MiM Online na ZunTzu

Dyskusje na temat gier komputerowych.
zic84 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 04 lis 2010, 04:48
Lokalizacja: klikash
Płeć:

MiM Online na ZunTzu

Post autor: zic84 »

Jest (potencjalna) możliwość pogrania w Magię i Miecz we wszystkie dodatki, kompletnie w całość, jest tylko jeden problem. Temat zacząłem w innym wątku, więc tu go cytuje

Generalnie chodzi o ten temat http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=66663#66663
Jak wspomniałeś Rogo jest Talisman na platformę ZunTzu, a ja próbuję przerobić to na MiM. Mam tylko jeden problem - brak czasu, bo wszystko pozostałe jest.

Jakby się komuś chciało (i zna odrobinę angielski i odrobinę xml, choć to jest niekonieczne, bo można metoda prób i błędów jak ja to robię) to może sam przerobić. Wystarczy ze strony ściągnąć ten plik http://www.mediafire.com/?033ze9ae1r0767c Jest to plik z grą talisman na platforme zuntzu, którą to platformę można ściągnąć stąd http://www.zuntzu.com/download/setup.exe A wszelkie grafiki do MiM można pobrać ze strony http://magiaimiecz.nr5.pl.../oficjalne.html Oczywiście należy poprzerabiać pliki (np połączyć planszę główną - z 4 pdfów zrobić jeden jpg) i inne takie, generalna instrukcja do przerabiania gameboxów (tak nazywają się pliki z grami - które de facto są plikami zip - na zuntzu) znajduje się tu http://www.zuntzu.com/create_gamebox.htm

Więc jeśli komuś by się chciało to przerabiać to byłbym wdzięczny, żeby podzielił się linkiem do pliku jak już go gdzieś umieści.

A może należałoby zacząć nowy temat na forum? Może byłoby więcej chętnych.

Dodam, że w miarę jak będę miał wolny czas będę też tłumaczył samą platformę ZunTzu na polski.


Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Musze powiedzieć, że platforma prezentuje się bardzo fajnie! Może wykorzystam ją do testów BMiMa :)
Dzięki za informacje i zlinkowanie.


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
zic84 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 04 lis 2010, 04:48
Lokalizacja: klikash
Płeć:

Klops

Post autor: zic84 »

Niestety okazuje się, że stąd http://magiaimiecz.nr5.pl/mimeu/magiaim ... jalne.html nie da się nic ściągnąć, ale może interwencja u administratora strony coś da. Poza tym mam chyba gdzieś wszystkie materiały stamtąd na dysku, a jak nie, to będę skanował z oryginału.


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

zic84 pisze:ale może interwencja u administratora strony coś da. Poza tym mam chyba gdzieś wszystkie materiały stamtąd na dysku, a jak nie, to będę skanował z oryginału.
Może by coś dała - jak coś to napisz domnie na maila to Ci podeśle - aktualizacja strony będzie coś koło grudnia


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

Witam serdecznie. Jestem właśnie na etapie rozkminy owego cuda. Przyznam szczerze, że nigdy się w to nie bawiłem, ale zaczynam pomału kojarzyć pewne fakty. Póki co udało mi się podmienić podstawkę oraz dungeony na Miasto. Dziś również podmieniłem stos z postaciami, ale nie do końca i właśnie tutaj muszę zadać pytanie tym co się znają. Gdzie mogę znaleźć informacje o tzw. "counter id", wydaje mi się, że każda karta ma coś takiego przypisane, ale szukanie teraz wszystkiego od początku jest syzyfową niemal pracą. W pliku *.zts czyli tzw scenariuszu są zawarte właśnie informację o stosach i każdy stos składa się z kart nazwanych numerkami czyli wcześniej wspomniane counter id. Gdzie mogę dowiedzieć się która karta ma konkretne id. Z góry dzięki i sorry za bałagan w wypowiedzi.

