Projekt Dungala (Magia i Miecz)

Dyskusje na temat gier komputerowych.
ODPOWIEDZ
Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Projekt Dungala (Magia i Miecz)

Post autor: Dungal »

Witam wszystkich.

Jestem kolejnym szaleńcem co przymierza się do robienia MiMa na kompa. Na razie nic nie mogę zaprezentować ale jak znajdę w sobie wystarczająco dużo siły i zapału to cosik powstanie. Zobaczymy co wyjdzie, w tej chwili robie tylko tekstowo, później pomyśle nad grafiką, jak podstawę zrobię tekstowo. Jak coś co będzie w miarę możliwe do zaprezentowania to się pochwalę.

Dlaczego tylko tekstowo? Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania, później się zobaczy może się podczepi grafikę 2 lub nawet 3d :D Ale to w dalekiej przyszłości.
Ostatnio zmieniony piątek 21 lis 2008, 09:06 przez Dungal, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

hmmm hmmmm życzę powodzenia w pracy :D


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
zbynu
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 239
Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: zbynu »

3d :badgrin: ciekawe jak by to wyglądało :-k
Pozdrawiam i życzę wytrwałości jak będziesz czegoś potrzebować to napisz może ktoś pomoże


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

A moim zdaniem nie ma sensu zakładac takiego tematu dopóki się nie ma co zaprezentować. Zwłaszcza że to ponoć "daleka przyszłość" a jeśli tak, to temat też można założyć w dalekiej przyszłości.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Dungal »

Najpierw skupie się na mechanice gry:
START -> inicjalizacja gry:
1. Losowanie postaci z listy postaci (narazie lista zawiera 2 postace: Elf, Troll)
2. Tworzenie na podstawie wylosowanej postaci gracza. //Gotowe
3. Tworzenie planszy
4. Ustawienie gracza na pozycji startowej
5. Utworzene przetasowanego stosu kart przygód + stosu na odrzucone karty przygód.
6. Utorzenie przetasowanego stosu kart czarów.
RUNDY (w pętli)
1. Rzut kostka
2. pourszanie sie w <-lewo prawo->
3. Sprawdzenie leżacych kart przygód.
4. Ciągnięcie nowych jeżeli brakuje
5. Rozpatrywanie kart wedlug kolejnosci
6. Sprawdzenie czy na polu trzeba lub można rzucić kostką
7. Przejscie do punktu nr 1.


Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Dungal »

Zamieszczam 2 wycinki z gry, czyli jak bedzie wygladac kostka i jak bedzie wygladac karta postaci gdy ja wyswietlimy

Kostka:

Kod: Zaznacz cały

 *********
*         *
*         *
*    *    *
*         *
*         *
 *********

 *********
*         *
*      *  *
*         *
*  *      *
*         *
 *********

Karta postaci:

Kod: Zaznacz cały

********************************************************
********************DANE POSTACI************************
********************************************************
**                                                    **
**  NAZWA:                       CHARAKTER:           **
**                                                    **
**                                                    **
**  SILA:                                  ZLOTO:     **
**                                                    **
**  [-------]                                         **
**                                                    **
**                                                    **
**  MOC:                                   WYTRZ:     **
**                                                    **
**  [-------]                                         **
**                                                    **
**                                                    **
********************************************************
********************************************************


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Dungal pisze:Zamieszczam 2 wycinki z gry, czyli jak bedzie wygladac kostka i jak bedzie wygladac karta postaci gdy ja wyswietlimy
:-s
Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania
to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral:


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
zbynu
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 239
Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: zbynu »

:-k nie no wiesz, hmm intencje masz dobre ale, popracuj nad programowaniem :)
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Ale czego oczekiwaliście? Napisał wyraźnie, że na razie grafiki jako takiej nie będzie. Myślę, że w tej chwili to czysto hobbystycznie, i brawa za zapał.


Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Dungal »

Cytat:
Bo na razie tylko taką mam wiedzę z zakresu programowania


to proponowałbym ją najpierw poszerzyć :neutral:
Programuje obiektowo wiec przerobienie tego pozniej do interfejsu graficznego nie bedzie duzym problemem (jezeli chodzi o grafike 2d) Najwiekszym zadaniej jest to zaprogramowac bez bledu ze wszystkimi warunkami jakie wystempuja w MiM. Jak przegladalem projekty gier na PC to one zatrzymywaly sie zazwyczaj na tym ze postac sobie lazi po planszy i cos tam robi nie koniecznie zgodnie z zasadami. Zreszta sami wiecie jak MiM jest skomlikowany i dlatego kazda rozgrywka wyglada inaczej :)
Wiec w tej chwili jestem glownie zainteresowanie zainteresowany MECHANIKA gry a nie jej wygladem. Ma sie w nia grac na zasadach tak jak na planszy a pozniej ta plansze sie zrobi graficzna.


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Lepiej zrobić poprawnie szkielet mechaniczny gry a później upiększać niż wszystko na raz :) nie od razu rzym zbudowano :)


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Dungal »

Kolejna pierdółka. Została jeszcze do zrobienia mapa. I zajmę się mechaniką.

Ekran tytułowy:

Kod: Zaznacz cały

      r0.       ;00A                                                           
000000000   ;H000000                              .                   r.       
000000000   ,M000000&           20S        ,0000000 ,0000000.       r000       
;H0000000M    s000000       3G00000       X00;;A000  M00000&     0000000.      
   0000000.   r000000A      00000005     20A     00  i00000r     00000000      
   00000000   H0000000      B0000000    ,00       0  r00000S     00000000:     
  r00000000,  000000000     00A00000A   A0H       ;. r000009    ,0; 000000     
  A0s2000000  002000000.   A0  000000   002          ;00000h .00002 A00000s    
  00  000000  02 0000000 ;M00. :000000  009          ,000009 A0000000000000    
  000 i00000G,0s r000000i000000.000000  000  r000000i,00000A   20  ;00000009   
 0000  00000000,  0000000r00rM00000000H 000,  s00000: 00000&   00    M000000.  
 000r  G0000000   r000000G0.   50000000,00005;000000  000000  000.   5Ah&H000; 
B0     0000000    00000000     .000000A200000000000ri02SiiH29A3G0000H9X2223A0A 
 00     A000000    r0000000      ,000000:H0000000: SBsi9B0000000000000000000000
 00      0000000.   00000005      0000000 :AHHA2               5;           200
 0G      h0000S     :0000,       00MAGA            ;    A000002A000000000B9i.  
90X       000    ,B  000   sr:.         050000Br      H05  .00G3002  ;000000   
0009,     A0   ;000X :0s   M000000s   000000000002   00,     0B20:   000000    
S.     ,3 ,; 0000000  M     000000   0000000i i00;  S0B       AM2   3000009    
s:;r200002    0000009       000000   200000         00:       .s   .000000     
0000000000     000000       000000   2000000       ,00             000000i     
0000000000H   :000000H      000000   00000000000.  ;00:           ;000000      
.3000000000.  20000000      000000   200000000000: :000           000000,      
   r0000000M  00H00000M     00000    20000000000` ;0002      0H S00000H        
    00000000  00 000000.    00000    0000000      ii00000:   i00.000000     Bs 
   00000000& 0B ;00000B    000000    000000     s0. 0000000000MX000002    ;0s  
  :0i 000000X05  000000.   M00000    0000000i i000; ;000000000;000000    .00i  
  i0, r0000000;  r000000   M00000    00000000000002   s000005,000000:   r0003  
  H00A 0000000.   000000,  G000000   SX;,        ::           :;5B00A5&00000A  
s0000i .000000    r000000  000M9is.                                 rH0000000  
0000    M00000;    0000000s;.                                            ;000  
, 09     000000    200Mi.                                                  :0: 
 .0X     A00000i   &;                                                       ., 
  S0r      000000,                        [1] Nowa Gra                         
  00.      X000000M,                      [2] Tworcy                           
  00        0000000;                      [3] Koniec                           
  00        20000:                                                             
 ;00s.       000;                                                              
G000h.      S00                                                                


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Hmmm :) Wali MUDem ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Dungal »

SeSim masz dobry wech :) Wychowalem sie na mudach i nawet jeden wspoltworze :) Wiec zalatuje z niego ze huhu :) ale to nie ten mechanizm choc tez rownie skomplikowany.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Nie widzę tu literki &... może jej w ogóle nie ma?


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Ja w żadnym z tych projektów nie skupiałbym się na wprowadzaniu calej mechaniki. Polecałbym zrobić coś takiego jak gry na www.ccgworkshop.com tylko bez żadnych automatycznych funkcji, lub z niewielką ich ilością. Podstawowy problem, to stworzyć jakiś interfesj, na który można patrzeć i zaznaczać wszystko co się dzieje. Czyli - gra nie ma pojęcia o zasadach, a jedynie zapamiętuje ułożonie kart/kolejność w stosach/karty i żetony przy poszukiwaczach na wirtualnym stole widocznym dla każdego z grających. Zasady natomiast pozostawiamy do interpretacji grającym - sam program służy tylko zapamiętywaniu ułożenia kart.

Poniżej screen jak moim zdaniem coś takiego mogłoby wyglądać. Screen z karcianki, ale planszówki w takim wydaniu też widziałem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: ender »

Podobnie dziala MWS (Magic Work Station) - program do gry on-line w Magic: the Gahering. Poza tasowaniem i kilkoma prostymi opcjami gra sie jak na normalnym stole, tzn. samemu zrzuca karty do grave, samemu wyklada z reki, tapuje itp. itd. mysle ze to znacznie latwiejsze do zrobienia i daje znacznie wieksze pole do manewru i ewentualnego rozszerzenia gry (nie wiem nie znam sie na programowaniu wogole), np. sciaga sie tylko gotowe biblioteki z nowymi kartami i moza grac.

Wiekszosc programow do karcianek opiera sie tylko na projekcie "stolu" i prostych funkcjach (tasowanie, losowa karta) i zbiorach a reszta to "reczne funkcje".

Moze cos w ta strone?

Oczywiscie niezbedne jest jeszcze okno dialogowe co znacznie uatrakcyjnia rozgrywke i pozwala na wzajemne pilnowanie sie graczy.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.

Nie tędy droga żeby próbować zaimplementować wszystkie zasady i kruczki jakie w grze się mogą pojawić. Zrobiona w taki sposób jak poprzednicy wspomnieli gra będzie działać tak jak zechcą gracze i będzie prostsza w rozbudowie, choćby o autorskie dodatki. To by był własnie ten właściwy kierunek.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
zbynu
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 239
Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: zbynu »

ja tam na uczelni troszke projektowalem, ale powiem wam ze jest to ciezka i nielatwa praca, dlatego podziwiam kolegę i trzymam mocno kciuki


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

No własnie. Dotychczasowe projekty szły (i idą) moim zdaniem w złym kierunku.
Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać ;) Moim zdaniem powinny powstawać takie i takie projekty. Aczkolwiek niewątpliwie łatwiej byłoby zrobić coś takiego bez mechanikii to w 3D ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Dungal [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: środa 13 cze 2007, 15:08
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Dungal »

No to czas na plansze:

Kod: Zaznacz cały

+-MIASTO-+ +--POLA--+ +WZGORZA-++--POLA--++PUSZCZA-+ +--POLA--+ +GOSPODA-+
|        | |        | |        ||        ||        | |        | |        |
|        | |        | |        ||        ||        | |        | |        |
|        | |        | |        ||        ||        | |        | |        |
+--------+ +--------+ +--------++--------+---------+ +--------+ +--------+
wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww          
+--POLA--+w+JASKINIA+ +PUSTYNIA++--OAZA--++PUSTYNIA+ +SWIATYN-+w+--POLA--+
|        |w|        | |        ||        ||        | |        |w|        |
|        |w|        | |        ||        ||        | |        |w|        |
|        |w|        | |        ||        ||        | |        |w|        |
+--------+w|--------+ +--------++--------+---------+ +--------+w+--------+
          w          gggggggggggggggggggggggggggggggg          w          
+--LAS---+w+--RUNY--+g+-DOLINA-++WILKOLAK++-SMIERC-+g+PUSZCZA-+w+--RUINY-+
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
+-ROWINY-+w+PRZEPASC+g+-ODCHLAN++-KORONA-++-KRYPTA-+g+--RUNY--+w+--POLA--+
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
+-SKALY--+w+--RUNY--+g+-WIEZA--++KOPALNIA++ROWNINA-+g+-ZAMEK--+w+--LAS---+
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
|        |W|        |g|        ||        ||        |g|        |w|        |
+--------+W+--------+g+--------++--------++--------+g+--------+w+--------+
          w          gggggggggggggggggggggggggggggggg          w          
+--POLA--+w+-POLANA-+ +WZGORZA-++-DOLINA-++-RYCERZ-+ +-WROTA--+w+--POLA--+
|        |w|        | |        ||        ||        | |        |w|        |
|        |w|        | |        ||        ||        | |        |w|        |
|        |w|        | |        ||        ||        | |        |w|        |
+--------+w+--------+ +--------++--------++--------+ +--------+w+--------+
          wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
+-KAPLICa+ +--------+ +--------++PUSZCZA-++CMENTARZ+ +--POLA--+ +-WIOSKA-+
|        | |        | |        ||        ||        | |        | |        |
|        | |        | |        ||        ||        | |        | |        |
|        | |        | |        ||        ||        | |        | |        |
+--------+ +--------+ +--------++--------++--------+ +--------+ +--------+
Podoba sie ?


Awatar użytkownika
zbynu
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 239
Rejestracja: środa 16 maja 2007, 17:39
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Post autor: zbynu »

Dungal pisze: Podoba sie ?
:???: widziałeś wersje online??, bo narazie w takim stanie surowym to się nie podoba.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za piękną pracę, oraz gratuluje wytrzymałości :).


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Nie pamiętam czy na planszy tak jest ale u ciebie występuje dwa razy las... między gospoda a wioska jest las i między miasto i kaplica.
jeśli dobrze sobie przypominam to chyba między kaplicą a miastem zamiast lasu powinna być puszcza...


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Trochę racji w tym jest, ale z drugiej strony gra z komputerem może dać tą namiastkę gry z człowiekiem jak się naprawdę nie ma z kim grać
Jak już grasz na komputerze i możesz zagrać online, to pewnie choc jeden przeciwnik się znajdzie. Jak dla mnie granie vs CPU nie ma sensu.
1. Nie po to wymyślono MiM
2. Nikt na tym forum nie będzie w stanie zaprojektować jakiegokolwiek sensownego zachowania przeciwnika - mogę się założyć o cokolwiek, że żadna sztuczna inteligencja w projektach z tego forum, nie bedzie w stanie wymyślić planu na okres dłuższy niż 1-2 tury, a co za tym idzie gra z kimś takim będzie bzdurna.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
doctorec
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: niedziela 09 sie 2009, 16:52
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 53

Post autor: doctorec »

Może odświeżę temat - od poczatkowego posta minął ponad rok a od ostatniego pół a tu znowu zimmaaa. Czyżby kolejny projekt niestety upadł. Jeśli kto to jeszcze przeczyta to zgadzam poniekąd z opinią pretorianstalker - że gra w opcji gracz vs komp nie jest dobrym projektem. Lepiej się skupić nad wersja online między graczami ale z ogólnymi tymi samymi zasadami a nie interpretowanymi trochę swobodnie przez graczy. Wiem że to jest trudniejsze gdyż komplikuje znacznie mechanikę ale przez to gra staje sie uniwersalna.
Pozdro D>CH>

P.S. Mam tylko nadzieję że... Dungal i jemu podobni zapaleńcy się nie obrazili bo będzie placz /protest


ODPOWIEDZ