Magiczny miecz na PC ze wszystkimi dodatkami autorskimi?
: poniedziałek 11 sty 2010, 22:03
Projekt wersji Magicznego Miecza, do którego można by w jak najłatwiejszy sposób dodawać nowe plansze/karty. Jak na razie sama podstawka, bez zaawansowanych opcji, wszystko wygląda dość skąpo, ponieważ chciałem jak najszybciej usłyszeć opinie użytkowników.
Kilka informacji: wyciąganie dodatkowych kart poprzez kliknięcie w odpowiedni stos (wyjątek losowanie postaci 2-klik). Usunięcie karty, klik prawym. Usuwane karty zaklęć są od razu wtasowywane w stos kart, aby temu zapobiec trzeba zużyte składać gdzieś obok planszy i usuwać dopiero jak skończy się stos. Usuwane wyposażenie także jest po usunięciu dodawane do nieużywanych kart wyposażeń, więc np. jeśli są 2 tarcze, to nie możemy mieć na raz 3 kart tarczy z wyposażeń na stole, ale po usunięciu jednej z nich możemy ją z powrotem wyciągnąć z kart wyposażenia. Kart zdarzeń usuniętych z planszy nie da się ponownie wyciągnąć ze stosu, dopóki ten się nie skończy i nie zostanie utworzony nowy stos z kartami zdarzeń. Kart z grupy Inne możemy tworzyć dowolną ilość. Domyślnie po najechaniu kursorem na kartę widzimy jej powiększenie, chyba że jest to zaklęcie. Po dwukrotnym kliknięciu na karcie przestajemy widzieć jej powiększenia po najechaniu na nią kursorem aż znów na nią 2x klikniemy. Planszę przesuwamy strzałkami na klawiaturze, albo przybliżając myszkę do krawędzi ekranu, przytrzymanie Shift'a przesuwa nas do końca planszy. Zoom obsługujemy rolką, kliknięcie nią powoduje ustawienie domyślnego rozmiaru mapy. Kostką rzucamy po przytrzymaniu lewego przycisku myszy na niej. Hmm... chyba tyle z krótkiej instrukcji.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, propozycje, lepsze grafiki niż te, które są aktualnie, które mógłbym wykorzystać, to będę niezmiernie wdzięczny.
Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek znajdujących się w folderze fonts.
http://www.microsoft.com/downloads/en/c ... layLang=en konkretnie te pliki z DXa
MMv02.rar
i update, który należy wypakować do pliku z grą:
MMup02to022.rar
Update: 13.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawiony błąd z przesuwaniem niektórych postaci,
-przesuwanie mapy poprzez zbliżenie myszy do krawędzi ekranu,
-dodano opcję przybliżania/oddalania mapy (rolką myszki, kliknięcie rolką ustawia domyślną wartość powiększenia),
-dodane opcje (regulacja szybkości przesuwu mapy i szybkości przybliżania/oddalania, a także wybór opcji uruchamiania gry w trybie pełnoekranowym i nie),
-kilka poprawek kosmetycznych.
Update 17.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawione zapisywanie i wczytywanie gry,
-dodane mapy i karty Grodu, Jaskini, Labiryntu Magów i Krypty Upiorów (poza postaciami),
-kilka poprawek w wyświetlaniu,
-rozszerzenie zakresu ustawienia szybkości przewijania i powiększania mapy w opcjach.
Update 18.01.10
-dodano obsługę większej ilości rozdzielczości ekranu,
-kliknięcie rolką powiększa mapę i centruje w miejscu kliknięcia,
-dodano powiększenie kart wyświetla się obok kursora, nie jak dotąd w rogu ekranu,
-poprawiono błędy w powiększaniu mapy,
-zmianie uległ sposób wybierania kart wyposażenia i kart z grupy "inne",
-poprawki przy zmianie koszulek kart,
-poprawki z zapisywaniem gry,
-naprawiono błąd z tasowaniem kart zdarzeń,
-dodano moduł umożliwiający dodawanie do gry własnych dodatków.
Update 20.01.10
Narzędzie do dodawania kart.
Przed dodawaniem kart radzę zrobić wersję zapasową gry, ponieważ narzędzie nie zostało dogłębnie przetestowane i może powodować błędy. Brakuje w nim jeszcze opcji dodawania kart postaci.
Update 22.01.10
MMup02to022.rar
-poprawki przy wyświetlaniu okien i list,
-poprawki przy obsłudze rozdzielczości,
-dodano usuwanie pionka z planszy podczas usuwania karty postaci,
-dodano grę w "smoka i księżniczkę" (2-klik na Komnacie Demona Wiecznej Gry w Krypcie upiorów),
-dodano alternatywne zakończenia gry,
-poprawiono karty upiorów,
-dodano karty z Magii (podziękowania należą się Arkonowi),
-dodano karty postaci (także dzięki Arkonow),
Projekt zawieszam, z powodu decyzji, iż narzędzia których używałem do pisania gry są niewystarczające, jeśli ktoś ma ochotę, to poniżej materiały potrzebne do dalszego rozwijania gry. A więc, aby zawstydzić wszystkich, którzy co nieco znają się na programowaniu, tutaj dowód jak daleko da się doprowadzić projekt korzystając z prymitywnych narzędzi. Enjoy!
http://www.scirra.com/construct/
http://wyslijto.pl/plik/uxn0xazh8g
Jeśli ktoś będzie chciał rozwijać tą wersję gry, to w miarę możliwości służę pomocą.