[ Dodano: Nie Lis 07, 2010 9:42 pm ]
Póki co udało się mnie zrobić tyle, a myślę, że dalej to już będzie z górki.
Na razie zawarłem jedynie oryginalne dodatki, ze względu na to, że autorskich zwyczajnie nie znam, i wolałbym najpierw skonsultować się z kimś kto ma o tym pojęcie.
Obrazek


[ Dodano: Nie Lis 07, 2010 11:07 pm ]
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

>>>>>>>>
Regulaminu punkt 26 się kłania [-X
Wyedytowałem linki do zdjęć tym razem, następnym będzie premia w postaci warna.

Pozdrawiam
K+
Ostatnio zmieniony środa 10 lis 2010, 09:40 przez Qurek, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Qurek pisze:Na razie zawarłem jedynie oryginalne dodatki,
No nie do końca ;) Dodałeś planszę główną rozszerzoną o Zapomniane Pustkowia i Lodową Krainę :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

No fakt dodałem ZK i LP, ale będę chciał ten obszar podmaskować, aby w scenariuszu z oficjalnymi dodatkami była widoczna tylko plansza podstawowa. Poza tym chcę jeszcze troszkę podretuszować podstawkę, tak tekst na polach w górnej części planszy nie był odwrócony do góry nogami. Piszcie na PW co byście widzieli jeszcze odnośnie zmian. Jestem na etapie dodawania stosów z kartami. Wszelkie uwagi na temat treści kart itd. będą mile widziane i uwzględnienie ich nie będzie dla mnie problemem. Poza tym powiedzcie co sądzicie o zamieszczeniu instrukcji, która byłaby cały czas widoczna podczas rozgrywki.


zic84 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 04 lis 2010, 04:48
Lokalizacja: klikash
Płeć:

W pełni grywalna plansz a główna, niestety...

Post autor: zic84 »

W pełni grywalna plansza główna, niestety jeszcze z "żetonami" z Talismana

http://www.mediafire.com/?ek84grcr00jtzgb#2


Piron
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 15:37
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:

Post autor: Piron »

Zaraz przetestuję. Można by spróbować zagrać w jakiejś grupie :). Mogę otworzyć jakąś sesje (każdy może). Podoba mi się ten programik, żadnych automatów. W połączeniu z możliwością komunikacji głosowej to naprawdę fajna zabawka do gry na odległość :). Jeśli znajdą się chętni to proszę o wiadomość na PW to umówimy się na jakiś termin.


zic84 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 04 lis 2010, 04:48
Lokalizacja: klikash
Płeć:

Poprawka

Post autor: zic84 »

Jako że to nie ja tworzyłem/skanowałem karty do tego gameboxa (tak nazywają się pliki na platformę ZunTzu) wkradło się tam kilka błędów. Np Łopata ma opis, że odejmuj 2 w świątyni, a jak każdy wie (przynajmniej z tego forum), łopata odejmuje 2 w krypcie, a nie w świątyni. Poprawiłem ten błąd, ale musicie sobie sami poradzić z uaktualnieniem tego w gameboxie. Tu http://www.mediafire.com/?tjl909cum6t3cz1 jest plik z przygodami który musicie wrzucić do gameboxa uprzednio zmieniając dla wygody rozszerzenie z ztb na zip. Jeśli znajdziecie jeszcze jakieś błędy w kartach napiszcie.


Piron
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 15:37
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:

Post autor: Piron »

Nie działają karty ilustrujące bohatera, a dokładnie nie można wziąć jednej. Po wskazaniu na karty zawsze podnoszone jest kilka. Ten sam błąd jest z kartami żaby. Bardzo skromnie wygląda MiM przy oryginalnej grafice Talizmanu.

PS.
Już doszedłem jak wybrać pojedynczą kartę. Trzeba rozłożyć talię na kupki tak by grafika bohatera znajdowała się na wierzchu. Wziąć kartę i ponownie złożyć talię. Ciekaw jestem jak z połączeniem?

