Strona 3 z 5

: wtorek 18 gru 2012, 22:50
autor: Alan
Panowie napisał by ktoś jakąś krótką relację??

: środa 19 gru 2012, 13:07
autor: Misiek

: środa 19 gru 2012, 15:48
autor: Mały Nemo
Patrzę na te screeny... może w końcu się zmuszę, a nauczę korzystać z ZunTzu...

: środa 19 gru 2012, 16:16
autor: Misiek
Jest o tyle prosto, że pytasz przez mikrofon jak coś zrobić pozostałych :)

Chaos chciał by powiedzieć coś o jego systemie walki opartym na kartach.

1) Wpierw popraw ergonomię układu plansz, wtedy może kilka istotnych wad przestanie być uciążliwe.
2) Kostki w zuntzu są opisane skryptem, karty trzeba samemu klikać co w połączeniu z przesuwaniem ekranu między kartą gracza, wrogiem na mapie i kartami walki wydłuża grę.
3) Warto poprawić awersy o dużą stylizowaną cyfrę zamiast małej mylącej się zresztą z kolejnością wykonywania akcji; rewersy o napis które stosy są dla wrogów a które graczy lub o notkę jak z nich korzystać
4) Karty są o tyle lepsze że pozwalają walczyć z przeciwnikami spoza zakresu k6

Dodatkowo do samego pliku. Jak najmniej kart dokładanych z zakładek. Tu i tak jest klarownie, ale można lepiej. Przedmioty które można zdobyć w konkretnych miejscach niech leżą obok nich. Zmniejszyć liczbę kart poszukiwaczy do 4, bo to i tak optimum grania online. Włożyć je w centrum, a do okoła plansze, zminimalizować tym sięganie po coś z daleka. Plansze są powiększone, ale mogą być jeszcze troszkę większe tak by stosy kart ładować w ich centrum, nie obok planszy, przynajmniej te często używane w danym miejscu. Wyrzucić jeśli nie komplikuje to czego innego karty do wertowania stosów które online są jeszcze bardziej uciążliwe niż na żywo, wyrzucić karty wracające coś ze stosu kart odrzuconych. Wszystko po to by nie tworzyć takich stosów, tylko eliminować zużyte karty klawiszem delete. Ustawianie zużytych stosików wydłuża grę.

: środa 19 gru 2012, 16:59
autor: Alan
Co do dzisiejszej krótkiej gry też wziąłem w niej skromny około godzinny udział i jednoczesny debiut w grę w MiMa

: środa 19 gru 2012, 17:00
autor: Wiktor
Czy jest możliwość oglądania swoich kart zaklęć w taki sposób, aby nie widzieli ich inni gracze?

: środa 19 gru 2012, 17:10
autor: abubu
o ile się nie mylę, to jest specjalny pasek gdzie się umieszcza zakryte dla innych karty

: środa 19 gru 2012, 17:29
autor: Alan
Czy jest możliwość oglądania swoich kart zaklęć w taki sposób, aby nie widzieli ich inni gracze?
Oczywiście jest taka opcja kartę która chcesz zobaczyć tylko ty zaznaczasz i wciskasz spację która wysyła kartę do "paska ręki" gdzie jest już niewidoczna dla innych graczy

: środa 19 gru 2012, 20:43
autor: Wiktor
Jeśli dobrze zrozumiałem, to można taką akcję przeprowadzić tylko w swojej turze, kiedy kontroluje się stół ?

: środa 19 gru 2012, 20:49
autor: Misiek
Tam nie ma tur, tylko umownie nie kręcisz myszą gdy ktoś inny coś robi gdyż przerwiesz mu czynność. Mówisz że chcesz coś zadziałać, jak skończysz informujesz żeby jechali dalej.

: środa 19 gru 2012, 21:24
autor: Alan
Trzeba trochę pograć i w mig takie zagadnienia się ogarnia.

: środa 19 gru 2012, 21:29
autor: Chaos
Misiek pisze:
Chaos chciał by powiedzieć coś o jego systemie walki opartym na kartach.