Kilka informacji: wyciąganie dodatkowych kart poprzez kliknięcie w odpowiedni stos (wyjątek losowanie postaci 2-klik). Usunięcie karty, klik prawym. Usuwane karty zaklęć są od razu wtasowywane w stos kart, aby temu zapobiec trzeba zużyte składać gdzieś obok planszy i usuwać dopiero jak skończy się stos. Usuwane wyposażenie także jest po usunięciu dodawane do nieużywanych kart wyposażeń, więc np. jeśli są 2 tarcze, to nie możemy mieć na raz 3 kart tarczy z wyposażeń na stole, ale po usunięciu jednej z nich możemy ją z powrotem wyciągnąć z kart wyposażenia. Kart zdarzeń usuniętych z planszy nie da się ponownie wyciągnąć ze stosu, dopóki ten się nie skończy i nie zostanie utworzony nowy stos z kartami zdarzeń. Kart z grupy Inne możemy tworzyć dowolną ilość. Domyślnie po najechaniu kursorem na kartę widzimy jej powiększenie, chyba że jest to zaklęcie. Po dwukrotnym kliknięciu na karcie przestajemy widzieć jej powiększenia po najechaniu na nią kursorem aż znów na nią 2x klikniemy. Planszę przesuwamy strzałkami na klawiaturze, albo przybliżając myszkę do krawędzi ekranu, przytrzymanie Shift'a przesuwa nas do końca planszy. Zoom obsługujemy rolką, kliknięcie nią powoduje ustawienie domyślnego rozmiaru mapy. Kostką rzucamy po przytrzymaniu lewego przycisku myszy na niej. Hmm... chyba tyle z krótkiej instrukcji.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, propozycje, lepsze grafiki niż te, które są aktualnie, które mógłbym wykorzystać, to będę niezmiernie wdzięczny.
Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek znajdujących się w folderze fonts.
http://www.microsoft.com/downloads/en/c ... layLang=en konkretnie te pliki z DXa
MMv02.rar
i update, który należy wypakować do pliku z grą:
MMup02to022.rar
Update: 13.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawiony błąd z przesuwaniem niektórych postaci,
-przesuwanie mapy poprzez zbliżenie myszy do krawędzi ekranu,
-dodano opcję przybliżania/oddalania mapy (rolką myszki, kliknięcie rolką ustawia domyślną wartość powiększenia),
-dodane opcje (regulacja szybkości przesuwu mapy i szybkości przybliżania/oddalania, a także wybór opcji uruchamiania gry w trybie pełnoekranowym i nie),
-kilka poprawek kosmetycznych.
Update 17.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawione zapisywanie i wczytywanie gry,
-dodane mapy i karty Grodu, Jaskini, Labiryntu Magów i Krypty Upiorów (poza postaciami),
-kilka poprawek w wyświetlaniu,
-rozszerzenie zakresu ustawienia szybkości przewijania i powiększania mapy w opcjach.
Update 18.01.10
-dodano obsługę większej ilości rozdzielczości ekranu,
-kliknięcie rolką powiększa mapę i centruje w miejscu kliknięcia,
-dodano powiększenie kart wyświetla się obok kursora, nie jak dotąd w rogu ekranu,
-poprawiono błędy w powiększaniu mapy,
-zmianie uległ sposób wybierania kart wyposażenia i kart z grupy "inne",
-poprawki przy zmianie koszulek kart,
-poprawki z zapisywaniem gry,
-naprawiono błąd z tasowaniem kart zdarzeń,
-dodano moduł umożliwiający dodawanie do gry własnych dodatków.
Update 20.01.10
Narzędzie do dodawania kart.
Przed dodawaniem kart radzę zrobić wersję zapasową gry, ponieważ narzędzie nie zostało dogłębnie przetestowane i może powodować błędy. Brakuje w nim jeszcze opcji dodawania kart postaci.
Update 22.01.10
MMup02to022.rar
-poprawki przy wyświetlaniu okien i list,
-poprawki przy obsłudze rozdzielczości,
-dodano usuwanie pionka z planszy podczas usuwania karty postaci,
-dodano grę w "smoka i księżniczkę" (2-klik na Komnacie Demona Wiecznej Gry w Krypcie upiorów),
-dodano alternatywne zakończenia gry,
-poprawiono karty upiorów,
-dodano karty z Magii (podziękowania należą się Arkonowi),
-dodano karty postaci (także dzięki Arkonow),
Projekt zawieszam, z powodu decyzji, iż narzędzia których używałem do pisania gry są niewystarczające, jeśli ktoś ma ochotę, to poniżej materiały potrzebne do dalszego rozwijania gry. A więc, aby zawstydzić wszystkich, którzy co nieco znają się na programowaniu, tutaj dowód jak daleko da się doprowadzić projekt korzystając z prymitywnych narzędzi. Enjoy!
http://www.scirra.com/construct/
http://wyslijto.pl/plik/uxn0xazh8g
Jeśli ktoś będzie chciał rozwijać tą wersję gry, to w miarę możliwości służę pomocą.