Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Magiczny miecz na PC ze wszystkimi dodatkami autorskimi?

Czyli projekty i pomysły dotyczące odtworzenia Talismana na PC.
Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Magiczny miecz na PC ze wszystkimi dodatkami autorskimi?

Post autor: Terk » poniedziałek 11 sty 2010, 22:03

Projekt wersji Magicznego Miecza, do którego można by w jak najłatwiejszy sposób dodawać nowe plansze/karty. Jak na razie sama podstawka, bez zaawansowanych opcji, wszystko wygląda dość skąpo, ponieważ chciałem jak najszybciej usłyszeć opinie użytkowników.

Kilka informacji: wyciąganie dodatkowych kart poprzez kliknięcie w odpowiedni stos (wyjątek losowanie postaci 2-klik). Usunięcie karty, klik prawym. Usuwane karty zaklęć są od razu wtasowywane w stos kart, aby temu zapobiec trzeba zużyte składać gdzieś obok planszy i usuwać dopiero jak skończy się stos. Usuwane wyposażenie także jest po usunięciu dodawane do nieużywanych kart wyposażeń, więc np. jeśli są 2 tarcze, to nie możemy mieć na raz 3 kart tarczy z wyposażeń na stole, ale po usunięciu jednej z nich możemy ją z powrotem wyciągnąć z kart wyposażenia. Kart zdarzeń usuniętych z planszy nie da się ponownie wyciągnąć ze stosu, dopóki ten się nie skończy i nie zostanie utworzony nowy stos z kartami zdarzeń. Kart z grupy Inne możemy tworzyć dowolną ilość. Domyślnie po najechaniu kursorem na kartę widzimy jej powiększenie, chyba że jest to zaklęcie. Po dwukrotnym kliknięciu na karcie przestajemy widzieć jej powiększenia po najechaniu na nią kursorem aż znów na nią 2x klikniemy. Planszę przesuwamy strzałkami na klawiaturze, albo przybliżając myszkę do krawędzi ekranu, przytrzymanie Shift'a przesuwa nas do końca planszy. Zoom obsługujemy rolką, kliknięcie nią powoduje ustawienie domyślnego rozmiaru mapy. Kostką rzucamy po przytrzymaniu lewego przycisku myszy na niej. Hmm... chyba tyle z krótkiej instrukcji.

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, propozycje, lepsze grafiki niż te, które są aktualnie, które mógłbym wykorzystać, to będę niezmiernie wdzięczny.

Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek znajdujących się w folderze fonts.
http://www.microsoft.com/downloads/en/c ... layLang=en konkretnie te pliki z DXa
MMv02.rar
i update, który należy wypakować do pliku z grą:
MMup02to022.rar

Update: 13.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawiony błąd z przesuwaniem niektórych postaci,
-przesuwanie mapy poprzez zbliżenie myszy do krawędzi ekranu,
-dodano opcję przybliżania/oddalania mapy (rolką myszki, kliknięcie rolką ustawia domyślną wartość powiększenia),
-dodane opcje (regulacja szybkości przesuwu mapy i szybkości przybliżania/oddalania, a także wybór opcji uruchamiania gry w trybie pełnoekranowym i nie),
-kilka poprawek kosmetycznych.

Update 17.01.10
Poprawki i nowości:
-naprawione zapisywanie i wczytywanie gry,
-dodane mapy i karty Grodu, Jaskini, Labiryntu Magów i Krypty Upiorów (poza postaciami),
-kilka poprawek w wyświetlaniu,
-rozszerzenie zakresu ustawienia szybkości przewijania i powiększania mapy w opcjach.

Update 18.01.10
-dodano obsługę większej ilości rozdzielczości ekranu,
-kliknięcie rolką powiększa mapę i centruje w miejscu kliknięcia,
-dodano powiększenie kart wyświetla się obok kursora, nie jak dotąd w rogu ekranu,
-poprawiono błędy w powiększaniu mapy,
-zmianie uległ sposób wybierania kart wyposażenia i kart z grupy "inne",
-poprawki przy zmianie koszulek kart,
-poprawki z zapisywaniem gry,
-naprawiono błąd z tasowaniem kart zdarzeń,
-dodano moduł umożliwiający dodawanie do gry własnych dodatków.

