Projekt Kropek_a (Magia i Miecz)

Dyskusje na temat gier komputerowych.
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

A to menu to wejściowe ,czy takie co się włącza podczas rozgrywki ?


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

W oczekiwaniu na kolejne screeny i informacje postanowiłem jeszcze raz przejrzeć cały temat. Wiecie co jest najlepsze na pierwszym screenie (strona pierwsza)? Nie, nie to że Amazonka ma po 14 siły, mocy, złota i wytrzymałości, nie to że nie ma opisów obszarów, ale to że Amazonka stoi na polach a odwiedza wioskę :mrgreen:

To oczywiście tylko taki żarcik, zdaję sobie sprawę że gra jest dopiero w fazie powstawania i to był tylko test jak to będzie wyglądało ale naprawdę to fajnie wygląda :-p
A to menu to wejściowe ,czy takie co się włącza podczas rozgrywki ?
Chyba tak, o ile Kropek nie postanowił czegoś pozmieniać :-k

Życzę powodzenia tobie a nam wszystkim cierpliwości żeby spokojnie doczekać na grywalną wersję :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

Jeśli to menu wejściowe to chyba niepotrzebna tam opcja zapisz ?


Kropek_ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 16:21
Lokalizacja: MTW
Płeć:

Post autor: Kropek_ »

Z braku czasu to Menu będzie narazie robiło za wszystko opcja Zapisz będzie narazie niestety nie aktywna bo jest problem jak pozapisywać wszystkie stany obiektów itp. itd. W pierwsza beta beta beta mam nadzieję ,że już w ten weekend będzie można pograć. Ale nie chcę zapeszać. Problem w tym ,że nie mamy tyle czasu aby wszystkie karty zaimplementować. Cały szkielet jest już zrobiony wszystko działa jak powinno ale brak czasu na implementację kart :/ Więc narazie będziemy dopracowywać szkielecik jak go już dokręcimy (dzięki wam mam nadzieję) powoli się wszystkie karty zaimplementuje. Co do tamgego screena to chyba było tak ,że włączony był poprostu podgląd danej lokacji. A mapa z napisami lokacji to już działka WindyInd-iego :D


Awatar użytkownika
WindyIndy
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bagna
Wioska
Wyspa Gadów
Posty: 181
Rejestracja: czwartek 19 paź 2006, 11:19
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: WindyIndy »

Kropek_ - napisz co i jak z tą mapą mam zrobić, będe miał wiecej czasu żeby się rozpędzić i któregos pięknego dnia zabrać do pracy ;)


Obrazek
Kropek_ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 16:21
Lokalizacja: MTW
Płeć:

Post autor: Kropek_ »

No więc tak rozmiar mapki itp. już masz mówiłeś ,że jesteś w stanie poprawić jakość mapki no i nanieść nazwy pól (same nazwy bez opisu). I to w zasadzie tyle jak narazie napewno po wyjściu 1 beta beta beta wersji będzie trzeba jeszcze popracować nad grafiką.


Kropek_ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 16:21
Lokalizacja: MTW
Płeć:

Post autor: Kropek_ »

No i doczakaliśmy się pierwszej BETY. Dostępna jest pod adresami

http://rapidshare.com/files/13358891/mim.beta1.rar
oraz dziś wieczorkiem
http://bajt.eu.org/mim.beta1.rar

Serwera bajt proszę używać jako ostateczność ponieważ jest to mój prywatny serwer.

Co do wersji Gra NIE JEST jeszcze skończona jeśli chodzi o implementację wszystkiego co chcemy ale dajemy już ją do testów w celu eliminacji błędów (które napewno są).
Proszę dział testów :D o konkretne odpowiedzi typu w jakim przypadku się coś wykrzaczyło po jakim czasie itp. Bardzo to pomoże w dalszym rozwijaniu Projektu.

MIŁEGO GRANIA

Ps. Aby wygrać trzeba dojść do korony władzy.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

hmm no nie wiem jak innym ale mi jakos gierka nie goli niestety. Zassam jeszcze raz, ale watpie zeby cos pomoglo.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
WindyIndy
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bagna
Wioska
Wyspa Gadów
Posty: 181
Rejestracja: czwartek 19 paź 2006, 11:19
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: WindyIndy »

u mnie wszystko działa ok - mówie tu ogólnie o działniu silnika gry. Jedynie co - to jak wyszedłem z gry to zmniejszyło mi rodzielczość ekranu i mimo ustawionych 1024/768 obraz był ściśnięty.


