Skalpy ala Trofea

Dyskusje na temat gier komputerowych.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Chaos pisze:Pomysł mam taki żeby nie było możliwości losowania kart ze stosu ekwipunku tylko jeżeli wynikać to będzie z jakiejś karty będzie do wyboru 1 z kilku rodzajów Ekwipunku.
No ale po co? Znaczy się może nie rozumiem do końca jak działa ZunTzu ale zawsze wydawało mi się, że to tylko platforma wyświetlająca grę, nie ma tam mechaniki, gracze sami ogarniają. Więc co za różnica kiedy stos ekwipunku będzie i ile ich będzie i karty z jakich dodatków będzie zawierał?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Chaos pisze:Dlatego drążyłem temat ekwipunku. Niestety ZunTzu nie ma możliwości wyszukiwania po nazwie karty więc np. stos kilkuset kart do przeszukania staje się nie lada problemem
Tak jakby "w życiu" było to proste :D Czy w ZunTzu da się ograniczyć występowanie tej samej karty kilka razy w stosie? W sensie zrobić coś takiego, że jak są karty ekwipunku to nie ma tam 10 kart Mieczy tylko jedna i gdzieś w rogu jest licznik ile pozostało jeszcze? To by przyspieszyło ręczne przeszukiwanie.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

SeSim pisze:
Chaos pisze:Pomysł mam taki żeby nie było możliwości losowania kart ze stosu ekwipunku tylko jeżeli wynikać to będzie z jakiejś karty będzie do wyboru 1 z kilku rodzajów Ekwipunku.
No ale po co? Znaczy się może nie rozumiem do końca jak działa ZunTzu ale zawsze wydawało mi się, że to tylko platforma wyświetlająca grę, nie ma tam mechaniki, gracze sami ogarniają. Więc co za różnica kiedy stos ekwipunku będzie i ile ich będzie i karty z jakich dodatków będzie zawierał?
Chodzi o to że wyszukiwanie konkretnej karty w stosie - biorąc pod uwagę mnóstwo dodatków Autorskich jest wkurzające w ZunTzu - w sumie można się umówić że wszyscy idą zaparzyć kawę a jeden wertuje stos. Grając w wersje Mefiego było to dość wkurzające np. gdy w stosie kart przygód trzeba było odnaleźć karty trzęsienie ziemi , trąba powietrzna i coś tam jeszcze. Przy stosie kilkudziesięciu kart jest ok - przy kilkuset lipa totalna. Dlatego zastanawiam się nad wyeliminowaniem tego. Mogę też zrobić zakładkę ze zdublowanymi kartami na takie sytuacje ale też nie za bardzo bo wtedy ilość kart jest inna - nie znikają ze stosu. Zainstaluj ZunTzu uruchom wersje Mefiego zobaczysz jak to w praktyce wygląda.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

SeSim pisze:
Chaos pisze:Dlatego drążyłem temat ekwipunku. Niestety ZunTzu nie ma możliwości wyszukiwania po nazwie karty więc np. stos kilkuset kart do przeszukania staje się nie lada problemem
Tak jakby "w życiu" było to proste :D Czy w ZunTzu da się ograniczyć występowanie tej samej karty kilka razy w stosie? W sensie zrobić coś takiego, że jak są karty ekwipunku to nie ma tam 10 kart Mieczy tylko jedna i gdzieś w rogu jest licznik ile pozostało jeszcze? To by przyspieszyło ręczne przeszukiwanie.
Niestety nie da rady tak zrobić. Wygląda to tak że w zakładce gdzie są umieszczone skany kart mogę to uwzględnić i tak robię np. jeśli karta przygody ma np. mieszek złota x 16 - jest to jeden obrazek i mogę z niego 16 kart wyciągnąć czy ile tam potrzebuje (ustalając liczbę w pliku tekstowym tzw. Game-box). Ale kładąc karty na stos sortuje je i układam obok planszy - robię gotowy scenariusz gdzie mamy wszystko przygotowane do rozpoczęcia rozgrywki.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Chaos pisze:Punkty powinny być za wygraną walkę przyznawane dlatego zastanawiam się nad wprowadzeniem takich "" pustych kart czy żetonów do gry. Czyli po każdej wygranej walce zbieramy takie punkty i możemy je potem wymieniać w zależności od ustaleń na punkty siły czy mocy. Nieważne by było czy walczymy z Szalonym Wojownikiem czy innym wrogiem.
Identyczny pomysł był w Talisman 3rd Edition - były to Experience Points. Za każdą walkę otrzymywałeś tyle Exp, ile Wróg miał parametru. Następnie za każde 7 Exp mogłeś otrzymać do wyboru 1 punkt Siły, Mocy, Życia lub 1 mieszek złota. Możesz jednak dać zasadę, iż za każde 7 Exp Poszukiwacz może otrzymać 1 Czar.
Ostatnio zmieniony wtorek 03 maja 2011, 15:10 przez Mały Nemo, łącznie zmieniany 1 raz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Raleen pisze:Interpretowałem to zawsze dokładnie tak jak Artownik i nigdy nie mieliśmy co do tego wątpliwości.

