Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Projekt ZunTzu Chaos - info + linki

Czyli projekty i pomysły dotyczące odtworzenia Talismana na PC.
Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Projekt ZunTzu Chaos - info + linki

Postautor: Chaos » poniedziałek 25 kwie 2011, 20:35

Postanowiłem od podstaw zrobić Magie i Miecz na platformę ZunTzu, po przeanalizowaniu kilkunastu projektów wziąłem się do roboty. Okazuje się że jednak jest możliwość zmieszczenia w dobrej jakości wszystkich dodatków łącznie z autorskimi i zostanie jaszcze drugie tyle wolnej przestrzeni na kolejne. Zmiany w porównaniu do projektu Mefiego który umieszczałem na forum to przede wszystkim zamiana plików jpeg na png + zastosowanie kolorów indeksowanych co pozwala na 3-krotne zmniejszenie pamięci wirtualnej plików. Wprowadzam też kilka swoich pomysłów zerknijcie na filmik jak obecnie to wygląda...
http://www.youtube.com/watch?v=aEcA-d5fAVc
film nawet w jakości hd wygląda gorzej niż gra w rzeczywistości,

najpierw wrzucę oficjalne wydania - potem stopniowo dodatki autorskie
Nowości jakie wprowadziłem
- klimatyczne "ogniste" kości do gry
- zakładka Karty pomocnicze tu są żetony , karty ekwipunku , pionki postaci -poukładane alfabetycznie
- zakładka Plansza gry - zrobiłem "kartę postaci" żetony Mocy, Siły, Wytrzymałości są umieszczone w scenariuszu na karcie wystarczy podwójne kliknięcie ppm i można ustawić żądaną wartość
- mieszki złota zastąpiłem żółtymi żetonami 1,2,3... grając z dodatkami poszukiwacze posiadają czasami niemałą ilość złota
- dodatkowe żetony inny kolor dla każdego poszukiwacza - np. znacznik tur
- żetony wytrzymałości przedmiotów (brązowy kolor) na potrzeby dodatków i urozmaicenia gry.
- opisy pól na mapie - wyraźniejsza czcionka, napisy nie są do góry nogami.
- karty charakteru umieszczone w scenariuszu nad kartą postaci w odpowiednim kolorze
- przygotowana do dodania mapa LK i ZP .
W projekcie użyłem retuszy forumowicza @Wrew które są bardzo dobrej jakości i w fajnym klimacie.
Instrukcje
https://www.dropbox.com/s/5iakv3iuhdldn ... eferga.rar
Aktualna wersja 2.6
https://www.dropbox.com/s/7bqswq136tadr ... aos2.6.ztb
Mim wg. Gieferga
https://www.dropbox.com/s/rcwe8cfxejysd ... 2.13SW.ztb
Wielka Magia i Miecz Stava
https://www.dropbox.com/s/wqu1cfe0xwguj ... 4.03HD.ztb
Ostatnio zmieniony środa 03 gru 2014, 18:58 przez Chaos, łącznie zmieniany 11 razy.

Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » czwartek 05 maja 2011, 14:26