Trochę męczące jest wieczne skalowanie i przewijanie ekranu, ale gr się dość przyjemnie.
Ostatnio zmieniony wtorek 09 lis 2010, 08:42 przez Piron, łącznie zmieniany 1 raz.


zic84 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 04 lis 2010, 04:48
Lokalizacja: klikash
Płeć:

Post autor: zic84 »

It's not a bug, it's a feature :)

To nie jest błąd programu, tylko ja je ustawiłem jako znaczniki zamiast kart, dlatego tak się dzieje, ale na razie nie chce mi się tego zmieniać

Edit: teraz już chyba wiem o co chodzi. One nie mają tyłu te karty, dlatego sa traktowane jak znaczniki, czyli żetony a nie jak karty.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Bardzo zacna ta platforma, multiplayer i brak automatyzacji, komunikacja głosowa. Może ktoś z osób które programowały swoje wersje MiMa, MMa by pomógł? Sam będę próbował rozgryźć zuntzu, narazie jednak nawet nie wiem jak obejrzeć wylosowane karty :/


Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

Zdaję sobie sprawę, że to praktycznie to samo, i w dodatku niedopracowane jeszcze po kilkoma szczególikami, ale zachęcam do zapoznania się z moją wersją MiMa Online, jak narazie w wersji podstawowej.
http://rapidshare.com/files/429862493/MiM.ztb
Zdaję sobie również sprawę, że jest brzydsza od wersji którą zaproponował kolega zic84, ale nie bawiłem się zbytnio w dopieszczanie skanów. Być może znajdą się ludzie, którym wygląd kart (bardziej zniszczonych) przypadnie do gustu. ;).
Misiek, postaram się sklecić jakiegoś manuala, ale wolałbym abyś odezwał się w wolnej chwili na gg 4714037. To postaram Ci się krok po kroku wytłumaczyć, jak dochodziłem do pewnych rzeczy i jak stosuję je w praktyce. W brew pozorom to wcale nie jest takie trudne ;).


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Do Niedzieli i tak nie będzie mnie na forum więc może kilka porad złożysz w tym czasie (jak wybrać poszukiwacza, zobaczyć awersy kart, czy da się obracać planszę). Narazie wiem jak obrócić samą kartę (zaznaczyć kliknięciem i potem mouse scroll). Na gg się nie zmówimy, bo go nie używam. Klikając przenajróżniejsze opcje aby odkryć o co tam chodzi wywaliło mnie do Windowsa. To może być niemiłe jeśli stanie się w środku rozgrywki.

[ Dodano: Sro Lis 10, 2010 1:29 am ]
No tak, jak sterować jest pokazane przy ładowaniu gry :) Spojrzałem też w plik xml, rozumiem że tworzy się jeden plik jpg ze skanem kart, a potem w pliku xml ustawia liczbami w którym miejscu ma zostać jpg podzielony pionowo i poziomo na normalne karty?


Piron
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 15:37
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:

Post autor: Piron »

bardzo duże te pliki wychodzą....ponad 170MB to dość sporo. Próbowaliśmy wczoraj grać w dwie osoby, ale niestety nie udało się nawiązać połączenia :(.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Fajna sprawa. Powiedzcie mi tylko czy idzie tu jakos obrocic plansze?


asd
Piron
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 15:37
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:

Post autor: Piron »

Zaznaczasz "edit terrains"(ikona kielni) i obracasz kółkiem myszy.
- Aby przenieść część lub całą wybraną talię kart, najeżdżamy łapką na talię i wciskamy CTR. Talia się rozwinie. Teraz przesuwając łapkę możemy rozdzielić talię lub podnieść całą i przenieść w inne miejsce.
- Aby przetasować wybraną talię najeżdżamy na nią łapką i klikamy 2x. W pojawiającym się oknie mamy do wyboru 3 opcje.
1 zmiana kolejności kart
2 tasowanie
3 kasowanie
- Po przyciśnięciu klawisza "enter" pojawia się okno "czatu". Po wpisaniu tekstu potwierdzamy "enterem"
- Karty których nie muszą widzieć inni gracze umieszczamy w oknie które pojawia się kiedy zjedziemy łapką na sam dół ekranu. Łapiemy wybraną kartę i przenosimy do okna. Kiedy karta jest już w oknie klikamy na nią 2x prawym klawiszem myszy aby ją odwrócić.
- Przejście do trybu pełnoekranowego alt+CTR

Qurek na planszy brakuje kart "DOBRY".


Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

Piron pisze:Qurek na planszy brakuje kart "DOBRY".
Nie brakuje, po prostu obróć kartę Zły. ;).
Nick pisze:Powiedzcie mi tylko czy idzie tu jakos obrocic plansze?
Pracuje nad planszą, muszę ją ciut powiększyć bo jest za mała w stosunku do kart. Poodwracam również teksty widoczne go góry nogami tak, aby ułatwiło to nam graczom życie. Będzie to może mało estetycznie wyglądający zabieg, ale chyba warto coś takiego zrobić.
Piron pisze:bardzo duże te pliki wychodzą....ponad 170MB to dość sporo.
Zgadza się, ale mój projekt zawiera już wszystkie oficjalne plansze jakie wyszły spod pióra "Sfery", a zdjęcia plansz trochę ważą. Przyznam szczerze, że zacząłem właśnie od plansz, bo z tym miałem największy problem. Teraz jestem na etapie dodawania kart do reszty dodatków.


Piron
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 15:37
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:

Post autor: Piron »

No nie pomyślałem o odwróceniu tej karty :)... Kiedy zobaczyłem te wszystkie plansze to uzmysłowiłem sobie skąd się wzięła waga tego projektu. scany mogły by być lepsze ale generalnie jest ok. Nadal nie wiemy jak z połączeniem z innymi graczami :(...Warto by się umówić na jakiś test. Niekoniecznie na sesję, ale tak by sprawdzić jak działają połączenia. Jak ktoś chętny to podaję swoje gg: 2721393


Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

Skany zawsze mogłyby być lepsze, jestem otwarty na zamieszczenie czyichś skanów w lepszej jakości, niedużo z tym roboty. Wczoraj osobiście testowałem z kolegą Talismana4 i MiMa mojej produkcji. Generalnie kiedy ja zakładałem grę on nie mógł się połączyć. Kiedy grę stworzył on ja przyłączyłem się do jego sesji i dalej przez 2 godziny to już sam miód. :) Trzeba się tylko umówić z tym drugim graczem, żeby nie wykonywał żadnych czynności podczas twojej tury bo robi się chaos. Inaczej sobie troszkę wyobrażałem współpracę online, ale i tak jest lepiej niż mogłem jeszcze niedawno marzyć.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Zle zadalem pytanie - chodzilo mi o mozliwosc obrocenia planszy razem z kartami. Ale zdazylem sie zorientowac, ze nic z tego nie bedzie ; )

Powiedzcie mi jedna rzecz - kiedy probuje podmienic pliki z kartami itp., ktore maja nowe nazwy, to pomimo iz zmieniam nazwy rowniez w pliku xml, gra wiesza sie przy uruchomieniu. Powiedzcie jak to zrobic zeby dzialalo?


asd
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

nick pisze:Powiedzcie mi jedna rzecz - kiedy probuje podmienic pliki z kartami itp., ktore maja nowe nazwy, to pomimo iz zmieniam nazwy rowniez w pliku xml, gra wiesza sie przy uruchomieniu. Powiedzcie jak to zrobic zeby dzialalo?
Generalnie trzeba poznać prostą zasadę. W pliku game-box.xml tworzymy sobie zakładki widoczne u dołu ekranu. Podam teraz mały przykład jak należy rozumieć to co znajduje się pośrodku.

<?xml version="1.0" encoding="windows-1252" ?>

ta linijka to standartowy kod informujący program o sposobie kodowania i nie powinna być ruszana

<game-box
name="Magia I Miecz"
description=""
copyright=" "
startup-scenario="MiM.zts">


Tutaj zaczynamy program pisać i nadawać mu już jakieś parametry najważniejsze to name i startup scenario.[/i][/b] Są to niejako identyfikatory dzięki którym, plik game-box.xml wie z którego pliku MiM.zts (scenariusza) ma korzystać. I analogicznie rzecz biorąc, plik MiM.zts wie, że jest przyporządkowany do pliku game-box.xml.
Tak naprawdę należy wiedzieć iż te dwa pliki, są jakby nierozerwalną częścią i jeden bez drugiego nie działa. Plik MiM.zts wystarczy, że ustawimy na odczyt z notepadem i można go spokojnie edytować.