Zgadzam się też z jego zdaniem odnośnie sensowności zmian tych przepisów. Pamiętam kiedyś dyskusję na tym forum dotyczącą tego, by wraz ze wzrostem siły limit punktów do zamiany na kolejny punkt siły był większy. Dawniej jak pamiętam większość osób, które proponowały zmiany, szła dokładnie w drugą stronę: żeby utrudnić podnoszenie siły za zabitych wrogów. Bo co to za zabawa jak ktoś szybko nabije sobie dużą siłę. Gra traci też moim zdaniem urok jeśli po planszy chadzają napakowane wróżki czy filozofowie i gdy łatwo zaciera się bazowe zróżnicowanie postaci wg parametrów, które wraz z ich cechami specjalnymi także powinno mieć pewne znaczenie.

Ale, temat ma wzniosły tytuł i ja tak też go traktowałem, a nie jako wątek do wyjaśniania prostych, bieżących spraw, które chyba były już na tym forum wyjaśniane wielokrotnie. Tak samo tego rodzaju modyfikacje, kiedyś pamiętam to była naprawdę sążnista dyskusja na te tematy.
Można by pomyśleć nad swego rodzaju Epic Level Handbookiem - Poszukiwacz, który osiągnie pewien pułap Siły, to wszelkie istoty czy Wrogowie z automatu otrzymują +X do swego parametru. Zrobić kilka takich leveli-pułapów, to wtedy nawet Poszukiwacz o Sile 20 miałby szansę przegrać z Dzikiem.

Wtedy jednakże należałoby również rozwiązać problem PvP - czyli taki Epic vs przydupas.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Myśleliśmy też nad takim rozwiązaniem . W sytuacji gdy Siła / Moc nasza z wszystkimi bonusami jest większa o tyle że z automatu walkę wygrywamy rzucamy za wroga kością taką że ma szanse zrównać się z nami Siłą/Mocą np. Poszukiwacz o Sile 9 spotyka dzika Siła 1 - dzik rzuca k8 żeby podbić Siłę z tym że 1-5 traktujemy jako 5 żeby nawet w najgorszym przypadku dzik miał mniej tylko o 3 pkt. , następnie walka toczy się normalnie.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Osobiście to średnio mi ten pomysł ze skalpami mi się podoba. MiM ma takie a nie inne zasady i skoro przenosisz go na Zun Tzu, trzymałbym się oryginału. Wbrew pozorom, MiM choć mechanikę ma prostą (ponoć prostacką nawet), to wszelkie grzebanie w niej, burzy tę wątłą równowagę. O ile jeszcze kość k8 czy k10 da się przełknąć, to wszelkie inne modyfikacje uważam za zbędne.
Poza tym, po co cokolwiek coś zmieniać co jest dobre? Lepiej już skorygować gametext kart zabierających bugi


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Nemomon pisze:Epic Level Handbookiem
Nienawidzę level scalingu... Najgorsze co możesz zafundować grze.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Słuszne uwagi . Wszystko będzie jak w oryginale - ja od siebie dołożyłem kości k8, k10, k20 których gracze mogą użyć wedle uznania. Bugi na kartach to faktycznie jest do poprawienia , ale to nie problem bo tekst na kartach będę mógł zmieniać w wersji finalnej z wszystkimi dodatkami. Przeszukam forum i wybiorę najrozsądniejsze rozwiązania - mam nadzieję.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Koniecznie zapoznaj się z działem Magia i Miecz 1.5: http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=48


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Który już niedługo się rozrusza na nowo, bo kończę powoli Katakumby i biorę się za Podstawkę do Projektu, pozamykam niektóre tematy, zapodam cosik nowego i kolejny szablon kart prześlę Valdiemu.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Bardzo mnie to cieszy. Lada dzień zapodam projekt z oficjalnymi wydaniami. Musze tylko scenariusze poukładać. Jak to zrobię biorę się za dłuższą robotę czyli - poprawiona i z wszystkimi autorskimi dodatkami Wielka Magia i Miecz na ZunTzu - z tym się zejdzie :)
Wysyłałem do wszystkich Autorów pw z zapytaniem - jak na razie ci którzy odpowiedzieli z entuzjazmem przyjęli projekt i pozwalają korzystać ze swojej pracy za co Dziękuje serdecznie.
Ostatnio zmieniony środa 04 maja 2011, 17:18 przez Chaos, łącznie zmieniany 1 raz.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Równie dobrze można przenieść część/całość z rozwiązań z TMiMa do tego projektu. Byłoby wtedy połączenie mechaniki TMiMa z kartami oraz planszami ze starego MiMa.