Obrazek
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

U mnie obraz był ok.
Natomiast trzeba poprawić button do rzucania kostką bo trzeba kliknąć go w środek a nie w dowolne miejsce żeby działał.
Kolejna rzecz to pole w środkowej krainie na którym ciągnie sie 3 karty (nazwy nie pamiętam) jakoś dziwnie się zachowuje (raz kazało mi rozpatrywać karty w dziwnej kolejności, raz się na nim gra zawiesiła).
Gra bardzo mi się podoba - grafika i ogólnie rozkład elementów w grze 5+.
Można by na planszy głównej dorobić nazwy pól (bez instrukcji) bo ktoś kto nie gra a MiM nie zna ich na pamięć.


Kropek_ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 16:21
Lokalizacja: MTW
Płeć:

Post autor: Kropek_ »

MAXtoon jaką masz kartę graficzną i jakie Ci komunikaty wyskakują. Jeśli coś nie działa to odpowienie informacje się wyświetlają. Dodam ,że jak narazie jesteś jedynym u którego to nie działa.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono DINPUT.dll. Ponowne zainstalowanie aplikacji może naprawić ten problem.

Karta graficzna GeForce FX5600, ale to raczej nie jej wina. A że jestem jedynym u ktorego nie dziala to wiem. Jak zawsze, oryginał :D


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
pawel559
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 74
Rejestracja: poniedziałek 24 lip 2006, 16:13
Lokalizacja: że
Płeć:

Post autor: pawel559 »

MAXtoon: A masz zainstalowanego directx ?
DINPUT- Direct Input


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Of cos mam. Ale.. cos z nim było :D Zainstalowałem nową wersje i działa bez problemu. Dzieki ;)


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Nuuu to tera jo :D

Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. Pograłem sobie z 10 minut i wyłapałem kilka buraków.

1. Nie ma czarów ;)
2. Jak się odrzuci przedmiot to później nie zostaje on na polu.
3. Nie są liczone punkty doświadczenia za wygrane walki na Siłę.
4. Nie zawsze działa kolejność wg, której rozpatruje się karty. Miałem topór i przeciwnika. Przed walką mogłem podnieść topór :)
5. Nie można zignorować miejsc w których się rzuca kostką.
6. MAGICZNE WROTA: Nie zadziałał teleport do Równiny Grozy. Być może to było związane z tym, że zanim gra wypisała wyniki w "konsoli" to ja z uporem maniaka naciskałem na kostkę od ruchu :D

A teraz moje spostrzeżenia i wnioski:
1. Bardzo fajna muzyczka. Brzmi jakby znajomo. Skąd to?
2. Muzyka mogłaby się zmieniać na czas walki. Płynny fade out muzyki z głównej planszy na pół sekundy/sekundę przed pojawieniem się karty wroga i analogiczny fade in z muzyką walki jak już karta wroga się pojawi. Po ubiciu wroga to samo tylko, że w drugą stronę ;)
3. Fajny patent ze stratą 10s podczas grania w singla.
4. Wiecie co... Plansza mi nie pasuje. Nie potrzebnie zostawiliście te puste pola po tekstach. Wygląda to co najmniej głupio. Proponowałbym je po prostu skasować ale za to powiększyć grafiki. Tak czy siak tekstu nie widać, a nie będzie się marnowało miejsce.
5. Nie widać kart leżących na "ziemi". Mogłyby być chociaż jakieś różnokolorowe małe ikonki oznaczające, że coś tam jest. Różne kolory ikonek dla różnych rodzajów kart.

Generalnie projekt bardzo zacny. Oby tak dalej! =D>

EDIT:
Koniecznie doróbcie w następnej wersji sajwowanie i odczytywanie! :)

Aaa i jeszcze jedno. Chodzi o myszkę. Coś tak dziwnie działa. Jakby miała dwa tryby jeżdżenia. Wolny i szybki. Czasem myszka zachowuje się tak jakby nie było pomiędzy tymi trybami płynnego przejścia.

Zapomniałbym... Ogromne brawa za to, że pomyśleliście o ludziach używających dwóch monitorów! Myszka nie ucieka na drugi monitor :D Niestety tego nie można powiedzieć o większości grach komputerowych... Nie rozumiem dlaczego prawie nikt o to nie chce zadbać...


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Ein
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 14 lis 2006, 20:02
Lokalizacja: Różaniec Metropolis :P
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Ein »

Ściągnąłem, grałem chwilę... i jestem pod wrażeniem :D Rażą trochę grafiki bezczelnie i na żywca zerżnięte z HOM&M3, ale kto by się takimi szczegółami przejmował ;)

Kwestią ważniejszą na chwilę obecną od grafiki (którą wszak można podmienić w każdej chwili), jest rozplanowanie interface’u. Primo – może by tak pokusić się o planszę przesuwaną, taką jak we wszelakich RTSach? Było by to rozwiązanie moim zdaniem dużo lepsze – plansza byłaby lepiej widoczna, nie brakowałoby też miejsca na leżące na niej karty. Zdaje sobie sprawę, że napisanie takiego programu to nie jest taka prosta sprawa, ale czyż nie lepiej stawiać sobie ambitne cele? ;)

Po drugie – menusy z ekwipunkiem, czarami itp. powinny być w osobnych oknach. Przy rozwiązaniu, jakie istnieje teraz (cztery pola na głównej – i jedynej – belce menu), w chwili kiedy gracz np. będzie miał muła i pięć przedmiotów na jego grzbiecie (plus trzy przy sobie), powstanie tam jeden wielki bajzel.

Po trzecie – wybieranie kierunku ruchu. Strzałki „zgodnie/przeciwnie do ruchu zegara” są niewygodne i męczące. Proponowałbym, aby strzałki te znajdowały się przy miniaturze postaci, oraz oby jakoś oznaczone były pola, na których możemy zakończyć ruch. Coś jak w Herosach ;) (lekko offtopując - MistrzuDzwonów, te słowa są kierowane także do ciebie :P)

Po czwarte – komunikaty konsoli. Przerwy pomiędzy wyświetlaniem kolejnych napisów są stanowczo za długie (Wylosowałeś 3..... Łączna siła = 6..... Przeciwnik wylosował 2.....). Fajnie by też było, aby te komunikaty pojawiały się w jakimś dymku (or smth like that).

Po piąte – zamiast ręcznego zamykania „zużytych” okienek po kartach przez X, przydałby się przycisk OK lub coś w tym stylu.


Poza tym znalazło się kilka baboli:

- na początek klasyczny błąd ;) – aby walczyć ze Strażnikiem strzegącym wejścia do Środkowej Krainy trzeba stanąć dokładnie na jego polu, podczas gdy powinno wystarczyć przechodzenie obok. (trochę mętnie to brzmi, ale tak jest, po dokładniejszy opis odsyłam do instrukcji MiMa ;) )
- na kartach „Kapliczka”, „Magiczne Wrota” itp. jest napisane, że z dobrodziejstw danego miejsca mogę, acz nie muszę korzystać, natomiast gra (wiedząc lepiej co dla mnie dobre :D ) możliwości takowego wyboru mi nie daje.
- posiadając dwa mieszki złota, w Wiosce udało mi się zakupić Zbroję za 3 mz, dzięki czemu stan moich finansów wyniósł –1 ;)
- karty typu „Jezioro życia” mają nieskończony ładunek, tzn. nie znikają po czterech użyciach.
- w Jaskini Czarownika, po kliknięciu przycisku „wybierz” [misję] gra się zawiesiła.


I jeszcze kilka drobnostek – X zamykający okienka jest stanowczo za mało widoczny. No, i przydałby się Alt-F4 ;)

Btw – może by tak zaimplementować jakiś debug mode? Kilka opcji w stylu teleportacja na wybrany obszar, dodawanie/odejmowanie sobie statów itp. kolosalnie ułatwiłoby betatesty.
Ostatnio zmieniony piątek 26 sty 2007, 19:23 przez Ein, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Przyjemne, nie powiem. Nie podoba mi się to, że gra się strasznie wolno, obliczenia podczas walki można by przyśpieszyć.

Mi gra wyłożyła się na Ukrytej Dolinie (?) podczas walki ja kontra 2 wrogów z Mocą, a raczej bezpośrednio po walce, pewnie dlatego, że kostkę i przycisk losowania miałem pod 1 wrogiem, walka odbywała się z dwoma i potem chciał przeskoczyć program do drugiego, którego już nie było. :)

Co do planszy to tak jak mówił SeSim. Niepotrzebne te miejsca puste no i troszkę denerwuje brak wiadomości o tym jakie karty leżą.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

SeSim pisze:Nie ma czarów
Bo plik z czarami na razie jest pusty :)
SeSim pisze:Bardzo fajna muzyczka. Brzmi jakby znajomo. Skąd to?
To chyba HOMM 4?

Poza tym zauważyłem jeszcze jedną rzecz - za nic nie można zejść ze środkowej krainy do zewnętrznej a kilka razy bardzo chciałem...


Awatar użytkownika
Ein
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 14 lis 2006, 20:02
Lokalizacja: Różaniec Metropolis :P
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Ein »

Garść nowych spostrzeżeń:

- statystyki mogą spaść poniżej bazowych
- można używać dwóch broni na raz
- kiedy w Magicznych Wrotach wylosowałem teleportację na Równiny Grozy, zostałem przeteleportowany na Pola w prawej części planszy.
karty typu „Jezioro życia” mają nieskończony ładunek, tzn. nie znikają po czterech użyciach.
Hmm, tym razem po czterech użyciach te karty znikały tak, jak powinny :-k

A na koniec gra zawiesiła się na polu Strażnika (nie mogłem kliknąć ani 'walcz' ani 'wyciągnij').


Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: ender »

drugi link do sciagniecia gry nie dziala wogolea pierwszy tez nie halo :( mozecie to poprawic bo tez chetnie bym potestowal :)


Kropek_ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 16:21
Lokalizacja: MTW
Płeć:

Post autor: Kropek_ »

Przed chwilą sprawdzałem oba linki działają.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Linki działają ;) Poza tym co wyżej(no gra jest niedopracowana, to jasne, pierwsza werjsa ciężko o ideał ;) ) gra jest naprawde super. Bardzo mi się podoba, oby tak dalej pracujcie nad nią! ;) Pozdrawiam i zapalu życzę.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

Gierka jest świetna !

Ale są różne "ale".

1. Rozumiem, że to wersja beta i takie rzeczy jak czary, zostawanie kart na planszy, zostaną dorobione.
2. Muzyka jest kapitalna ale za krótka, mógłby być zestaw kilku wątków muzycznych, które zmieniałyby się wzajemnie.
3. Opis rzutu podczas walki powinien być większy (chodzi mi o te napisy w lewym górnym rogu) i lepiej by też chyba było gdyby pojawiał się pod kartą wroga.
4. Karty Duch i Osiłek w Skałach i Gospodzie są paskudnie dobrane (jak na mój gust). Osiłka najlepiej wziąć z kart Miasta, a ducha - może strzygoń ?
5. Zacząłem z 4 mz - powinienem z jednym.

To chyba tyle. Życzę przyjemnej pracy ! Kawał dobrej roboty ![/b]


Kropek_ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek 21 gru 2006, 16:21
Lokalizacja: MTW
Płeć:

Post autor: Kropek_ »

To co mogę powiedzieć na szybkiego na temat muzyki to w planach jest konstrukcja specjalnej klasy mikser która będzie fajnie muzyczną sterowała ( płynne przejścia, zmiana muzyczki podczas walki itp.). Grafika pod sam koniec była robiona dosłownie na siłę więc wybacznie brak czasu. (Osiłek, Duch, i Wampir czy jakoś tak są faktycznie troszkę lipa). Wszelkie uwagi mam nadzieję ,że usuniemy do następnej wersji.


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Pytałem się już o to na PW ale nie dostałem odpowiedzi więc pytam się jawnie, czy mogę wykorzystać wasze grafiki pól planszy w swojej grze? Oczywiście odpowiednia informacja została by zamieszczona na stronie.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
ODPOWIEDZ