecz z wszystkimi dodatkami Autorskimi na ZunTzu. Dziś grałem ze znajomymi w wersje 1.4.27 - gra się całkiem przyjemnie ale musiałem robić za "mistrza gry" bo nie bardzo kumali interface programu na początku ale po godzinie grania było ok i co najlepsze save i jutro można dokończyć gre :).


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Chaos pisze:Przy okazji mam pytanie czy Autorzy nie będą mieli mi za złe że trochę namieszam w kartach ?
wiesz wystarczy ich zapytać, myślę że nie powinno być problemu. U nas przynajmniej panuje zasada, że wpierw pytasz autora czy możesz skorzystać z jego pracy, a nie na odwrót. Dzięki temu omijamy wojnę marchewkowo-ogórkową z domieszką bananowych Tortów.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

stave pisze: A przy okazji, jeśli masz jakieś pomysły, które wiążą się z twoją praca w Projekcie ZunTzu, zapodawaj je tutaj (dział Cyfrowe wersje) ewentualnie jak się to rozrośnie to może stworzymy dla ciebie osobny dział dotyczący twego projektu. Jednym słowem lubię porządek na forum.
Dzięki Stave też lubię porządek . Niestety podczas tworzenia MiM ZunTzu pojawia się wiele problemów które nie do końca mogą być dla osób które grają tradycyjnie zrozumiałe. Dlatego drążyłem temat ekwipunku. Niestety ZunTzu nie ma możliwości wyszukiwania po nazwie karty więc np. stos kilkuset kart do przeszukania staje się nie lada problemem. Jeśli chodzi o punkty za skalpy to faktycznie zasada 2x tyle punktów pokonanych wrogów co mamy Siły/Mocy bazowej jest najrozsądniejszy. Nie należy też brać pod uwagę np. Osiłka z Gospody. Wprowadziłem do projektu dodatkowe żetony - inny kolor dla każdego Poszukiwacza żeby np. można było zaznaczyć miejsce odwiedzin. Żeby nie było sytuacji że ktoś krąży przy jednym miejscu i nabija sobie Moc /Siłę non-stop.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Dobra zasada dlatego zapytałem Wrewa czy mogę skorzystać z jego retuszy zanim zacząłem coś robić . Mam jeszcze roboty trochę z oficjalnymi wydaniami. Niedługo zacznę wysyłać pw z zapytaniami do Autorów. Tylko co jeśli ktoś z Autorów już na forum nie zagląda - projekt jest typowym freeware więc zastanawiam się co jak odpowiedzi nie dostane.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 02 maja 2011, 00:20 przez Chaos, łącznie zmieniany 1 raz.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Chaos pisze:Tylko co jeśli ktoś z Autorów już na forum nie zagląda - projekt jest typowym freeware więc zastanawiam się co jak odpowiedzi nie dostane
Oto będziemy martwić się później, to w tej chwili jest najmniejszym problemem. W ostateczności będziesz miał zapis w instrukcji czy w pliku Read Me, że to z twórczości tego i tego autora.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Chaos pisze:Pomysł mam taki żeby nie było możliwości losowania kart ze stosu ekwipunku tylko jeżeli wynikać to będzie z jakiejś karty będzie do wyboru 1 z kilku rodzajów Ekwipunku.
No ale po co? Znaczy się może nie rozumiem do końca jak działa ZunTzu ale zawsze wydawało mi się, że to tylko platforma wyświetlająca grę, nie ma tam mechaniki, gracze sami ogarniają. Więc co za różnica kiedy stos ekwipunku będzie i ile ich będzie i karty z jakich dodatków będzie zawierał?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Chaos pisze:Dlatego drążyłem temat ekwipunku. Niestety ZunTzu nie ma możliwości wyszukiwania po nazwie karty więc np. stos kilkuset kart do przeszukania staje się nie lada problemem
Tak jakby "w życiu" było to proste :D Czy w ZunTzu da się ograniczyć występowanie tej samej karty kilka razy w stosie? W sensie zrobić coś takiego, że jak są karty ekwipunku to nie ma tam 10 kart Mieczy tylko jedna i gdzieś w rogu jest licznik ile pozostało jeszcze? To by przyspieszyło ręczne przeszukiwanie.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