Myślę, iż to by się dobrze sprawdziło na ZunTzu:

- podział na Broń oraz Pancerz (opcjonalnie też Drobiazg)
- trofea z kart Wrogów na Moc
- punkty Losu
- limit rzucania Zaklęć
- oficjalne karty (część z nich jest bardzo ciekawa)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Nemomon pisze:Równie dobrze można przenieść część/całość z rozwiązań z TMiMa do tego projektu. Byłoby wtedy połączenie mechaniki TMiMa z kartami oraz planszami ze starego MiMa.

Myślę, iż to by się dobrze sprawdziło na ZunTzu:

- podział na Broń oraz Pancerz (opcjonalnie też Drobiazg)
- trofea z kart Wrogów na Moc
- punkty Losu
- limit rzucania Zaklęć
- oficjalne karty (część z nich jest bardzo ciekawa)
Nie Nemo. Albo grasz w Magię albo grasz w TMiMa. Choć podobne mechanicznie, to całkowicie inne gry i nie powinno się mieszać mechanik obu gier. To tak jak z kompatybilnością. Nowa wersja programu np. Worda odpali starsze pliki ale starsza wersja już niekoniecznie nowych.
Trza zachować czystość przy tego typu przedsięwzięciach by można było na kompie zagrać w Magię i Miecz, a nie jakiegoś mutanta, zlepek mechanik dwóch gier doprawionego własnymi pomysłami.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Nie wiadomo, czy wtedy gra nie byłaby popularniejsza wśród i innych ludzi, którzy chcieliby sobie dla relaksu pograć w łatwą grę. Poza tem, jeżeli ona ma sama z siebie zawierać homebrew dodatki, to już z tej perspektywy będzie jakimś mutantem zlepkiem mechanik. Dalej, możesz przecie uznać, iż te wspomniane przeze mnie wcześniej mechaniki, to po prostu dodatek do jakiegoś yet kolejnego dodatku autorskiego do starego MiMa ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Nie przegada Ci Stalin, nawet Breżniew nie przegada Ci :P


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Co jak co, to z nas dwu to ja powinienem być bardziej konserwatywny. A tymczasem jestem bardzo liberalny ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Astropata »

Kaktus+ pisze:Nie Nemo. Albo grasz w Magię albo grasz w TMiMa. Choć podobne mechanicznie, to całkowicie inne gry i nie powinno się mieszać mechanik obu gier.
Nie przesadzaj. Zawsze jak słyszę od kogoś, że to "całkowicie inne gry" to mnie śmiech ogarnia. Jasne, to nie jest to samo, ale , litości, remake nawet jeżeli inny i zmieniony, pozostanie w ścisłym kontakcie z oryginałem. Neuroshima HEX - Runebound, TMiM - Arkham Horror, to są CAŁKOWICIE INNE GRY. TMiM i MiM to jedynie "inne gry" ;] I z powodzeniem można mieszać mechaniki tych gier i z doświadczenie powiem, że to wychodzi całkiem dobrze. Więc nie skreślałbym tego pomysłu, bo z tych dwócg gier, likwidując wady jednej i drugiej, a łącząc ich zalety można zrobić ciekawą mieszankę : )


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Niby tak, ale nie da się w prosty sposób wciągnąć do MiMa Losu.

To nie tylko kwestia modyfikacji Obszarów na planszy, do tego potrzebne są jeszcze Karty, do których by trzeba było jeszcze dorobić grafiki... kupa roboty.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Karty można dorobić, w oryginalnym TMiMie też ich zbyt wiele nie ma.

Poza tem, co z Charakterem Neutralnym oraz dodatkiem Pani Jeziora?


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:
Raleen pisze:Interpretowałem to zawsze dokładnie tak jak Artownik i nigdy nie mieliśmy co do tego wątpliwości.