1) Wpierw popraw ergonomię układu plansz, wtedy może kilka istotnych wad przestanie być uciążliwe.
2) Kostki w zuntzu są opisane skryptem, karty trzeba samemu klikać co w połączeniu z przesuwaniem ekranu między kartą gracza, wrogiem na mapie i kartami walki wydłuża grę.
3) Warto poprawić awersy o dużą stylizowaną cyfrę zamiast małej mylącej się zresztą z kolejnością wykonywania akcji; rewersy o napis które stosy są dla wrogów a które graczy lub o notkę jak z nich korzystać
4) Karty są o tyle lepsze że pozwalają walczyć z przeciwnikami spoza zakresu k6

Dodatkowo do samego pliku. Jak najmniej kart dokładanych z zakładek. Tu i tak jest klarownie, ale można lepiej. Przedmioty które można zdobyć w konkretnych miejscach niech leżą obok nich. Zmniejszyć liczbę kart poszukiwaczy do 4, bo to i tak optimum grania online. Włożyć je w centrum, a do okoła plansze, zminimalizować tym sięganie po coś z daleka. Plansze są powiększone, ale mogą być jeszcze troszkę większe tak by stosy kart ładować w ich centrum, nie obok planszy, przynajmniej te często używane w danym miejscu. Wyrzucić jeśli nie komplikuje to czego innego karty do wertowania stosów które online są jeszcze bardziej uciążliwe niż na żywo, wyrzucić karty wracające coś ze stosu kart odrzuconych. Wszystko po to by nie tworzyć takich stosów, tylko eliminować zużyte karty klawiszem delete. Ustawianie zużytych stosików wydłuża grę.
Bardzo dziękuje za uwagi i sensowny komentarz, postaram się poprawić co mogę w najnowszej wersji MiMChaos na ZunTzu.

: czwartek 20 gru 2012, 19:41
autor: Alan

: wtorek 01 sty 2013, 22:29
autor: Chaos
Jutro jestem od 11-12:30 i 13:15- 15:30 wstępnie jest ustawiona gra z Alanem i Nick też ma być. Będę dostępny na Skype więc jak ktoś chce dołączyć niech da znać.

: piątek 04 sty 2013, 00:10
autor: Misiek
Przegapiłem a byłem wolny. Odzwyczaiłem się od klikania gamekeepera

: piątek 04 sty 2013, 08:57
autor: Alan
Trudno, a istniała szansa kontynuowania gry w niespotykanym gronie czterech osób.

: piątek 04 sty 2013, 09:19
autor: Chaos
Misiek pisze:Przegapiłem a byłem wolny. Odzwyczaiłem się od klikania gamekeepera
Nic straconego może dziś się uda coś wykombinować - włącz czasami Skype :mrgreen:

: piątek 04 sty 2013, 13:48
autor: Misiek
W niedzielę mogę z 2-3 godziny.

: sobota 05 sty 2013, 10:10
autor: nick
No ja mysle ze w niedziele tez bym znalazl chwile ale jesli juz to rano. Popoludnie mam zajete.

: sobota 05 sty 2013, 13:22
autor: Alan
To możemy się jakoś wstępnie umówić???

: sobota 05 sty 2013, 21:30
autor: Misiek
U mnie dowolnie, ale nie więcej niż 2-3h. To taki znośny czas nie rozwalający innych spraw.

: sobota 05 sty 2013, 21:59
autor: nick
9 rano wam pasuje? ; p Poważnie mowie.

: sobota 05 sty 2013, 22:10
autor: Misiek
Ok

: sobota 05 sty 2013, 23:00
autor: Alan
Dla mnie też OK

: sobota 05 sty 2013, 23:29
autor: Misiek
Na jutro to nie, ale na przyszłość można wprowadzić żetonik ze znaczkiem uwaga
http://s2.fbcdn.pl/8/clubs/60508/data/i ... 8d0b21.jpg
by markować miejsca w których są wały, a jest ich niemało. Po grze się zapomina o tym.

Można doskonalić sam plik zuntzu bez odwoływania się do dodatków w wersjach do druku. Potem zmienione karty też oznaczać małym znaczkiem że nie są takie jak w oryginale i to moim zdaniem wystarczy. ZT rządzi się trochę innym prawem i niektóre rzeczy są uciążliwe jak szukanie kart w stosie.

Ogólnie trzeba założyć że poza ZT taki maksymalnie wypasiony MM nigdy nie zaistnieje na stole więc papierem nie zajmować sobie głowy i szlifować to co możliwe.