Odsłona druga czyli wersja z oficjalnymi wydaniami bez WKO.
Projekt zawiera 5 scenariuszy do wyboru :
Podstawka - tylko podstawka
Mapa podstawki(zmieniona czcionka na bardziej klimatyczną) , zmiana cennika w wiosce u kowala.
Karty przygód 139, karty poszukiwaczy 28, pionki 28, czary 30, ekwipunek 28, ropucha 6, talizman 4.
Karty postaci 6 - z ułożonymi żetonami siły, mocy, złota i wytrzymałości - ponad kartą postaci karty charakteru do wyboru i po 30 żetonów pomocniczych - dla każdej postaci inny kolor.
Zakładka Plansza gry zawiera mapę, karty postaci , przygody , czary.
Zakładka druga od lewej Karty Pomocnicze zawiera żetony dodatkowe, ropuchy , talizman, ekwipunek, Karty Poszukiwaczy, Pionki.
Podziemia - podstawka + podziemia :
Mapa podziemi , karty podziemia 32, karty przygód 40, karty poszukiwaczy 18, pionki 18, czary 12, alternatywne zakończenia 6.
Miasto - podstawka+podziemia+miasto
Mapa miasta(usunięty opis u Czarodziejki odnośnie teleportacji do Kosmicznej Otchłani), karty miasto 72 + 1 karta miasto dzień targowy, czary 10, karty przygód 7, pożyczka 6, list gończy 6, poszukiwacze 6 (w tym 4 profesje), pionki 6, ekwipunek 16.
Mistrzowie,Jaskinia - podstawka + podziemia+ miasto + mistrzowie + jaskinia
Mapa jaskini (doklejony do mapy po prawej stronie opis komnat , zasad poruszania itd.), karty zakończenia 3, karty jaskinia 60 w tym odwrócony magiczny kryształ, podziemia 12, karty poszukiwaczy 8 , pionki 8, przygody 30 , czary 10, mistrzowie - karty poszukiwaczy 4, pionki 4, przygody 3 , czar 1.
Smoki - podstawka + podziemia+ miasto + mistrzowie + jaskinia + smoki
Poszukiwacze 4, pionki 4 ,przygody 85 + Król smoków Siła 12 a na rewersie Siła 22.
Tak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=td3aJGPc2_Q
Wersja 1.5.4 http://www.speedyshare.com/files/283053 ... s1.5.4.ztb
W projekcie użyłem retuszy forumowicza @Wrew które są bardzo dobrej jakości i w fajnym klimacie. Retusze map @WindyIndy.
Ostatnio zmieniony piątek 06 maja 2011, 18:59 przez Chaos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3132
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » czwartek 05 maja 2011, 20:57

A czy orientujesz się może czy na zuntzu istnieje Tmim?
What a view.


Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » czwartek 05 maja 2011, 21:23

Istnieje wersja angielska
http://bggames01.blogspot.com/2009/12/t ... mebox.html
Na której też się wzorowałem po części.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3350
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » czwartek 05 maja 2011, 23:55

Mając angielską można zrobić polską bez znajomości ZunTsu. Wystarczy podmienić skany.

Filmik na YT jest bombastyczny. Świetne są sposoby przeglądania stosu i wybór alternatyw.


Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » piątek 06 maja 2011, 00:15

Niestety nie do końca tak jest trzeba trochę pogłówkować. Zresztą możesz otworzyć mojego gameboxa i zobaczyć. :) Wystarczy 1 błąd w tekście i się nie odpali.
Ostatnio zmieniony piątek 06 maja 2011, 00:18 przez Chaos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3350
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » piątek 06 maja 2011, 00:18

Jeśli skany podmienię w ten sposób, aby ich rozmiary zostały zachowane, to trzeba jeszcze coś więcej?

Nie zostanę zuntsunowcem póki nie zmienię kompa. Wiesza się po odpaleniu jakiegokolwiek pliku ztb.


Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » piątek 06 maja 2011, 00:20

Każda karta ma podane swoje koordynaty, ilość. Musi być to sensownie wpisane żeby się nie pogubić. Na windows 7 nie powinieneś mieć problemów. Jak masz Viste czy Xp to przeinstaluj i będzie hulać.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3350
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » piątek 06 maja 2011, 00:25

No ale angielska wersja ma to samo co polska, te same karty, ta sama ilość. Sam ciągnę off :roll:


Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » piątek 06 maja 2011, 00:35

Tu jest opisane wszystko co i jak http://www.zuntzu.com/create_gamebox.htm
i może znajdziesz rozwiązanie dlaczego nie działa na twoim kompie ZunTzu na tamtejszym forum.

Awatar użytkownika
rokitadevil
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: czwartek 04 wrz 2008, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: rokitadevil » piątek 06 maja 2011, 00:46

Misiek, powinno ci działać normalnie, o ile nie masz czegoś skopsanego w kompie. Ja mam już leciwy sprzęt, w dodatku chłodzenie procka mi wysiada, przez co są nie lada kłopoty, a mimo to w MIMa na ZunTzu grywam regularnie bez najmniejszych problemów (na XPku).

To wina kompa i tyle, wiem o tym lecz narazie nie podziałam z zakupem innego.
Ostatnio zmieniony piątek 06 maja 2011, 00:49 przez rokitadevil, łącznie zmieniany 1 raz.
Metal Up Your Ass!

Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » piątek 06 maja 2011, 20:56

Wersja 1.5.6 - Wszystkie oficjalne wydania. Dodany dodatek W Kosmicznej Otchłani.
Mapa WKO - opis Obszarów po lewej stronie mapy, czary 2 , karty otchłań 40, ekwipunek 12, Poszukiwacze 8, pionki 8. Zmieniony opis w Mieście u czarodziejki na oryginalny.
Scenariusz WKO- czyli wszystko co zawiera projekt a więc wszystkie wydania oficjalne gry.

Link do pobrania http://www.speedyshare.com/files/283336 ... s1.5.6.ztb
Ostatnio zmieniony sobota 07 maja 2011, 00:51 przez Chaos, łącznie zmieniany 3 razy.

zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Postautor: zoltan » piątek 06 maja 2011, 21:00

To może od razu zgłoszenie błędu: nie wiem jak w wersji 1.5.6, ale w wersji 1.5.4 brakuje położonych stosów żetonów wytrzymałości na pierwszej, piątej i szóstej karcie poszukiwaczy. Sprawdzałem tylko na scenariuszu z samą podstawką (bo w taki scenariusz na razie gram) :)

Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » piątek 06 maja 2011, 21:11

zoltan pisze:To może od razu zgłoszenie błędu: nie wiem jak w wersji 1.5.6, ale w wersji 1.5.4 brakuje położonych stosów żetonów wytrzymałości na pierwszej, piątej i szóstej karcie poszukiwaczy. Sprawdzałem tylko na scenariuszu z samą podstawką (bo w taki scenariusz na razie gram) :)


W wersji 1.5.6 poprawione i można już pobierać.

Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » niedziela 08 maja 2011, 13:09

Wersja 1.5.7
Dodane 3 kostki k6 dla wrogów
Scenariusz Posegregowane - wszystko na planszy poukładane w stosy obok map.
Mapa WKO - czarne tło opisy białe.
Mapa Jaskinia - usunięte zauważone błędy w opisie.
Mapa Podstawka - usunięte zauważone błędy w opisie.
Mapa Podziemia - podmieniona na mapę z retuszy Rokitadevil, nowe czcionki, odwrócone opisy.
Wszystko pozostałe jak w wersji 1.5.6
Link do pobrania http://www.speedyshare.com/files/283554 ... s1.5.7.ztb
Życzę dobrej zabawy.

zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Postautor: zoltan » niedziela 08 maja 2011, 14:35

Super, myślę że teraz jest idealnie - kilka scenariuszy z najpopularniejszymi kombinacjami (dzięki czemu można szybko zacząć grę), plus specjalny scenariusz z wyłożonym wszystkim na planszy (dzięki któremu, jak ktoś chce, może sam wykombinować zestaw dodatków, z którymi będzie grał).
Jeśli mogę coś zasugerować, to podobną drogą poszedłbym w przypadku dodatków autorskich :)

zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Postautor: zoltan » poniedziałek 09 maja 2011, 17:17

Chyba kolejny błąd zauważyłem. W wersji 1.5.7 na planszy od podstawki pole cmentarz ma opis:

...
5-6 Zyskujesz 1 czar.

według tego tematu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=820
powinno być:

...
4-6 Zyskujesz 1 czar.

Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » poniedziałek 09 maja 2011, 17:56

Dziś grając też to zauważyłem . Poprawione. Muszę też zmienić opis obszarów jaskini gdzie usunięte jest odnośnie cyborga. Literówek może być więcej i "czeskich" błędów. Więc proszę podawać co zauważycie - sam wszystko sprawdzam więc może jeszcze coś umknęło mojej uwadze.

zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Postautor: zoltan » sobota 04 cze 2011, 00:00

Może wartoby jeszcze jedną rzecz poprawić na planszy miasta (wierzchowce), temat bliżej opisany w tym wątku: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=515
BTW: będzie wersja 1.5.8 z dotychczasowymi poprawkami, czy czekamy na jakiś większy update z opcjonalnymi dodatkami autorskimi? :)

Awatar użytkownika
Chaos [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 452
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:

Postautor: Chaos » sobota 04 cze 2011, 19:42

Mam zamiar zrobić kompletny MiM E.R. Artownika gdy będzie gotowy cały projekt. Jest to ciekawszy pomysł niż wrzucanie wszystkich dodatków autorskich do ZunTzu - ewentualnie proszę o propozycje jakie dodatki autorskie wraz z oficjalnymi chcielibyście żeby były w projekcie to zastanowię się czy warto takową wersje zrobić.


Wróć do „Gry cyfrowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości