Projekt tomaszk'a (Magia i Miecz)
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ponieważ nie widzę, żadnych przeciwwskazań do tego aby odwiedzać dwie osoby zagłosowałem za dowolną ilością. Każdego traktowałbym jako oddzielnego nieznajomego.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 13 lut 2005, 13:36
- Lokalizacja: Gotenhafen
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
Wrócę do pytania
To dobry pomysł :> tak jak z ankietą, pewnie każdy gra na troche innch zasadach więc nie ma się co dziwić.Przydała by się opcja gry w kilku na 1 kompie, a nie tylko przez sieć. Przykład zapraszamy znajomych i gramy na zmiane, jak jednego minie tura to przełącza się na drugiego...
Miło mi :mrgreen:Ja Twój ostatni post czytałem i się uśmiałem
Znam wszystkie, WKO miałem okazję grać tylko u kuzynki, gdyż tylko tego dodatku w swojej kolekcji nie posiadałem i dalej pozostaje przy zdaniu że cyborgi itd. nie pasują do klimatu fantasy. Smoki dodają najwięcej kart przygód, a wiadomo że rozgrywka najwięcej toczy się na głównej planszy.Grałeś z jakimikolwiek dodatkami oprócz Smoków?
Też dobre albo zwiększenie limitu tych 7ptk. bo to za szybko leci i szybko postacie stają się przypakowane.Kiedyś w ogóle zrezygnowałem z podnoszenia siły w ten sposób i też się grało
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Szkoda tylko, że większość tych kart jest w gruncie rzeczy bez sensu, albo zupełnie nieciekawa. Nie mówiąc już o stadach smoków... Każdy inny dodatek wnosi planszę, a co za tym idzie jakieś nowe możliwości, Smoki natomiast dodają tylko trochę kart w jednym stosie i jedynym skutkiem ich włączenia do gry, jest utrudnienie łażenia po planszy głównej. Inne dodatki wprowadzają nowe możliwości i nowe strategie gry - a zwłaszcza WKO. Jedynym argumentem przeciwko temu dodatkowi jest klimat. Jezeli chodzi natomiast o wpływ na przebieg rozgrywki to jest on znaczny.Znam wszystkie, WKO miałem okazję grać tylko u kuzynki, gdyż tylko tego dodatku w swojej kolekcji nie posiadałem i dalej pozostaje przy zdaniu że cyborgi itd. nie pasują do klimatu fantasy. Smoki dodają najwięcej kart przygód, a wiadomo że rozgrywka najwięcej toczy się na głównej planszy.
Ja ostatnimi czasy gram z zasadą - aby podnieść siłę na wyższy poziom, trzeba uzbierać 2x tyle pkt Siły ile wynosi poziom na jaki chcemy wejść - sprawdza się moim zdaniem bardzo dobrze (zwiększenie siły do 8 kosztuje 16pkt exp, do 9 - 18exp itd). Jeżeli stosuje się standardowe zasady i dołoży Smoki, to gracz, który zdobędzie np Smoczka rozwija swoją siłe co kilka tur - na każdym napotkanym Smoku i gra robi się conajmniej dziwna.Też dobre albo zwiększenie limitu tych 7ptk. bo to za szybko leci i szybko postacie stają się przypakowane.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
-
-
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2007, 14:10
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kontakt:
Pozyjemy, zobaczymy:) Najpierw chce ukonczyc wersje dla jednego gracza i dodac podziemia, miasto i chyba przedpola piekel, zeby warto bylo odwiedzac inne mapy. Co do otchlani nie jestem zdecydowany, nijak mi nie paduje do klimatu Mima, chociaz zawsze gralem z tym dodatkiem;)Lehlerex pisze:Wrócę do pytaniaPrzydała by się opcja gry w kilku na 1 kompie, a nie tylko przez sieć. Przykład zapraszamy znajomych i gramy na zmiane, jak jednego minie tura to przełącza się na drugiego...
Pozdrawiam
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Już 7 głosów za tym, że można odwiedzić tylko jedną osobę, a jeszcze nikt nie podał ani pół zdania skąd w ogóle pojawił się taki pomysł W życiu bym sam czegoś takiego nie wymyślił i miałem nadzieję usłyszeć skąd taka plotka się wzięła... jak zawsze zero argumentów
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- zbynu
-
- Posty: 239
- Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
- Lokalizacja: Kielce
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
no z tego co pamiętam w instrukcji nie było mowy czy możemy odwiedzić jedną bądź kilka postaci na danym terenie, jeżeli szukasz informacji to może np. skłoni cię to; jeżeli idziesz do miasta (dodatek), to chodzisz tylko do jednego sklepu bądź kogoś odwiedzić, a nie latasz po całym mieście, dlatego sądze że tak samo postępujemy w przypadku ogólnego miasta itp.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Objection! Nie widzę związku ze sprawą Nie ma na ten temat słowa w instrukcji, więc jak chcesz zakazać komuś odwiedzania dwóch ludzi w Mieście/Wiosce? Jak ktoś powie, że korzysta najpierw z usług Alchemika, a potem Medyka to co mu powiesz? Nie możesz bo co? Bo tak mi się wydaje?
Co do dodatku Miasta natomiast, oczywistym jest, że nie po to robi się planszę, żeby wszystko było po staremu. Czy to by miało sens, gdyby na dodatkowo robionej planszy było jedno pole dla wszystkich miejsc? Ja wychodzę z założenia, że każdego z tych Nieznajomych/Miejsc mozna odwiedzać oddzielnie, tak samo jak ma to miejsce w wypadku np Uzdrowiciela, Czarownicy i Trędowatego znajdujących się w Ukrytej Dolinie. Ani w instrukcji, ani na planszy nie ma słowa o tym, że możesz odwiedzić A lub B lub C, a pisze, że możesz odwiedzić A, B, C.
Co do dodatku Miasta natomiast, oczywistym jest, że nie po to robi się planszę, żeby wszystko było po staremu. Czy to by miało sens, gdyby na dodatkowo robionej planszy było jedno pole dla wszystkich miejsc? Ja wychodzę z założenia, że każdego z tych Nieznajomych/Miejsc mozna odwiedzać oddzielnie, tak samo jak ma to miejsce w wypadku np Uzdrowiciela, Czarownicy i Trędowatego znajdujących się w Ukrytej Dolinie. Ani w instrukcji, ani na planszy nie ma słowa o tym, że możesz odwiedzić A lub B lub C, a pisze, że możesz odwiedzić A, B, C.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
pretorianstalker ma rację. To tak jak rozpatrywać na planszy 2 lub więcej odkrytych kart miejsc. Jak trafiam na pole gdzie leżą 2 karty miejsc to mogę zbadać obie i na tej samej zasadzie powinno postępować się z Miastem czy Osadą. W końcu czarownice, płatnerze i inne przybytki to miejsca na jakimś polu.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
No dzięki ankiecie wyglądana to że gra już będzie pod jednym względem zepsuta szkoda, bo ładnie się zapowiada :neutral: jeśli ktoś uważa, że można odwiedzać tylko jednego to nikt mu nie broni tylko jednego odwiedzać, ale są też tacy co uważają, że można odwiedzać wszystkich (bo nie ma ani słowa w instrukcji które by temu przeczyło).
Poza tym jak już zawuażono ci co uważają, że można odwiedzać wszystkich podają sensowne argumenty, ci co uważają że nie, nie podają żadnych argumentów, więc naprawdę nie wiem dlaczego ktoś miałby ich słuchac jeśli nie jest zdecydowany.
Poza tym jak już zawuażono ci co uważają, że można odwiedzać wszystkich podają sensowne argumenty, ci co uważają że nie, nie podają żadnych argumentów, więc naprawdę nie wiem dlaczego ktoś miałby ich słuchac jeśli nie jest zdecydowany.
-
-
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2007, 14:10
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kontakt:
Powolutku;) Jak wczesniej pisalem, ja gralem w taki sposob, ze mozna bylo odwiedzac tylko jedna. Oczywiscie zgadzam sie, ze instrukcja w zaden sposob tego nie potwierdza, to tylko moje przyzwyczajenie/utrudnienie. Nie znaczy to jednak, ze w grze bedzie tak samo.
Ankieta jest po to, zeby poznac zdanie innych. Jak sam widzisz, wiecej ludzi glosuje, niz wyraza swoja opinie slownie. Tak, czy inaczej jej wynik nie jest dla mnie przymusem do zrobienia czegos, czego nie chce;)
Edit:
Mysle, ze z czasem pojawi sie wiecej takich roznic miedzy pogladami graczy na jakas sprawe. Mozna by to bylo zalatwic przez opcje gry. Gracz sam by wybieral, czy w danej grze chce np. odwiedzac jedna, czy dowolna ilosc postaci.
W kolejnej wersji bedzie to:
ZMIANA ZASAD - LIMIT PRZEDMIOTOW: limit odnosi sie tylko do ilosci przedmiotow niesionych w "plecaku". przyklad: poszukiwacz ma tarcze, topor, magiczny pas, zbroje, helm i butelke wody. ilosc przedmiotow wynosi 6, ale skoro nosi 5 przedmiotow na sobie, a w plecaku tylko butelke wody, to nie potrzebuje do tego tragarza, mula, itd.
I jak? Uslysze grzmoty i blyskawice?;) Dla mnie zawsze bylo glupota w zasadach gry, ze np. zbroje niesie za mnie tragarz;) To chyba dobry przyklad, zeby takie rzeczy moc wybrac w opcjach - czy chce sie grac wedlug instrukcji, czy tez wlasnego przyzwyczajenia/widzimisie/czy czegos tam.
Ankieta jest po to, zeby poznac zdanie innych. Jak sam widzisz, wiecej ludzi glosuje, niz wyraza swoja opinie slownie. Tak, czy inaczej jej wynik nie jest dla mnie przymusem do zrobienia czegos, czego nie chce;)
Edit:
Mysle, ze z czasem pojawi sie wiecej takich roznic miedzy pogladami graczy na jakas sprawe. Mozna by to bylo zalatwic przez opcje gry. Gracz sam by wybieral, czy w danej grze chce np. odwiedzac jedna, czy dowolna ilosc postaci.
W kolejnej wersji bedzie to:
ZMIANA ZASAD - LIMIT PRZEDMIOTOW: limit odnosi sie tylko do ilosci przedmiotow niesionych w "plecaku". przyklad: poszukiwacz ma tarcze, topor, magiczny pas, zbroje, helm i butelke wody. ilosc przedmiotow wynosi 6, ale skoro nosi 5 przedmiotow na sobie, a w plecaku tylko butelke wody, to nie potrzebuje do tego tragarza, mula, itd.
I jak? Uslysze grzmoty i blyskawice?;) Dla mnie zawsze bylo glupota w zasadach gry, ze np. zbroje niesie za mnie tragarz;) To chyba dobry przyklad, zeby takie rzeczy moc wybrac w opcjach - czy chce sie grac wedlug instrukcji, czy tez wlasnego przyzwyczajenia/widzimisie/czy czegos tam.
Pozdrawiam
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Jeśli liczy się dla ciebie ilośc głosów a nie jakośc argumentacji to powodzenia bo to tej grze fatalnie wróży
Co o limitu przedmiotów - widzę że chcesz zrobić z MiMa RPGa likwidując jedną z największych zalet tej gry jaką jest prostota. Ta gra nie jest i nie ma być logiczna.
Po takich zmianach to już nie będzie MiM więc i moje zainteresowanie dla tego projektu znika.
Co o limitu przedmiotów - widzę że chcesz zrobić z MiMa RPGa likwidując jedną z największych zalet tej gry jaką jest prostota. Ta gra nie jest i nie ma być logiczna.
Po takich zmianach to już nie będzie MiM więc i moje zainteresowanie dla tego projektu znika.
-
-
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2007, 14:10
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kontakt:
Ktora czesc mojej wypowiedzi sprawila, ze masz takie zdanie?;)PoKrAk pisze:Jeśli liczy się dla ciebie ilośc głosów a nie jakośc argumentacji to powodzenia bo to tej grze fatalnie wróży
Moze ta?
tomaszk pisze: Tak, czy inaczej jej wynik nie jest dla mnie przymusem do zrobienia czegos, czego nie chce;)
Twoja wypowiedz na temat limitu przedmiotow to dla mnie kolejny przyklad, zeby kazda zmiane zasad MiMa mozna bylo ustawic jedynie w opcjach.
Pozdrawiam
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
-
-
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2007, 14:10
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kontakt:
Otoz to. I wilk syty i owca cala;)
Przy okazji pytanie. Jak chcielibyscie miec rozwiazana sprawe dodatkow? Na ta chwile pisze podstawowke w taki sposob, ze dodatki mozna by bylo wybierac na starcie gry. Czyli rozpoczynajac gre wybiera sie, z ktorymi dodatkami chce sie grac. Czy to warte zachodu?
Edit:
Nowa wersja do pobrania, patrz 1 post.
Przy okazji pytanie. Jak chcielibyscie miec rozwiazana sprawe dodatkow? Na ta chwile pisze podstawowke w taki sposob, ze dodatki mozna by bylo wybierac na starcie gry. Czyli rozpoczynajac gre wybiera sie, z ktorymi dodatkami chce sie grac. Czy to warte zachodu?
Edit:
Nowa wersja do pobrania, patrz 1 post.
Pozdrawiam
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Różne opcje zasad to dobry pomysł, ale w niektórych momentach są dość zbędne Po prostu chyba łatwiej zrobić możliwość odwiedzania większej liczby osób i kto będzie chciał ten skorzysta, kto uzna, że woli odwiedzać jedną będzie odwiedzał tylko jedną. Podobnie jak w planszówce Nie ma możliwości zakazania. Ja generalnie jestem przeciwnikiem automatyzacji tego typu projektów - im mniej funkcji jest zautomatyzowanych tym lepiej się gra i pojawia się mniej błędów. Np jakby dodac opcję o dodwaniu pkt WT/S/M/MZ we włąsnym zakresie, dodać możliwość wykonywania rzutów kostką bez wyraźnego powodu w dowolnym momencie to można spokojnie ręcznie grę prowadzić Nie potrzeba setek funkcji automatycznych, gdzie co chwila będą kwestie sporne co do tego jak co powinno działać - będzie działało zawsze tak jak wybierze grający
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
-
-
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2007, 14:10
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kontakt:
Np. taka sytacja: komputer losuje karte do wyciagniecia na danym obszarze, sa to 2 mieszki zlota. Gracz sam dodaje sobie te 2 mieszki, zamiast "automatycznie" je dostac? Czy to masz na mysli? Albo np. dac dla gracza mozliwosc "rzucania" kosci i zeby sam decydowal, czy wygral dana walke z wrogiem, bo sam rzucal? Zdecydowanie jestem przeciwny, po to jest to komputerowa wersja, zeby takie rzeczy robil za nas komputer. Coz, kazdy ma wlasna wizje:)
Pozdrawiam
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
-
-
- Posty: 18
- Rejestracja: niedziela 13 lut 2005, 13:36
- Lokalizacja: Gotenhafen
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
Wiadomo że jak będzie możliwość odwiedzenia wszystkich postaci to gracz się na to skusi, bo więcej z tego korzyści będzie miałmożliwość odwiedzania większej liczby osób i kto będzie chciał ten skorzysta
To jest rozwiązanie.Gracz sam by wybieral, czy w danej grze chce np. odwiedzac jedna, czy dowolna ilosc postaci.
jestem przeciwnikiem automatyzacji tego typu projektów
dodac opcję o dodwaniu pkt WT/S/M/MZ we włąsnym zakresie
Gracz sam dodaje sobie te 2 mieszki
Bez przesady...jakbym miał to robić wszystko ręcznie to bym w zwykłą planszówke sobie zagrał.dac dla gracza mozliwosc "rzucania" kosci
Wcześniej chciałem zaproponować takie rozwiązanie, ale wydawało mi się to skomplikowane, a tu taka niespodzianka.Jak chcielibyscie miec rozwiazana sprawe dodatkow? Na ta chwile pisze podstawowke w taki sposob, ze dodatki mozna by bylo wybierac na starcie gry. Czyli rozpoczynajac gre wybiera sie, z ktorymi dodatkami chce sie grac. Czy to warte zachodu?