Update 20.01.10
Narzędzie do dodawania kart.
Przed dodawaniem kart radzę zrobić wersję zapasową gry, ponieważ narzędzie nie zostało dogłębnie przetestowane i może powodować błędy. Brakuje w nim jeszcze opcji dodawania kart postaci.

Update 22.01.10
MMup02to022.rar
-poprawki przy wyświetlaniu okien i list,
-poprawki przy obsłudze rozdzielczości,
-dodano usuwanie pionka z planszy podczas usuwania karty postaci,
-dodano grę w "smoka i księżniczkę" (2-klik na Komnacie Demona Wiecznej Gry w Krypcie upiorów),
-dodano alternatywne zakończenia gry,
-poprawiono karty upiorów,
-dodano karty z Magii (podziękowania należą się Arkonowi),
-dodano karty postaci (także dzięki Arkonow),

Projekt zawieszam, z powodu decyzji, iż narzędzia których używałem do pisania gry są niewystarczające, jeśli ktoś ma ochotę, to poniżej materiały potrzebne do dalszego rozwijania gry. A więc, aby zawstydzić wszystkich, którzy co nieco znają się na programowaniu, tutaj dowód jak daleko da się doprowadzić projekt korzystając z prymitywnych narzędzi. Enjoy!
http://www.scirra.com/construct/
http://wyslijto.pl/plik/uxn0xazh8g
Jeśli ktoś będzie chciał rozwijać tą wersję gry, to w miarę możliwości służę pomocą.
Ostatnio zmieniony czwartek 11 mar 2010, 09:36 przez Terk, łącznie zmieniany 12 razy.



Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » poniedziałek 11 sty 2010, 23:49

Program nie chce się uruchomić. Najpierw wyskoczył komunikat o uaktualnienie Direct-X End User Runtime (August 2008) a potem jakiś "runtime error" .



Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Terk » wtorek 12 sty 2010, 00:18

Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek z folderu z grą, powinno pójść wtedy.



Awatar użytkownika
Comodo
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Comodo » wtorek 12 sty 2010, 03:04

Czyli wszystko manulane? Ogólnie fajny pomysł i wykonanie - gratulacje. Szybkość przewijania stołu powinna być regulowana - może jakiś zoom in i zoom out - ale to na pewno wiesz.

Najważniejsza moja uwaga to by menu ze stosami kart było rozwijane - wyobraź sobie, że masz 15 różnych stosów ;)

A kosmos by był, by ta plansza działała online.

Bardzo dobry pomysł w manualnych działaniach zamiast skryptów. Łatwo rozszerzać grę.

Zajęło mi dłuższą chwilę nim odkryłem co kliknąć by postać wylosować :)

BUG: Jeśli karta postaci jest pod różą wiatrów gdy na nią klikasz - postać jedzie z myszką :)



Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Katiusha » wtorek 12 sty 2010, 11:26

Terk, czy na nowszym DirectX też będzie działać tzn DirectX 10 z Se7ven i na tym Windowsie czy tylko na XP?
I czy na XP może być nowsza wersja DirectX np 9c z 2009_aug (sierpnia)?

Nie wiem na którym systemie próbować odpalić grę, a nie chce mi się robić doświadczeń na "posprzątanych" systemach wiec pytam co i jak? ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3365
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » wtorek 12 sty 2010, 12:26

Zagrałem, grafika wyświetla się płynnie, a było to bolączką poprzednich prób. Wreszcie ktoś pomyślał, że to planszówka i nie robi skryptów O:)

Róża wiatrów jest niepotrzebna, najlepiej gdyby ekran przesuwał się po zetknięciu kursora z krawędzią ekranu, także bez użycia przycisku.

Musisz pomyśleć nad swobodnym obracaniem i oddalaniem mapy, bez tego będzie nieporęcznie. Także implementacja multiplayera, gdy go zrobisz to dasz swojej grze życie. Większość "akcji" i tak mogłaby dziać się przez Skype jak w normalnych rozmowach przy grze.

Losując Postacie dotarłem do Karła, był może piąty wylosowany i nie dało się go poruszyć myszką. Grafika podczas przejścia z okna do pełnego ekranu nie odświeża się prawidłowo i zostają poucinane napisy.
Ostatnio zmieniony wtorek 12 sty 2010, 13:53 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.




Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » wtorek 12 sty 2010, 12:42

Terk pisze:Wymagany DirectX9 i instalacja czcionek z folderu z grą, powinno pójść wtedy.
Niestety nie pomogło.



Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Terk » wtorek 12 sty 2010, 13:16

Ogólnie sprawdzałem na kilku komputerach, jeśli był problem z DXem, to pomagało doinstalowanie tych bibliotek, które podałem w 1szym poście, ogólnie jeśli jest nowy DX, to powinno chodzić, ale te biblioteki są mało popularne i po prostu można ich nie mieć. Pod Vistą, 7 i XP była gra sprawdzana. Jeśli chodzi o stosy, to mam zamiar zrobić tak, że przy zmianie mapy będzie zmieniany stos kart zdarzeń na inny odpowiadający (np. przy wyświetlonej mapie Grodu będzie wyświetlany stos kart Gród), mam już to napisane, ale w aktualnej wersji, aby można bez problemu dodawać swoje plansze istnieje mały bug, przy zmianie mapy zmieniają się koszulki i nie można po nich rozpoznać czy dana karta jest kartą Zdarzeń, Grodu, Labiryntu itp. uważacie, że przeszkadzałoby to w jakikolwiek sposób? Myślałem nad tym, aby zamiast dodawać obracanie mapy po prostu poodwracać wszystkie napisy, tak aby można je było normalnie czytać, a nie do góry nogami. Mapę można przesuwać także strzałkami na klawiaturze.

Jak będę robił kolejny upload, to będzie naprawiony bug z tą kartą, o której napisał misiek.

Możliwość gry online zostanie dodana, jeśli gra będzie w pełni funkcjonalna offline.



Awatar użytkownika
Ajwer
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 544
Rejestracja: środa 12 lis 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Ajwer » wtorek 12 sty 2010, 13:48

gra śmiga aż miło:) gratulacje:)


Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3365
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » wtorek 12 sty 2010, 18:24

Dorobiłem sobie tak na próbę 28 Postać czy program ją czyta. Widać jednak, że masz ustaloną w kodzie ich liczbę. Powinno być tak, że program czyta nazwy plików z określonego katalogu i wg tego wrzuca je do gry. Wtedy będzie można dorzucać Karty autorskie najłatwiej jak to możliwe. poprostu wrzucając obrazki do katalogu.




Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Terk » wtorek 12 sty 2010, 19:51

Miśku, w pliku setup.ini musisz tylko zmienić odpowiednią linijkę, w grupie [cards] to jest linijka char= i tam wpisać liczbę kart postaci, podobnie dla zaklęć i kart zdarzeń. Jak kolejne plansze będą chodziły w 100% sprawnie, to dodam mały program, którym będzie można dodawać karty wybierając jedynie odpowiedni plik/pliki z dysku i zaznaczając jaki to typ karty.



Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Erestor » wtorek 12 sty 2010, 21:43

Ja osobiście nie interesuje się za bardzo MM, ale nie mogłem się oprzeć:
Odwalasz kawał dobrej roboty! =D>

Gratuluję zaangażowania i wykonania! /respekt


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: Google Drive

Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Terk » środa 13 sty 2010, 01:30

Mały update, kilka pytań ode mnie, więcej info w 1szym poście. Dzięki wszystkim za pochwały, które mnie jakoś mobilizują do pracy nad projektem, ale wolałbym jakąś konstruktywną krytykę, propozycje co dodać itp., co by moje dzieło mogło się rozwijać.



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3365
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » środa 13 sty 2010, 06:25

Czy napewno masz przydzielaną pamięć do każdego z rysunków? Gdy klikam na ilość różne karty to wyrzuca grę, tak jakby brakowało pamięci.

Żetony "1" gdy kliknie się je na górze to wybierają się poprawnie, a jak nisko to wybierają się trójki. Pewnie źle są współrzędne dla buttonów przydzielone.

Jak pogram z update to jeszcze coś dopiszę.




Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Arkon » środa 13 sty 2010, 13:15

Pograłem na razie tylko parę minut ale mi chodzi OK. Obługa manualna w dobie komputeryzacji może być bardzo upierdliwa ale akurat w tym przypadku jest akurat krokiem w dobrą stronę. Dobrze też, że zrobiłeś zoom (mi tam akurat wystarczy). Ale jak już ktoś pisał, obrót planszy by się przydał.
Zakładam, że ilość wszystkich kart można zwiększyć edytując ten wpis, o którym pisałeś Miśkowi? W ten sposób gra jest dobrym poligonem doświadczalnym do testów nowych kart i postaci.