SeSim pisze:
Chaos pisze:Pomysł mam taki żeby nie było możliwości losowania kart ze stosu ekwipunku tylko jeżeli wynikać to będzie z jakiejś karty będzie do wyboru 1 z kilku rodzajów Ekwipunku.
No ale po co? Znaczy się może nie rozumiem do końca jak działa ZunTzu ale zawsze wydawało mi się, że to tylko platforma wyświetlająca grę, nie ma tam mechaniki, gracze sami ogarniają. Więc co za różnica kiedy stos ekwipunku będzie i ile ich będzie i karty z jakich dodatków będzie zawierał?
Chodzi o to że wyszukiwanie konkretnej karty w stosie - biorąc pod uwagę mnóstwo dodatków Autorskich jest wkurzające w ZunTzu - w sumie można się umówić że wszyscy idą zaparzyć kawę a jeden wertuje stos. Grając w wersje Mefiego było to dość wkurzające np. gdy w stosie kart przygód trzeba było odnaleźć karty trzęsienie ziemi , trąba powietrzna i coś tam jeszcze. Przy stosie kilkudziesięciu kart jest ok - przy kilkuset lipa totalna. Dlatego zastanawiam się nad wyeliminowaniem tego. Mogę też zrobić zakładkę ze zdublowanymi kartami na takie sytuacje ale też nie za bardzo bo wtedy ilość kart jest inna - nie znikają ze stosu. Zainstaluj ZunTzu uruchom wersje Mefiego zobaczysz jak to w praktyce wygląda.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

SeSim pisze:
Chaos pisze:Dlatego drążyłem temat ekwipunku. Niestety ZunTzu nie ma możliwości wyszukiwania po nazwie karty więc np. stos kilkuset kart do przeszukania staje się nie lada problemem
Tak jakby "w życiu" było to proste :D Czy w ZunTzu da się ograniczyć występowanie tej samej karty kilka razy w stosie? W sensie zrobić coś takiego, że jak są karty ekwipunku to nie ma tam 10 kart Mieczy tylko jedna i gdzieś w rogu jest licznik ile pozostało jeszcze? To by przyspieszyło ręczne przeszukiwanie.
Niestety nie da rady tak zrobić. Wygląda to tak że w zakładce gdzie są umieszczone skany kart mogę to uwzględnić i tak robię np. jeśli karta przygody ma np. mieszek złota x 16 - jest to jeden obrazek i mogę z niego 16 kart wyciągnąć czy ile tam potrzebuje (ustalając liczbę w pliku tekstowym tzw. Game-box). Ale kładąc karty na stos sortuje je i układam obok planszy - robię gotowy scenariusz gdzie mamy wszystko przygotowane do rozpoczęcia rozgrywki.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Chaos pisze:Punkty powinny być za wygraną walkę przyznawane dlatego zastanawiam się nad wprowadzeniem takich "" pustych kart czy żetonów do gry. Czyli po każdej wygranej walce zbieramy takie punkty i możemy je potem wymieniać w zależności od ustaleń na punkty siły czy mocy. Nieważne by było czy walczymy z Szalonym Wojownikiem czy innym wrogiem.
Identyczny pomysł był w Talisman 3rd Edition - były to Experience Points. Za każdą walkę otrzymywałeś tyle Exp, ile Wróg miał parametru. Następnie za każde 7 Exp mogłeś otrzymać do wyboru 1 punkt Siły, Mocy, Życia lub 1 mieszek złota. Możesz jednak dać zasadę, iż za każde 7 Exp Poszukiwacz może otrzymać 1 Czar.
Ostatnio zmieniony wtorek 03 maja 2011, 15:10 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