I teraz mały example:

W pliku game-box.xml wpisujemy linijkę

<map name="Plansza" image-file="plansza.jpg" resolution="300 dpi" />

Komenda pozwalająca odczytać programowi ZunTzu obraz plansza.jpg jako stół do gry. W większości bitewniaków plansza występuje tylko jedna, dlatego dla wielu planszówek będzie to komenda do dodania planszy. Tak naprawdę w przypadku mojej wersji MiMa sytuacja przedstawia się nieco inaczej. Plansz jest wiele, i chcąc korzystać z powyższej komendy mielibyśmy sytuację, w której, każda kolejna pojawiałaby się nam w osobnych zakładkach. W przypadku komendy map name z planszą nie możemy nic zrobić. Staje się nieedytowalnym tłem. Dlatego w moim przypadku image-file=plansza.jpg przedstawia napis "Magia i Miecz Online" wyświetlany po załadowaniu pliku MiM.ztb.
Zatem dodaliśmy pierwszy obiekt do pliku xml czyli owe logo.
Na tym etapie program jeszcze nic nie widzi. Bo nie wie tak naprawdę, gdzie ma dany obiekt umieścić. Do precyzowania służy właśnie plik MiM.zts, który od czoła przedstawia się następująco:

game-box="Magia I Miecz"
scenario-name="Empty"
scenario-description=" "
scenario-copyright=" ">


jak widać jest deklaracja game-boxa do którego ma się odnosić oraz nazwa scenariusza, która będzie wyświetlana w programie celem ułatwienia jej identyfikacji.
Po dodaniu komendy:

<layout board="Plansza" left="-184.14" top="-252.00" right="2594.46" bottom="1484.63" visible="true" />

spowodujemy, że program doda nową zakładkę (pierwszą - więc zakładek jeszcze nie będzie widać) i w tej zakładce na współrzędnych takich i takich (top, right etc.) umieści jako pole do gry plik obrazu, który został w pliku xml zadeklarowany jako "Plansza". Wiem, że bardziej od "Plansza" powinno być "Logo" czy coś w tym stylu, ale tak zostało od początku i jakoś nie mam zamiaru tego zmieniać. Ważne, aby użytkownik wiedział co pod jaką nazwą deklaruje.

I to w zasadzie tyle. Mamy pierwszy obiekt dodany własnoręcznie. Na tym etapie tak naprawdę nic nie zrobimy, ale coś już umiemy. Piszę to dlatego, że przerabianie gotowego Talismana na MiMa mija się z celem. Dlaczego? Krótszą i pewniejszą metodą jest napisanie wszystkiego od podstaw.

Wrócę teraz do zagadnienia naszej wieloelementowej planszy. Kombinowałem na dwa sposoby.
1) wrzucenie wszystkich plansz na jeden jpeg. Zapomnijcie.
2) pogrzebałem w pliku od talismana i rzuciła mi się w oczy następująca komenda

<terrain-sheet name="Podstawka"
front-image-file="podstawka.jpg" front-resolution="300 dpi"
back-image-file="podstawka.jpg" back-resolution="300 dpi">
<counter-section rows="1" columns="1"
front-left="0" front-top="0" front-right="7000" front-bottom="5348"
back-left="0" back-top="0" back-right="7000" back-bottom="5348"
/>
</terrain-sheet>


(tekst napisany kolorem czerwonym wytłumaczę przy okazji stosów)
umożliwia ona dodanie nowego obiektu, którego da się edytować po wciśnięciu ikony kielni w prawym dolnym rogu programu. W moim przypadku jest to nic innego jak właśnie plansza główna mima. Oczywiście należy pamiętać o dodaniu nowej linijki w pliku MiM.zts

<layout board="Podstawka" left="-184.14" top="-252.00" right="2594.46" bottom="1484.63" visible="true" />

stworzy nam to kolejną zakładkę, tym razem drugą, w której będzie znajdował się obraz planszy, który po wciśnięciu kielni stanie się edytowalny. Tym sposobem możemy sobie dodać plansz ile nam się podoba. Ale jak to teraz poskładać do kupy?
Ja rozwiązałem to w ten sposób, że z każdej zakładki z planszą (po wciśnięciu kielni) najechałem na każdą planszę i wcisnąłem spację (powoduje to pobranie obiektu na rękę gracza) a później zwyczajnie zrzuciłem to w zakładce pierwszej. Ot cała filozofia. Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Którą Wy pewnie też zauważycie, bawiąc się sami w ten sposób. Powiem tylko jedno, że z ręki obiekty usuwamy wciskając DEL po najechaniu na obiekt.