Gdyby dodać nową planszę, załóżmy Grodu, pojawi się ona obok tej podstawowej, czy też będzie stanowić oddzielny ekran?
Terk pisze:Jak na razie sama podstawka, bez zaawansowanych opcji
Jakie zaawansowane opcje masz na myśli? Chodzi tu o samo upiększanie, czy też jakieś wpływające na rozgrywkę?

Na razie tyle, jak pogram dłużej, to coś pewnie jeszcze mi się nawinie.



Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Terk » środa 13 sty 2010, 14:53

Zaawansowane opcje, to właśnie np. dodatkowe mapy, program do dodawania nowych kart, gra online.

Misiek, z tego co piszesz, to wychodzi na to, że po odpaleniu programy system zmieniał Ci jego rozdzielczość i dlatego miałeś problemy z tekstem i np. żetonami, po updacie powinno być ok. Co do wyrzucania programu, to na razie nie mam pomysłu dlaczego może się tak dziać, ale wszystkie karty są generowane przy starcie gry i ich pojawianie się na planszy nie zmienia w żaden sposób zużycia pamięci.

Do pierwszego postu co jakiś czas będę dodawał pytania, będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi na nie.



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3365
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » czwartek 14 sty 2010, 06:49

Co do update:

Zoom znacznie poprawia grywalność i jest dobry na 10tce za to scrolling wciąż jest zbyt wolny, rozszerz zakres zmiany ustawień szybkości. Zoom także powinien kierować się do miejsca w którym jest kursor, a nie co centrum ekranu. Teraz przybliżając i tak muszę przesunąć w bok planszę jeśli chcę obejrzeć z bliska Górny Krąg. Naprawdę wrzuciłbym na twoim miejscu obrót mapy względem położenia kursora podczas kliknięcia, a wykonywany ruchem myszy.

Po opcji load zrobiło nie można było przesuwać mapy, zniknął dolny pasek, tylko karty można było przesuwać.

Gdy loadujesz bez wyłączania programu to wszystko działa, ale load po ponownym uruchomieniu gry daje efekt niebieskich kwadratów zamiast postaci i jej pionka, a próba wylosowania nowej wtedy daje efekt crasha.

Postacie autorskie się wyświetlają :) jednak te z szablonu MM są gigantyczne względem tych z gry. Trzeba będzie przerabiać.

Wciąż ucina mi napisy w menu.

Ta wersja nie wywala już mi się do windy jak poprzednia (najdłużej grałem ok 30min i było ok)


Przemyślenia:

Dla mnie lepiej to będzie wyglądać, gdy powiększenie będzie przy kursorze.

Tak przyszłościowo myśląc, to fajna będzie implemantacja modów. Tak żeby w jakimś katalogu mieć różne warianty gry, a z menu głównego wybierać w który chcemy grać. Faktycznie edycja ini jest banalna i może zaowocować różnymi dodatkami. Tak naprawdę to chodzi o inne wersje kart w odpowiednich katalogach i zmienny rozmiar pulpitu gry na który można wkleić obrazek png z odpowiednio skomponowanymi planszami.

W tej postaci jaka jest teraz, to np każdy może zrobić z tej gry Magię i Miecz, poprzez podmianę grafiki i edycję ini, a to kolejne grupy graczy.

Czy możesz zrobić aby karty na planszy leżały odkryte?

Menu rozwijane Wyposażenia powinno być najktótsze jak to możliwe. Jest dużo autorskich Kart Wyposażenia i dokładając je kiedyś braknie ekranu.

Jeszcze jako mod poproszę aby nowe pytania były także w nowych postach a nie tylko w pierwszym. Tak będzie łatwiej.




Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Arkon » czwartek 14 sty 2010, 08:02

No dobra, wczoraj udało mi się zagrać trochę dłużej.
1. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale przy wchodzeniu w opcje po uruchomieniu programu, wywala na pulpit z błędem. Natomiast przy wchodzeniu z foldera jest wszystko OK.
2. Szybkość scrollingu mi w zasadzie nie przeszkadza, ale
Misiek pisze:Zoom także powinien kierować się do miejsca w którym jest kursor, a nie co centrum ekranu. Teraz przybliżając i tak muszę przesunąć w bok planszę jeśli chcę obejrzeć z bliska Górny Krąg.
Misiek prawdę gada, dać mu wódki.
3. Jestem też za odkrytymi kartami, a przynajmniej tymi, leżącymi przy wizerunku postaci.
4. Wyposażenie można podzielić na główne grupy, np Broń, Pancerze, Inne, a w ich ramach wrzucać już poszczególne rodzaje, ewentualnie bardziej szczegółowo: Miecze, Topory Tarcze, ..., Inne i jak wyżej.
5. Myślę, że w ostatecznej wersji dobrze byłoby wrzucić instrukcję. To czy będzie tylko w .pdf, czy też już w samym programie, to już kwestia do ustalenia.
6. Inne rozdzielczości. Przydałoby się wrzucić też rozdzielczości "laptopowe". Mi np. za bardzo rozszerza karty i postacie (wiem, że to kwestia ustawienia w opcjacj, ale mimo wszystko). Niestety piszę posta w pracy i nie pamiętam jaką rozdzielczość mam ustawioną w domu.
7. Zbliżenie karty zdecydowane przy kursorze.
8. No i nie odpowiedziałeś na kilka pytań, które rzuciłem we wcześniejszym poście.



Awatar użytkownika
Terk [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Terk » czwartek 14 sty 2010, 15:13

Aktualnie zmiana mapy wygląda tak, że znika nam jedna mapa ze wszystkimi kartami na niej i pojawia się inna na jej miejsce, nietknięte pozostają karty, które leżą poniżej planszy, pozwala to na dodanie dużej ilości nowych plansz, bez powiększania w nieskończoność stołu.

Opcja zapisu/ładowania gry aktualnie nie działa, ponieważ dodawanie nowej mapy wprowadziło sporo zmian do gry, a część z tych zmian byłą już w patchu.

Odkryte karty na planszy spowodują problem przy dodawaniu własnych dodatków, obciąży procesor i w ogóle każda próba powodowała masę błędów.

Srolling do myszy jak na razie powodował błędy z kartami na planszy, ale cały czas nad nim pracuję.

Instrukcje w PDFie do każdego dodatku będą dołączone jak uznam, że gra po prostu działa.

Od początku myślałem właśnie o tym, aby było to narzędzie do testowania dodatków autorskich, więc jeśli będę miał wybierać obracanie planszy, albo łatwe dodawanie kolejnych kart/plansz itp., to wybiorę to drugie.

Jeśli będziecie mieć jakieś problemy z wyświetlaniem czegokolwiek, to róbcie screeny i wrzucajcie na forum, podobnie z wszelkimi errorami.

Na weekend planuję zrobić duży update, w którym będą już nowe plansze, aczkolwiek pewnie nie ze wszystkimi kartami, ponieważ wbrew pozorom wycinanie ich i ustawianie odpowiedniej rozdzielczości trochę mi zajmuje, a nigdy jakoś nie bawiłem się zanadto edycją grafik.

Aby dodane karty były dobrze wyświetlane muszą mieć taka samą rozdzielczość, jak te już użyte i być w formacie png.

Jak nie odpowiadam na jakieś pytanie, to powielajcie je w kolejnym poście.



Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Arkon » czwartek 14 sty 2010, 21:33

Terk pisze:Odkryte karty na planszy spowodują problem przy dodawaniu własnych dodatków, obciąży procesor i w ogóle każda próba powodowała masę błędów.
Szkoda, ale może kiedyś.
Terk pisze:wbrew pozorom wycinanie ich i ustawianie odpowiedniej rozdzielczości trochę mi zajmuje
Wierz mi, to zawsze zajmuje trochę czasu. W PSie można zaprogramować pewne polecenia, ale jeszcze nie doszedłem co i jak :oops:

Apropo rozdzielczości, to u mnie na lapku mam 1280 na 800 i, jak już pisałem, trochę mi za bardzo rozszerza grafiki.
Terk pisze:Jeśli będziecie mieć jakieś problemy z wyświetlaniem czegokolwiek, to róbcie screeny i wrzucajcie na forum, podobnie z wszelkimi errorami.
No to poniżej screen z błędem, o którym pisałem. Mam Vistę 32-bit i dodatek do DX, o którym pisałeś w 1-wszym poście. Ciekawe, czy inni mają taki problem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