Zgadzam się też z jego zdaniem odnośnie sensowności zmian tych przepisów. Pamiętam kiedyś dyskusję na tym forum dotyczącą tego, by wraz ze wzrostem siły limit punktów do zamiany na kolejny punkt siły był większy. Dawniej jak pamiętam większość osób, które proponowały zmiany, szła dokładnie w drugą stronę: żeby utrudnić podnoszenie siły za zabitych wrogów. Bo co to za zabawa jak ktoś szybko nabije sobie dużą siłę. Gra traci też moim zdaniem urok jeśli po planszy chadzają napakowane wróżki czy filozofowie i gdy łatwo zaciera się bazowe zróżnicowanie postaci wg parametrów, które wraz z ich cechami specjalnymi także powinno mieć pewne znaczenie.

Ale, temat ma wzniosły tytuł i ja tak też go traktowałem, a nie jako wątek do wyjaśniania prostych, bieżących spraw, które chyba były już na tym forum wyjaśniane wielokrotnie. Tak samo tego rodzaju modyfikacje, kiedyś pamiętam to była naprawdę sążnista dyskusja na te tematy.
Można by pomyśleć nad swego rodzaju Epic Level Handbookiem - Poszukiwacz, który osiągnie pewien pułap Siły, to wszelkie istoty czy Wrogowie z automatu otrzymują +X do swego parametru. Zrobić kilka takich leveli-pułapów, to wtedy nawet Poszukiwacz o Sile 20 miałby szansę przegrać z Dzikiem.

Wtedy jednakże należałoby również rozwiązać problem PvP - czyli taki Epic vs przydupas.
Tylko po co, MiM to nie rpg i gra w założeniu ma trwac kilka godzin a nie jak najdłużej. Ktoś z siłą czy mocą większą niż 12 powinien kończyć grę.


What a view.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kwestia gustu. Ja nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek odkąd gram te X lat w MiMa, abym nawet myślał o wchodzeniu do Wewnętrznej Krainy mając parametr 12. Mając 15, owszem, wtedy się myślało powoli. Niektórzy lubią grać dla samej gry, ja przykładowo taki jestem, a niektórzy grają by jak najszybciej skończyć i zmienić grę.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Przypuszczam że to się zmienia z wiekiem. Też kiedyś lubiłem grać tak żeby grac jak najdłużej. Teraz wolę zagrać szybką intensywną partię gdzie każdy się zastanawia nad swoim ruchem bo wie że przeciwnik nie przegapi żadnej szansy.
Poza tym, jak już mówiłem, do "rozwleczonego" grania najlepiej nadają się rpgi. Jeśli ktoś nie próbował to polecam. Chyba najbardziej podobny do mima jest 3 edycyjny warhammer rpg, z racji na dużą ilość kart i nawet cos na kształt planszy.


What a view.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Wchodzę na wiki, wpisuję w google, odpalam na Zun Tzu Magia i Miecz, to chcę poczytać o Magii i Miecz, zagrać w Magię i Miecz nie w hybrydę. Tak to widzę.

Nagle po 20 latach jakiś typ obudzi się i przypomni sobie, że w szafie ma Magię i Miecz (a przede wszyscy tacy tu trafiają) i odpala googla. Jakimś cudem znajduje Magia i Miecz na Zun Tzu i zadowolony siada do gry. Nagle coś mu nie pasuje, bo jakieś losy, udziwnienia, przeta tego nie było w Magi i Mieczu? Skąd to się wzięło??

Magia i Miecz na Zun Tzu: tak!
Magia i Miecz z możliwością grania w zmodyfikowane zasady: tak!
Hybryda z obligatoryjnymi nowymi elementami z nowych edycji jak los i inne dupershwance: NEIN! NEIN! NEIN!

Bo to nie Magia i Miecz!

Jak się coś przenosi z papieru na komputer, to pasuje aby to była kopia oryginału, ewentulanie poprawiona, coś jak skan zdjęcia i delikatny retusz mający usunąć babole itp. Jak robicie nową grę, to przynajmniej nie oklejajcie tego logiem MiMa, bo to będzie herezja.

Nie tak całkiem dawno temu, ktoś na forum się pojawił i postanowił sobie od nowa TMiMa zrobić. Został wyśmiany. Sytuacja niema identyczna tutaj zachodzi, a jakoś poklask jest.

Zmienionego MiMa tworzą Art i stave. Zmienili nazwę i od razu informują o zmianach w mechanice, kartach, zasadach. Tutaj chcecie zaserwować komuś MiMa, który już MiMem nie będzie! :roll:


ODPOWIEDZ