Do kart, tekstu który napisałem kolorem czerwonym nawiążę innym razem, gdyż jestem już co nieco senny. Dodam tylko jedną bardzo ważną rzecz, która wytłumaczy dlaczego nie ma sensu edytować plików z czyichś projektów
Mając już wszystkie plansze na jednej zakładce. Należy zrobić Save Game. Powstanie nam tym sposobem plik o nazwie */ztg. Plik ten to tak naprawdę plik *.zts, ale są w nim zawarte rzeczy, które program sobie sam przydziela i edytując go możemy w bardzo szybki sposób pozbyć się cierpliwości i działania programu. Każde przesunięcie, nawet o milimetr, którejkolwiek z planszy, stosu kart, czy innego obiektu zostaje w tym pliku zapisane. Każda z kart dostaje swój unikalny identyfikator i żeby dość co jest do czego stracimy czas na zrobienie 5 kolejnych gier od podstaw.
Tak czy inaczej, mając już ułożone wszystko jak należy tj. plansze, karty(stosy kart z podzielonych jpegów dodajemy podobnie jak plansze, zrzucając wszystkie karty na rękę a poźniej tworząc stos i ustawiając gdziekolwiek) itd. Zapisujemy grę i plik *.ztg zmieniamy na *.zts i dorzucamy do paczki *.ztb. W ten sposób mamy gotowy scenariusz.

Łech się napisałem.


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 525
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto / Leeds
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: nick »

Jestem juz prawie na finiszu prac nad Magicznym Mieczem w wersji na ZunTzu. Do rozwiazania mam juz w sumie tylko kwestie zetonow, bo to co zrobilem jest totalnie niepraktyczne, w dodatku zetony pomieszaly sie, tu tez mam problem. Pomimo powrzucania kart w separatory, czesc z nich pomieszala sie. Musialem je recznie pooddzielac, zrobilem nastepnie save'a i o dziwo wszystko jest okej. Tyle tylko, ze nie moge sciezki odpowiedzialnej za grupowanie kart odnalezc w pliku xml. Oddzielanie kart nie bylo problemem, jak sprobuje to zrobic z zetonami to dostane zalamania nerwowego. Na razie dodalem Podstawe i oficjalne dodatki. Z czasem zabiore sie za pozostale.

Temat w sumie powinien byc w dziale MM. Wrzucam go jednak tutaj bo toczy sie tu dyskusja glownie o ZunTzu.


asd
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

nick pisze:Tyle tylko, ze nie moge sciezki odpowiedzialnej za grupowanie kart odnalezc w pliku xml
Bo w xmlu jej nie znajdziesz. Jest generowana przez program w pliku *.ztg który powstaje po zapisaniu stanu gry. Ręcznie tego raczej nie da się zrobić. Chociaż mogę się mylić. Najlepiej, jeśli wszystko Ci się pomieszało, stworzyć nowy pusty projekt z dodanymi wszystkimi skanami plansz i kart porozmieszczać wszystko tak jak powinno być i dopiero wtedy zapisać grę. Zapisany plik *ztg, zmienić na *.zts i ustawić jako Scenariusz w grze.
Aha, żetony zrobiłem w identyczny sposób jak karty i nie mam z nimi większego problemu.

BTW. powiedz mi czy przy dużej ilości kart i plansz nie zaczyna Ci przypadkiem z lekka przymulać? Bo mi strasznie. Została mi jeszcze z oficjalnych dodatków do dorzucenia Jaskinia, ale i tak już przy dużym zbliżeniu na karty po prostu robi się pokaz slajdów. Muszę pomyśleć nad zmniejszeniem o połowę skanów, być może gra będzie działać szybciej bez przycięć. Narazie jednak chcę dokończyć to, aby już móc cieszyć się grą, bawił się będę po skończeniu tego projektu.

P.S. Nick koniecznie zamieść Magiczny Miecz w sieci, z chęcią powspominam sobie i tę planszówkę.


Zablokowany