Edit:
Co do nowej wersji;
-Karta lwa jest "Lew pojuje"
-Jak mam te 7ptk siły to pojawia mi się krzyżyk "lvl up" znika natomiast możliwość wykonywania ruchu, po wciśnięciu "lvl up" tak samo.
-W mieście jak zamienię się w ropuchę czasem w następnej kolejce jak przechodzę na pole obok to nie badam obszaru ( nie ciągnie się karta przygód ).
-Klawisz ESC nie działa w czasie gry.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 16 lip 2007, 21:30 przez Lehlerex, łącznie zmieniany 1 raz.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
A ja myślałem, że takie projekty są po to, żeby grać przez internet z innymi graczami, a nie po to aby komputer wyręczał nas we wszystkim. Widocznie się pomyliłem
Takie rozwiązanie jak zaproponowałem jest zastosowane na stronie www.ccgworkshop.com we wszystkich karciankach i własnie to pozwala swobodnie grać, a funkcje automatyczne stosowane są rzadko i tylko tam gdzie ręcznie niespecjalnie można interweniować. Rozwiązanie takie zapewnia swobodną grę i ustalanie zasad z graczem, z którym własnie gramy Gramy dla przyjemnosci, wiec powinna być możliwość ewentualnej zmiany zasad itp.
A co do:
Takie rozwiązanie jak zaproponowałem jest zastosowane na stronie www.ccgworkshop.com we wszystkich karciankach i własnie to pozwala swobodnie grać, a funkcje automatyczne stosowane są rzadko i tylko tam gdzie ręcznie niespecjalnie można interweniować. Rozwiązanie takie zapewnia swobodną grę i ustalanie zasad z graczem, z którym własnie gramy Gramy dla przyjemnosci, wiec powinna być możliwość ewentualnej zmiany zasad itp.
A co do:
To jest oszukiwanie samego siebie i to hasło było bzdurne. W planszówce masz taką możliwość a podobno nie stosujesz?Wiadomo że jak będzie możliwość odwiedzenia wszystkich postaci to gracz się na to skusi, bo więcej z tego korzyści będzie miał
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
-
-
- Posty: 37
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2007, 14:10
- Lokalizacja: Białystok
- Płeć:
- Wiek: 48
- Kontakt:
Dokladnie, to moje odczucie:)Lehlerex pisze:Bez przesady...jakbym miał to robić wszystko ręcznie to bym w zwykłą planszówke sobie zagrał.
Troche pomyslalem, nim zaczalem pisac;) Takze poczytalem. Ten lubi to, tamten tamto, itd.Lehlerex pisze:Wcześniej chciałem zaproponować takie rozwiązanie, ale wydawało mi się to skomplikowane, a tu taka niespodzianka.
Dziekuje, juz zmieniam.Lehlerex pisze:Karta lwa jest "Lew pojuje"
Ups... spojrze jutro z samego rana i prawdopodobnie wrzuce na szybko nowa, poprawiona wersje. Przepraszam za babol.Lehlerex pisze:Jak mam te 7ptk siły to pojawia mi się krzyżyk "lvl up" znika natomiast możliwość wykonywania ruchu, po wciśnięciu "lvl up" tak samo.
Sprawdze, ponowne podziekowania.Lehlerex pisze:W mieście jak zamienię się w ropuchę czasem w następnej kolejce jak przechodzę na pole obok to nie badam obszaru ( nie ciągnie się karta przygód ).
Dziala na poczatku tury, w czasie kiedy mozna wykonac kolejny ruch.Lehlerex pisze:Klawisz ESC nie działa w czasie gry.
Nie widze pomylki, Ty to widzisz w taki sposob, ja w inny.pretorianstalker pisze:A ja myślałem, że takie projekty są po to, żeby grać przez internet z innymi graczami, a nie po to aby komputer wyręczał nas we wszystkim. Widocznie się pomyliłem.
Edit: poprawiony lew, poruszanie sie po zebraniu 7 punktow doswiadczenia i badanie obszaru przez ropuche. Patrz 1 post.
Pozdrawiam
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
Dzbanek
Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede po piwie pisal na forum. Nie bede...
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Przekonasz się, że co chwila będzie się pojawiało kilkanaście problemów z różną interpretacją zasad i nie będziesz w stanie tego wyeliminować. Mimo wielu dyskusji na forum, wiele spraw nadal pozostaje kwestią tego co kto woli Manualne rozwiązywanie problemów powoduje, że mechanika jest taka jaką stosują gracze i na pewno jest o wiele prościej to stworzyć niż tworzyć mechanikę do każdej karty. Nawet jeżeli będą opcje gry, żeby każdy mógł ustawiać wszystko jak mu się podoba to i tak nie spełni to swojej funkcji, bo przebrnięcie przez kilkaset opcji po to, aby skonfigurować automatyczne funkcje pod siebie skutecznie zniechęci ludzi Jedynym sensownym wyjście jest narzucenie własnych rozwiązań w przypadku wszystkich kart i możliwych kombinacji spornych lub manualna obsługa.
Pare przykładów:
Jak rozwiązana będzie sprawa Czarów? Ile można będzie rzucić w turze? Które będą Czarami obronnymi?
Jak rozwiązana będzie sprawa Kuglarza i Walkirii?
Jak rozwiązana będzie sprawa Smoczego Najazdu i Trzęsienia ziemii?
To na szybko przyszło mi do głowy - do tej pory na forum nie udało się nic sensownego ustalić w tych kwestiach - jest kilka pomysłów, jedne bardziej sensowne, a inne mniej - będziesz musiał jakieś wybrać i zawsze będą jacyś przeciwnicy i zwolennicy. W przypadku manualnej obsługi nie ma tego problemu. CCGworkshop działa już dłuuuuugi czas i pozwala pograć w karcianki i proste gry planszowe - generalnie opiera się na manualnym sterowaniu i setki graczy są zadowolone
Pare przykładów:
Jak rozwiązana będzie sprawa Czarów? Ile można będzie rzucić w turze? Które będą Czarami obronnymi?
Jak rozwiązana będzie sprawa Kuglarza i Walkirii?
Jak rozwiązana będzie sprawa Smoczego Najazdu i Trzęsienia ziemii?
To na szybko przyszło mi do głowy - do tej pory na forum nie udało się nic sensownego ustalić w tych kwestiach - jest kilka pomysłów, jedne bardziej sensowne, a inne mniej - będziesz musiał jakieś wybrać i zawsze będą jacyś przeciwnicy i zwolennicy. W przypadku manualnej obsługi nie ma tego problemu. CCGworkshop działa już dłuuuuugi czas i pozwala pograć w karcianki i proste gry planszowe - generalnie opiera się na manualnym sterowaniu i setki graczy są zadowolone
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
To nie kwestia krzyku Ja nikomu nie narzucam tylko ostrzegam Po prostu mówie jak bedzie po tym co widzę już na przykładzie Miasta i Wioski. Jeżeli autor chce się sugerować głosem forumowiczów, to musi się liczyć z tym, że są setki robieżności w pojmowaniu zasad. Na dobrą sprawę są tylko takie opcje jak powiedziałem - stworzyć mechanikę wg własnego uznania i wszyscy się dostosują bo nie każdy bedzie miał umiejśtności/czas żeby zrobić własnego MiMa , albo stworzyć wersje manual. Wersja oparta na głosie ludu będzie powstawała setki lat w męczarniach
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
Również uważa, że ni epowinno się implementować mechaniki i zostawić wszystko do manulanego sterowania > dzięki temu gra mogłaby powstać dużo szybciej i każdy mógłby interpretować wszystko jakby chciał. Najważniejszym zadaniem MiMa komputerowego jest możliwośc zagrani z innymi graczami online. Jakbym chciał grać sobie na kompie to wolę sobie zagrać w wersję papierową